LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jh85
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2016 14:49

Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door jh85 »

Eteck Energie Bedrijven B.V. is verantwoordelijk voor de warmte levering van appartementen in Tilburg.
Waar men als consument bij aanbieders van elektriciteit, internet, telefonie, zorgverzekering etc. de mogelijkheid heeft om zelf te kiezen met welke aanbieder je in zee gaat, heeft Eteck een monopolie positie voor de levering van warmte in dit appartement.

Eteck stuurt maandelijks per email een factuur, nadat ik deze had voldaan volgde een betalingsherinnering, die ik als "niet verzonden" kon beschouwen als de betaling reeds was voldaan. Een paar dagen later volgde een aanmaning met het dreigement dat mijn dossier inmiddels was uitbesteed aan een incassobureau, ook zou mijn woning worden afgesloten van warmtevoorziening.

Ik heb Eteck een gepeperde brief gestuurd inclusief bewijs van betaling van de desbetreffende factuur.

Dit is niet de eerste keer dat er een dreigement komt dat mijn dossier bij een incassobureau ligt. Jaren geleden een vergelijkbaar incident meegemaakt met de Duurzame Energie Maatschappij die, net als Eteck nu, samen werken met Wonen Breburg. Omdat laatstgenoemde mij weigerde te helpen in het zoeken naar de oorzaak, heb ik destijds zelf contact opgezocht met het desbetreffende incassobureau, maar daar waren geen gegevens van mij bekend. Het was dus een onzin verhaal.

Wonen Breburg heeft dus een erg slechte reputatie als het gaat om service naar haar klanten en het oplossen van eventuele problemen. Sinds de samenwerking met Eteck is dit helaas niets verbeterd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom heeft u geen automatische incasso? De laatste tijd gaan steeds meer vragen hier over problemen die ontstaan zijn na handmatige betalingen. U moet er absoluut zeker van zijn dat u het heeft overgemaakt naar het juiste rekeningnummer voorzien van het juiste kenmerk. Een extra spatie of 1 nummertje verkeerd kan al genoeg zijn om de betaling onvindbaar te maken.
Het voordeel van automatische incasso is dat het altijd afgeboekt wordt en u geen risico loopt. En mocht er ook iets mis gaan kan het gestorneerd worden wat niet kan met een handmatige overboeking.

Dus ook aan u de vraag, wat is de oorzaak dat Eteck de betaling niet kan vinden?

jh85
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2016 14:49

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door jh85 »

Ik heb te weinig vertrouwen in Eteck als bedrijf om maandelijks een bedrag per incasso af te laten schrijven. Door de betalingen zelf uit te voeren houd ik inzage en controle over deze betalingen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jh85 schreef:Ik heb te weinig vertrouwen in Eteck als bedrijf om maandelijks een bedrag per incasso af te laten schrijven. Door de betalingen zelf uit te voeren houd ik inzage en controle over deze betalingen.
En daarmee vergroot u zelf de kans op problemen. U bent beter beschermd met automatische incasso. Maar goed uw keuze, maar niet hier boos gaan worden als er dan ergens een kink in de kabel komt.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik ben het helemaal met NeoDutchio eens. 95 % van de topicstarters komen in de problemen door dat ze zelf alles onder controle willen houden.
Een incasso is binnen 1 dag weer terug te boeken op de rekening als er een fout in zou zitten. Het is zo makkelijk om de betaling handmatig 1,2,3, weken later te betalen als het even niet uitkomt en loopt de achterstand snel op plus niet te vergeten de extra kosten.
Zo de waard is vertrouwd men zijn gasten is een bekend spreekwoord.Gewoon incasso en zorgen dat er voldoende saldo op de rekening staat natuurlijk.

groeten Henk

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik snap wel dat TS zelf wil betalen ik heb veel automatische incasso's maar ik heb geen internet bankieren dus bepaalde dingen waar ik zelf controle wil behouden doe ik ook zelf overmaken.
Ja er zit een risico in maar met AI kan het ook fout gaan

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Handmatige betalingen want daar hebben we het over zorgen(standaard) voor problemen en vooral extra kosten die op het bordje van de AI betalers terechtkomen. Storneren kan met een muisklik. Een opdracht automatische incasso is en kleine moeite en een stuk praktischer.
Alvast bedankt voor de medewerking.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Die extra kosten betaal je gewoon zelf ik betaal voor de ACG 2.50 en voor de speciale enveloppen die daar voor nodig zijn betaal ik ook 2.50 dus daar betaal jij met je AI niks voor.
9 van de 10 keer stuurt het bedrijf je ook zelf een ACG, de betalingen die ik met de hand doe en niet via AI zijn bedrijven die me standaard een ACG sturen ik hoef alleen me handtekening te zetten en bedrag nakijken.
Alles dat via de AI gaat bij mij kan ik 1 keer in de maand nakijken als ik mijn afschriften ontvang.

atlas1302

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Jongens en meisjes, waarom nu steeds kibbelen over een en hetzelfde wat al tig keer voorbij is gekomen. Automatische incasso is gewoon handig als je in de gelegenheid bent om het regelmatig te controleren en met een pc over weg kan. Er zijn natuurlijk ook wat oudere jongens en meisjes onder ons die daar wat problemen mee zouden kunnen hebben, Opa en Oma laten we maar zeggen die het woord DIGITAAL nog moeten opzoeken, laat staan ''INTERNET BANKING''

Wij jongeren begrijpen dat wel, ben zelf 61 jaar dus nog een broekkie.

Willem Vb
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2019 08:15

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door Willem Vb »

Automatische overschrijving werkt ook niet bij Eteck.
Ik ben al vanaf eind 2018 bezig om dit voor elkaar te krijgen.
10 april weer een aanmaning gekregen dat ik niet betaald heb.
11 april 3 keer gebeld en er was niemand bereikbaar op de betreffende afdeling.
terugbel verzoek aangeboden, nog steeds niet gebeld.
Sinds we bij dit bedrijf aangesloten moeten zijn door de woningbouw niet anders dan gedoe.
Voorheen bij de Eneco en daar nooit gedoe.
Gemist :oops: te kans

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door yan »

wat is nu het probleem.. het bedrijf waar je al aan betaald hebt stuurt herinneringen die niet correct zijn. :?:
Gewoon retour afzender of in de papierbak dus.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Eteck stuurt onterecht aanmaningen en dreigt met afsluiting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Willem Vb schreef:
12 apr 2019 08:27
Automatische overschrijving werkt ook niet bij Eteck.
Wat verstaat u onder een automatische overschrijving? Als u een automatische incasso bedoeld, wat geeft Eteck dan aan dat ze dat niet voor elkaar kunnen krijgen? Of heeft u een automatische incasso, maar kan er niet geïncasseerd worden door een te laag saldo?

Gesloten