LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld voor februari niet geldig in januari.... :shock:

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld voor februari niet geldig in januari.... :shock:

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
05 apr 2019 13:56
Eens, de toonzetting van TS is aanvallend en beschuldigend , maar 10 tegen 1 ? :(
Ik snap niet zo goed waarom het überhaupt "10 tegen 1" genoemd wordt. Er wordt een stevig standpunt ingenomen in de OP, daar reageren diverse mensen op, elk met hun eigen invalshoek en toon. De meeste berichten zijn echt niet bijzonder onvriendelijk ofzo. Diverse mensen geven uitleg.

Volgens mij gebeurt hier gewoon datgene waar een forum voor bedoeld is, en is juist deze discussie van BL2 offtopic.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Geld voor februari niet geldig in januari.... :shock:

Ongelezen bericht door k2p »

Nou, ik vind anders ook wel dat wij soms erg bot kunnen zijn. Houd het objectief, on-topic, en klaar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geld voor februari niet geldig in januari.... :shock:

Ongelezen bericht door moederslink »

Met 10 tegen 1 bedoel ik niet letterlijk 10 tegen 1 ; dat was bij wijze van spreken, maar misschien waren het er wel 10....ik had ze niet geteld.
Het valt mij gewoon op dat wanneer een TS een dergelijke post opent , waar hij uiteraard negatieve reacties op kan verwachten dat er zoveel dezelfde soort reacties komen. Allemaal inhoudelijk nagenoeg hetzelfde en vooral negatief en boosaardig .
Dan denk ik zelf dat wanneer een enkeling stevig reageert dat dan de boodschap voor zo.n TS ook al wel duidelijk is.
Zodra het om schulden, wanbetalingen e.d gaat wordt het er vaak extra hard ingewreven en door velen en dat vind ik nu eenmaal niet nodig.
Hij gaf al aan dat ie moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen en was er waarschijnlijk van uit gegaan dat de oudste schuld eerst wordt verrekend.
Wat er nu gebeurt : nu heeft ie een incasso aan zn broek met hoge kosten dus zit ie nog meer in de Dallas... :(

Maar zoals ik ook al schreef : ook zijn toon was aanvallend en beschuldigend.
Mensen die in zo.n situatie zitten zijn vaak niet meer genuanceerd , maar ook boosaardig en vaak wanhopig en ik denk dat dat komt door de armoe.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld voor februari niet geldig in januari.... :shock:

Ongelezen bericht door Moneyman »

Negatief? Ja, wellicht. Boosaardig? Ik zie het niet...

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld voor februari niet geldig in januari.... :shock:

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men realiseert zichblijkbaar niet dat aan een incasso geen mensenhand meer te pas komt en ook wordt er op die betalingen geen blik geworpen.

De Ts moet beslist een herinnering gehad hebben. Jammer dat hij niet even contact opgenomen heeft met de schuldeiser, had hem waarschijnlijk kosten gescheeld.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Geld voor februari niet geldig in januari.... :shock:

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Als een Ts diverse fora spamt en niet eens de moeite neemt om het een en ander netjes af te leveren een duidelijke mening heeft kan het zo maar zijn dat er wat gemor terugkomt. Met overigens nog steeds antwoorden die steekhoudend zijn. Want onzin? dat gaat niet gebeuren.
Verder zijn incassotrajecten altijd luid en duidelijk. Alleen kan er door de vergevorderde automatisering wat minder makkelijk "geschoven" worden met betaaldata.

Gesloten