Hoist Portfolio Holding Ltd.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Johan_161120
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:55

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Johan_161120 »

arvandongen schreef:
11 feb 2021 16:53

Is het instellen van een tegenvordering (met uren-specificatie en kantoorkosten) een optie? Dat zullen ze natuurlijk niet betalen, maar misschien worden ze wakker dat jouw tijd ook belangrijk is en dat herhalingen van hun fouten, ook wel eens financiële consequenties voor henzelf zou kunnen hebben.
Ik heb de gerechtsdeurwaarder aangegeven dat indien zij executiemaatregelen gaan treffen ik direct een kortgeding zou opstarten om deze maatregelen van tafel te krijgen en ook direct een reconventionele vordering zou indienen.

Heb ook aan de gerechtsdeurwaarder aangegeven dat hij in deze ook een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft jegens de gerekwireerde en hij een klacht kon verwachten bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders. Ik heb hem namelijk met bewijstukken van de bank, documentatie, aangetekende correspondentie etc. aangegeven dat de hoogte van de hoofdtitel van het door hem uitgebrachte exploot niet klopt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Johan_161120 schreef:
12 feb 2021 10:32
Heb ook aan de gerechtsdeurwaarder aangegeven dat hij in deze ook een zelfstandige verantwoordelijkheid heeft jegens de gerekwireerde en hij een klacht kon verwachten bij de Kamer van Gerechtsdeurwaarders. Ik heb hem namelijk met bewijstukken van de bank, documentatie, aangetekende correspondentie etc. aangegeven dat de hoogte van de hoofdtitel van het door hem uitgebrachte exploot niet klopt.
Zolang de gerechtsdeurwaarder jouw verweer voorlegt aan de opdrachtgever, en die dat verweer op basis van haar administratie (die volgens de voorwaarden tot bewijs strekt) niet honoreert, is een klacht jegens de gerechtsdeurwaarder kansloos. Die is er niet om de juistheid van de vordering te beoordelen: dat is aan de rechter.

Bespaar je dus de moeite en het geld, want die route levert je niets op.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door arvandongen »

Volgens mij spreekt Johan161120 ook van een kort geding als escalatie.
Daar is best wel vaak een rechter bij betrokken. :wink:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

arvandongen schreef:
12 feb 2021 12:48
Volgens mij spreekt Johan161120 ook van een kort geding als escalatie. Daar is best wel vaak een rechter bij betrokken. :wink:
Uiteraard. Maar dat volledig staat los van de tuchtklacht. Het heeft geen nut om een tuchtklacht in te dienen als je nog geen kort geding hebt gevoerd, en daarna zal het niet meer nodig zijn, omdat er duidelijkheid is.

Vandaar mijn advies: verspil geen tijd en geld aan nutteloze zaken.
Moneyman schreef:
11 feb 2021 17:08
Johan_161120 schreef:
11 feb 2021 16:07
Afgezien van de inhoudelijke kant van de zaak (daar ben ik niet bang voor) is jouw antwoord m.b.t. de verjaring iets anders dan de Kluiver aangeeft. Interessant.
Hier is meer duidelijkheid nodig, merk ik. Ik ging uit van een restschuld na einde van de hypotheek, maar maak uit jouw toelichting op dat er nog een hypotheekrecht gevestigd is. Klopt dat? Dat roept dan wel gelijk de vraag op waarom ze zo lang wachten, én waarom ze niet gewoon de executie van je woning opstarten. Kan je nog even concreet maken wat de exacte situatie is rondom die hypotheek en die vordering, inclusief data?
Misschien kan je deze vraag nog beantwoorden?

