LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EOS incasso , PayPal betaald , wordt niet verwerkt

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
paypal_problemen

EOS incasso , PayPal betaald , wordt niet verwerkt

Ongelezen bericht door paypal_problemen » 14 sep 2015 17:02

Korte versie:
Email negatief saldo gekregen van paypal met melding via ideal opladen -> gedaan -> wordt niet verwerkt door paypal , wel ontvangen. Weer email negatief saldo (hoger bedrag) -> weer via paypal ideal opgewaardeerd -> weer niet verwerkt -> betaling 1 na 2? maanden teruggestort op rekening.

Lange versie:
21 april 2015:

Code: Selecteer alles

You have received €2,500 or more in total payments to your PayPal account in this calendar year. PayPal is required by law to comply with European Union Anti-Money Laundering regulations by collecting information from customers when they reach this limit. Until you provide us with the information we need your account will be limited. You won't be able to send or withdraw any money using PayPal, however, you may still be able to receive payments. Please go to the Resolution Centre for more information on what you need to do. When PayPal limits an account, your funds may be held until we've confirmed your identification as per the User Agreement.
--> Ik stuur de benodigde informatie op.

29 april 2015:

We've reviewed the documents you submitted and determined that you were under 18 years old when you opened your PayPal account. You must be at least 18 years old to sign up for a PayPal account. From now on, you can't send or receive money with this account.

If you've outstanding buyer complaints and you want to refund your customers, you can do so via the Resolution Centre in your PayPal account.

To continue using our service, please open a new PayPal account. You'll need to use a different email address.

Money in your PayPal account balance will be held until buyer complaints is resolved.

We appreciate your patience and understanding regarding this matter and regret any inconvenience it may cause you.

Yours sincerely,
Olga
PayPal
--> Ik maak een nieuw PayPal account aan.

3 juni 2015:
--> Ik zie dat ik een negatief balans van 149,00 euro heb. In het scherm komt te staan dat ik met ideal geld kan toevoegen aan mijn rekening om dit negatieve balans op te lossen.

Ik gebruik deze fictionaliteit om 149,00 euro op mijn paypal rekening te zetten.
Mijn balans is nog steeds negatief, ik dacht dat het wel even zou duren voordat het verwerkt zou worden.
Op mijn bankrekening zie ik dat 149,00 euro succesvol is afgeschreven door PayPal ideal opwaarderen.

12 juni 2015:

Your PayPal account balance is below zero. To resolve your negative balance please add money to your PayPal account.

To restore the balance through your PayPal account, follow these steps: 

1.	Log in to your PayPal account in www.paypal.nl.
2.	Click ‘Resolve Negative Balance’ under ‘Balance’.
3.	Follow the steps.

If you can’t add funds through the website you can add money using a cheque made payable to PayPal instead. Write your email address in the memo area and send your payment to:

PayPal Europe
P.O. Box 9473
Dublin 15
Ireland

If you have questions, concerns or need advice on how to repay, please call us on 020 462 25 30. If you’ve already begun to add money from your bank account to clear the negative balance please respond to this email and notify us of this. It normally takes 3-5 business days to add money from a bank account.

Please repay this outstanding amount as soon as possible. If you’ve already repaid your negative balance please disregard this message.
--> Huh ... ik heb toch al betaald ? Ik maak een PayPal ticket aan met als inhoud "mijn betaling is nog niet verwerkt". Het geld is ook niet retour gekomen op mijn bankrekening.

Barre Barry

Re: EOS incasso , PayPal betaald , wordt niet verwerkt

Ongelezen bericht door Barre Barry » 15 sep 2015 12:29

If you’ve already begun to add money from your bank account to clear the negative balance please respond to this email and notify us of this.

Wat leverde dat op?

paypal_problemen

Ongelezen bericht door paypal_problemen » 15 sep 2015 14:40

Niet alle tekst paste in een bericht dus dat valt dan even weg.

