LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGN incasso maar 1 aanmaning

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
TazMania
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:05

GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door TazMania »

Hallo,

Ik heb maar 1 aanmaning gekregen op een zaak(was dus werkelijk de 2e, de 1e heb ik niet gehad), daarna heb ik gebeld en een afspraak gemaakt om deze te betalen binnen 2 maanden.

Nu het volgende nu krijg ik een expoit dat ik voor moet komen wat ik dan wel raar vind en afspraken heb gemaakt en die nagekomen ben.

GGN zegt we hebben 2 aanmaningen verstuurt en de afspraak die u heeft gemaakt is dat u alles in 1 keer betaalt ???? (staat bij hun in het systeem)

Dit gaat er bij mij niet in geen 2e aanmaning en afspraak niet goed in het systeem.

en dan zegt GGN nog bent u het er niet mee eens kom dan maar voor Pffffff.

Wat kan ik hier nog aan doen of wat kan mijn verweer zijn.

Help ?????

Chris

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door snepke »

Heb je hier iets van op papier?
Altijd schriftelijk afhandelen ivm bewijslast.
Als je het telefonisch doet,kan je nooit iets bewijzen.
Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door sephora30 »

Helemaal eens met Snepke. Voortaan een schriftelijke bevestiging vragen van het afgesprokene per telefoon en dan ook in de gaten houden dat je dat binnen een paar dagen ontvangt.

Nu kun je niks bewijzen dus zul je gewoon moeten betalen.
Je kunt wel naar de rechtbank gaan maar vrees dat het weinig nut heeft.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door ronald g »

Heel cynisch, je koopt een product en betaald niet op tijd, de verkoper stuurt een herinnering maar die wordt genegeerd de verkoper stuurt een tweede die wat dwingender is en dreigt met een incassoboer. Ach incassoboeren kunnen toch niets denk je dan en de eerste echte aanmaning vergeet je voor het gemak maar even, de tweede komt hard aan omdat de kosten torenhoog zijn en dan hebben we een reden om te klagen.

Vraag wie is er nu de dupe, verkoper of de wanbetaler?.

TazMania
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:05

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door TazMania »

bij de voor mij zeg maar 1e heb ik een afspraak gemaakt!

Daar heb ik hun ook vertelt dat dit me eerste is (was ten tijde van de Post stakingen) en had hem echt niet gehad.

En ik klaag niet over de kosten als ik heb niet op tijd betaald dus eigen schuld.

Maar gaat me nu om dat er zo makkelijk mee omgegaan word ook al heb je een telefonische afspraak gemaakt met een medewerker en dat je maar een brief hebt gehad dit moet gewoon niet kunnen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door ronald g »

Dus nu krijgt tnt post de schuld omdat die de post niet bezorgd hebben, door die staking is de post LATER bezorgd dus wel aangekomen. Raar dat leuke post wel altijd aankomt maar van incassoboeren nooit. Geloof je toch zelf ook niet.

TazMania
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 feb 2011 15:05

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door TazMania »

Dus nu krijgt tnt post de schuld omdat die de post niet bezorgd hebben, door die staking is de post LATER bezorgd dus wel aangekomen. Raar dat leuke post wel altijd aankomt maar van incassoboeren nooit. Geloof je toch zelf ook niet.
Ik weet niet wat je nou wil, woorden kunnen goed door je verdraait worden.
en leuke post heb ik niet reclame weg ermee.
en dit is de eerste keer dat ik dit heb schijnt dat jij het vaker hebt.

maar ff on topic

niks later gewoon 1 brief en dat was de 2e aanmaning.

Raar he dat dit nog kan in Nederland he......... rest my case.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik weet niet hoe hoog de vordering is, maar je kunt altijd nog 1 dag voor de zitting zorgen dat ze het volledige bedrag binnen hebben. scheelt je toch gauw €350.
en de rechtzaak wordt gecanceld.

en ik geloof je wel, het gebeurd wel veel vaker dat er post niet aankomt.
of dat ze zeggen eerder een aanmaning te hebben gestuurd terwijl dit niet het geval is.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door ronald g »

Rennegade waar haal je die wijsheid weer vandaan 1 dag voor de rol zitting de vordering betalen en de zaak wordt gecanceld. Nee als die op de rol staat gaat die gewoon door en als de betaling niet binnen is of net wel wordt je bij verstek veroordeeld en wordt de betaling in mindering gebracht. Rolzittingen gaan per afslag want de meeste gedaagden komen toch niet, een makkie voor de kantonrechter die pas uit zijn slaap wordt gehaald als er toch een gedaagde aanwezig is.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door renegade66 »

die wijsheid haal ik uit eigen ervaring, ook met GGN.
er staat in de dagvaarding bijna altijd dat je tot 1 dag voor de rechtzitting kan betalen.
heb het net nog ff nagekeken, heb net een rechtzaak achter de rug.

en hoezo rechter wordt wakker geschud als er iemand komt opdagen?
er zijn op zo'n zitting ongeveer 20 á 25 zaken aan de lopende band.
en daar zijn de meeste mensen aanwezig.

ook dit al een paar keer meegemaakt.

dus gelieve niet denken dat je alles zo goed weet.
het gebeurd vaak anders dan jij zegt.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door Guusje61 »

@ronald g
wat renegade schrijft is niet verkeerd.
als de betaling van het in de dagvaarding gevorderde bedrag, dus inclusief de rente, de buitengerechtelijke kosten, salaris gemachtigde en de kosten van het exploot vóór de zitting is voldaan dan wordt de dagvaarding ingetrokken.
veelal echter drie dagen voor de zitting.

veel deurwaarders brengen de dagvaarding drie dagen voor de zitting aan bij de rechtbank omdat bij aanbrengen ook het griffierecht in rekening wordt gebracht.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door ronald g »

Als je voor zitting alle kosten voldoet dus niet alleen de hoofdsom maar alle met zich mee brengende kosten gaat de zaak niet door. Het komt er dan op neer dat wat je betaald het zelfde is als wat de uitspraak zou kunnen zijn en de eiser alsnog volledig zijn gelijk heeft gehaald.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ronald g schreef:Heel cynisch, je koopt een product en betaald niet op tijd, de verkoper stuurt een herinnering maar die wordt genegeerd .

Ik neem aan dat je kan bewijzen dat deze eerste herinnering ook daadwerkelijk verzonden is?

Zo niet, is bovenstaande stelling nogal aanmatigend.
Het is helaas zo dat TNT niet 100% betrouwbaar meer is (zie diverse andere TNT gerelateerde topics).

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Guardian72 schreef:
Ik neem aan dat je kan bewijzen dat deze eerste herinnering ook daadwerkelijk verzonden is?

Zo niet, is bovenstaande stelling nogal aanmatigend.
Het is helaas zo dat TNT niet 100% betrouwbaar meer is (zie diverse andere TNT gerelateerde topics).
Een kopie van een ingebreke stelling is voldoende. Daarnaast geld hier de verzendtheorie, de wet zegt niet dat een ingebrekestelling per aangetekend schrijven of exploot moet;
Artikel 82

1. Het verzuim treedt in, wanneer de schuldenaar in gebreke wordt gesteld bij een schriftelijke aanmaning waarbij hem een redelijke termijn voor de nakoming wordt gesteld, en nakoming binnen deze termijn uitblijft.

2. Indien de schuldenaar tijdelijk niet kan nakomen of uit zijn houding blijkt dat aanmaning nutteloos zou zijn, kan de ingebrekestelling plaatsvinden door een schriftelijke mededeling waaruit blijkt dat hij voor het uitblijven van de nakoming aansprakelijk wordt gesteld.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Indien de schuldeiser een vordering uithanden steld aan een incassobureau dan heeft deze u reeds twee maal een herinnering toegezonden waarop u niet hebt gereageerd en vervolgens een aanmaning met ingebreke stelling waarbij alsnog enige tijd in de gelegenheid bent gesteld om tot betaling over te gaan danwel een regeling overeen te komen. Wanneer de deurwaarder u alsnog een aanmening toezend dan is dat uit coulance daar deze dit niet hoeft te doen. De deurwaarder kan u ook direct een dagvaarding betekenen daar de schuldeiser u al voldoende heeft gemaand.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door jlthkoch »

ronald g schreef:Dus nu krijgt tnt post de schuld omdat die de post niet bezorgd hebben, door die staking is de post LATER bezorgd dus wel aangekomen. Raar dat leuke post wel altijd aankomt maar van incassoboeren nooit. Geloof je toch zelf ook niet.
Dat is wat TNT de buitenwereld wil laten geloven, ik heb zelf echter rond/tijdens de poststakingen 3 stukken (van verschillende afzenders) niet ontvangen en tot op heden nog niet ontvangen. Dat is wel erg toevallig................

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door Guardian72 »

TK Dw RMH schreef:
Een kopie van een ingebreke stelling is voldoende. Daarnaast geld hier de verzendtheorie, de wet zegt niet dat een ingebrekestelling per aangetekend schrijven of exploot moet;
Artikel 82.
Die verzendtheorie is niet meer dan dat - een theorie.
TNT heeft recentelijk voldoende aangetoond dat 'Sure, we cannot' een goede slogan zou zijn.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Guardian72 schreef:
TK Dw RMH schreef:
Een kopie van een ingebreke stelling is voldoende. Daarnaast geld hier de verzendtheorie, de wet zegt niet dat een ingebrekestelling per aangetekend schrijven of exploot moet;
Artikel 82.
Die verzendtheorie is niet meer dan dat - een theorie.
TNT heeft recentelijk voldoende aangetoond dat 'Sure, we cannot' een goede slogan zou zijn.
Het valt me ook zo tegen dat "JJ de Bom, de Kindervriend" zich ervoor leent om de mensen zo te misleiden :)

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door frenkievee »

jlthkoch schreef:
Guardian72 schreef:Die verzendtheorie is niet meer dan dat - een theorie.
TNT heeft recentelijk voldoende aangetoond dat 'Sure, we cannot' een goede slogan zou zijn.
Het valt me ook zo tegen dat "JJ de Bom, de Kindervriend" zich ervoor leent om de mensen zo te misleiden :)
In dit geval zou je toch denken dat zijn andere rol: "Erik Engerd" dan meer klopt. :mrgreen:

(en het was "J.J. de Bom voorheen de Kindervriend" om even een kleine zeurmodus te gebruiken).

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: GGN incasso maar 1 aanmaning

Ongelezen bericht door renegade66 »

Als je voor zitting alle kosten voldoet dus niet alleen de hoofdsom maar alle met zich mee brengende kosten gaat de zaak niet door. Het komt er dan op neer dat wat je betaald het zelfde is als wat de uitspraak zou kunnen zijn en de eiser alsnog volledig zijn gelijk heeft gehaald.
daar heb je volledig gelijk in, behalve dat je wel goedkoper uit bent mocht je het wel op een rechtszaak laten aankomen en je verliest.

Gesloten