LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Falinas

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jmaastricht
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2020 08:50

Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door jmaastricht »

Op 13 augustus heb ik hairconditioner besteld en € 5,38 betaald. Nog steeds niets ontvangen. Maar wat erger is dat er iedere maand ongeveer € 25, - afgeschreven gaat worden omdat ik VIP customer ben geworden. Wellicht heb ik op een misleidende knop gedrukt. Op 27 augustus is inderdaad € 24,95 van mijn creditcard afgeschreven. In middels heb ik mijn card geblokkeerd. Het is erg interessant naar hun website te kijken (Falinas uit Denemarken) en daar de reviews te bekijken.
mvg
Jan, Maastricht

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elke maand €25,- uitgeven om van akties gebruik te kunnen maken? Elke week komen hier de folders gewoon gratis door de brievenbus hoor.

Tja, achteraf kijk je een koe in de kont zoals ze het hier zeggen. U had dus beter vooraf kunnen kijken dat u bij een vage Deense website rond ging snuffelen en u hebt ook zelf aangegeven VIP te willen worden.

Een lage prijs is leuk, maar er zit altijd iets achter. Zo dus ook hier. Een wijze les voor u.

nschoot
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2011 20:47

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door nschoot »

Bedankt voor de waarschuwing. Was bijna in zee gegaan met ze. Merkwaardig genoeg zijn er duizenden mensen lovend op TrustPilot over deze site, waardoor ik vertrouwen in de site kreeg.... maar daar kan ik nu ook wel vraagtekens bij zetten.

Ik was al op mijn hoede toen ik een vinkje aan moest kruisen met "U gaat akkoord om VIP member te worden", verstopt tussen nog meer vrij algemene dingen, zoals nieuwsbrief, algemene voorwaarden... samen achter 1 vinkje. De tweede alert was het ontbreken van IDEAL, alleen creditcard was toegestaan, waar ik niet van houd - precies omdat het de mogelijkheid open houdt dat er vaker wordt afgeschreven.

Dit lidmaatschap is overigens een truc. Het lidmaatschap is "gratis", je stemt alleen in met het maandelijks aanvullen van shoptegoed a 24,95 euro... Het is dus gewoon een list om je toch maandelijks geld afhandig te maken. Ook is het niet mogelijk om te kopen zonder lid te worden.

De reactie van NeoDutchio is dus vrij zinloos en voegt niets toe... Maarja, je moet wat doen om aan 7700 posts te komen.

Rubato
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2020 13:56

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door Rubato »

Ook hier ongewenst lid geworden tegen 39,95 per maand.

Falinas lijkt me een zeer schimmig bedrijf die op misleidende wijze producten verkopen tegen korting waarbij je dan plotseling aan een VIP lidmaatschap vast zit.

Ze wijzen telkens naar hun algemene voorwaarden.
Maar de primaire verkoopovereenkomst die bestaat niet.

Men plaatst primaire voorwaarden in de secundaire (algemene) voorwaarden

dit lijkt me ook niet te kloppen en wettelijk niet correct.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door Sira »

nschoot schreef:
08 sep 2020 10:13
De reactie van NeoDutchio is dus vrij zinloos en voegt niets toe... Maarja, je moet wat doen om aan 7700 posts te komen.
U kunt de reactie zinloos vinden, maar het is wel de waarheid.

Rubato
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2020 13:56

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door Rubato »

Sira schreef:
25 nov 2020 16:18
nschoot schreef:
08 sep 2020 10:13
De reactie van NeoDutchio is dus vrij zinloos en voegt niets toe... Maarja, je moet wat doen om aan 7700 posts te komen.
U kunt de reactie zinloos vinden, maar het is wel de waarheid.
nou.. dat is niet zo.. je kent de webshop kennelijk niet?
Het is helemaal niet zo dat het goed is aangegeven dat je VIP wordt.
Bovendien wat falinas telkens doet is het annuleren van de initiele bestelling maar dan wordt het VIP lidmaatschap alsnog geactiveerd.

Daarnaast staat hier over nauwelijks iets in de verkoopovereenkomst maar wordt hier alleen als een optie naar verwezen.
De primaire verkoopvoorwaarden staan echter in de algemene voorwaarden genoemd.

Dit is alles heel misleidend en ondoorzichtig en absoluut instrijd met wet en regelgeving.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door Sira »

Rubato schreef:
25 nov 2020 16:24
Sira schreef:
25 nov 2020 16:18
nschoot schreef:
08 sep 2020 10:13
De reactie van NeoDutchio is dus vrij zinloos en voegt niets toe... Maarja, je moet wat doen om aan 7700 posts te komen.
U kunt de reactie zinloos vinden, maar het is wel de waarheid.
nou.. dat is niet zo.. je kent de webshop kennelijk niet?
Het is helemaal niet zo dat het goed is aangegeven dat je VIP wordt.
Bovendien wat falinas telkens doet is het annuleren van de initiele bestelling maar dan wordt het VIP lidmaatschap alsnog geactiveerd.

Daarnaast staat hier over nauwelijks iets in de verkoopovereenkomst maar wordt hier alleen als een optie naar verwezen.
De primaire verkoopvoorwaarden staan echter in de algemene voorwaarden genoemd.

