LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Full Media Service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rastafun
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2005 02:34

Full Media Service

Ongelezen bericht door rastafun »

Zelf vind ik het een vreemd verhaal en hopelijk heeft er iemand een goed advies over hoe te handelen.

Oke, het begon ongeveer twee jaar geleden, opeens werd mij een pakketje tijdschriften toegezonden. Dit was niet op mijn naam maar wel op mijn adres. Natuurlijk meteen contact opgenomen met Full Media Service in Maastricht maar hoe vaak ik het ook probeerde, ik kreeg nooit iemand te spreken, er werd niet opgenomen.
Dus stuur ik het terug met een begeleidend briefje en denk dat alles opgelost is. Niet dus want de maand erop ontvang ik weer een pakket. Weer hetzelfde verhaal. Toen had ik zoiets van: oke, als jullie dit willen blijven toesturen, ga je gang maar val mij dan achteraf niet lastig met dat ik iets moet betalen.

Dit is dus twee jaar doorgegaan en plotseling kreeg ik een paar maanden terug een rekening. Weer geprobeerd FMS te bellen, te mailen en weer een brief geschreven, echter zonder enige reactie terug.
Een paar weken later, jawel, een incassobureau eiste het openstaande bedrag op. Ook dit incassobureau was niet te bereiken en, vreemd, het zat op precies hetzelfde adres als FMS zelf.

Weeeer een paar weken later krijg ik van een ander incassobureau het dringende verzoek om de rekening te betalen. Dit kantoor was enkel via e-mail te contacten dus ik meteen een mailtje gestuurd.
Daarin de hele situatie uitgelegd: ik heb nooit iets met FMS van doen gehad, getracht dit recht te zetten zonder resultaat en bovendien is de naam van geadresseerde niet de mijne en heb er nooit van gehoord. Keurig een mailtje terug: ze zouden het uitzoeken en me inlichten over het hoe of wat. Niks meer gehoord.

En jawel, enige dagen geleden weer een ander incassobureau die probeert het openstaande bedrag alsnog te kunnen innen.
Hier meteen naar gemaild en nog niks teruggehoord.

Ik vind het inmiddels wel genoeg geweest met hun gezeur en wil dit opgelost hebben. Dat ik niet bereid ben te betalen, lijkt me vanzelfsprekend want ik heb nooit om hun diensten gevraagd, laat staan iets ondertekend.
Tevens komt het op mij over als zijnde een zeer malafide organisatie, eerst een incassobureau op hun eigen adres en vervolgens verschillende bureau's.

Dus wat ik hier mee moet, weet ik niet. Hier misschien iemand die er raad op weet?

Alvast bedankt!
Marjan

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Talll »

Hoi Marjan,

Zelf zit ik ook met dit probleem. We krijgen vanalles opgestuurd voor personen die niet op mijn adres bekend zijn. W hebben zelfs een ruim half jaar een krant ontvangen. Dit meerdere malen gemeld maar krijgen nu inderdaad ook incassobrieven. We krijgen steeds meer post voor andere mensen waarbij dus ook incassobrieven. Ondertussen stuur ik nu niets meer terug want ik heb er genoeg van, niemand heeft het fatsoen om te reageren. (Bij mij is het waarschijnlijk van buren die zelf geen brievenbus hebben en het op ons adres laten bezorgen zonder dat aan ons te melden, daar wij geen contact hebben weet ik dit dus niet zeker. Er is veel verloop van bewoners.)
De tip die ik wel heb gekregen is langs de gemeente te gaan om te kijken wie er op jouw adres staat ingeschreven. Je kunt je namelijk zomaar op een adres inschrijven zonder bewijs te leveren dat je daar woont. Het is handig om dit na te gaan want als deze persoon wel op jouw adres staat ingeschreven kan een deurwaarder op den duur (gaat wel een tijdje overheen maar toch...) jouw huis gaan leeghalen.

Succes!