In ieder geval 2x een opwaardeer ideal paypal optie gebruikt.
1x 149 euro (toen was negatief balans 149 eur) en later nog een keer 216 euro (negatief balans was 215.xx euro).

dus in totaal 365 euro betaald voor een totale negatieve balans van 215.xx euro , beide betalingen zijn niet verwerkt. negatief balans bleef staan.

Voordat ik op vakantie ging (toen kwam ook brief eos voor 149 euro) gebeld met paypal collections.
Verhaal uitgelegd en doorgestuurd naar klantenservice en kreeg een of andere hogere pief aan de telefoon. Zag inderdaad de betalingen staan maar vertelde mij dat deze niet verwerkt zouden worden door de limitatie op mijn account. Hij zou een service ticket aanmaken om mijn account te deblokkeren -> betaling te verwerken en weer te blokkeren. Dit zou binnen 48-72 uur gebeuren en indien iets mis zou zijn dan zouden ze mij contacteren via telefoon of email. Ook zou paypal de incasso stopzetten.

Natuurlijk niks gebeurd, geen reactie (ik was net op vakantie) .

Terug van vakantie zag ik ineens dat de 149 euro is teruggestort op mijn bank ~57 dagen na betaling. De betaling van 216 euro is niet retour gekomen. Weer een brief van eos in de bus voor de 149 euro. Paypal rekening nog steeds 215,xx euro negatief.

Weer contact opgenomen met paypal en paypal collections. Met als reactie dat ik geld kan toevoegen aan mijn account via ideal om het negatieve balans op te lossen...
Ook weer gebeld etc.. maar niets van waar gekomen.

Dus... Email gestuurd naar EOS met de informatie die op hun brief stond. Betalingsbewijzen toegevoegd maar nooit reactie op gekregen. Weer brieven en nu bellen ze zelfs op.

Gister weer naar paypal collections gebeld en verhaal nog eens uitgelegd. Kreeg dezelfde meneer als vorige keren aan de lijn en die herinnerde mijn verhaal wel.

Hele verhaal weer uitgelegd. Hij zou een ticket openen en gaan (opnieuw)controleren of zij inderdaad die betalingen binnen hebben gekregen. Heb hem ook verteld dat ik dat wel vaker heb gehoord maar en nooit reactie op heb gekregen. Moest hem maar vertrouwen.

En of ik nu het negatieve saldo opnieuw wou betalen via IDEAL / BANK / CC . Anders zouden de consequenties x en y zijn ... Indien de eerdere betaling inderdaad dan binnen zouden zijn dan werd mij gegarandeerd dat ze dit zouden retrourneren indien ze het nog zouden hebben. Moest DO/VR nog maar eens terug bellen. Heb ook de betalingsbewijzen geupload op de paypal website.
--> dus ik probeer eens 1 euro op mijn account toe te voegen om te kijken of het nu wel werkt.
Ik kan op geen enkele manier geld toevoegen op mijn rekening , het resulteerde allemaal in een "error".
Enkele keren in en uitgelogd om te kijken of het daar aan lag. Ook andere browsers en computers geprobeerd. Dit moet dus echt aan die blokkade liggen.

CC werkt niet , bank werkt niet, ideal werkt niet. Dan blijft de enige optie nog een cheque naar Ierland opsturen en dan "hopen" dat het werkt.

Nu gebruik ik mijn nieuwe persoonlijke paypal account en mijn zakelijke paypal zonder problemen met op de persoonlijke dezelfde bankrekening etc...
---------------------------

Totaal:
Datum        | Betaling | Negatief balans | Balans na ideal betaling
03-06-2015 | 149,00    | -149,00             |  -149,00
20-07-2015 | 216,00    | -215,XX *           |  -215,XX*
27-07-2015 | zie **      | -215,XX8           |  -215,XX*                                              
Totaal: 149 + 216 euro betaald , 149 euro retour gekregen, negatief balans 215,xx euro . heb dus nog ~70 eurocent tegoed van PayPal.

*van -149,00 -> -215,xx omdat ik nog een geschil open had staan met een bedrijf. Dit uiteindelijk verloren.

