LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
raek
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2016 20:14

iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door raek »

Ik heb een paypal account, op 18 juni heb ik op mijn account ingelogd.
Ik heb op geld storten via ideal geklikt.
Dan kom je op je ideal pagina van je bankrekening.
Geld overgemaakt,het geld is ook van mijn rekening afgeschreven.
Paypal zegt dat het via ideal 1 uur duurt voordat het geld op je paypal rekening is bijgeschreven.
Na een uur nog niks,na 6 uur nog niks.
Nu is het 29 juni en het geld is nog steeds niet bijgeschreven op mijn account.
Ik heb 20 juni contact opgenomen en zou binnen 48 uur wat terug horen.
Niks gehoord dus.
Vanmorgen kreeg ik van paypal te horen dat het geld niet te traceren is en dat ik een tra code moest opsturen.
Ik vind het niet normaal dat dit dat zo langzaam gaat.

stofzuigertje

Re: iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Paypal of iDeal?

Als je beide doet begrijp ik je niet.
Ik betaal op 1 van beide en van Paypal naar iDeal... dat is vreemd...

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door MM919 »

Er gaan ideal betalingen soms fout echter wanneer er geen sprake is van onterecht afschrijven is uw bank eerstverantwoordelijke Dwz. Is het bedrag afgeschreven overgeboekt en heeft U daarvan een bewijs van afschrijving.
Dat is alles
PayPal zal de overschrijvIng moeten aangeven echter info bij uw eogen bank.

mh73

Re: iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn webwinkel heeft al een paar jaar iDeal en er is echt nooit een betaling fout gegaan, behalve dat een betaling een enkele keer mislukt. Maar in dat geval is er geen geld afgeschreven. Wel een paar keer meegemaakt dat een klant zelf geld overmaakte naar de provider in de veronderstelling dat het mijn rekeningnummer was, maar dat werd altijd snel opgelost.

De betaling gaat naar de iDeal provider van Paypal, dus het lijkt me dat het aan Paypal is om dat op te lossen op het moment dat je kunt aantonen dat de betaling is afgeschreven.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Even terug naar het begin: waarom zou je geld willen storten op een je paypal account? Je kunt toch gewoon een bankrekening of credit card koppelen?

mh73

Re: iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik ben dat wel met je eens GJvdZ maar het is nou eenmaal zo dat Paypal die mogelijkheid biedt. Dan moet het wel werken en zo niet, dan moeten ze zorgen dat het snel opgelost wordt.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door lichtstad »

GJvdZ schreef:Even terug naar het begin: waarom zou je geld willen storten op een je paypal account? Je kunt toch gewoon een bankrekening of credit card koppelen?
Sommige mensen willen dit gewoon niet, dus wat is het probleem?
Dat je op je PayPal account geld kan storten, deze mogelijkheid is aanwezig en niets mis mee!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door newmikey »

raek schreef:Ik heb een paypal account, op 18 juni heb ik op mijn account ingelogd.
Ik heb op geld storten via ideal geklikt.
Dan kom je op je ideal pagina van je bankrekening.
Geld overgemaakt,het geld is ook van mijn rekening afgeschreven.
Paypal zegt dat het via ideal 1 uur duurt voordat het geld op je paypal rekening is bijgeschreven.
Na een uur nog niks,na 6 uur nog niks.
Nu is het 29 juni en het geld is nog steeds niet bijgeschreven op mijn account.
Ik heb 20 juni contact opgenomen en zou binnen 48 uur wat terug horen.
Niks gehoord dus.
Vanmorgen kreeg ik van paypal te horen dat het geld niet te traceren is en dat ik een tra code moest opsturen.
Ik vind het niet normaal dat dit dat zo langzaam gaat.
Wat ik uit het verhaal mis is hoe u heeft ingelogd op uw account, via welke website (url) en op wat voor apparaat (PC, tablet, smartphone). Ook mis ik of u achteraf op uw bankoverzicht heeft gecontroleerd dat het begunstigde nummer overeenkomt met het officiele rekeningnummer van Paypal? Kortom, u heeft betaald maar aan wie?

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door lichtstad »

newmikey schreef: Wat ik uit het verhaal mis is hoe u heeft ingelogd op uw account, via welke website (url) en op wat voor apparaat (PC, tablet, smartphone). Ook mis ik of u achteraf op uw bankoverzicht heeft gecontroleerd dat het begunstigde nummer overeenkomt met het officiele rekeningnummer van Paypal? Kortom, u heeft betaald maar aan wie?
Inloggen op de website van PayPal geschied toch met je e-mail adres.
Het maakt toch niet uit, op welk apparaat je inlogt, het werkt op alles.
Als je geld overmaakt, dan wordt toch ook het rekeningnummer van PayPal aangeboden.
Je hebt drie opties:
Bank/rekeningnummer ingeven, zonder dat deze verder gebuikt wordt
Geld van PayPal naar je bank/rekening overmaken
Vrienden/familie geld overmaken.

Ik kan niet zien, wat er fout bij deze procedure zou gaan, het meeste is al ingevuld.

Trouwens wordt nog een identiteitscheck gedaan!

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: iDeal-betaling naar PayPal: geld zoek

Ongelezen bericht door marcogroningen »

lichtstad schreef:
newmikey schreef: Wat ik uit het verhaal mis is hoe u heeft ingelogd op uw account, via welke website (url) en op wat voor apparaat (PC, tablet, smartphone). Ook mis ik of u achteraf op uw bankoverzicht heeft gecontroleerd dat het begunstigde nummer overeenkomt met het officiele rekeningnummer van Paypal? Kortom, u heeft betaald maar aan wie?
Inloggen op de website van PayPal geschied toch met je e-mail adres.
Het maakt toch niet uit, op welk apparaat je inlogt, het werkt op alles.
Als je geld overmaakt, dan wordt toch ook het rekeningnummer van PayPal aangeboden.
Je hebt drie opties:
Bank/rekeningnummer ingeven, zonder dat deze verder gebuikt wordt
Geld van PayPal naar je bank/rekening overmaken
Vrienden/familie geld overmaken.

Ik kan niet zien, wat er fout bij deze procedure zou gaan, het meeste is al ingevuld.

Trouwens wordt nog een identiteitscheck gedaan!
Tenzij je via een phising site geld over zit te maken. Dan lijkt alles wel in orde, maar gaat het geld naar een andere rekening. Zo gek is de vraag dus niet naar wie het is overgemaakt.

Gesloten