LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld kwijt door Voordeligste Deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
S.Doerdjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2019 14:44

Geld kwijt door Voordeligste Deurwaarder

Ongelezen bericht door S.Doerdjan »

Geachte lezers, heb een klacht over voordeligste deurwaarder.
Er is een beslag gelegd op mijn bankrekeningen, een privé spaar en op zakelijke rekening.
Had totaal 5700 op al rekening zijn beslag opgelegd, heb sinds 25 september totaal niks moet me ziek melden, kan niet gaan werken mijn dochter moet naar school ov geld heb ik niet. Hoe nu verder en de belasting vrijevoet is niet toegekend.
Dus ik loop nu met achterstand, met vaste lasten en heb geen leef geld.
Kunnen jullie mijn hierbij helpen. Moet aan mijn ex 13.000 boedelscheiding betalen, terwijl dat ik bezig was met betaling regeling te treffen, hebben ze beslag gelegd op mijn bank.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geld kwijt door Voordeligste Deurwaarder

Ongelezen bericht door berndv »

S.Doerdjan schreef:
14 okt 2019 15:09
Dus ik loop nu met achterstand, met vaste lasten en heb geen leef geld.
Kunnen jullie mijn hierbij helpen. Moet aan mijn ex 13.000 boedelscheiding betalen, terwijl dat ik bezig was met betaling regeling te treffen, hebben ze beslag gelegd op mijn bank.
Heeft u al contact gelegd met de deurwaarder en dit voorgelegd? Het is al jammer dat het zover is gekomen, weet niet wat de reden is, en die maakt op zich ook niet heel veel uit. Vaak ligt de oorzaak in communicatie, maar de oplossing ligt ook in communicatie.
S.Doerdjan schreef:
14 okt 2019 15:09
Geachte lezers, heb een klacht over voordeligste deurwaarder.
misschien op zich wel handig om gewoon een eigen topic te beginnen, in plaats van een topic van iemand anders kapen. Uw probleem heeft met een andere deurwaarder te maken dan waar dit topic over gaat.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld kwijt door Voordeligste Deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
14 okt 2019 15:50
misschien op zich wel handig om gewoon een eigen topic te beginnen, in plaats van een topic van iemand anders kapen. Uw probleem heeft met een andere deurwaarder te maken dan waar dit topic over gaat.
Ik heb het bericht gemeld met de vraag of de mods er een nieuw topic van willen maken.
S.Doerdjan schreef:
14 okt 2019 15:09
Er is een beslag gelegd op mijn bankrekeningen, een privé spaar en op zakelijke rekening.
Dan is er dus een executoriale titel (de beschikking), is die aan jou betekend (door de deurwaarder afgegeven), met een betalingsbevel om binnen twee dagen te betalen, en dat heb je blijkbaar niet gedaan. Dan is de gerechtsdeurwaarder gerechtigd beslag te leggen.
S.Doerdjan schreef:
14 okt 2019 15:09
Had totaal 5700 op al rekening zijn beslag opgelegd, heb sinds 25 september totaal niks moet me ziek melden, kan niet gaan werken mijn dochter moet naar school ov geld heb ik niet.
De bank heeft 4 weken de tijd om een verklaring in te vullen en aan de gerechtsdeurwaarder toe te zenden. Daarna zal de gerechtsdeurwaarder de bedragen op je rekening af laten dragen. Tot die tijd zijn je rekeningen geblokkeerd.
S.Doerdjan schreef:
14 okt 2019 15:09
Hoe nu verder en de belasting vrijevoet is niet toegekend.
Bij beslag op bankrekeningen is (nog) geen beslagvrije voet van toepassing.
S.Doerdjan schreef:
14 okt 2019 15:09
Dus ik loop nu met achterstand, met vaste lasten en heb geen leef geld. Kunnen jullie mijn hierbij helpen. Moet aan mijn ex 13.000 boedelscheiding betalen, terwijl dat ik bezig was met betaling regeling te treffen, hebben ze beslag gelegd op mijn bank.
Zolang er geen geaccepteerde betalingsregeling is, en de bevelstermijn verstreken is, mag er direct beslag gelegd worden. Een regeling is geen recht, maar een gunst.

Je kunt de bank vragen zo snel mogelijk die verklaring op te sturen, zodat het geld aan de gerechtsdeurwaarder afgedragen kan worden. Daarna kan je weer beschikken over je rekeningen en het geld wat er sinds de datum van beslaglegging eventueel op is bijgeschreven.

En ga dan heel snel daadwerkelijk een regeling treffen voor het restant, anders ben je over een maand op hetzelfde punt.

Mocht je het er helemaal niet mee eens zijn, kan je een executiegeschil opstarten, maar dan moet je wel goede steekhoudende argumenten hebben. Die heb je hier in het topic in ieder geval niet gegeven.

Gesloten