Johan_161120
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:55

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Johan_161120 »

Moneyman schreef:
11 feb 2021 17:08
Daarin heb je helaas geen keus. Als er een openstaande vordering is, mag die ook zonder jouw instemming verkocht worden. In beginsel heb je daar geen stem in - en overigens ook geen nadeel van.
Heb ik wel degelijk in deze casus nadeel van; tijd en additionele kosten zoals nu in tweede exploot is opgevoerd
Moneyman schreef:
11 feb 2021 17:08
Ik ging uit van een restschuld na einde van de hypotheek, maar maak uit jouw toelichting op dat er nog een hypotheekrecht gevestigd is. Klopt dat? Dat roept dan wel gelijk de vraag op waarom ze zo lang wachten, én waarom ze niet gewoon de executie van je woning opstarten. Kan je nog even concreet maken wat de exacte situatie is rondom die hypotheek en die vordering, inclusief data?
Is een doorlopende kredietfaciliteit met een hypothecaire zekerheidsstelling (tweede hypotheek op pand) dat oorspronkelijk was afgesloten bij Antera in het gulden tijdperk. Contractueel verplicht om maandelijkse rente te voldoen op basis van maandafschriften verstrekt door de kredietverstrekker.

Daarna is e.e.a. overgaan naar een werkmaatschappij van IDM (ergens in 2002 of 2003) waarna de ellende is begonnen. Geen maandafschriften en geen jaaropgaven meer en IDM is daarover door mij aangesproken (2004/2005, aangetekende post).

In 2006 exploot van Agin Verdult. In 2008 dossier gesloten daar was vastgesteld dat hoogte vordering niet correct was en er nooit een ingebrekestelling of opeisingsbrief aan mij verstrekt was. Tevens werd bevestigd dat IDM maand/jaaropgaven zou gaan verstrekken.

In 2008 /2009 wederom IDM aangesproken op het ontbreken van de maandafschriften en wederom schuldeisersverzuim ingesteld.
In de periode tot 2013 wel post dat vordering via een aantal werkmaatschappijen van IDM uiteindelijk bij de moedermaatschappij Credit Agricole belandt die e.e.a. heeft verkocht aan Hoist.

Door Hoist wordt het spel in 2013 opnieuw opgestart. Conform de cessielijst hebben ze een vermeende vordering van bijna 20 k gekocht, terwijl dat conform mijn berekeningen rond de 1k moet liggen.

Aan Hoist maar wederom o.a. dezelfde vragen gesteld als ten tijde van Agin Verdult:
- Bewijs van haar stelling dat in 2005 de overeenkomst was opgezegd en opgeëist.
- Financiële onderbouwing van de vermeende vordering (lastig zonder maand afschriften)

Men geeft aan dat er geen opeisingsbrief bestaat en ik maar een brief van 8 jaar later (2013) van de moedermaatschappij waar met terugwerkende kracht alsnog gemeld wordt dat in het verleden de overeenkomst was opgezegd, als opeisingsbrief moet gaan beschouwen. Heb zelfs aangetoond dat deze brief nooit met die strekking zowel door mij als door mijn notaris was ontvangen en aangegeven dat dit feitelijk valsheid in geschrifte was.

Onderbouwing van de vordering kon men ook niet geven, behoudens een handmatig in elkaar gedraaid onvolledig Excel lijstje van mijn betalingen. In reactie hierop aangegeven en met bankafschriften onderbouwd, dat ik 14 K aan betalingen mist in hun lijstje.

Ik heb Hoist zelfs attent gemaakt op bestaande jurisprudentie (incl. zaaknummers) waar Hoist zelf procesdeelnemer was in 2 gelijksoortige zaken waar Hoist flink bakzeil heeft moeten halen.

Nadat ik bovenstaande bewijzen had geleverd aan Hoist (2015) , is door mij, behoudens ontvangstbevestigingen van mijn correspondentie, nooit meer een antwoord ontvangen.

@Moneman:
Je stelt de terechte vraag waarom er geen executiemaatregelen zijn getroffen.
Dossiervorming. Het dossier aan de zijde van Hoist is verre van compleet en correct en nu, 15 jaar later, erg lastig om dat nog op orde te krijgen.

In 2018 wordt de vermeende vordering vanuit Hoist Portfolio Holding Ltd. overgedragen aan Hoist Finance AB en die brengen uiteindelijk via de Kluijver in augustus 2020 een hernieuwd bevel uit. Spel begint opnieuw zoals in eerdere post is aangegeven en men houdt geen rekening met de aangeleverde ontlastende stukken in 2015 aan Hoist.