Gasssst

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Gasssst »

Oke, het begon ongeveer twee jaar geleden, opeens werd mij een pakketje tijdschriften toegezonden. Dit was niet op mijn naam maar wel op mijn adres.
Dit is dus twee jaar doorgegaan en plotseling kreeg ik een paar maanden terug een rekening.
Een paar weken later, jawel, een incassobureau eiste het openstaande bedrag op.
Aan wie waren die rekening en die incasso dan precies gericht? Aan u of dezelfde als van de tijdschriften? Kent u de naam naar wie de tijdschriften zijn gericht?

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Talll »

En? ben je al bij de gemeente langs geweest? Ik wel, ze mochten me alleen niet vertellen wie er ingeschreven stonden, wel het aantal. Bleken nog twee oude bewoners ingeschreven te staan. Nadat ik de namen had aangegeven kreeg ik een knikje dat deze dat waren. Was dus wel aardig.

Gelukkig stonden er geen andere mensen van buitenaf ingeschreven dus daar zal ik geen last van hebben qua deurwaarders ed.

Maar je kan dus ook niet zomaar mensen laten uitschrijven, is nu dus een hele procedure gestart om de oude bewoners uit te laten schrijven. Ben ik erg blij mee (ahum) want de gemeentebelastingen komen er weer aan. Moet ik toch nog bezwaarschriften in gaan dienen! Maar, dat is voor latere zorg.

rastafun
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2005 02:34

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door rastafun »

Heej mensen,

Bedankt voor de reacties!

Zelf heb ik ook bedacht om maar niks meer te ondernemen en zeker niet om te gaan betalen.
Degene op wiens naam de tijdschriften worden bezorgd, is mij totaal onbekend. Het kan ook niet van de vorige bewoner zijn want ik woon hier al ruim twintig jaar.
Succes he!!

En Tall, sjit he, zo'n situatie. Hopelijk krijg je het allemaal voor elkaar. Is het geen idee om eens met de buren te gaan praten en zo te weten komen wie daar dan wonen?
Je had het ook over naar de gemeente gaan om te kijken of er misschien nog anderen hier staan ingeschreven. Gelukkig kan dat hier niet (Eindhoven) want als iemand zich wil inschrijven, moeten ze een handtekening overleggen van de bewoner (of woningbouw) dat die akkoord gaan.

Al met al blijft het een belachelijke toestand en het nut van dit soort onzin? Ik weet het niet.

Groetjes, Marjan

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Talll »

Dat is dan goed geregeld in jouw gemeente. Ik denk dat ik ook even bij de gemeente langs ga om het aspect van inschrijven even aan te kaarten. Mijns inziens klopt dit inderdaad niet!

Onze buren, tja dat is een lastig geval. Het is een vrij groot pand wat onderverdeeld wordt in allemaal kamers waar studenten komen en gaan. Denk niet dat zij de bewoners die er eventueel hebben gewoond allemaal kennen. Misschien hun huisbaas even aanspreken, die zal het wellicht wel op papier hebben. Goeie tip van je, bedankt!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Cesar »

Naar aanleiding van bovenstaande verhalen moet me snel 1 ding van het hart.
Als je nergens voor getekend hebt en niets hebt besteld dan geldt er 1 stelregel: Je mag alles houden.
Stop er geen energie in want dat is verloren energie.
Wettelijk heeft de tegenpartij niets om een rechtzaak aan te spannen. Je moet oppassen dat je, doordat je probeert de spullen terug te sturen, niet je NAW-gegevens te grabbel gooit bij hun en bij het incassoburo. Nu sturen ze de rekeningen als ik het goed begrijp niet op jouw naam doch naar jouw adres. Corrigeer me als ik fout redeneer.
Door te reageren sturen ze dan de rekeningen naar jouw naam en adres.

Pas op hiermee!!!

Vervolgens heeft een incassoburo niets te vertellen. Als je niets hebt besteld moet je wachten tot ze naar de rechter willen stappen. Pas dan reageer je positief met de mededeling dat je ze daar wel ontmoet.
Ze hebben toch geen poot om op te staan.

Waarom schrijf ik dit. Ik had een zelfde zaak jaren terug. Op een gegeven moment werd ik zelfs telefonisch lastig gevallen door die boekenclub en ook nog eens door een incassoburo.

