LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GELD TERUG

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
wolf59
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2007 06:28

GELD TERUG

Ongelezen bericht door wolf59 »

Geloof het of niet maar ik heb geld tegoed van UPC juni 2006 heb ik alles van UPC stopgezet. Uit de eindafrekening blijkt dat ik € 11.69 teveel betaald heb. Ik heb ze nu al diverse keren aangeschreven maar krijg geen reactie. Wat blijft er voor mij nu over kan ik ook een deurwaarder of incasso buro inschakelen?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door Cesar »

Voor 11 euro?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door Walter van V »

doen zij ook toch?

En alle kosten zijn voor hen. Claim wel gelijk ook alle kosten van aangetekende stukken! (2 brieven zit je al aan die 11,- namelijk..)

Maar even serieus... :?: Ga je je daar echt druk om maken? hoe lang blijft betaling al uit? Erachteraan zitten kost je meer tijd en stress dan het waard is, wees blij dat de situatie niet omgekeerd is...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb mensen gezien die zich in een supermarkt nog over 1 cent druk maken, of die flippen in een winkel als je 10 cent extra moet betalen voor het pinnen.

Dat iemand zich druk maakt over deze 11 euro is dus helemaal niet zo vreemd, het levert alleen meer stress op dan iets anders.

wolf59
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2007 06:28

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door wolf59 »

Natuurlijk ben ik blij dat het niet anders om is. Maar als dat wel zo was had ik allang een incasso buro aan de deur gehad. Als we allemaal gaan reageren och het is maar €11.69 waar is dan het einde. Heeft UPC dan een andere positie dan de consument.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door Walter van V »

nou nee, UPC heeft echt geen andere positie (of het moet zijn dat zij er een groter zooitje van maken dan anderen, steken ze op een bepaalde manier toch boven het maaiveld uit..)

Als je het laat, laat je het ook niet om UPC te matsen maar jezelf. Want de incassokosten van het bedrag en de tijd die je er mee kwijt bent, en de extra stress die je voor jezelf gaat veroorzaken wegen m.i. in geen velden of wegen tegen het bedrag op! Welk bedrijf het aan jou schuldig is doet dan niet ter zake. Doen wat je kan doen, eventueel UPC bestoken met emails, je zou kunnen overwegen bij een balie van hen langs te gaan als je toch in de buurt bent, maar die zullen echt geen geld gaan geven per direct.

Waar het mij om gaat: is die 11 euro je al die stress waard??
ZOu het mij niet zijn, ik besteed mijn energie en vrije tijd liever aan andere zaken.

IkBenJan

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Natuurlijk ben ik blij dat het niet anders om is. Maar als dat wel zo was had ik allang een incasso buro aan de deur gehad.
Je hebt groot gelijk dat je dit als een principekwestie opvat. UPC houdt er wat aparte ideën op na voor wat betreft de verstandhoudingen tussen klant en leverancier. Als klant ben je voor hen niets anders dan een zak stront met een portemonnee. En als ex-klant is voor hen ook die portemonnee uit beeld, dus kan je ongeveer nagaan wat je dan voor hen betekent.

Waarom voer je niet de tip uit die regelmatig hier op het forum rond gaat. Maak 1 brief en stuur die dagelijks meerdere keren naar alle relevante antwoordnummers van UPC. Vroeg of laat breekt dan wel eens ergens bij iemand het licht door over hoeveel waarde jij er aan hecht om de zaken netjes af te handelen. Of anders wel over het feit dat ze zeer binnenkort evengoed die 11,69 aan de TPG kwijt zullen zijn.
De kosten voor jou zijn vrij minimaal. Je hoeft niet eens enveloppen te gebruiken als je op een A4-tje de brief op de ene kant print en de adressering op de andere en dan dubbel vouwt en met een plakbandje dichtplakt. Klaar.

wolf59
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2007 06:28

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door wolf59 »

Denk dat het probleem met UPC is opgelost. Las op de collega site van Kassa de volgende methode. Bij UPC op de site staan e mail adressen van de directie. Een van deze een e mail gestuurd waarin ik melding maak van het openstaande bedrag. Werd binnen 24 uur gebeld om mijn bankrekeningnummer door te geven. Nu afwachten of ze woord houden. :lol:

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door kazana »

Ben ook benieuwd hoe dit afloopt :D

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Kom nou, voor 11 euro? Daar kan je nog geen brief voor schrijven!
Klopt doen hun ook maar dat is een automatisch verwerkingssysteen.
Het energiebedrijf stuurt ook voor 1,50 euro een acceptgiro.
Dat kost meer dat de vordering groot is.
Niet doen, vergeet het en geniet van de tijd die daardoor vrij komt.

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door trimoxa »

als je bewijs hebt dat je geld te goed hebt dan heb je ook recht op rente.

wel eerst even het geld claimen met een uiterste betaal datum.


als ze dan niet betalen gewoon een deurwaarder inschakelen.


eerlijk is eerlijk :arrow:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: GELD TERUG

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Mensen dit is echt mijn laatste bijdrage in deze onzin.
Voor 11 euro doe ik toch niet al die moeite! Ik geniet liever van de dag.

In ieder geval heel veel succes, ik wijdt hieraan geeen tijd meer.

Gesloten