Dit is alles heel misleidend en ondoorzichtig en absoluut instrijd met wet en regelgeving.
Nee, ik ken de website gelukkig niet. Ik koop ook nooit op dergelijke websites en al zeker geen hairconditioning. In Nederland hebben we voor dergelijke producten voldoende winkels (Etos, Kruidvat, A,S. Watson Group, D.I.O. Drogist, DA, De Tuinen, Etos, Kruidvat, Trekpleister, Uw Eigen Drogist (UED), Albert Heijn, Jumbo, Boon's Markt + nog heel veel andere supermarkten en vooral niet te vergeten: uw kapper). Waarom zou ik hairconditioning in het buitenland bestellen?

Maar ik reageerde niet op de webshop, maar op wat NeoDutchio zei: Elke maand €25,- uitgeven om van akties gebruik te kunnen maken? Elke week komen hier de folders gewoon gratis door de brievenbus hoor. U had dus beter vooraf kunnen kijken dat u bij een vage Deense website rond ging snuffelen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door juliomariner »

Velen denken dat betaling per Ideal veiliger is dan per creditcard. Dit is absoluut niet zo. Een Ideal betaling is niet terug te draaien een creditcard betaling wel. Bij een aantal creditcards is de aankoop zelfs een periode gratis verzekerd.
Het lijkt me dat TS maar eens een cursus veilug internet moet volgen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door Sira »

Ik ben eens even naar de site van Falinas gegaan. Een conditioner van € 5,83 kan ik niet vinden, wel eentje voor € 5,38 (100 ml). Als ik die nu zou willen hebben en ik klik die aan, dan heb ik keuze uit diverse inhouden, klik ik op 100 ml, krijg ik weer een keuze, ik kan aanvinken 1) de winkelprijs ad € 13,08 of 2) de Vipprijs ad € 5,83. Kiest u voor optie 2, dus de Vipprijs, wordt u automatisch ingeschreven in het Falinas VIP-lidmaatschapsprogramma (met inbegrip van de maandelijkse, automatische aankoopfunctie).

Hieruit trek ik de conclusie dat u alleen naar de prijs heeft gekeken, maar de algemene voorwaarden niet hebt gelezen en algemene voorwaarden kunnen in het algemeen zéér belangrijk zijn.
De betalingen zomaar blokkeren, zou ik niet doen, ik weet niet wat de gevolgen daarvan zijn, want ú hebt de voorwaarden niet gelezen. U kunt beter volgens de regels opzeggen, zie daarvoor hieronder artikel 3, lid 3.1.

https://falinas.com/terms-and-conditions

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door berndv »

Rubato schreef:
25 nov 2020 13:59
Men plaatst primaire voorwaarden in de secundaire (algemene) voorwaarden
Hoe bedoel je precies? Je dient toch akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, wat maakt die voorwaarden dan secundair? Die voorwaarden zijn een vast onderdeel van de overeenkomst en door het vinkje te plaatsen, verklaart u kennis genomen te hebben van deze voorwaarden en hier mee akoord te gaan. De volgende tekst staat bij het vinkje waar je akkoord moet geven:
Ik verklaar dat ik 18 jaar of ouder ben en accepteer de algemene voorwaarden . Ik accepteer het viplidmaatschap en vul mijn account maandelijks aan (tenzij overgeslagen) en ga akkoord met het ontvangen van nieuwsbrieven en meldingen van Falinas.
Aan de andere kant moet ik ook wel toegeven dat het niet allemaal 100% duidelijk is. Want als ik kijk naar de bestelbevestiging, dan staat daar naast het bestelde artikel ook het VIP-lidmaatschap als product vermeld. Alleen staat bij de prijs van het VIP-lidmaatschap 0 euro. Ik kan mij voorstellen dat op basis van deze gegevens niet helemaal duidelijk is dat je aan een betaald abonnement vast komt te zitten, helemaal omdat nergens expliciet vermeld staat wat de kosten van het bijbehorende abonnement zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wellicht zijn de aanbiedingen op de site misleidend. En dat is bij wet niet toegestaan. In elk geval is het zo dat veel klanten zich door Falinas misleid voelen. Zie de slechte recensies met 1 ster op Trustpilot. In een van die slechte recensies staat dat Falinas extra punten geeft wanneer je een goede recensie schrijft op Trustpilot. Omkoping dus.

Of was een website zo onduidelijk dat u iets kocht dat u niet wilde? Dan bent u misleid.
https://www.consuwijzer.nl/misleidende- ... an-ik-doen

Jessiedewilde
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2021 17:37

Re: Ervaring met Falinas

Ongelezen bericht door Jessiedewilde »

Ik heb een dramatische ervaring gehad. Ik wou iets kleins kopen en zonder dat ik het wist moest ik elke maand 40 euro aftikken. Dit is natuurlijk totaaaaal belachelijk. Ze hebben dus 40 euro van mijn creditcard afgetrokken voordat ik hierachter kwam. NOOIT iets bestellen bij deze website, ze zetten je af.

Gesloten