LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Full Media Service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

FMSI, heb de grootheid eens om jullie verhaal te doen in 1 van de reguliere uitzendingen van Radar.

maaike2131
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2007 11:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door maaike2131 »

Op een morgen lagen er bij ons twee brieven in de brievenbus van een gerechtsdeurwaarder met de vraag om ca 750 euro te betalen, in naam van Full Media Services. Toen ik mijn vriend vroeg of hij hier iets van afwist, zei hij nee. Hij is er 100 procent zeker van dat hij nog nooit iets van deze firma gehoord of ontvangen heeft. Wij hebben deze deurwaarder dan gecontacteerd via mail, zonder gevolg. Midden april hebben we weer twee brieven gekregen van dezelfde deurwaarder met nogmaals de vraag om te betalen. Maar wij doen dit dus niet. Ik heb een beetje een boze brief naar deze persoon gestuurd maar ik weet nu niet hoe het verder moet want als ik op het net ga kijken vind ik zoals iedereen niks over Full Media terug.
Kan deze deurwaarder alles aanslaan wat bij ons binnen staat of ons dwingen van te betalen? Onderzoeken zij dan niet wat voor soort firma hen contacteert om ergens geld te recupereren?
Wat kunnen wij nog doen.

Boze mensen uit België

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Cesar »

Maaike2131,

Een deurwaarder kan niets.
Een Gerechtsdeurwaarder kan wel iets doch nadat er een uitspraak is gedaan door de rechter.
Schrijf geen brieven met handtekeningen want die worden gewoon gekopieerd.
Indien er geen bewijs is omdat je niets hebt besteld laat ze dan maar een procedure starten.
Gewoon negeren, je hebt ze al gemaild. Wel even de mail uitprinten en bewaren. Je zult vervolgens niets meer horen als je vraagt naar bewijsmateriaal.
Verder niet wakker van liggen. Dit is van voorbijgaande aard.

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

als je in belgie woont kan je ook gratis juridisch advies vragen bij het OCMW


succes

Aisha
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2007 13:54

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Aisha »

Ik heb een aantal weken gterug een aangetekende brief verstuurd dat ik opzeg na een aantal vervelende brieven van Jura Incasso, ik moest 160 euro betalen. Nu heb ik dus ook niets betaald en ook niets meer gehoord van het incassobureau. Joepie, dacht ik, het houdt eindelijk op....Te vroeg gejuichd dus...Ik krijg nu een peutepakket met tijdschriften van een ander bedrijf onder de naam UCA Klantenservice!! Ik kan ze niet bereiken op hun telefoonnummer...Heeft iemand tips?

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Sjors_B »

@Aisha

Als het een ander bedrijf is waar u dit van ontvangt, en u hier geen lid van bent en niet om gevraagd heeft mag u deze artiekelen gewoon houden. Dit is ongevraagde reclame materiaal en u mag er dan mee doen wat u wil. :lol:

Aisha
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2007 13:54

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Aisha »

Dank je voor je reactie, er zit wel een acceptgiro bij voor 49,50. En het bedrijf Full media Service zit op hetzelfde adres.....

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik had al een vermoeden. Krijgen ze het niet spits onder de ene naam, proberen ze het onder de andere naam.

Mijn oproep, begin april, om hier eens openlijk te reageren, of beter nog: in een reguliere uitzending van Radar, leggen ze naast zich neer.

Als ze zuiver op de graat zijn, hebben ze toch alle belang bij een toelichting?

MAXIEM

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag aisha,

Kun jij hier het rekeningnummer van hen vermelden?

Met dank, Maxiem.

Aisha
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2007 13:54

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Aisha »

@ Maxiem

Het rekeningnummer is 118598961, op naam van UCA klantenservice
postbus 1091 6160 BB Geleen

De afzender is UCA klantenservice op het adres; BRUSSELSEWEG 704
6219 NP MAASTRICHT

Ik snap hier dus echt niets van, ik weet niet waar ik ze kan aangeven. Hoe kunnen we hier met zijn allen een eind aan maken?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Brusselseweg 704 is zonder meer hetzelfde adres als FMS.

