LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
DolfC
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2018 11:25

Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door DolfC »

enkele weken geleden ontving ik een mail van een webwinkel over een bestelling met een bijgevoegde factuur.
Ik had niks besteld, dus dit ook in een reactie gezet, verder niks meer op gehoord.

Nu sturen ze echter (een met incassokosten dreigende herinnering), en geven ze aan dat er wel iets geleverd is.
Dit is niet mogelijk want op de leverdatum was ik niet eens thuis, handtekening op de zogenaamde bevestiging is dan ook niet van mij.
Wellicht is het aan de buren gegeven, maar het lijkt me niet mijn probleem om de hele flat af te gaan voor een pakketje te zoeken wat de buren weken geleden hebben ontvangen?

Na wat ik op het forum gevonden heb zou ik dus niet hoeven te betalen als ik niets besteld heb, of het nu wel, niet, of verkeerd geleverd is; dat is een probleem van de webwinkel?

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

DolfC schreef:enkele weken geleden ontving ik een mail van een webwinkel over een bestelling met een bijgevoegde factuur.
Ik had niks besteld, dus dit ook in een reactie gezet, verder niks meer op gehoord.

Nu sturen ze echter (een met incassokosten dreigende herinnering), en geven ze aan dat er wel iets geleverd is.
Dit is niet mogelijk want op de leverdatum was ik niet eens thuis, handtekening op de zogenaamde bevestiging is dan ook niet van mij.
Wellicht is het aan de buren gegeven, maar het lijkt me niet mijn probleem om de hele flat af te gaan voor een pakketje te zoeken wat de buren weken geleden hebben ontvangen?

Na wat ik op het forum gevonden heb zou ik dus niet hoeven te betalen als ik niets besteld heb, of het nu wel, niet, of verkeerd geleverd is; dat is een probleem van de webwinkel?
Je hebt niets besteld en er is evenmin iets aan je geleverd. je hoeft dus niets te doen en uiteraard niet te betalen.

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad, niets geleverd, u heeft niets getekend,
Geef aan het incasso bureau het verhaal door en zeg dat u niet gaat betalen en verder ook geen contact hierover wenst.

DolfC
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2018 11:25

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door DolfC »

Bedankt voor de antwoorden.
Dan hoef ik me dus niet druk te maken dat het verder voor problemen gaat zorgen.

stofzuigertje

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was er een briefje in de bus gedaan van pakje afgegeven bij Buurvrouw 69 ?

Welke bezorger want er zijn vele.....
En weet U om welk product het gaat, schoenen in verkeerde maat of iets wat je beslist niet wil hebben?

Graag even vermelden welke firma wat gestuurd zou hebben...
Een buurman die beslist geen make up gebruikte kreeg dit ook van Post NL, weg gegeven omdat ze niet terug haalde en dat mag.
Hij zit met incasso en belofte van rechtszaak en deurwaarders en dat loopt al 3 jaren.... afkomstig uit Denemarken.....
Ja, er zitten dubieuze aanbieders tussen die alleen maar geld willen.
Daarom even opgave welke firma!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door olaf79 »

DolfC schreef:Bedankt voor de antwoorden.
Dan hoef ik me dus niet druk te maken dat het verder voor problemen gaat zorgen.
NOu ja het incassobureau gaat misschien nog even door met stalken, maar dan zou ik ze resoluut een brief sturen dat als ze daar niet mee stoppen je aangifte gaat doen van acquisitiefraude en valsheid in geschrifte. Als het incassobureau wat wil moet het de gerechtsdeurwaarder inschakelen en die kan pas komen als het e.e.a. voor de rechter is geweest. En die rechter gaat het incassobureau vierkant uitlachen als er de handtekening niet klopt en er verder geen bewijs is.
Ik vermoed dat het wel overwaait

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door Brahms »

Graag even vermelden welke firma wat gestuurd zou hebben...
Compleet onbelangrijk voor ons om te weten !

martin.mdelil
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019 14:15

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door martin.mdelil »

ik kreeg er net ook 2 maar heb ook niks besteld bij my monthy offer en my discound buddy wat moet ik doen krijg wel factuuren en hebben mijn adres groet martin

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gewoon ff antwoorden dat u de vordering u niet bekend is en dat u zonder bewijs van de vordering niet meer zult reageren

martin.mdelil
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019 14:15

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door martin.mdelil »

ok dat kan ik gewoon via de mail doen want zij hebben geen telefoon nummer dat ik kan bellen

martin.mdelil
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019 14:15

Re: Factuur en herinnering van webshop waar ik niks besteld heb

Ongelezen bericht door martin.mdelil »

krijg ook de melding dat ik een samsung s10 heb gewonnen is allemaal fake

Gesloten