Hoist Portfolio Holding Ltd.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

Een kopie van het vonnis is voldoende.

moerkapelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2014 19:57

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door moerkapelle »

goedendag
na jaren geen contact kregen wij vandaag een brief van Hoist Portfolio Holding Ltd.
we hadden een belegging afgesloten bij levob hefboom constructie 1999 - 2003 en daar zat een financiering bij idm
en nu dit bericht dat de cliente niet langer bereid is een afwachtende houding aan te nemen en ons verzoekt om binnen 8 dagen te betalen een bedrag van bijna 6000 euro en zo niet dan gaan ze over op executie maatregel. maar inmiddels is het 6000euro geworden kwam ik van daag achter

wij hebben het is 2010 proberen aftekopen. maar daar wilde ze niet op ingaan... er viel gewoon niet met ze te praten en nu is het een een of ander portfolio waar ik nog nooit van heb gehoord die zeer agressief van uit het niet komt opduiken

wat kunnen we hier aan en tegen doen??

groeten fam. van dalfsen


wilde de aanmaning erbij doen maar bestand is te groot

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

moerkapelle schreef:goedendag
na jaren geen contact kregen wij vandaag een brief van Hoist Portfolio Holding Ltd.
we hadden een belegging afgesloten bij levob hefboom constructie 1999 - 2003 en daar zat een financiering bij idm
en nu dit bericht dat de cliente niet langer bereid is een afwachtende houding aan te nemen en ons verzoekt om binnen 8 dagen te betalen een bedrag van bijna 6000 euro en zo niet dan gaan ze over op executie maatregel. maar inmiddels is het 6000euro geworden kwam ik van daag achter

wij hebben het is 2010 proberen aftekopen. maar daar wilde ze niet op ingaan... er viel gewoon niet met ze te praten en nu is het een een of ander portfolio waar ik nog nooit van heb gehoord die zeer agressief van uit het niet komt opduiken

wat kunnen we hier aan en tegen doen??

groeten fam. van dalfsen


wilde de aanmaning erbij doen maar bestand is te groot
Meestal helpt betalen van de schuld, er is een vonnis dus kunnen ze van alles doen, loonbeslag, beslag op roerende goederen eventueel beslag op je huis. Dus betalen lijkt mij een hele goede optie.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moerkapelle schreef:na jaren geen contact kregen wij vandaag een brief van Hoist Portfolio Holding Ltd.
we hadden een belegging afgesloten bij levob hefboom constructie 1999 - 2003 en daar zat een financiering bij idm
en nu dit bericht dat de cliente niet langer bereid is een afwachtende houding aan te nemen en ons verzoekt om binnen 8 dagen te betalen een bedrag van bijna 6000 euro en zo niet dan gaan ze over op executie maatregel. maar inmiddels is het 6000euro geworden kwam ik van daag achter

wij hebben het is 2010 proberen aftekopen. maar daar wilde ze niet op ingaan... er viel gewoon niet met ze te praten en nu is het een een of ander portfolio waar ik nog nooit van heb gehoord die zeer agressief van uit het niet komt opduiken

wat kunnen we hier aan en tegen doen??
Uw verhaal is een beetje lastig te volgen. Als ik het goed begrijp is het volgende aan de hand?

- U bent ooit een beleggingsconstructie aangegaan (deels) met geleend geld?
- Dit geld wil hoist nu incasseren?

Was er een restschuld? Hoe zit dat met de overeenkomst/afkopen/looptijd, etc? Bent u voor de rechter geweest en is er een vonnis?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door sacredfour »

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 005:AU6048
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 011:BT8457

Kijk om te beginnen eens naar deze uitspraken. Stuur Hoist dan een verzoek om bewijs dat deze vordering is verkregen door cessie. (zie mijn bijdrage eerder in dit draadje)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sacredfour schreef:Kijk om te beginnen eens naar deze uitspraken. Stuur Hoist dan een verzoek om bewijs dat deze vordering is verkregen door cessie. (zie mijn bijdrage eerder in dit draadje)
Zullen we eerst even vaststellen of de vordering terecht is en daarna gaan traineren?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Julie4444 heb je de jurisprudentie gelezen of überhaupt iets gelezen over dit beleggingsproduct? Dit zou de schuldvraag moeten beantwoorden. De aanbieder van deze producten heeft gefaald in haar zorgplicht. Niet dat dit Hoist een zorg zou zijn. Het is nu de taak aan moerkappele om allereerst te kijken of Hoist in het bezit is van de akte van cessie. Pas daarna moet ze de vordering gaan bestrijden. Dit is niet traineren, dit is gebruik maken van je rechten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

En weer beginnen met vertragingstactieken om incasso te voorkomen, zo te lezen is hoist in het bezit van een vonnis en dient de schuldenaar gewoon te betalen. En die onzinnige bijdragen van jou achterwege laten, want de onzin die jij uitkraamt slaat gewoon nergens op

