LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Full Media Service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
agjani
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door agjani »

Hey Miss of Mister Bodenjoser,

Bedankt voor Uw mailtje..ik hoop dan ook vurig dit alles tot een goed eind te kunnen brengen...maar ik heb echt wel jullie steun en verhalen nodig...want "easy" zal het niet zijn ..na al wat ik ondertussen al vernomen heb. Mail me mensen a.u.b....nogmaals "samen sterk!!!!!"

Groetjes
Agnes

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

hebben vandaag een brief ontvangen dat ze mijn abonnement schrappen, had wel moeten staan abonnementen want heb beide opgezegt met mijn aangetekend schrijven.
ik raad ze aan ons verder met rust te laten. maar zullen wel zien

agjani
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door agjani »

Hey Karla,

Oh, wat ben ik blij weer één minder..ik hoop dat je het daarbij kan laten en ze dus niet terugvallen op "zogzegd"tweede document.
Heb in het weekend ook al gunstig bericht gekregen van gedupeerde
die schrijven gekregen had van FMS , aflsuiting abonnement, na opvolging van mijn raad.
Yes, yes ...we gaan ervoor!!
Doch a.u.b. geef zoveel mogelijk inlichtingen aan buren en familie zodat deze wederom hun buren en familie kunnen verwittigen aangaande "oplichterspraktijken"!!
Bedankt voor de melding
Agnes

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zoals gezegd, ik ben er zelf niet in getrapt, heb alleen geconsteerd dat ze in de buurt van een supermarkt waar ik kom, de voorbijgangers ermee lastig vielen, en ik heb me als geinteresseerde voorgedaan, en zo kwam ik te weten wie het waren.

Maar het is Mister (of zeg maar gewoon Jos). In een andere rubriek hier op de site verbasteren ze mijn naam met opzet. En alleen maar omdat ik hun argumenten onderuit haal.

Doch a.u.b. geef zoveel mogelijk inlichtingen aan buren en familie zodat deze wederom hun buren en familie kunnen verwittigen aangaande "oplichterspraktijken"!!
Bedankt voor de melding
Dit is een kleine moeite, dat heb ik al gedaan.

Ze zullen inmiddels merken dat ze weerstand ondervinden. Strakke aktie....... :D

agjani
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door agjani »

Hey Jos

Hadden elkaar al via persoonlijke mail gesproken hé en sorry, had geen flauw idee wie "Bodejosm" was en heb bij nazien nu Uw mail-naam ook totaal verkeerd gespeld, dit alles zonder enige bijbedoeling hoor. Nogmaals sorry dat dit misverstaan is...weet dat je dit alles goed bedoeld.
Groetjes Agnes

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

hey

helaas hebben ze wel een domiciliering aangemaakt op onze rekening, hebben deze meteen geblokkeerd en ze hebben nog geen geld eraf gehaald.

kunnen die daar niet lezen ik zeg beide abonnementen op!!!!
nu zullen ze wel met incasso aankomen zeker? zien wel
groetjes

agjani
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door agjani »

Hey Karla,

Neen zo snel reageren ze niet. Ik mail je even persoonlijk
Groetjes
Agnes

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

hey agnes,

heb nog niets van je ontvangen. kan dat?
groetjes

agjani
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door agjani »

Hey Karla,
Is het ondertusen ontvangen??
Groetjes Agnes

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

hey agnes,

nog steeds niets binnen.
raar he

agjani
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door agjani »

Hey Karla,

Heb je gisteren rond 18 h. gemaild en vandaag rond 17.30 zelfde nogmaals herstuurd. Wil je a.u.b. mij persoonlijk nog eens proberen te maulen met bv. alleen maar "test" of zoiets op zodat ik nogmaals je mailadres ontvang. Heb met al de anderen totaal geen probleem.