Ik heb doodleuk verteld dat de spullen in mijn bezit waren en ze als reclamemateriaal had aangezien. Vervolgens moest ik alles terugsturen, een gehele reeks oorlogsboeken, doch ik heb aangegeven dat ze het maar op moesten halen op een vastgestelde datum en tijdstip daar ik geen vrij neem voor die onzien.
Nou, het eind van het verhaal is dat ze nog steeds, na 25 jaar, bij mij in de kast staan. Interesse?

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Talll »

Ik stuurde de post voorheen wel terug met de mededeling dat deze persoon niet op dit adres woont. Na vier keer naar eenzelfde te hebben teruggestuurd ben ik daarmee gestopt. Ik heb dat gedaan omdat niets te laten horen mijzelf zo'n rotgevoel geeft. Stel iemand heeft per ongeluk de krant op het verkeerde adres ingeschreven... Dat vind ik lullig, maar als de t***graaf dit niet boeit dan boeit het mij uiteraard na een tijdje ook niet meer.
De krant die ik maandenlang ontving heb ik uiteraard gewoon gelezen:)

Waar het hier eigenlijk ook een beetje om ging, bij mij dan, was dat je zeker moet weten dat diegene niet op jouw adres staat ingeschreven. Zo wel, dan heb ik (denk ik) geen poot om op te staan als de deurwaarder op de stoep staat. Snap je? Mijn gegevens heb ik uiteraard niet kenbaar gemaakt.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Cesar »

Talll, als er niemand met die naam op jouw adres staat ingeschreven dan is er geen probleem.
Ga niet met de gedachte spelen alsof het erg is dat mogelijk iemand anders nu geen krant heeft. Die zal zelf wel bellen waar zijn krant blijft.

Reageer nergens op dan kun je ook niet verkeerd reageren. Als ik een krant krijg dan is ie van mij. Ik ga daar echt geen actie op ondernemen. Het verhaal is anders wanneer mijn buurman nu ineens geen krant meer krijgt. Dat hoor je snel genoeg, mits je normale contacten onderhoudt.

Ook wanneer er post bij mij fout wordt bezorgd geef ik dit netjes af of schrijf op de enveloppe dat het stuk op het onjuiste adres is bezorgd en stop hem terug in de rode( straks oranje) brievenbus. :roll:

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Talll »

Ik begrijp je punt. Maar traceren wie er op jouw adres staat ingeschreven is niet zo makkelijk. Daar heb ik bij regelgeving en overheid een topic over gestart, ze mogen nl geen namen geven. Wel aantallen, zo ben ik er dus wel achter gekomoen dat twee oude bewoners nog op mijn adres stonden ingeschreven (nadat ik namen noemde kreeg ik een klein knikje).

Over de krant en alle andere incassobrieven maak ik mij nu ook geen zorgen meer. Ik ben helaas iemand die doet voor een ander wat ikzelf ook graag wil dat een ander voor mij doet...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Talll en Rastafun:

Er is eigenlijk nog iets dat jullie moeten weten, en dat je misschien een beter gevoel geeft. JIJ bent niet de aangesproken persoon. JIJ kunt er niets aan doen dat er een persoon op jouw adres staat ingeschreven die jij niet eens kent. En jij kunt dat eenvoudig aantonen met je identiteitspapieren.

Als een ander het tegendeel beweert, laat ze dat maar doen. ZIJ hebben er belang bij dat hun rekeningen betaald worden, dus moeten ze ook moeite ervoor doen. Als jij te kennen hebt gegeven dat ze hun aanmaningen en dergelijke aan het verkeerde adres richten, dan moet dat in feite voldoende zijn.

Overigens: Full Media Service hoort thuis in de categorie Front International, Socks, Provea, Intrum Justitia.

Ofwel: veel geschreeuw, en weinig wol. Wel een grote bek, maar als het erop aankomt, trekken ze hun dreigementen in, of ze laten nooit meer iets van zich horen, omdat ze heel goed weten dat zij geen poot hebben om op te staan.