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sacredfour schreef:Julie4444 heb je de jurisprudentie gelezen of überhaupt iets gelezen over dit beleggingsproduct? Dit zou de schuldvraag moeten beantwoorden. De aanbieder van deze producten heeft gefaald in haar zorgplicht. Niet dat dit Hoist een zorg zou zijn. Het is nu de taak aan moerkappele om allereerst te kijken of Hoist in het bezit is van de akte van cessie. Pas daarna moet ze de vordering gaan bestrijden. Dit is niet traineren, dit is gebruik maken van je rechten.
Ja, heb ik gezien. Kreeg iedere klant van een dergelijke constructie volledig gelijk? Is er voor iedere klant een rechtzaak geweest waarvan wij de uitspraak hebben gezien? Het is uit de post idd op te maken dat er waarschijnlijk een restschuld is (en dit ligt ook wel voor de hand met de constructie), maar er blijkt niet of het bedrag ten dele uit iets anders bestaat. Kan nooit te duidelijke info hebben.

De vraag of er dus een vonnis is, is misschien toch wel even relevant, want als er een vonnis is moeten ze gewoon betalen, punt. Uit de post lijkt dat er een vonnis is, maar het wordt niet expliciet gezegd. Er is dus meer informatie nodig om tot concrete stappen te komen.

Naar mijn inziens heeft Puma gelijk met onderstaand citaat.
puma73 schreef:En weer beginnen met vertragingstactieken om incasso te voorkomen, zo te lezen is hoist in het bezit van een vonnis en dient de schuldenaar gewoon te betalen. En die onzinnige bijdragen van jou achterwege laten, want de onzin die jij uitkraamt slaat gewoon nergens op

R-Makhaisingh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2014 21:37

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door R-Makhaisingh »

Geachte Sacrefour,

Ik heb vandaag een brief gekregen van gerechtsdeurwaarder De Kluijvert van Hoist Portfolio Holding Limited om binnen 8 dagen te betalen met de aanzegging op korte termijn tot het nemen van executiemaatregelen. Ik heb eerder geen gekregen van Finatabank dat de openstaandeschuld is overgenomen door Hoist Portfolio Holding Limited. Ook heb ik nooit enige schrijven gekregen Hoist Portfolio Holding Limited of aanmaningen. Van genoemde Incassobureau ook nooit eerder aanmaningen.
Graag advies van u wat ik hieraan kan doen.

Met vriendelijk groet,

R. Makhaisingh

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Laten we eerst eens kijken of het dreigen met executiemaatregelen gerechtvaardigd is. Is er ooit een vonnis geweest i.v.m. deze schuld?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:Laten we eerst eens kijken of het dreigen met executiemaatregelen gerechtvaardigd is. Is er ooit een vonnis geweest i.v.m. deze schuld?
En hoe wou jij daar naar kijken, meestal is er een vonnis, anders heeft dreigen met executiemaatregelen geen zin. .

Wat wil jij nou kijken, het enige wat jij doet is oproepen tot frustratie en vertraging van het incassotraject met je onzinnige brieven en vragen. Maar ja wat kun je verwachten van iemand die zelf wanbetaler is.

Dat jij voor jezelf de kosten torenhoog wilt opjagen moet jij weten. Laat anderen niet de dupe worden van jouw onzin.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sacredfour schreef:Laten we eerst eens kijken of het dreigen met executiemaatregelen gerechtvaardigd is. Is er ooit een vonnis geweest i.v.m. deze schuld?
En misschien ook even kijken of de vordering überhaupt terecht is, als er geen uitspraak is... Maar het feit dat een gerechtsdeurwaarder zegt anders executiemaatregelen te gaan nemen geeft al aan dat er hoogstwaarschijnlijk wel degelijk een vonnis is.

Dan moet hij gewoon betalen, want anders worden de kosten veel hoger, zoals Puma ook al aangaf.

Ik hoop écht dat mensen eerst naar dat soort dingen kijken in plaats van ad hoc jouw advies op te volgen, want dat kan voor deze mensen serieuze financiële gevolgen hebben.

abterpstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2014 09:24

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door abterpstra »

Goedendag iedereen, ook ik heb sinds kort te maken met Hoist. Mijn vriendin en ik zijn naar de bank geweest om te kijken of wij een hypotheek konden afsluiten. Nu was ik op de hoogte dat ik een negatieve BKR registratie heb. Alleen nu blijkt er nog een negatieve BKR te staan met de code A 2 3. Een registratie waarmee ik geen hypotheek kan krijgen. In het verleden heb ik een lening gehad bij de IDM bank. Deze heb ik inmiddels afbetaald en naar mijn weten is dat prima verlopen. Maar waarom dan deze heftige aantekening door Hoist? Normaal als je een lening afbetaald word er bij het BKR en notitie gemaakt dat het is betaald. Zou deze notitie er niet staan was een hypotheek afsluiten geen probleem. Heeft iemand een idee wat ik hier het beste aan kan doen? Gooi ik mijn eigen glazen in als ik persoonlijk contact opneem met Hoist of is het beter dit te laten doen door een advocaat? Vriendelijke groet, AB

