LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

moederslink schreef:Uw verhaal was mij al duidelijk hoor! Ik heb alles doorgelezen , een paar x zelfs, ik wilde alleen weten of u idd nog op die camping verblijft, dus u heeft geen woonadres.
Een kamer zoeken ,waar een hond ook welkom is , is prioriteit 1 ,
Dan heeft u een vaste verblijfplaats en dan kunnen dingen in gang worden gezet.
Een andere optie is anti kraak gaan wonen. Google eens op St Camelot. Ook daar zijn panden waar huisdieren welkom zijn.
Misschien is het niet de stad/ plek waar u wilt wonen, maar het zijn vaak wel rustige plekken , voor 1 of 2 personen en nogmaals : dan is er een startpunt.
Maar dat u bent gestopt, uwerzijds , met uw betaalverplichtingen vind ik niet slim. Ondanks dat u geen specificatie nog had, had dit gewoon door moeten lopen, maar dat is slechts mijn mening. Die specificatie is er uiteindelijk toch wel gekomen.
Op die camping blijven " hangen " lost vooralsnog niets op.
Nogmaals, een kamer is voor mij geen optie, de redenen zoals voorheen al vermeld mogen duidelijk zijn.
En nee, ik heb tot op heden GEEN specificatie gekregen.

St. Camelot is ook geen optie, aan hun voorwaarden voldoe ik niet.
Laatst gewijzigd door Antibedrieger op 06 okt 2015 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Antibedrieger
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 okt 2011 10:52

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

snuffel1 schreef:
Ik heb in samenspraak met BJZ in januari 2014 vrijwillig met de woningstichting1 een betalingsregeling getroffen (dit om goede wil te tonen bij woningstichting2 om een woning toegewezen te krijgen), en heb daarbij meteen uitdrukkelijk om een specificatie gevraagd.
De vordering was op dat moment € 6.114,45 en werd mij voorgelegd zonder enige vorm van specificatie (enkel in huurschuld en andere kosten opgedeeld).

Deze specificatie heb ik tot op heden niet gekregen. Bovendien was deze betalingsregeling onderdeel van de afspraak dat ik middels bemiddeling van BJZ een woning toegewezen zou krijgen.

Deze betalingsregeling heb ik in november 2014 stopgezet omdat BJZ, de woningstichting1 (waar de schuld openstaat) en woningstichting2 (waar ik wilde huren) zich niet aan hun toezeggingen hebben gehouden.
Ik heb namelijk RECHT op deze specificatie van woningstichting1.
U heeft de regeling gestopt terwijl die onderdeel was van de bemiddeling dan is het gewoon einde oefening want u werkt simpelweg niet mee. U denkt recht te hebben op alle stukken die omtrent uw zaak zijn verstuurt dat is mooi maar gaat u de schuld dan ook betalen als die stukken ter hand worden gesteld?
Als dat zo is zal het gehele bedrag contant betaald moeten worden want u woont immers niet in Nederland. Uit uw verhaal en uw verdere reacties maak ik op dat de vermoorde onschuld speelt en iedereen heeft het gedaan, daar komt nog bij dat u zelf niet eens de moeite neemt om u bij een gemeente of eventueel bij de ambassade te melden dat u weer in Nederland bent, een verlopen paspoort o.i.d. is al voldoende.

Ik kan maar één ding adviseren ZOEK HULP
NOGMAALS, IK HEB HERHAALDELIJK HULP GEZOCHT EN NIET GEKREGEN!!!
DE BETALINGSREGELING HEB IK STOPGEZET NADAT(!!!!) DE ANDERE 3 PARTIJEN ZICH NIET AAN DE AFSPRAKEN HIELDEN!!!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door moederslink »