Zowel Hoist als de Kluijver aansprakelijk gesteld voor alle consequenties indien executiemaatregelen worden getroffen. Desnoods d.m.v. kort geding met een reconventionele vordering.

Eind vorig jaar wordt de cessielijst van de verkoop van de vordering aan Hoist verstrekt. Hoogte van de vordering op de cessielijst wijkt bijna 20% af van de hoogte van de vordering op het exploot (cessielist is lager). Ook de door Hoist gedane BKR registratie wijkt weer 15 % af t.o.v. het exploot. Aan de Kluijver gevraagd hoe dat allemaal kan.

Kortom: het dossier bij Hoist is verre van op orde. Heb Hoist nu maar voorgesteld om een volledige herberekening van al mijn betalingen en tegen finale kwijting wordt het verschil afgerekend.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Radar »

Voor wie het zich afvraagt: de recente discussie die ontstond in dit topic is even afgesplitst naar een apart topic. Dat vind je hier: incasso-f36/opeisingsbrief-credit-agricole-t197080.html

Fijn weekend en groet! ^YB

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dank voor de service!

Maylo
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2021 10:34

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Maylo »

Hoe lang moet ik nog betalen.
Goedemorgen syncasso,

Ik betaal nu al zolang aan jullie per maand 50 euro per maand.
Maar waarom in al die jaren geen overzicht sturen via mail wat het openstaande bedrag is verschillende keren gevraagd.

Dit geld is ooit geleend op 18 jarige leeftijd ik ben nu 56 word het niet eens tijd om dit af te sluiten.

Ondanks trouwe betalingen zowel in het verleden aan Beekman als aan verschillende holdings die van naam wisselen waar je niet van op de hoogte bent omdat het rekeningnummer hetzelfde blijft.

Ondertussen ook maar eens juridische advies inwinnen hoe we hier een einde aan kunnen maken.

Graag zie ik een overzicht die ik na al die jaren nog nooit hebt gehad.
Nu maar een eind voorstel aangeboden.
Is toch te gek dat je bijna 40 jaar betaald aan toentertijd een lening van 9000 gulden.

Hartelijke groet,

studentje1951
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 sep 2016 00:16

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door studentje1951 »

En waarschij.nlijk heb je al meer betaald. Misschien een advocaat in de arm nemen want volgens mij werken ze niet naar behoren. Im had een schuld 4400 (jaar lang geen inkomen) ik kon zien hoeveel er in 2019 stond 5700 euro betaald maar nu zag ik dat ik nog 2900 euro moet betalen. Men werkt heel vreemd .

Succes misschien dat er meer mensen zijn die dit neemaken ? Kunnen we eventueel met zijn allen

Lowie05
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2022 21:11

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Lowie05 »

Ervaringen met Hoist.
Via onze belastingadviseur hebben wij leningen afgesloten met Interbank en De IJssel ( beiden onderdeel van Credit Agrecole)
Deze adviseur heeft ons ( en meerdere echtparen) jarenlang op een zeer slinkse manier "geholpen" met goed onderbouwde argumenten, krantenartikelen en feiten. Jarenlang heeft hij gebouwd aan vertrouwen.
Kredieten zijn deels gebruikt voor verbeteringen aan ons huis, de rest is gestort op een derdenrekening op naam van onze adviseur als aanvulling later op ons pensioen.
Na 3 jaar is onze adviseur met de noorderzon verdwenen met al ons geld.( ruim een ton)
Aangifte gedaan en advocaat ingeschakeld.

