LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iedereen heeft wel een mening over incassobureaus

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: iedereen heeft wel een mening over incassobureaus

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dukkel, Cesar en Maxiem, bedankt voor jullie reakties. Dit toont maar weer aan dat er ook mensen zijn, die hun mening ergens op baseren, en niet slechts op eigen gevoel af gaan.

De vordering van destijds is nooit schriftelijk bevestigd, maar daar maak ik me na zoveel jaar ook niet meer echt druk om.

Ik stel me op het standpunt dat je bepaalde dingen in verhouding moet zien: wanneer iets gratis wordt aangeboden, dient de belanghebbende partij ook de verzendkosten te betalen, anders is het al niet gratis.

In mijn geval speelde dat overigens niet. Men verlangde wel die verzendkosten, maar ik wist zeker dat mij die toezending niet te verwijten was (dit is samengevat wat Maxiem bedoelt: ik had niet kunnen weten dat ik een pakje van betreffende firma kon verwachten).

In die zin vind ik iedere cent al teveel, alle kosten die ik maak om aan deze onzin een eind te maken, zijn dan gewoon onterecht.

Waar ik het over heb, is nu inmiddels al jaren geleden, dus ik ben niet bang dat intrum justitia alsnog met een brief komt, waarin me nog veel meer ellende in het vooruitzicht gesteld wordt. Mocht die er komen (na ruim 3 jaar mag ik er toch vanuit gaan, dat die er niet meer komt), dan is mijn antwoord hetzelfde als destijds: kom maar met bewijzen over de brug, dan praten we verder.

Voor de zwartkijkers, die zeggen: niet zeuren, gewoon betalen wat je hebt besteld, heb ik de volgende mededeling: doe zoals je zelf wil, betaal vooral, ook al weet je zeker dat jij nooit iets hebt besteld. Maar raad anderen niet aan wat je zelf nooit zou doen. Als IK zeker ben van mijn zaak, als ik zeker weet nooit zaken te hebben gedaan met een bepaalde firma, die me wel opdraagt te gaan betalen, dan kunnen ze hoog springen, dan kunnen ze laag springen, ze zullen eerst met bewijzen over de brug moeten komen.

Mr E
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2006 20:15

Re: iedereen heeft wel een mening over incassobureaus

Ongelezen bericht door Mr E »

Als je bezwaar hebt tegen de kosten voor aangetekend versturen, kun je de brief ook zowel per reguliere post versturen als per fax. Vermeld dit in je brief. Zodra je namelijk faxt krijg je een verzendbevestiging. Faxen heeft dezelfde waarde als aangetekend versturen, omdat je kunt aantonen dat de ontvanger de brief heeft gehad. Je hebt dan aan de ontvangsttheorie voldaan. De kosten hiervan zijn stukken lager.

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: iedereen heeft wel een mening over incassobureaus

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

Precies, één mening over incassobureaus.
Ik geef u te raden welke onze mening is.

Gesloten