Wordt inderdaad tijd dat Radar hier eens een uitzending aan besteedt.

Komt straks weer het standaard antwoord van FMSI:

"Voor klachten dienen jullie ons rechtstreeks te benaderen, dan lossen we die op''.


Jajaja. DOE er dan ook wat aan, of interesseert het FMSI niet dat ze al jaren een heel slechte naam hebben?

Queeny
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2007 19:34

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Queeny »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op deze site en ik ben ook wonende te België. Ik heb (zoals jullie al wel zullen vermoeden) ook problemen met FMS.
Ik ben in 2005 aangesproken in de winkelstraat achter mijn hoek (!) om lid te worden van het familiepakket dier/natuur. (hart voor dieren, puzzelboek en wapiti)

Zoals velen heb ik ook haastig gehandeld en ja, me laten vangen natuurlijk. Dit ben ik nu wel afgeleerd, ik wandel gewoon door maar ondertussen zit ik er wel mee... Bij nader inzien wilde ik deze boekjes toch niet, ik kan er helemaal niets mee doen, lees ze dan ook niet... Ik wilde opzeggen, maar de opzeggingstermijn was volgens hen verstreken... (?) Ik zat dus vast voor 2 jaar aan het abonnement. (tot augustus 2007) Ik heb nog geen problemen ondervonden, ik heb ook altijd braaf de boekjes betaald die in mijn bus kwamen. Deze betaalde ik steeds 10,35 euro.

Ik las nu op deze site dat ik bij de kamer van koophandel kan informeren of het wel echt geregistreerd is? Kan ik dat nu nog? (zo laat, moet nog maar tot augustus betalen) Want dan wil ik dat nu ook al wel opzeggen.

Ondertussen heb ik nu WEL problemen ondervonden. Ik heb de boekjes altijd om de 2 maanden ontvangen (augustus - oktober - december enz...) deze maand ontving ik een boekje, terwijl ik er pas één in april had ontvangen. Normaal zou ik dan in juni nog een boekje krijgen. Ik belde dus naar FMS (ik kreeg wel antwoord) en vertelde hen dat ik nog nooit maandelijks een boekje kreeg maar wel twee maandelijks. Die vrouw aan de telefoon vertelde mij dat dit probleem komt omdat ik betalingsachterstand had (?)

What the f***??? Ik heb nooit iets ontvangen over een betalingsachterstand... ik krijg bij elk boekje een overschrijvingsformulier en ga steeds braaf naar de bank die rekening betalen. Zij vertelde me dat ik op voorhand moest betalen, maar dat is mij nooit verteld geweest. Ik ga ook niet betalen voor iets wat nog niet in mijn bezit is hoor!!

Heb ook al een aangetekende brief gestuurd om mijn contract op te zeggen en zij hebben meteen geantwoord. Het abonnement zou per augustus 2007 geannuleerd worden. Maar volgens die vrouw zou ik nu nog moeten betalen (en boekjes ontvangen) tot de zogezegde betalingsachterstand in orde is... :?

Ik vraag mij nu af wat er mij nog allemaal te wachten staat als ik de site eens bekijk ben ik precies nog niet aan het einde toe... Kan ik mijn contract nog opzeggen als het niet geregistreerd staat? Kan ik in augustus de boekjes zomaar terugzenden? (omdat het dan normaal toch moet eindigen) Ondertussen kosten de boekjes ook al meer, maar ik blijf 10,35 euro betalen ik weiger meer te betalen. toch rekenen zij dit steeds door bij de volgende boekjes, ze worden alsmaar duurder !! Het grote probleem is wel dat ik mijn contract niet meer kan vinden... Ik meen dat er in stond voor 24 maanden, dat het maar om de twee maanden werd toegestuurd...

