LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energieflex raakt mijn betalingen kwijt

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Denwen1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2018 18:20

Energieflex raakt mijn betalingen kwijt

Ongelezen bericht door Denwen1985 »

Hallo mensen hier op deze site, ben 2 jaar lang klant geweest bij energieflex. Tja wat moet je d'r van zeggen, een paar keer zijn ze mijn betalingen aan hun kwijt geraakt ( kreeg je een herrinnering)volgende dag bellen en dan moest je een bankafschrift opsturen als bewijs dat je wel betaald had.Kreeg je later een email met excuses enzovoorts. Toen toch maar effe paar reviews gelezen over hun, hier werd ik niet vrolijk van dus overgestapt naar eneco. Nu 2 maanden verder krijg ik een brief van Hendriks incasso, dat ik per omgaande 380 euro moet betalen, wat blijkt: heb inderdaad om 27 juli een mail met daarin de eindafrekening van energieflex ontvangen. Deze was 100 euro, heb dit gewoon over het hoofd gezien, mijn fout klaar! Deze eind afrekening kreeg ik via de mail (inbox)net zoals al hun emails.maar vanaf 27 juli geen betalingsherrinneringen meer gehad of een aanmaning of een aangetekende brief. Ik kan niks vinden, spambox van 30 dagen terug ook niet, dat ik een fout gemaakt hebt staat vast maar hoor je niet een betalingsherrinnering te krijgen of een in gebreke stelling?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energieflex raakt mijn betalingen kwijt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Over het hoe en wat met brieven zijn hier gelukkig andere experts. Maar waarom betaald u niet via automatische incasso? Dan loopt u nooit het risico om te laat te betalen en het wordt met de juiste omschrijving naar het juiste nummer over gemaakt. En mocht er onverhoopt iets mis gaan, kunt u altijd storneren.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energieflex raakt mijn betalingen kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Denwen1985 schreef:
27 sep 2018 19:38
Hallo mensen hier op deze site, ben 2 jaar lang klant geweest bij energieflex. Tja wat moet je d'r van zeggen, een paar keer zijn ze mijn betalingen aan hun kwijt geraakt ( kreeg je een herrinnering)volgende dag bellen en dan moest je een bankafschrift opsturen als bewijs dat je wel betaald had.Kreeg je later een email met excuses enzovoorts. Toen toch maar effe paar reviews gelezen over hun, hier werd ik niet vrolijk van dus overgestapt naar eneco. Nu 2 maanden verder krijg ik een brief van Hendriks incasso, dat ik per omgaande 380 euro moet betalen, wat blijkt: heb inderdaad om 27 juli een mail met daarin de eindafrekening van energieflex ontvangen. Deze was 100 euro, heb dit gewoon over het hoofd gezien, mijn fout klaar! Deze eind afrekening kreeg ik via de mail (inbox)net zoals al hun emails.maar vanaf 27 juli geen betalingsherrinneringen meer gehad of een aanmaning of een aangetekende brief. Ik kan niks vinden, spambox van 30 dagen terug ook niet, dat ik een fout gemaakt hebt staat vast maar hoor je niet een betalingsherrinnering te krijgen of een in gebreke stelling?
Begrijp ik nu goed dat er € 280,00 euro kosten in rekening worden gebracht? :shock: Of mist er iets in je verhaal?

Je bent sowieso geen incassokosten verschuldigd als je niet eerst een zogenaamde veertien-dagenbrief hebt ontvangen. Betaald dus in ieder geval zo snel mogelijk de hoofdsom.

Gesloten