LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Full Media Service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Tantetellie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2006 19:05

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Tantetellie »

Ik hoop echt dat de dienst economische zaken hier een serieuze zaak gaat van maken. Want, zoals het er nu aan toe gaat, kan echt niet meer. FMS is een oplichtersfirma en deze mag eens goed gestraft worden. Zonder instanties van hogerop geraken we nergens.

bodejosm43
Berichten: 3041
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De formulering die ik onder google vond, is zeer wel van toepassing:

een ranzig riekend bedrijf.

FMS, jullie waren zo flink om hier begin april te reageren met de belofte alle problemen op te lossen.

Uit jullie afwezigheid naderhand blijkt maar weer eens dat jullie daartoe totaal niet bereid zijn. Had hier ook niemand serieus verwacht.

shortie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2007 16:49

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door shortie »

Na mijn bericht van 18 mei jl. ben ik verder gaan zoeken via google en kwam ergens op een forum waar een emailadres van FMS stond vermeld.
Ik heb meteen een email gestuurd en daarin vermeld dat ik het geen gang van zaken vond en dat de telefoniste mij destijds niet duidelijk had gemaakt dat ik zelf moest opzeggen omdat er anders een abonnement aan vast zou zitten. Ik heb gevraagd mijn gegevens onmiddellijk uit hun bestand te halen en dat er van een overeenkomst geen enkele sprake was!

Ik kreeg diezelfde dag nog een email terug van ene Nicole van Euro Media Team die mij mailde dat het haar speet dat de telefoniste onduidelijk was geweest en dat zij mijn gegevens uit het bestand zou halen. Wel zou ik nog 1 of 2 maal een aanmaning krijgen van incassobureau Abonnementenland (ik heb de eerste inmiddels binnen), maar dat ik die als niet verzonden kan beschouwen.
Voor een ieder die interesse heeft in het emailadres: [email protected].

groet.

peter3511
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:07

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door peter3511 »

Beste Rastafun,
Als een product ongevraagd wordt toegezonden wordt het de eigendom van de consument zonder dat hiervoor de koopsom verschuldigd is.
Vr. groet,
Peter.

doriezzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 09:40

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door doriezzz »

Wij hebben aan de deur ook zo'n fijn abonnement afgesloten en wilden er ook vanaf. Na uren bellen en zoeken heb ik maar besloten een mailtje te sturen. Na 3 dagen kreeg ik netjes een brief binnen dat het abonnement per 1 augustus 2007 afgesloten zal worden. Ik ben benieuwd.

Sale Môme
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 00:37

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Sale Môme »

Ik ben ook nieuw hier en heb mij dus gisteren (net als Queeny dus) laten vangen aan het familie-pakket dier/natuur...
Ik zal een aangetekende brief sturen straks...
Volgens mijn vriendin moet ik het sturen naar UCA GmbH, Postfach 102134 in Aachen... Zou dit kunnen?

gravedigger
Berichten: 3100
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door gravedigger »

Full Media Service Int. BV
Postbus 84
6200 MC Maastricht
Inschrijfnummer KvK Zuid Limburg : 1403559
Telefoonnr.: 043 - 3509805 bereikbaar van 9.00 tot 13.00 uur
Geldt dit niet meer?

Sale Môme
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2007 00:37

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Sale Môme »

Bij mij is dit het adres die op het contaktformuliertje staat... Ik stuur een aangetekende naar de twee adressen en neem er een kopie van, lijkt me het veiligste...

JeroenVA
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2007 16:58

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door JeroenVA »

Ik heb me recentelijk ook laten vangen door FMS/Uca

Heeft er al iemand een manier gevonden om er onder uit te komen??

Volgens de juridische specialisten van mijn bank zal dit moeilijk gaan..

kanovaarder
Berichten: 2889
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Fullmedia.

Het blijkt dat dit soort bedrijven de overeenkomsten tussen "klant"en Fullmedia niet laten registreren bij de Kamer van Koophandel.

