LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
DagjeWegOberhausen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2016 14:11

Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete

Ongelezen bericht door DagjeWegOberhausen »

GJvdZ schreef:
DagjeWegOberhausen schreef: Nu is deze boete van 40 euro betaald door mij. Echter heb ik hierbij een foutje gemaakt in de omschrijving bij het overboeken (1 getal wijkt af).
Was dat een cijfer in het rekeningnummer of in het factuurnummer? Als het een fout in het rekeningnummer is vrees ik dat je nog een keer moet betalen en hopen dat de ontvanger het terug boekt. Als het een fout in het factuurnummer is, moet dat met wat menskracht terug te vinden zijn in de administratie.
Was in de omschrijving. Ze hebben het geld dus ook gewoon binnen gekregen op het juiste rekeningnummer. Echter omdat ze het niet konden koppelen zien ze het als niet betaald.

Nu is dus mijn vraag of dit wettelijk mag?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete

Ongelezen bericht door Brahms »

Normaal is dat als een betaling niet geplaatst kan worden, deze wordt teruggestort naar het rekeningnummer waar het vandaan komt.

Al eens zoals geadviseerd contact opgenomen met het vervoersbedrijf in Oberhausen (ze lezen hier waarschijnlijk niet mee....) ?

Gesloten