LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoofdsom betaald

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
houtspar
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2007 09:35

Hoofdsom betaald

Ongelezen bericht door houtspar »

We zitten al een tijdje zwaar in de problemen en proberen van alles om schuldeisers te vreden te stellen.
Bij de meeste is het gelukt en van sommige zijn we ook af.
Beetje bij beetje komt er een eind aan de sores.

Nu werd er een paar weken geleden beslag gelegd op de inboedel, op de valreep had ik kunnen regelen dat ik 50 euro zou betalen voor de data van 17 augustus. Ook moest ik het loonstrookje e-mailen.
Ook had ik een betalings voorstel gedaan waar ze achteraf niet mee accoord gingen.
Ik kreeg een brief waarin ze dus niet accoord gingen en dus over gingen op loonbeslag.
Nu dacht ik dit voor te zijn en heb het resterende bedrag van de hoofdsom betaald. Het totaal was 452,-. Ik had al eerder 100,- betaald en de 50,- om te voorkomen dat ze de inboedel kwamen halen.

Nu wil dat ik op 23 augustus dus het resterende van de hoofdsom heb betaald met een spoedopdracht. Sttaat s'middags de deurwaarder aan de deur met de papieren dat ze loonbeslag gaan leggen.

Nu is mijn vraag, kan er , ook al is de hoofdsom betaald van de opdrachtgever, nog beslag gelegd worden?

Hopelijk weet iemand hier antwoord op, want het is misselijk wat ze in rekening brengen.

Groetjes!!

Morenita
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:20

Re: Hoofdsom betaald

Ongelezen bericht door Morenita »

Je denkt dat je de hoofdsom heb voldaan maar in principe is het een gedeelte daarvan. Eerst haalt de deurwaarder zijn kosten eraf en daarna krijgt de opdrachtgever zijn geld, anders als ze de opdrachtgever eerst betalen dan hebben ze geen vordering meer.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Hoofdsom betaald

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

in dit stadium kan je de hoofdsom niet meer los zien van de gemaakte kosten. Het is dus een vordering, die je nog niet helemaal hebt voldaan.

Het beslag is rechtsgeldig

houtspar
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2007 09:35

Re: Hoofdsom betaald

Ongelezen bericht door houtspar »

Ik was er al bang voor!
Maar in iedergeval bedankt voor jullie reacties, ben weer wat wijzer geworden.
Inmiddels hebben we ook al wat kunnen regelen zodat we in een klap van alle sores af zijn en dit in de toekomst hopelijk niet nog eens meemaken, dus we kunnen starten met een schone lei!

Groetjes!

Gesloten