Kan er iemand mee helpen en liefst volgens de wetgeving? (ben van België, dus kan wel eens verschillend zijn...)
Dank je wel iedereen.

Samen sterk :!:

Queeny
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2007 19:34

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Queeny »

Hallo iedereen,

Ik denk dat ik voor iedereen een oplossing heb...
Ik ben in actie geschoten en ik heb eens gebeld naar de KvK te Zuid-Limburg. Daar vertelden ze mij dat FMS tot op de dag van vandaag nog steeds geen contracten dagvaardigd !!
Dus iedereen die problemen heeft vandaag, gewoon een aangetekende brief naar FMS sturen, met de vraag om het contract onmiddellijk te beeindigen o.b.v. de colportagewet. (zeggen dat je contract nog niet geregistreerd staat) Voor de rest, niets meer betalen, alles terugsturen en veel succes. Vergeet geen bewijzen bij te houden. Ik ga morgen ook mijn brief verzenden.

Groeten aan iedereen en hopelijk komt hier ooit een einde aan.

shortie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2007 16:49

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door shortie »

Ik ben er ook ingetrapt, maar bij mij ging het telefonisch.

Een dame belde mij op of ik geinteresseerd was in 2 kinderboekjes voor EURO 9,95. Het ging hier om een proefpakketje. Na een paar weken zou dan telefonisch contact met mij worden opgenomen of ik abonnee wilde worden. Ik had wel interesse en heb mijn gegevens, en daarbij ook mijn girorekeningnummer, doorgegeven.
2 weken later werd het bedrag van mijn rekening afgeschreven.

Ik heb daarna niets meer gehoord. Was verder ook niet geinteresseerd in de boekjes (ik vond het veel geld voor relatief weinig) en heb er ook niet meer aan gedacht.

Tot vandaag: er is een bedrag van 42 euro afgeschreven. Ik weet dus van niets. Ik heb onmiddellijk de bank opgebeld en zij zorgen ervoor dat het bedrag wordt teruggestort en ik krijg een kaart die ik moet opsturen naar FMS om de machtiging in te trekken.

Nu is mijn vraag: ik heb nergens voor getekend, maar wel mijn rekeningnummer doorgegeven, in de veronderstelling dat het iets eenmaligs was. Wat kan ik nu nog meer doen? Ik ben geen overeenkomst aangegaan maar ik heb toch het gevoel dat ik er niet onder uit kan komen. De brief die Queeny heeft gepost, is voor mij niet van toepassing. Zou een aangetekende brief, waarin ik vermeld geen interesse te hebben met daarbij de kaart voor intrekken van de machtiging voldoende zijn?

Een ieder die mij kan helpen, alvast bedankt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De kaart die jij instuurt, waarmee je de machtiging intrekt, zou voldoende moeten zijn. Zorg er wel voor dat je er een bewijs van hebt, dat je die hebt gestuurd, dan kan FMS hoog springen, dan kunnen ze laag springen, maar zij trekken dan altijd aan het kortste eind.


En nog steeds zijn ze te laf om daadwerkelijk in het televisieprogramma te reageren. Dat tekent hun mentaliteit.

steefje26
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:48

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door steefje26 »