**
Betaling 1 @ 149,00 euro is op 27-07-2015 retour gekomen op mijn bankrekening
mededeling:
"Stichting Online Betaling ; Terugbetaling van transactie trabxxxxxxxxx van Stichting Online Betalen; Kenmerk:non ref; Iban xxx"
Heb nu in totaal minstens 5 uur aan deze zaak besteed. Een stuk of 20-30 keer contact opgenomen met PayPal. Via telefoon en via email (1e betaling) bevestiging gekregen via PayPal collections / klantenservice dat de betaling is ontvangen.
Laatst gewijzigd door paypal_problemen op 15 sep 2015 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

paypal_problemen

Ongelezen bericht door paypal_problemen » 15 sep 2015 14:45

Nog steeds niet opgelost. Dit gedoe loopt nu ~100 dagen

Heb PayPal ook nog verteld dat als ze mijn geld retour sturen dat ik het best op een andere manier naar ze wil overmaken. Nooit reactie op gehad. Ticket blijft open staan bij PayPal.

De clou van het verhaal:
Ik heb (op tijd) betaald, PayPal weigert / faalt de betaling te verwerken. Na een maand of 2-3 komt het geld magisch terug op de rekening (alleen 1e betaling), 2e betaling is nog steeds foetsie (68 dagen).
Gewoon dezelfde PayPal Ideal Opwaardeer methode gebruikt.

PayPal collections / klantenservice / EOS hebben deze onzin nog steeds niet opgelost.

Betaling wordt niet verwerkt omdat:

When PayPal limits an account, your funds may be held until we've confirmed your identification as per the User Agreement.
Deze limitatie kan en zal nooit meer opgeheven worden (woorden van paypal).

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman » 15 sep 2015 15:11

Deze limitatie kan en zal nooit meer opgeheven worden (woorden van paypal).paypal_problemen
Dat staat er niet, er staat :
When PayPal limits an account, your funds may be held until we've confirmed your identification as per the User Agreement.
Maar met deze diskwalificeer je jezelf toch .. :
We've reviewed the documents you submitted and determined that you were under 18 years old when you opened your PayPal account. You must be at least 18 years old to sign up for a PayPal account. From now on, you can't send or receive money with this account.

paypal_problemen

Ongelezen bericht door paypal_problemen » 15 sep 2015 15:27

Dit account is trouwens al ~10 jaar in gebruik , nooit problemen mee gehad. Ben nu al ruim over de 18 ook toen dit verhaal zich afspeelde.

To continue using our service, please open a new PayPal account. You'll need to use a different email address.

Money in your PayPal account balance will be held until buyer complaints is resolved.

We appreciate your patience and understanding regarding this matter and regret any inconvenience it may cause you.
Ten tijde van de betalingen was deze limitatie op mijn account. Toch met ideal geld op gezet (geen error of want dan ook)

Laatste ticket reactie paypal:

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met de problemen rond uw PayPal-rekening waar u al maanden mee bezig bent.

Bij het nazien van uw PayPal-rekening zag ik dat uw PayPal-rekening op 21 april 2015 werd beperkt PP-xxx. Op 25 april 2015 werd uw PayPal-rekening verder beperkt waar geen beroep meer op mogelijk was. Dit kwam omdat u nog geen 18 jaar was op de dag dat u deze PayPal-rekening opende.

U kunt wel een nieuwe PayPal-rekening openen als u 18 jaar of ouder bent. Uw huidige PayPal-rekening heeft een negatief saldo van € 215,16 welke nog opgelost moet worden. U kunt hiervoor contact opnemen met onze afdeling Collections 020 4622539. Uw bankrekening kan pas worden verwijderd zodra de negatieve balans is opgelost.

Er zijn diverse tickets aangemaakt en aandacht aan uw PayPal-rekening gegeven.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.
Hoe dan ook ik heb betaald met de methode die toen beschikbaar was (ideal). Dit is gelukt zonder errors. De bedragen zijn van mijn bankrekening afgehaald. Er is een betaling retour gekomen. De andere betaling is nog steeds bij paypal (68 dagen).