Zolang dit niet is gebeurt is er (volgens de info die ik in de loop der tijd hen opgepikt over Sanadirect en Fullmedia) geen sprake van een geldige overeenkomst.

Wordt deze overeenkomst alsnog ingedient bij hun KvK dan heeft u nog 30 dagen de tijd om deze overeenkomst te (laten) vernietigen door gewoon het geeigende= aangetekende brief met bericht van ontvangst dat er geen sprake kan zijn van een geldige overeenkomst tussen u en fullmedia en derhalve alle verdere zendingen als ongevraagde zending zal beschouwen, afgeboekte bedragen zal storneren een een blokkade zal zetten op hun bank/gironummer(s).

Bij de eerder opgegeven Kamer van Koophandel (via het genoemde inschrijvingsnummer opvraagbaar) kunt u zelf navragen of er een overeenkomst is ingeschreven tussen u en fullmedia.
bron Gravedigger: Inschrijfnummer KvK Zuid Limburg : 1403559

Zelf dus ook wat initiatief.
Volwassen mensen hoeft toch niet alles volledig voorgekauwd worden?

Grootvader

brunomaniquet
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:35

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door brunomaniquet »

Beste mensen,

ik zie hier dat full media service blijkbaar veel in opspraak komt inverband met incasso en bedriegen.

Mag ik U mijn geval even ontleden:

op een dag wordt ik aangesproken door een Nederlander op de grote markt in Tienen België die mij dus voorstelde om eens een pakketje voor peuters uit te proberen. Ik teken daar een piep klein bonnetje voor maar wat blijkt, in nog piep kleiner lettertjes staat daar geschreven dat ik vast zit voor 2 jaar, dat ik dus een abonnement heb getekend voor 2 jaar. Dus niet onderuit te komen. ik heb dit dus gedurende 2 jaar betaald maar nu hebben we het ablonnement volgens hun regels opgezegd. Ik heb dus ook een schrijven van hun ontvangen dat ons abonnement is opgezegd en dat er geen openstaande kost meer was. Nu stuurde ze mij na datum van het verval van mijn abo. nog 3 pakketjes die ik natuurlijk weiger van te betalen. Wel volgende stap; nu krijg ik een brief van een incasso bureau dat ik nog eens 5 euro meer moet betalen dus 47 euro in totaal.
Van zelf sprekend heb ik met een juridische instantie contact opgenomen en laat ik het hier niet bij. Ze hebben de verkeerde Belg uitgekozen om mee te spelen. Nu heb ik al een aangetekend schrijven met al de bewijzen naar dat incasso gestuurd met de vermelding dat ik bereidt ben van dit voor de rechter te slepen en dan ook een schade vergoeding zal eisen :evil:
Beste mensen als jullie ooit in contact komen met deze firma, niets tekenen, stuur die kerels meteen wandelen want het zijn oplichters en vuil dieven.
Groetjes uit België

kanovaarder
Berichten: 2889
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Fullmedia

Allereerst lijkt het mij niet zo handig dat een belg een wildvreemde nederlander kennelijk direct vertrouwd want immers, als ik een wildvreemde nederlander een hand geef tel ik daarna wel even mijn vingers na!

En daarna toch getekend?
Leest u dan even mijn eerdere stukje over de Kamer van Koophandelinschrijving van uw "overeenkomst"

En dan een incassobureau?
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het incassobureau van dezelfde eigenaar(s) als fullmedia.

Ge kunt e.e.a bij onze Kamer van koophandel makkelijk verifieren.

Helaas, als dank mag ik geen Leonidas meer accepteren. 'k Wordt te dik!! ---of toch, eentje dan! Die witte met die noot!-dank u---

Grootvader

JeroenVA
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2007 16:58

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door JeroenVA »

bedankt voor je reactie kanovaarder

'hun' KVk is nogal moeilijk te bepalen aangezien ze overal adressen hebben blijkbaar in Be Nl en Duitsland

overigens heb ik de brief ontvangen pas na 30 dagen na de 'overeenkomst'.

sanneke vw
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2007 07:42

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door sanneke vw »

hi,
wij hebben thuis hetzelfde aan de hand. we komen uit belgië en het is UCA klantenservice uit lanaken. nu is er 624 euro van onze rekening af door een domiciliering terwijl wij niks getekent hebben. voor autopakket en computerpakket, deze wij nog nooit in de bus gezien hebben, we hebben nie eens een computer, moet bij mijn ouders op internet. de scheeltste zever is dan ook nog dat de bank niks doet, alleen geld aan die fraudeurs geven. vraag aan jullie die hetzelfde meegemaakt hebben, op achterkant brief staan daar abbonementvoorwaarden op? en allemaal ivm betalen met opzeggen enz.
ik wil gewoon teweten komen wie dit zijn, want dit gaat hun zwaar bekostigen.

hoop da iemand ze te pakken krijgt. misschien wel wij. want voor een jong koppel waarvan maar 1 iemand werkt is zo'n som geld toch wel noodzakelijk om rond te komen en dan stelen ze het voor u ogen terwijl de wet (bank) mooi toezegt.

greetz sanne

sanneke vw
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2007 07:42

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door sanneke vw »

hey,
kunnen we geen link maken waar iedereen die opgelicht is door uca klantenservice of full media service lid van kan worden zodat we samen deze oplichters kunnen stoppen en bestraffen. want 1000 man geloven ze sneller dan 1 iemand. tis maar een idee hé. iemand voorstellen

groetjes sanne

JeroenVA
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2007 16:58

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door JeroenVA »

Je hebt helemaal niks getekend en toch is er 624 euro van je rekening?

Heb je ooit je rek.nr gegeven? want in jouw geval is dat toch makkelijk aanvechtbaar. heer erge situatie heb je

Van die gezamenlijke link is een goed idee, als je ziet hoeveel mensen er al opgelicht zijn

sanneke vw
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2007 07:42

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door sanneke vw »

ja niks getekent wel domiciliering, rekeningnummer weet ik niet hoe ze eraan zijn geraakt waarschijnlijk via de geldbeurs van mijn vriend die is hij een maand geleden kwijt geraakt (gepikt op werk denkt hij) en een week later hadden ze die teruggevonden alles behalve het geld en mijn foto en zijn bankkaart zat er nog in. bankkaart is naderhand in hamont op de bank kort bij de nederlandse grens teruggevonden. beurs is trouwens ook aan de grens teruggevonden.
kan dat ze er zo zijn aangeraakt. en adresgegevens ook he.
we hebben de domicilieringspapieren gevraagd we willen wel eens zien hoe die handtekening eruit ziet , maar alleen met de pas van iemand kan je al geld gaan afhalen. gewoon laten zien zeggen dat hij u gestuurd heeft en voila zomaar geld afhalen van iemand zijn rekening. wss hebben ze het zo gedaan ofzo.

greetz sanne

kanovaarder
Berichten: 2889
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Full media service.

Al eerder door beantwoorders gezocht bij de Nederlandse Kamer van Koophandel te Maastricht waar Full Media onder valt en het antwoord van deze Kamer van Koophandel is duidelijk;
---------------------------------------------------
Navraag bij de Kamer van Koophandel , werpt een heel ander licht op dit bedrijf :

Van uw gegevens over abonnementen die u met Full Media Service
International B.V. heeft afgesloten, is bij ons niks bekend. Volgens de
colportagewet moet een colporteur een exemplaar van de overeenkomst door de
Kamer van Koophandel van een gewaarmerkte dagtekening laten voorzien. Na
deze dagtekening gaat er een zogenaamde "afkoelingsperiode" in van 8 dagen,
waarbij de koper het recht heeft om de colportageovereenkomst te ontbinden,
zonder opgaaf van reden.