Hallo,
Ik ben hier dus ook ingetrapt!!
Bij mij kwam er een jongen aan de deur met een heel mooi praatje .
De deal was dat ik 2 maanden de tijdschriften als proef zou ontvangen voor ongeveer 8 euro .(dit stond ook aangegeven bij het formuliertje )
Tot mijn grote verbazing kreeg ik de boekjes nog steeds na die 2 maanden.
Ik heb daar vervolgens over op gebeld ,dat mensen van hun bedrijf dus onder valse voorwaarden mensen lid proberen te maken ,maar er dan even vergeten bij te vertellen dat je er gelijk aan vast zit.
Deze mevrouw zou hier een notitie van maken en de desbetreffende jongen zou er nog van horen.
Ik krijg de boekjes overigens wel binnen !!
Maar het hele gebeuren is nu alweer ruim twee jaar verder,en ondanks het feit dat mijn abonnement dus stopgezet zou worden loopt hij nog steeds.
Ik vond het al vreemd allemaal.
Aangezien ik ga verhuizen zocht ik net dus naar gegeven over UCA om die dus in te kunnen lichtten daarover.
En kwam hier dus op dit forrum terecht.
Ik schrok echt wat ik net las allemaal,en nou blijkt dus dat mijn akkefietje omtrent de man die mij onder valse voorwaarden lid heeft gemaakt wel vaker voorkomt .En nog veel ergere dingen ook.
Ik vind het inderdaad gewoon een hele vieze manier om zo van mensen geld af te troggelen .
Het is dat ik de boekjes wel krijg en mijn kinderen ze leuk vinden ,dat ik er niet zo n rompslomp meer van heb gemaakt.
Maar het hele feit dat ik ze zogenaamd maar 2 maanden zo ontvangen en er nu vervolgens nog aan vast zit klopt natuurlijk niet .
Ik ga het opzeggen en ik hoop maar voor hun dan dat ze daar ook niet moeilijk over gaan doen.

Tantetellie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2006 19:05

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Tantetellie »

Ik heb vandaag terug naar FMS gebeld om te zeggen dat ik het niet langer meer pik om rekeningen van hen te krijgen. De boekjes die ik krijg weiger ik meteen en stuur ik ze terug mee met de postbode. Eerst moest ik om de drie maanden betalen en sinds april 2007 moet ik elke maand een bedrag betalen van 12,50 euro. Blijkbaar veranderen ze zelf iedere keer je abonnement, zonder de klant ervan te verwittigen.

Ik heb tijdens het telefoongesprek vandaag eens goed mijn gal uitgespuwt en ik heb hen gezegd dat ik met een oplichtersbedrijf niks wil te maken hebben. Toen ik over oplichting begon, gooide ze de telefoon op de hoorn. Blijkbaar weten ze daar maar al te goed dat hun praktijken niet door de beugel kunnen. Waarom stoppen ze er dan niet mee!!! :(

Als ze me blijven lastig vallen, dan ga ik naar de politie. Ik noem dit laster en eerroof.

jrportier
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2007 11:12

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door jrportier »

Ik wild ook nog even reageren op alle berichten van full media produktie. betreft dan de kinderboeken + cd rom vanaf 6 jaar.
Ik heb mijn abonnement opgezegd, kreeg een brief terug dat het pas per oktober 2007 kan. Had een betalings achterstand. ik inmiddels de achterstand betaald. toch krijg ik steeds als er boeken binnenkomen een acceptgiro bij met het te betalen bedrag per zending. ik heb tevergeefs geprobeer uca klantenservice te bellen. ik krijg dan steeds een antwoordapparaat of als ik contact krijg steeds in de wacht gezet. aangezien ik tot oktober abonnement betaalds heb ben ik niet van plan om de bedragen te betalen voor elke zending die nu binnenkom.

Tantetellie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2006 19:05

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Tantetellie »

Ik heb een abonnement bij hen tot september 2008, zeggen ze bij FMS. Maar, daar heb ik geen bewijs van. Trouwens, ze veranderen ook iedere keer. Ik pik dit niet langer en als ze me verder lastig vallen ga ik echt naar de politie. FMS gaat té ver en dat moeten ze maar eens weten.
Ik hoop dat Radar er ook weer eens belang gaat aan hechten om over dit onderwerp weer een programma te besteden. Dit moet stoppen en dringend!

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

de dienst economische zaken in belgie heeft contact met ons opgenomen. ze gaan een grootschalig onderzoek opstarten tegen FMS.
dus allen die klachten hebben gelieve hun te mailen.
veel succes

Gesloten