Meneer de adviseur is na 3 jaar opgepakt en veroordeeld door de rechter voor meerdere gevallen van fraude en oplichting.
Na 1 jaar is de adviseur gestorven in de gevangenis. Uiteraard zonder een cent op zijn rekeningen.
Vorderingen vanuit de kredietverleners bleven komen. Dreiging met deurwaarders, etc. Post gestuurd door onze advocaat werd niet beantwoord. Diverse voorstellen gedaan met schikkingsvoorstellen, geen reactie.
Aanmaningsbrieven bleven komen, meestal rond Kerst. Als een kredietverstrekker een maal per jaar een ( automatisch aangemaakte) aanmaning stuurt, voorkomen ze verjaring.
Om te voorkomen dat er beslag op onze bezittingen wordt gelegd, verkopen we ons huis om de hypotheek af te lossen.
Dan krijgen we post van Hoist. Zij hebben de vorderingen overgekocht van CA.
Hoist zet hoog in, beslag op banktegoeden, brieven naar werkgevers voor loonbeslag, etc.
Correspondentie met Hoist blijft gebrekkig en onvolledig. Zij houden vast aan terugbetaling van totale schuld.
Advocaat stuurt aan op overleg en schikking. Wordt niet op gereageerd. Blijft weer lange tijd stil, totdat er weer een herinnering in de bus valt. De onzekerheid van dat zwaard dat constant boven ons hangt maakt ons leven ondragelijk en geeft veel psychische spanning.
Dan horen we dat een ander echtpaar tijdens een rechtszaak een schikking getroffen heeft met de advocaat van Hoist.
Zij komen een minimale vergoeding per maand overeen en bij overlijden is alles kwijtgescholden.
Met deze regeling in het achterhoofd wordt een gerechtelijke procedure gestart.
Tijdens de zitting is er nog een mogelijkheid om tot een schikking te komen. Hoist houdt vast aan volledige terugbetaling, eenmalig de helft en de rest in 50 maandelijkse termijnen. Bij tussentijds overlijden zijn de erfgenamen verplicht het restant af te lossen.
De rechter beslist anders: Ondanks het grote onrecht dat ons aangedaan is, heeft Hoist juridisch gezien recht op volledige terugbetaling. Wij hebben het bedrag zelf ontvangen en het was onze "keuze" om het op een derdenrekening te storten.
Communicatie met Hoist is simpelweg onmogelijk en als het er is, dan is het zeer dreigend en agressief.
Rest ons niets anders dan maandelijks af te lossen.
Tot die tijd hebben we ook nog een BKR registratie.
Onze frustratie op vele fronten: Geen mens is te vertrouwen, Hoist regelt willekeurig regelingen, keiharde opstelling van Hoist zonder oog voor persoonlijke omstandigheden en opgelopen financiële en psychische schade.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowie05 schreef:
01 jun 2022 22:14
Onze frustratie op vele fronten: Geen mens is te vertrouwen, Hoist regelt willekeurig regelingen, keiharde opstelling van Hoist zonder oog voor persoonlijke omstandigheden en opgelopen financiële en psychische schade.
Dit soort zaken zijn altijd zeer vervelend, de jarenlange impact is enorm. Maar tegelijk... je adviseur was niet te vertrouwen, maar dat wil niet zeggen dat niemand te vertrouwen is. En hoe vervelend ook: jullie hebben zelf de (foutieve) keuze gemaakt om die adviseur te vertrouwen en zeer grote bedragen op diens rekening te parkeren. Dat kan je CA/ Hoist niet verwijten. En vergis je niet: jullie zijn niet de enige met dit soort verhalen, ik hoor ze met grote regelmaat bij de mensen waar ik aan de deur kom. Je kunt óók niet verwachten dat Hoist steeds zodra er een "zielig verhaal" komt maar kwijtschelding verleent. Soms doen ze dat wel, zoals je zelf al weet, en daarbij wordt ieder geval op zichzelf beoordeeld. De grote vraag is dan met name de eigen verwijtbaarheid. In jullie geval heeft jullie eigen keuze om de onbetrouwbare adviseur te vertrouwen jullie parten gespeeld. Daar kan CA/ Hoist niets aan doen. Dat ligt, hoe vervelend ook, in jullie risico. En dat is ook de reden dat de rechter zo heeft beslist.
Lowie05 schreef:
01 jun 2022 22:14
De rechter beslist anders: Ondanks het grote onrecht dat ons aangedaan is, heeft Hoist juridisch gezien recht op volledige terugbetaling. Wij hebben het bedrag zelf ontvangen en het was onze "keuze" om het op een derdenrekening te storten.

ivigrun
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2022 16:30

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door ivigrun »

Hallo, en naar welke post kan ik schrijven?

Plaats reactie