Maar intussen wel stug doorgaan met argeloze mensen de stuipen op het lijf te jagen.

anjaofnee
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2006 16:23

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door anjaofnee »

ook ik heb een probleem met full media service, ze hebben hier een paar weken geleden aan de deur gestaan ,ikzelf was niet thuis mijn zoon van 17 wel, die is dus erin getrapt en getekend voor een abonnement voor een auto en een puzzelblad, later toen ik thuis kwam bleek dat het verhaal verteld aan de deur en die op de bon verschillend was en dat het veel duurder was dan er verteld werd, ik dus gebruik gemaakt van de mogelijkheid aangetekend op te zeggen, wat eigenlijk al onzin is want onder de 18 mag je geen abonnement afsluiten zonder de toestemming van een ouder, maar goed ik dacht laat ik het maar op hun manier doen.
nu vinden ze dus dat hij voor 2 abonnementen heeft getekend ook nog voor 1 van een anonieme roman ofzo ja ja een knul van 17 hahaha, maar goed die autoblad is dus afgezegt en die roman dus niet, ik heb ze gebeld en ze werden erg onvriendelijk toen ik ze wees op het feit van een niet volwassene een abonnement verkopen en zeker toen ik zei dat het alleen om een autoblad gekoppeld aan een puzzelblad zou gaan en dat hij zeker niet voor een roman had getekend.
wat een laag bij de grondse manier van verkopen zeg, ik ga morgen maar weer de pen en de telefoon induiken want ga hier echt niet mee akkoord,

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Brusselseweg 704, Maastricht, daar zitten ze.


Dat is vlak bij de grens tussen Maastricht en Lanaken.

anjaofnee
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2006 16:23

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door anjaofnee »

ja wist ik al had ik al opgespeurd maar toch bedankt :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

jammer dat ze geen antwoordnummer hebben, kon je er een zooi straatstenen heen sturen. Maar die heeft hun buurman al genoeg, die handelt daar namelijk in.

anjaofnee
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2006 16:23

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door anjaofnee »

nou kan die buurman ze toch gooien tegen kleine vergoeding hahhhahhaa

Rientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2006 17:31

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Rientje »

Hallo iedereen,

Ik heb net deze thread via google gevonden, en heb me even geregd om ook eens mijn verhaal te doen.

Ik ben een Belg en heb net een brief ontvangen van Full Media Service International B.V. ik zou een abonnement afgesloten hebben en er staat "Helaas vergat U te betalen", ik heb echter nooit een abonnement gevraagd of getekend of whatever, ik doe aan zulke dingen niet mee.

Mijn adresgegevens kloppen, doch er staat enkel mijn achternaam op vermeld en deze is dan nog verkeerd gespeld.

Nu heb ik bij een aantal vrienden eens navraag gedaan of deze firma gekend is, wat blijkt nu ?
Wel in mijn vriendenkring zijn er vijf ( 5 ) mensen die dit ook hebben aangekregen, de rekening die ze hebben ontvangen blijft stijgen en ze geraken er maar niet vanaf.

Kan er iemand mij vertellen hoe ik nu eindelijk van deze Service kan afgeraken, heeft er misschien een 'vriend' mij ingeschreven, moeten ze dan je identiteitskaart niet hebben, tja ik schrok wel even wanneer er een pakketje in mijn brievenbus stak, maar ik heb er verder niet bij nagedacht, reclame en aanbiedingen krijgt men wel meer hier, dus ik was me van geen kwaad bewust.

Een andere vriend wist me te vertellen dat hij hier in België na TWEE jaar een Deurwaarder mocht ontvangen voor een bedrag van FMS, er was niets aan te doen, 1 tijdschriftje heeft hij ontvangen met een rekening van 15,00 Euro, hij heeft natuurlijk nooit betaald want ook hij wist niet waar het vandaan kwam en dacht eerst ook aan een soort reclame stunt.
De Deurwaarder vordert meer dan 250 Euro van hem, en hij heeft ook nooit enig abonnement ondertekend of aangevraagd.

