LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eveline Cosmetics

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door Jolijn »

priscilla1990 schreef:Ik ben onlangs gebeld voor incasso bureau Alektum, met de mededeling dat ik nog een bedrag moet betalen aan Eveline Cosmics, ik schijn daar make up besteld te hebben.
Mijn mail adres klopt wel, maar ik heb niks besteld. Moet ik nu wel of niet betalen ?
ik heb ook niks ontvangen en heb zeker niks besteld heb nog nooit van dat bedrijf gehoord namelijk.
Wat moet ik hier mee doen, ik ga morgen terug bellen om te kijken hoe het zit maar ik heb hier nogal mijn bedenkingen over, aangezien ik de bedrijfsnaam ingetikt heb op google.

Iemand misschien dezelfde ervaring hiermee?
Ik ga echt niet betalen voor iets wat ik niet besteld hebt niet ontvangen heb.
Jolijn » 30 jun 2012 14:55
Gebruik de zoekfunctie van dit forum en vindt een topic over Eveline Cosmetics.
En dit topic.
tip 1: Natuurlijk niet bellen.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door ArneLH »

priscilla1990 schreef:Mijn mail adres klopt wel, maar ik heb niks besteld. Moet ik nu wel of niet betalen ? (...)
Iemand misschien dezelfde ervaring hiermee?
Ik ga echt niet betalen voor iets wat ik niet besteld hebt niet ontvangen heb.
Het stikt van mensen met dezelfde ervaring. Met de laatste zin geef je zelf al aan wat je moet doen.

draadje73
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 dec 2012 10:52

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door draadje73 »

Ook ik heb wel eens de gratis mascara e.d. besteld en er stond toch echt onder met een sterretje dat de mascara, lipstick of whatever gratis is maar de verzendkosten betaald moest worden van 4,95 Meestal moet je het even helemaal lezen wat er staat en niet alleen dat gratis woord bekijken Want voor niks gaat de zon op natuurlijk he. Dit soort acties moet je altijd goed bekijken

jokeromy
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2008 14:02

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door jokeromy »

ik heb geen slechte ervaring met eveline bij iedere gratis aanbieding staat dat alleen de verzendkosten moeten worden betaald {voor niets gaat de zon op}ik had zelfs een keer per ongeluk aangegeven dat ik de zending iedere maand wilde ontvangen heb ze een mail gestuurd en alles werd keurig geregeld.
dus ik wil maar zeggen beter lezen anders is het later veel meer betalen helaas. :roll:

izegrim
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2011 13:47

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door izegrim »

jokeromy schreef:ik heb geen slechte ervaring met eveline bij iedere gratis aanbieding staat dat alleen de verzendkosten moeten worden betaald {voor niets gaat de zon op}ik had zelfs een keer per ongeluk aangegeven dat ik de zending iedere maand wilde ontvangen heb ze een mail gestuurd en alles werd keurig geregeld.
dus ik wil maar zeggen beter lezen anders is het later veel meer betalen helaas. :roll:
Kan zijn.
Maar ik leg net de telefoon neer na een dreigement van een cosmetica bedrijf over een niet betaalde rekening voor Cosmetica(weet niet wat voor cosmetica)
Niet besteld/niet gekregen..met de mededeling dat ik meegedaan heb aan een enquête en dat ik nu moet betalen???
Weet van niks zei ik..waarop de beller boos werd en nu het incassobureau ging inschakelen? Hij doet maar :mrgreen:

mdlasam
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2013 23:47

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door mdlasam »

Ik heb ook bestelling gedaan bij Eveline Cosmetics maanden geleden.. maar helaas ik heb mijn bestelling niet ontvangt. wat ik was verbaasd is ik moest nu betalen 9.97 en bij mijn bestelling(lipgloss) is gratis en ik moest alleen de verzendkosten betalen van 4;95 en nu .. afgelopen week ik had incasso brief gekregen dat ik moest 9.97 en plus incasso van 40 euro. wat een onzin!. dan ik had snel reageert bij elektum.nl brief geschreven en hun zie dat eveline cosmetics had een herinneringen per post of per email aan mij gestuurd.. maar helaas had ik geen herinneringen ontvangt via post of email..

RiaDijks
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2014 00:26

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door RiaDijks »

Beetje late reactie maar ook ik heb precies het zelfde gehad.
Een liquid Eyliner voor 4,95.
Heb ook 9,95 betaald en nu 3 jaar later nog steeds gezeur met intrum justitia voor een bedrag van ruim 73 euro.
Ik heb alle kopieën al een keer opgezonden.
Laatste keer dat ik een brief kreeg ik denk een maand of 4 geleden gevraagd wat ze met die informatie hadden gedaan. Het antwoord is....als ze van eveline cosmetics geen bevestiging krijgen dat het bedrag is gestort ze het dossier niet kunnen afhandelen en vorderingen blijven sturen.
Ik heb ze gezegd ik grote twijfels heb over het intrum justitia en ze van mij geen cent krijgen.

wat schets mijn verbazing...vandaag krijg ik een mail dat ze mij brieven hebben gestuurd maar mij niet kunnen bereiken op mijn adres. Dat is zeer vreemd omdat ik eerder brieven ontving.
Ik kan nu het geld storten via een GWK travelex in mijn buurt of ze weer bellen.

Bellen ga ik niet meer. Ga mij zo vreselijk boos weer maken , maar betalen ook zeer zeker niet.
Ik ben klaar met eveline coasmetics en met intrum justitia.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door Guardian72 »

RiaDijks schreef:Ik kan nu het geld storten via een GWK travelex in mijn buurt of ze weer bellen.
Ligt misschien aan mij - maar dit begint te lijken op zo`n nigeriaanse oplichting.
Via een of ander betaalkantoor maar betalen...
Willen ze geen 'paper trail' (spoor) van de betaling?

RiaDijks
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2014 00:26

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door RiaDijks »

nee ze hoeven geen bewijs te hebben. Willen alleen betaling

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik bedoelde dus dat men probeert je te laten betalen voor iets, op een ongebruikelijke methode.
Net als nigeriaanse oplichting, die willen ook dat je betaald via Western Union etc. omdat die methode niet te volgen / tracken is.

Dat men dit op deze manier vraagt, is in mijn ogen verdacht te noemen.

RiaDijks
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2014 00:26

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door RiaDijks »

Ja is ook heel raar. klopt echt niets van. Dus ik denk maar negeren

Gesloten