Groetjes Agnes
e-mail: [email protected]

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

is gebeurd

groetjes

Niels & Fanny
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2007 22:58

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Niels & Fanny »

Beste,

Ik sta versteld hoeveel mensen hiervan de duppe zijn, ons verhaal is als volgt.
Mijn vriendin heeft in 2004 twee mensen aan de deur gehad een jonge en een meisje van ca 20 a' 25 jaar met de vraag of zij het blad "hart voor dieren" wilde hebben zij heeft dit toen afgesloten zij heeft dit blad wel gehad en er werd ook steeds geld afgeschreven. Op een gegeven moment wilde zij dit blad niet meer en heeft herhaalderlijk dit opgezegt. Maar helaas zonder reactie tot we een bericht ontvingen van I.P.B. iscasso te Amsterdam of we € 208,90 wilde betalen, wij hebben dit in 3x voldaan en de laaste betaling was in januari 2005. nu inmiddelsn een jaar later kregen we weer een incasso buro ditmaal Jura incasso te Posterholt of we € 76,82 willen betalen, dit is volgens de opdrachtgever (Full media Service te Maastricht) een "COULANTE" oplossing (voor een potentieele nieuwe klant) want als we niet betalen stappen ze naar de rechter. Maar wij hebben alles betaald en al 3x opgezegd. Maar dit is uiteraard nooit bevestigd.
Nou zitten we te naar de site van Full media service en wat vinden we via google dit!!!!! Dus nu hebben we heel veel argwaan bij dit hele bedrijf en de incasso buro's wij zijn van mening dat we opgelicht worden.

Wie kan ons in contact brengen met personen of mensen die we kunnen vertrouwen die ons hier in kunnen/willen adviseren??????

Want als iedereen op deze site er niet uitkomt wie wel dan??

graag een reactie?

P.s. misschien kunnen we met alle gedupeerden een front vormen en elkaar helpen met 100 man sta je sterker dan 2 toch???

Groeten Niels en Fanny

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door graham27 »

jullie zeggen dat jullie verschijnende keer hebben opgezegd zonder bevestiging :roll:
zorg dat jullie altijd een bevestiging krijgen en als er geld afgeschreven wordt laat het dan terugboeken doe dat zelf (met de snsbank is dat heel makkelijk bij andere banken weet ik het niet :wink: ) en niet zomaar bedragen betalen van een incassobureau bekend of niet bekend probeer te communiceren met het bedrag en eventueel het incassobureau.
ook handig is om lid te worden van de consumntenbond je krijgt daar gratis juridisch advies.
ik heb ook een keer een probleem gehad met een bedrijf ik moest betalen voor iets wat ik wel besteld had maar niet gekregen had.
op een gegeven moment kreeg ik een brief van het incassobureau di meteen 2x zo hoog was.
ik heb die niet betaald en heb de consumentenbond gevraagd wat ik moest doen.
en heb het keurig netjes met het incassobureau en het bedrijf opgelost :lol:

juju
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2007 12:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door juju »

Goede middag,

op de volgende website vond ik informatie om FMS het zwijgen op te leggen:
:D

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... 29&cat=884

Als reactie op een gedupeerde wordt het volgende gezegd:

"U bent niet de eerste die te maken heeft met de praktijken van deze organisatie. Met mooie praatjes en halve waarheden (dus halve leugens) smeren zij u een abonnement aan. Zoals hier al beschreven heeft u het recht om binnen 8 dagen na registratie bij de Kamer van Koophandel, de zaak te annuleren maar ik betwijfel of zij wel de moeite nemen hun contracten bij de KvK te registreren en in dat geval heeft u helemaal geen rekening te houden met die 8 dagen en kunt u gewoon opzeggen. "

Iemand anders vult aan:

"Wat Solar al meldt over het deponeren van de contracten bij de KvK is correct. Om het nog leuker te maken.... Full Media Service doet dit doorgaans niet. Ik zeg expres 'doorgaans', want er is altijd een kans dat ze het juist nu eens een keer wel gedaan hebben.