Nu blijkt dat er mensen voor FMS werken hier in België en klanten ronselen aan openbare Markten enz.
Ik weet voor 100% dat ik nooit op straat zomaar een abonnement heb afgesloten ( ik ben niet gek ), het is wel zo dat er een Nederlander naar mij was gestapt en een heel verhaal begon over boekjes en dergelijke, doch ik ben er NIET op ingegaan, is het een flauwe grap van die vriend die bij me was, ik ben doorgewandeld en die vriend stond nog wat te praten met die kerel, ik kan moeilijk aannemen dat die mijn gegevens zou hebben gegeven, en moest die dat toch gedaan hebben, dan staat mijn handtekening niet op dat document, en zoals al gemeld mijn achternaam is verkeerd gespeld en voornaam staat er niet eens bij.

Man man man, wat een miserie allemaal, hoe geraak ik in Godsnaam nu van die FMS vanaf, ik kan er niemand bereiken ( ook vrij duur vanuit België bellen ik heb namelijk geen vast toestel enkel GSM ).

Nu heb ik uiteraard eerst deze thread grondig doorgelezen, en zie duidelijk dat het heel moeilijk blijkt te zijn om die firma te bereiken, afwachten op incasso bureau en het bedrag nog eens zien verdubbelen of meer ??

Zoals men hier zegt, ' ik zie door het bos de bomen niet meer ' daarom hoop ik op enige reactie van iemand die mij goede tips kan geven, wat moet ik doen, wat kan ik doen, ik zie het uiteraard niet zitten om een bedrag te gaan betalen voor iets waar ik niet heb voor getekend !
Het pakketje ligt hier nog steeds ongeopend, terug zenden ?

Ik weet het niet meer, tips reactie's zijn steeds welkom !

Bedankt op voorhand,
Rientje.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Cesar »

Wat dacht je van ze gewoon te negeren.
Je vriend moest betalen omdat hij weldegelijk iets heeft gevraagd of getekend.
Er is geen enkele rechter die jou voor kosten op laat of kan laten draaien waar je niet voor getekend hebt.
Vervolgens is er een EU-regelgeving dat alles wat je ongevraagd hebt ontvangen jouw eigendom is, zonder verdere betalingen van jouw kant.
Je mag alles terugsturen maar je moet niets.

Lig er niet wakker van. :wink:

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Guusje »

zorg er wel voor dat als de dagvaardingsprocedure gestart wordt je ter zitting verschijnt om je verweer te voeren. anders kan je bij verstek veroordeeld worden en moet je alsnog betalen, incl. kosten.

maar waarom stuur je niet een brief naar FMS met het verzoek een kopie van de overeenkomst op te vragen waarop je je handtekening zou hebben gezet.
heel handig is om een paspoort of rijbewijs te hebben van die periode ongeveer waar je handtekening op staat zodat een en ander vergeleken kan worden (ook evt. in de rechtzaak)

Rientje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2006 17:31

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Rientje »

Er is geen enkele rechter die jou voor kosten op laat of kan laten draaien waar je niet voor getekend hebt.
Vervolgens is er een EU-regelgeving dat alles wat je ongevraagd hebt ontvangen jouw eigendom is, zonder verdere betalingen van jouw kant.
Je mag alles terugsturen maar je moet niets.
Hier in België is dat net iets anders, ik heb navraag gedaan bij het 'Vredegerecht' dat is de Rechtbank die zich enkel bezig houd met betalingsgeschillen de griffier heeft me verteld : een mondelinge verklaring is evenredig met een geschreven en ondertekend contract.
Dus m.a.w. ze kunnen zeggen wat ze willen en ik zal het tegendeel moeten bewijzen.
Mijn buurman krijgt bv. een bestelde CD, hij is niet thuis er wordt niet voor getekend, als ik die dan uit zijn brievenbus haal kan hij me niets doen, en moet hij alsnog zijn 'gestolen' CD betalen als hij er niet voor getekend heeft ?
Lijkt me sterk, maar wel logisch :cry:
maar waarom stuur je niet een brief naar FMS met het verzoek een kopie van de overeenkomst op te vragen waarop je je handtekening zou hebben gezet.
heel handig is om een paspoort of rijbewijs te hebben van die periode ongeveer waar je handtekening op staat zodat een en ander vergeleken kan worden (ook evt. in de rechtzaak)
Mijn schrijven wordt NIET beantwoord, en een Postbus is geen geldig adres voor de Rechtbank en zo kunnen ze altijd zeggen dat ik geen brief heb gestuurd, aangetekende zending komt gewoon terug met vermelding ' niet afgehaald, ofwel geadresseerde bestaat niet' dit probleem doet zich voor als de geadresseerde een Postbus gebruikt en geen geldige vestiging van de firma voorlegt, ik heb dus geen geldig adres van FMS enkel een Postbus.
Het schrijven sturen naar de Brusselseweg brengt ook geen soelaas want dan krijg ik het ook per kerende terug met de vermelding dat deze firma daar niet gevestigd blijkt te zijn.
Tevens moeten ze op het aangeboden factuur het opgegeven adres vermelden maar dat kan dan weer een dochterfirma zijn, daarom dat ze een Postbus gebruiken, waarschijnlijk zijn er op dat adres meerdere firma's die elkaar op deze manier kunnen indekken.
En dan het probleem met de handtekening : hier in dit 'apenland' moet je bij twijfel of valse handtekening een 'schriftdeskundige' aanstellen via de Raadsheer ( Advocaat ) kostprijs 1250 Euro !

Heden is hun ingebrekestelling 39,80 Euro.
En mijn onfortuinlijke vriend ( die de Deurwaarder moest betalen ) heeft me net telefonisch nog gemeld dat FMS beweerd heeft op de Rechtszitting ( een BELGISCHE Raadsheer kwam voor FMS pleiten ) dat ze meerdere pakketjes hebben gestuurd, doch na het ontvangen van zijn eertse pakketje heeft hij niets meer ontvangen, enkel 1 factuur van 15 Euro, en nadien een 10 tal ingebrekestellingen, waardoor het bedrag verhoogd werd tot 250 Euro, en hij heeft alles uit de kast gehaald doch de Rechtbank heeft FMS in gelijk gesteld.
( hij kon aantonen met zijn rijbewijs, paspoort, en identiteitskaart dat het wel degelijk NIET zijn handtekening was, maar de Rechter gaat enkel voort op een verklaring van een schriftdeskundige ).

Het Vredegerecht is maar bevoegd tot schulden van maximum 1000 Euro en in Beroep gaan tegen de beslissing kan enkel in Eerste Aanleg, of Beroepsrechtbank, uiteraard komen al die kosten er dan ook nog eens bij en wordt het risico alsmaar groter en de bedragen ook.

M.a.w. je staat hier dus blijkbaar met de rug tegen de muur, en het meest eigenaardige aan zijn zaak is dat hij de ingebrekestelling WEL betaald heeft, FMS zegt dat hij VERPLICHT zijn volledige abonnementstermijn moet betalen en dat hij zijn bestellingen netjes heeft ontvangen, FMS kan dat aantonen met een bewijs van verzonden artikels maar mijn vriend heeft niets ontvangen buiten dat eerste pakketje.

Tja blijkbaar kan je hier met een 'gevonden' identiteitskaart mensen serieus de draak aandoen, bij FMS hebben ze namelijk zijn ID-Kaartnummer !
Hoe ze daar zijn aangeraakt is ook een raadsel want hij heeft zijn ID-Kaart niet verloren en volgens de wet op de Privacy kan en mag geen enkele officiële instelling dat nummer doorgeven aan Derden.
( dus ook niet aan een aangestelde Raadsheer )

Hebben ze bij FMS een mannetje in een Gemeente bestuur zitten, I don't think so :shock: die zou wel de nodige nummers kunnen doorgeven, MAAR probeer zoiets maar eens tegen een Rechter te zeggen voor een bedrag van om en bij de 40 Euro :roll:

Dan komt de Deurwaarder niet aan de deur aankloppen maar de mannen met de witte jassen :?

Ik wordt hier al Paranoia voor 40 Euro :D maar als men de gevolgen bekijkt dan ben je wel op je hoede, Nederland - België 1-0 :?:

Bedankt voor de reply's, laat de suggesties maar komen, al wat ik kan krijgen is meer dan welkom, vergeet echter niet dat België op het gebied van Justitie ver achter Nederland staat en het trekt op geen ( jeweetwel ).

Groetjes,
Rientje.

Gesloten