Luister, het is duidelijk wat uw redenen zijn geweest om de betalingsregeling te stoppen. U heeft wel een specificatie gekregen in maart 2015 en de schuld bleek van WBV 1 te zijn.
Maar het was allemaal niet volledig en te vaag en te veel en u nam daar geen genoegen mee, niet slim , gewoon doorgaan met afbetalen.
Principes en rechten claimen kosten u nu de kop.
Sorry, ik begrijp niet dat u niet per direct toen een kamer hebt gezocht waar de hond ook welkom was.
Er zijn echt wel - rustige- kamers te vinden, ook wel tijdelijke huur dmv een makelaar. Hoe dan ook had u een vast adres moeten hebben.
Waarom blijft u in G*** naam nu nog steeds in Duitsland ingeschreven staan?
Dus.....is er geen beslagvrije voet aangehouden als consequentie.
U bent niet verplicht om alles hier maar neer te schrijven en te delen , maar zo wordt het voor reageerders wel lastiger.
We draaien in een kringetje rond en bij het huren ve kamer wordt geen verhuurdersverklaring gevraagd, zeker en echt niet overal.
Neem een of ander aggenebbisch kamertje met de hond maar dan woon je in ieder geval in Nederland.
U zit er finaal doorheen en u moet iets gaan doen !
Ik heb er totaal geen zin in om u met verwijten om de oren te klappen , maar u moet nu echt ergens gaan wonen.
Anders gebeurt er niks, nada, noppes!
Een vaste woon- en verblijfplaats is een 1e vereiste , zo werkt het nu eenmaal.
U sluit kamerbewoning uit, vanwege overlast? Drukte? Zoek een hospita ergens op het platteland waar u zich bij mag inschrijven , maar vindt een adres, linksom of rechtsom. Groningen, Friesland , Zeeland , de Waddeneilanden bv ook , waar u tegen kost en inwoning en meehelpen kunt wonen.
Kijk op MP , bij samenwoningsprojecten die nog een huisgenoot zoeken bv " Prikbord " . Even goed googlen.
Tjeetje wat een toestand , maar ik hoop dat u nu wel daadwerkelijk met uw kont opstapt daar op die camping.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Antibedrieger schreef:
tijger1 schreef:Er kan alleen maar beslag gelegd worden door een deurwaarder na een vonnis van de rechter.

En voor iedereen is privacy, rust en een fijne leefomgeving belangrijk.
Hoe en wanneer (d.w.z. in welke fase van het inningstraject) komt zo'n vonnis tot stand?
Ik heb enkel de (niet rechtsgeldige) 14-dagen brief gekregen en daarna de beslaglegging.
Voor zover ik heb meegekregen is er geen vonnis met betrekking tot beslaglegging, enkel een (ongezien) vonnis met betrekking tot de ontruiming.
Je hebt de veertien-dagen brief ontvangen. Dan istie dus rechtsgeldig.

De procedure is als volgt: sommeren, dagvaarden, vonnis betekenen, eventueel ontruimen, beslagleggingen. Kan het zijn dat jij zaken niet gezien hebt omdat je nergens ingeschreven stond? In dat geval zal er een advertentie op jouw naam zijn geplaatst.

meave
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2012 14:15

Re: Geen duidelijk overzicht huurschuld, wel beslag

Ongelezen bericht door meave »

Hoi Ik meng me er ook even in.

Antiebedrieger. Het is duidelijk wat uw beweegredenen zijn en dat u al een aantal keer hulp heeft gevraagt, maar niet hebt gekregen waar u op uit was. Ik geef hieronder een aantal opties wat u zou kunnen doen:

Woonruimte:
- Leger des heils helpt ook mensen die niet ingeschreven staan... Die kunnen ook voor woonruimte zorgen (evt in een beschermd wonen instelling.) Via die weg, kan je via uitstroom maatschappelijke opvang (UMO) een woning bemachtigen. Deze staat het eerste jaar niet op jouw naam maar op de maatschappelijke opvang. (ik weet dit omdat ik zelf in de maatschappelijke opvang werk)

Je psychiatrische problemen:
- Heb je op dit moment hulp? Zo ja, kan je vragen aan je therapeut om je te helpen.

De incassoproblemen:
1. Ga langs bij WBV nr 1, en vraag een persoonlijk gesprek aan met de eindverantwoordelijke. Neem een recorder (of je telefoon waar een record functie opzit) mee om het gesprek op te nemen. Zo heb je later ook nog bewijs.

2. Ga langs bij BJZ, vraag daar een persoonlijk gesprek aan met de eindverantwoordelijke. Ook hier kan je alle zaken die je wil bespreken/of klagen. Ook hier neem je alles op.

3. leg contact met de deurwaarder. en ga ook daar in een persoonlijk gesprek. Neem bewijs van al je betalingen mee en probeer op zo een manier of ze coulant willen zijn in hun beslag. Het is namelijk officieel zo dat ze niet hoeven mee te werken omdat je in het buitenland ingeschreven staat. Het is dus ook van belang om jezelf zo snel mogelijk in te laten schrijven in Nederland, event. als dakloze, maar dan sta je in ieder geval ingeschreven en kan je een postadres krijgen. In die situatie moeten ze wel de beslagvrije voet aanhouden.

Mocht je nog meer vragen hebben dan kan je dt altijd vragen, hier in het topic of per PM

Succes!

Gesloten