Je mag bij colportage jezelf binnen 8 dagen bedenken. Let op, dat is wettelijk 8 dagen nadat een exeplmaar van het contract is gedeponeerd bij de KvK. Als ze dat niet gedaan hebben, is er dus geen contract, dus bent u nergens aan gebonden "

Vervolgens heb ik zelf gebeld met de KvK van Maastricht:
0031/043 3506666:
"FMS deponeert zijn contracten nooit, wat dus maakt dat je met een aangetekende brief het contract kunt teniet doen."



Eerder vond ik al deze standaard aangetekende brief op deze site:


Plaatsnaam, datum,

Betreft: Opzegging colportage overeenkomst.

Geachte heer, mevrouw,

Op (datum) heb ik met u een contract gesloten voor het leveren van........ (invullen wat u geleverd zou krijgen).
Deze overeenkomst wil ik per direct stopzetten op basis van de colportagewet. U bent immers bij mij aan de deur gekomen (of heeft mij op straat aangesproken) en het initiatief tot het sluiten van de overeenkomst lag in overwegende mate bij u. Deze wet geeft mij 8 dagen de tijd om zonder opgave van reden van de overeenkomst af te zien.
Ik heb navraag gedaan bij de kamer van koophandel of de overeenkomst daar gedagtekend is. Dit blijkt niet het geval. Mijn 8 dagen beginnen te tellen vanaf de datum van de dagtekening. Aangezien dit nog niet heeft plaatsgevonden, kan ik nog steeds van de overeenkomst af.
Ik zie deze overeenkomst dan ook als ontbonden. Verdere toezendingen en/of aanmaningen stel ik niet op prijs en zal deze ook niet betalen.
Met vriendelijke groet,

Handtekening
Naam
Adres
Woonplaats.


Groetjes en succes

johan001
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2007 00:33

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door johan001 »

een nieuw adres uca werk voor fms

UCA HOLDING N.V
BIESAKKER 13
B-2490 BALEN

johan001
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2007 00:33

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door johan001 »

Hallo,
Deze week heb antwoord gekregen op de aangetekende brieven naar lp komeet maastricht en full media service.
In beide brieven stond dat ik uit hun bestand ben genomen en hun geen betalingen verschuldigd ben.
Het rare is dat je zowel bij komeet maastricht Brusselweg 704 als bij fms in het bestand zit.
Groetjes

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Komeet is de oude benaming van FMS. Dat zal de reden zijn.

Zo heetten hun leesportefeilles.

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

kon laatst niet op het forum maar heb ondertussen het volgende bereikt.

mijn man heeft de overheid hierop aangeschreven en vlgens hun mogen we alles wat ze ons toezeggen houden aangezien we op een correcte manier opgezegt hebben.

ze hebben ondertussen ook telefonisch contact met me opgenomen en beweerden niets van de opzegging te weten. blijkbaar een of andere deel van de firma hier in belgie. heb duidelijk gemaakt dat ik correct heb opgezegt en niets met hun nog te maken wil hebben.

had eerder een mail gestuurd, heb daar uiteindelijk reactie op gekregen, wouden ze mijn gegevens om het dossier na te kunnen kijken, hierna een mail ontvangen dat we geschrapt zijn uit hun bestand.

verder tot op heden niets meer van hun gehoord. ze hebben toch geen poot om op te staan aangezien hun contracten niet geldig zijn.

groetjes karla

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mooi om te zien dat de firma eens goed te kijk wordt gezet.

Wat zij je toezenden, houden ze keurig bij, ze weten indien nodig nog de dag en tijdstip waarop die zending is verstuurd. Maar hun geheugen laat ze jammerlijk in de steek, wanneer het om retourgezonden spullen of rechtsgeldige opzeggingen gaat.

Selectief geheugen, noemen ze dat.

Laag bij de gronds, noem ik dat. In elk geval goed dat je voet bij stuk hebt gehouden.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 27 feb 2007 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten