Hoist Portfolio Holding Ltd.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
spongebob13

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door spongebob13 » 31 aug 2017 15:17

Er is een vonnis op naam van IDM, maar toen was er alleen nog maar sprake van het oorspronkelijke bedrag... weet niet in hoeverre hoist dit vonnis te gelde kan en mag maken?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 31 aug 2017 15:43

spongebob13 schreef:Er is een vonnis op naam van IDM, maar toen was er alleen nog maar sprake van het oorspronkelijke bedrag... weet niet in hoeverre hoist dit vonnis te gelde kan en mag maken?
Als er al een vonnis ligt is de discussie over een tijdens de zitting te voeren verweer irrelevant, dus daar ga ik nu niet verder op in.

Hoist kan dat vonnis volledig te gelde maken, mits de cessie goed is verlopen. Je kunt Hoist vragen bewijzen van de cessie (specifiek ook van jouw vordering) toe te zenden.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 31 aug 2017 15:45

Hoist heeft deze vordering van IDM gekocht. Normaal gesproken doet IDM mededeling van cessie d.m.v een brief. Ja Hoist en IDM mogen dit doen. Je behoudt echter de zelfde rechten en plichten die je had bij IDM. Uit welk jaar was de lening, en was het een doorlopend krediet met variabele rente?

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 31 aug 2017 15:50

Oke, dat maakt de situatie anders. IDM had een executoriale titel. De vordering met titel is doorverkocht aan Hoist. Doe wat Moneyman schrijft.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 31 aug 2017 19:14

sacredfour schreef:Hoist heeft doorlopende contracten met de CACF NL groep. (Voor enkele honderden miljoenen per jaar.) Bijna alle leningen zijn met variabele rente. Valt de lening onder het “consumentenkrediet” (max 40.000 dan is de kans hiermee je gelijk te krijgen groot.
@Sacredfour: WCK is volledig uitgekleed. Valt sinds 1-1-2017 onder Boek 7 Titel 2a (consumentenkredietovreenkomsten)

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 01 sep 2017 10:08

redhead55 ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met “uitgekleed”
Ik zie wel dat er veel artikelen geschrapt zijn.
Wat betreft de variabele rente refereer ik in procedures naar de jurisprudentie van de hoge raad juni 1983, NJ 1984, 705, LJN AG4616 en naar een uitspraak van de Ombudsman Financiele Dienstverlening en art 6:227 BW.
CACF Ned. is ook bereid concessies te doen m.b.t. de veel te hoge rentes die ze in het verleden hebben gerekend, vooral nadat dit in de publiciteit is gekomen door de uitzendingen van Kassa.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 01 sep 2017 11:18

redhead55 schreef:@Sacredfour: WCK is volledig uitgekleed. Valt sinds 1-1-2017 onder Boek 7 Titel 2a (consumentenkredietovreenkomsten)
Alles wat voor 1-1-2017 heeft plaatsgevonden.....valt dan toch nog gewoon onder de oude wetgeving?

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 16 okt 2017 18:50

Vanavond op Nieuwsuur : handel in schulden. Een programma van een journalist van de Groene Amsterdammer waarin ik ook heb meegewerkt.
Het zal ongetwijfelt ook over Hoist gaan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 okt 2017 20:10

Dan maar hopen dat het niveau hoger ligt dan in de recente artikelen van De Groene over dit onderwerp.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 16 okt 2017 21:10

Niveau?
Ik focus op inhoud/ boodschap

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 16 okt 2017 21:13

16again schreef:Niveau?
Wat heb je aan inhoud en een boodschap als het niveau ervan om te janken is?

kiz

Ongelezen bericht door kiz » 16 okt 2017 22:23

Moneyman schreef:
Merk ik nu een zekere vooringenomheid Moneyman? Ik mag hopen van niet.

Dat Direct Pay (aan Nieuwsuur) desgevraagd heeft laten weten dat ze hun beleid onder de loep nemen zegt toch wel iets.
Dat rechters stellen dat vele dossiers rammelen en/of onvolledig zijn zegt toch wel iets.
En dat - als gedaagde zich verweert - vele vorderingen naar de prullenbak worden verwezen zegt toch wel heel veel.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 17 okt 2017 07:35

kiz schreef:
Moneyman schreef:
Merk ik nu een zekere vooringenomheid Moneyman? Ik mag hopen van niet
Nee, dat merk je niet. Als je mijn voorgaande post leest wordt dat vanzelf duidelijk. Wel is mijn verwachtingspatroon laag, gebaseerd op de voorgaande artikelen. Vandaar dat ik de hoop uitsprak dat het niveau ditmaal hoger zou zijn.

Mijn tweede reactie is sec gericht op de oneliner van 16again, en niet op de uitzending.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 17 okt 2017 09:22

De uitzending bevestigt de beweringen van sacredfour , dat hij mensen in sommige gevallen echt kan helpen in de strijd tegen dit soort praktijken.
Is ook niet zo moeilijk, als blijkt dat in veel gevallen weinig van de vordering deugt, en mensen zich bij verstek laten veroordelen. Slechts 1 op de 6 komt opdagen bij de rechter.

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 17 okt 2017 11:06

16again schreef:De uitzending bevestigt de beweringen van sacredfour , dat hij mensen in sommige gevallen echt kan helpen in de strijd tegen dit soort praktijken.
Is ook niet zo moeilijk, als blijkt dat in veel gevallen weinig van de vordering deugt, en mensen zich bij verstek laten veroordelen. Slechts 1 op de 6 komt opdagen bij de rechter.
Dat mensen geholpen kunnen worden lijkt me logisch, als het dossier niet in orde is zijn er altijd mogelijkheden. Of Sacredfour daar echter de juiste persoon voor is heb ik zo nu en dan mijn twijfels bij, ik zie hem soms zeer zinnige zaken uitleggen, maar ook regelmatig zaken dingen roepen waarbij ik ten zeerste mijn twijfels heb of dat in die casus het juiste advies c.q. de juiste handeling is voor die persoon of in het algemeen soms totaal niet relevant / correct is. Hij zal het vast goed bedoelen daar niet van maar ik krijg soms het idee dat hij door zijn eigen strijd / ongenoegen sommige zaken wat vertroebeld ziet en de zaken niet altijd zonder vooroordelen beoordeeld.

Als je niet komt opdagen bij je rechtszaak ben je natuurlijk sowieso niet slim bezig. De kans dat een uitspraak dan ook maar enigszins gunstig voor je uitpakt is natuurlijk vrijwel nihil.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 17 okt 2017 11:20

Cro schreef:
16again schreef:De uitzending bevestigt de beweringen van sacredfour , dat hij mensen in sommige gevallen echt kan helpen in de strijd tegen dit soort praktijken.
Dat mensen geholpen kunnen worden lijkt me logisch, als het dossier niet in orde is zijn er altijd mogelijkheden. Of Sacredfour daar echter de juiste persoon voor is heb ik zo nu en dan mijn twijfels bij, ik zie hem soms zeer zinnige zaken uitleggen, maar ook regelmatig zaken dingen roepen waarbij ik ten zeerste mijn twijfels heb of dat in die casus het juiste advies c.q. de juiste handeling is voor die persoon of in het algemeen soms totaal niet relevant / correct is. Hij zal het vast goed bedoelen daar niet van maar ik krijg soms het idee dat hij door zijn eigen strijd / ongenoegen sommige zaken wat vertroebeld ziet en de zaken niet altijd zonder vooroordelen beoordeeld.

Als je niet komt opdagen bij je rechtszaak ben je natuurlijk sowieso niet slim bezig. De kans dat een uitspraak dan ook maar enigszins gunstig voor je uitpakt is natuurlijk vrijwel nihil.
Dat dus, exact.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 17 okt 2017 15:19

Bedankt Cro, ik hoef geen verhaal meer te typen ;)

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 17 okt 2017 22:20

Voor de mensen die ik bijsta in de procedure heb ik nog geen zaak verloren alhoewel niet alle zaken in de rechtbank worden uitgevochten.

Ongetwijfeld zal ik ook wel een aantal zaken gaan verliezen, maar dat is natuurlijk normaal. Maar ook in die zaken zal het mij nog wel lukken om een reductie te krijgen in de totale schuld.

Ik herinner me wel een zaak die ik heb verloren. Mijn hulp was hier echter te laat ingeroepen.
Deze persoon had terminale kanker, maar Hoist was niet bereid om de laatste maanden voor deze mens nog wat te verzachten door de schuld kwijt te schelden.

Waar de gemiddelde advocaat het af laat weten, zie ik nog kansen. Geen cliënt is er ooit slechter op geworden nadat ze mijn hulp hebben ingeroepen. Ook werk ik pro bono en ondertussen ook met de hulp van een stichting en een advocaat.

Ook weet ik dat er weinig kans is dat een rechter de bank zal veroordelen wegens dwaling omdat ze de klant hebben voorgelogen over de lening. Wel is mij argument waterdicht. Rechters zijn echter bang om de status quo te verbreken en willen hierover geen uitspraak doen. Ik verwacht dan ook niet dat ik hiermee in de rechtbank ga winnen. Toch is het goed om deze misleiding van de banken zoveel mogelijk bekendheid te geven.

IK help mensen met schuld problemen, wat is hier verkeert aan. IK heb geen juridische opleiding gehad, maar heb ondertussen wel veel geleerd. Mijn alternatieve denkwijze heeft toch vruchten afgeworpen.

Zijn mijn juridische beweringen niet correct dan ben ik altijd bereid om te luisteren naar commentaar. We zijn tenslotte allemaal lerende. Ik heb veel geleerd van commentaar van bv. alfatron en Moneyman :mrgreen: en anderen, alhoewel ze het meestal niet met mij eens zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 17 okt 2017 22:32

Van elkaar leren doen we als het goed is allemaal :wink:

Ik ben het inderdaad vaak met je oneens, met name over je visie op banken en het financieel systeem (ik vat het zo maar even kort samen). Tegelijk ben ik met jou van mening dat ook (juist!) schuldeisers zich aan de spelregels moeten houden. Je drive om zo min mogelijk van je schulden te betalen heb ik meer moeite mee, al kan ik het vanuit het oogpunt van eenzijdige belangenbehartiging nog wel begrijpen. Dat is het grote verschil met mij: ik moet als gerechtsdeurwaarder juist beide belangen in het oog houden. En dat botst met jouw visie en werkwijze.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 18 okt 2017 00:00

In deze scene noemde Toby plunderaars, dieven en advocaten in een adem. Ik weet nu waarom deurwaarders niet werden genoemd, die hebben een geweten. :mrgreen:

Plaats reactie