Full Media Service International B.V. laat overeenkomsten, tot op de dag
van vandaag, niet bij onze Kamer van Koophandel dagtekenen, zodat u ook nu
nog uw overeenkomst kunt laten vervallen.
Als u uw overeenkomst wilt annuleren dan dient u aan bovengenoemde
onderneming een aangetekende opzeggingsbrief te sturen; de tekst voor die
brief is vermeld op de in uw bezit zijnde bestelbon .
--------------------------------------------------------------------
Kortom;

Een ieder die problemen heeft met Full-Media kan gewoon nog steeds de overeenkomst opzeggen/ als niet gemaakt beschouwen

Nederlanders kunnen alle bedragen terugvorderen bij hun bank omdat het een onverschuldigde betaling is geweest of, indien binnen 30 dagen het afgeschreven bedrag laten storneren.
Hoe het met het Belgische recht is gesteld maar met het bovenstaande gekopieerd naar een tekstverwerker en uitprinten kunt u zeer waarschijnlijk oook uw bank duidelijk maken dat Full Media ten onrechtte geld van uw rekening heeft afgehaald omdat er tussen u en Full Media geen geldige overeenkomst tot stand is gekomen.

Voor alle anderen, loop nog even alle antwoorden af voor het adres.
Het officiele adres zoals ingeschreven in het handelsregister Kamer van Koophandel Maastricht is nog steeds;
Full Media Service International B.V. KvKnr: 14063559 0000
Brusselseweg 704, 6219NP Maastricht Hoofdvestiging

Grootvader

bodejosm43
Berichten: 3041
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat ik dus niet begrijp van full media service: ze staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, maar laten geen enkel contract registreren. En op die manier laten ze zich nog steeds in de kaarten kijken, ze hebben na al die tijd nog steeds niets geleerd, en denken serieus ongrijpbaar te zijn voor Justitie.

Wat ik verder niet begrijp: mensen hebben hier eerder aangekondigd actie te gaan ondernemen tegen fms, wat is daar concreet mee gedaan?

juca
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:25

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door juca »

Hallo iedereen

Ikzelf ben woonachtig te Belgie maar misschien is mijn verhaal wel een hart onder de riem voor alle andere in verband met full media service.
Mijn verhaal begint een zestal maanden geleden toen wij plots van een deurwaarder ( in Belgie) een aanmaning kregen tot het ebtalen van twee openstaande facturen van 2 x bijna 400 euro. Aangezien wij niets wisten waarover dit ging probeerden wij contact op te enemen met die deurwaarder maar dat ging niet tenzij we wouden praten over een afbetalingsplan . aangezien we dat totaal niet wensten stuurden we een aangetekende brief waar geen enkel antwoord op kwam. Deurwaarder is de voorzitter van de orde van deurwaarders !!!!! Hij heeft zelfs geen antwoord gestuurd of gereageerd op een aangetekende brief
Wij dachten dat alle achter de rug was toen een veertiental dagen geleden wij twee berieven kregen met aanmaning tot betaling van een advocaat uit Brugge met het dringend vezoek de facturen te ebtalen. Contact opgenomen met die advokaat en gevraagd om een bestelbon door te sturen ... Week nadien van een incasso kantoor ( krebes ) bestelbon in de bus waaruit bleek dat het wel degelijk om iemand ging met dezelfde naam maar woonde op een totaal andere plek had een ander telefoonnummer en was ook helemaal niet mijn handtekening . Gebeld naar dat incasso bureau en de dag zelf hebben ze mij uit hun bestand gehaald en lijkt nu plots alles in orde te zijn . Ikzelf heb die dag via mail de ebvestiging gekregen dat wij nu ineens niet meer dienen te ebtalen en dat onze dossiers gestraft zijn. ik vraag me af wie gaat instaan voor de ontelbare keren we gebeld hebben, de aangetekende brieven die we evrstuurd hebben en de stress die dit in ons gezin telkens weer met zich meebracht . Het verhaal is eiegnlijk veel uitgebreider maar heb het proberen te schetsen . iemand zelfde ervaring ? kunnen misschien onze krachten eens bundelen ?

groetjes

jurgen

Gesloten