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door sacredfour »

We lezen op de site van het BKR:
Zodra u een krediet hebt afgesloten worden de gegevens van de overeenkomst aangemeld bij BKR. Vanaf dat moment bent u bekend bij ons. Dit blijft zo gedurende de gehele looptijd van het krediet. Is het krediet beëindigd? Dan krijgt u een einddatum, tevens gaat dan de bewaartermijn in. Uw gegevens blijven dan nog vijf jaar zichtbaar. Bij uw gegevens staat vermeld dat het een afgelopen krediet is en wanneer dit werd beëindigd. Uw gegevens verdwijnen automatisch uit het CKI als de bewaartermijn van vijf jaar is verstreken.

Als er geen einddatum is vermeld en het krediet is toch afbetaald, neem dan contact op met Hoist

cornelisfrank
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2014 14:48

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door cornelisfrank »

Beste Sacredfour,

Ook wij zijn ineens geconfronteerd met Hoist Portfolio Holdings. Zij hebben via een deurwaarder beslag gelegd op mijn bankrekeningnummer. Ik heb gelijk een mail gestuurd met de reeds eerder opgegeven tekst erin. Ik vraag me af wat ik dan nu verder tegen de beslaglegging kan doen. Kunnen zij het geld wat onder het beslag valt zonder meer opeiesen?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door puma73 »

cornelisfrank schreef:Beste Sacredfour,

Ook wij zijn ineens geconfronteerd met Hoist Portfolio Holdings. Zij hebben via een deurwaarder beslag gelegd op mijn bankrekeningnummer. Ik heb gelijk een mail gestuurd met de reeds eerder opgegeven tekst erin. Ik vraag me af wat ik dan nu verder tegen de beslaglegging kan doen. Kunnen zij het geld wat onder het beslag valt zonder meer opeiesen?
Indien u een schuld heeft en deze niet betaald heeft, kan de tegenpartij met een vonnis in de hand beslagleggen op uw bankrekening en inderdaad het geld dat onder het beslag valt zonder meer opeisen.

En u hoeft niet allerlei onzinverhalen van TS te volgen, het opvragen van het vonnis volstaat. Maar ik vermoedt dat u daar zelf ook ooit een exemplaar betekend hebt gehad via de deurwaarder.

Met schuldenaars hoef je geen medelijden te hebben, die kosten de maatschappij genoeg geld.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door sacredfour »

[Insinuatie verwijderd door de Moderator]
Heelaas heeft puma73 gelijk wat betreft het bankbeslag.
Als je Hoist de brief gestuurd hebt met het verzoek voor de akte van cessie en ze hebben dit geweigerd, dan is je enigste optie om bij de voorzieningsrechter je beklag te doen. Dit is een eenvoudige procedure, maar je hebt hiervoor wel een advocaat nodig.
Is Hoist diegene die je gedagvaard had, of was dat de originele schuldeiser? Het is jammer dat er al een vonnis is, nu zij je mogelijkheden enigszins beperkt.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door CB »

sacredfour schreef:Heelaas heeft puma73 gelijk wat betreft het bankbeslag.
De rest van wat hij zegt klopt anders ook wel aardig.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sacredfour schreef:Als je Hoist de brief gestuurd hebt met het verzoek voor de akte van cessie en ze hebben dit geweigerd, dan is je enigste optie om bij de voorzieningsrechter je beklag te doen. Dit is een eenvoudige procedure, maar je hebt hiervoor wel een advocaat nodig.
Is Hoist diegene die je gedagvaard had, of was dat de originele schuldeiser? Het is jammer dat er al een vonnis is, nu zij je mogelijkheden enigszins beperkt.
Maar als er een vonnis is, moet meneer gewoon alsnog betalen. Hij kan dan wel hoge kosten gaan maken door een advocaat in te schakelen om het uit te stellen, maar als de rechter de vordering terecht heeft geacht en het beslag dus heeft toegestaan, is er niets wat meneer kan doen naast betalen.

Anders heeft hij straks alsnog gewoon die schuld die hij moet betalen, plus een hoop advocaat/extra kosten. Lijkt me dus dat, mits de vordering terecht is, meneer gewoon moet betalen, en als hij dit weigert zal Hoist het door middel van beslag blijven halen tot de schuld voldaan is.

Plaats reactie