Ik heb dus betaald -> PayPal heeft mijn geld -> dat paypal weigert / faalt om deze betaling te verwerken is dat dan mijn probleem?

Ik kan bewijzen dat ik heb betaald aan PayPal via bankafschrift, de transactie ID , kenmerken e.d. zijn allemaal aan PayPal collections doorgegeven.

Dit is dan toch een interne boekhoudkundige zaak die ze bij PayPal moeten oplossen, ik zie niet hoe ik daar verantwoordelijk voor kan zijn.

De enige manier waarmeer ik nog geld zou kunnen sturen is een Cheque ... alsof dat kan hier in Nederland.

Ik heb trouwens al een nieuwe persoonlijke paypal rekening dit heb ik ook doorgegeven aan PayPal. Deze werkt verder prima...

Als je bij de belastingdienst een verkeerd kenmerk zou gebruiken of wat dan ook dan is dit met een telefoontje opgelost. Ik zie niet waarom dat zo moeilijk gaat bij Paypal. Gaat het niet ? stuur dan mijn geld retour. Ik wil best op een andere manier overmaken...

paypal_problemen

Ongelezen bericht door paypal_problemen » 16 sep 2015 18:04

weer een telefoontje van paypal collections.
Ze hadden inderdaad mijn geld ontvangen maar konden het niet met mijn negatief saldo saldo verheffen door de blokkade.

Nu sturen ze het geld terug naar mijn bankrekening. Zodra het binnen is moet ik even bellen om telefonisch via CC te betalen. Aangezien alle andere methodes niet meer werken zal het wel zo moeten.

paypal_problemen

Ongelezen bericht door paypal_problemen » 06 okt 2015 14:38

De betaling van 216 euro is retour gekomen op mijn bankrekening.
Heb net gebeld naar paypal collections en CC gegevens (nummer + vervaldatum) gegeven.
Binnen 7 werkdagen zou het opgelost moeten zijn.

Ik ben benieuwd....

Arnout1967

Ongelezen bericht door Arnout1967 » 25 nov 2015 05:56

Ik heb ook problemen met EOS. Begin augustus een aankoop gedaan van AVG Pro versie. Hiervan zag ik toch van af en heb dit toen door mijn bank, ING bank laten storneren.
Vele maanden later kreeg ik van EOS een brief met Acceptgiro om dit bedrag alsnog aan PayPal te betalen. Erg vreemd vond ik dit want ik heb echt op tijd de koop ongedaan gemaakt en dan moet dit toch goed zijn?
Het gaat om het bedrag van €24,99.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman » 25 nov 2015 10:40

1) dit is een totaal andere zaak. Hier dient u een eigen topic voor aan te maken
2) u koopt een computerprogramma en betaalt deze. Vervolgens haalt u via een andere partij het geld terug op een verkeerde manier. Dan is het logisch dat het bedrag open blijft staan.
Paypal heeft AVG betaald. U heeft Paypal vua deze constructie dus niet terug betaald.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 25 nov 2015 15:37

Arnout1967 schreef:Ik heb ook problemen met EOS. Begin augustus een aankoop gedaan van AVG Pro versie. Hiervan zag ik toch van af en heb dit toen door mijn bank, ING bank laten storneren.
Vele maanden later kreeg ik van EOS een brief met Acceptgiro om dit bedrag alsnog aan PayPal te betalen. Erg vreemd vond ik dit want ik heb echt op tijd de koop ongedaan gemaakt en dan moet dit toch goed zijn?
Het gaat om het bedrag van €24,99.
Kapen van een topic is niet handig.
Maar : U koopt software, dat is uitgesloten van retourrecht omdat AVG een directe download is.
Vervolgens ontbindt u niet / maakt u niet ongedaan - maar blokkeert de betaling.

EOS is niet altijd terecht - maar in dit geval bent u toch echt de mist in gegegaan - wel iets kopen, maar vervolgens niet betalen (zo ziet de verkoper dit - terecht) - dus een cowboy op je dak.

Gesloten