LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso bureau J en W Harderwijk

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
breec1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2011 15:06

Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door breec1 »

Hoi, ik heb door een scheiding grote schulden, hierdoor ligt er beslag op mijn salaris, nu wil ik door een eventueel beschikbare afkoopsom van mijn werkgever een deel naar het incasso bureau laten gaan en een klein deel zelf houden voor de komende twee maanden onderhoud en kleine schulden aflossen.
Daarna wil ik een regeling treffen met het incasso bureau om uiteindelijk al is het over ene looptijd van 20 jaar mijn schulden af te lossen.
Helaas geeft het incassobureau aan dat dit niet mogelijk is omdat het deel te laag is.
Nu ben ik gedwongen om te gaan saneren en dit wil ik juist voorkomen, ik wil dus wat betalen en reglen maar dat willen zij juist niet.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of ben ik inderdaad gedwongen te saneren?
CdB

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Daarna wil ik een regeling treffen met het incasso bureau om uiteindelijk al is het over ene looptijd van 20 jaar mijn schulden af te lossen.
Dit is niet acceptabel. Je kan echt geen regeling treffen met een incassoburo wat zich over 20 jaar utistrekt.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door trebelski »

Eerlijk gezegd lijkt het sterk op een ander topic waarop (grofweg) hetzelfde werd gevraagd.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=99012

gewoongenaaid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2011 10:45

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door gewoongenaaid »

Leo The Emperor schreef:
Daarna wil ik een regeling treffen met het incasso bureau om uiteindelijk al is het over ene looptijd van 20 jaar mijn schulden af te lossen.
Dit is niet acceptabel. Je kan echt geen regeling treffen met een incassoburo wat zich over 20 jaar utistrekt.

Dat weet hij zelf ook wel, maar hij vraagt of iemand dit herkent en wil advies.
:roll: :roll: :roll:

Lezen mensen!!!!

breec1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2011 15:06

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door breec1 »

Nee, ik snap dat een regeling over 20 jaar een slechte optie, maar de gemeenschap laten opdraaien voor mijn schulden in de sanering lijkt mij ook geen goede optie terwijl ik het daarna wel zou kunnen betalen.
En die reactie van belachelijk heb ikmecht niets aan.

CdB

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dat weet hij zelf ook wel, maar hij vraagt of iemand dit herkent en wil advies.
Lezen mensen!!!!
Hoezo? Er staat toch heel duidelijk dat TS een terugbetalingsregeling over 20 jaar wil treffen. Zie mijn letterlijke quote.
Wie kan er nu niet lezen :roll:

Efin, 20 jaar slaat nergens op 3-5 jaar is een meer normalere periode

breec1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2011 15:06

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door breec1 »

In 3/5 jaar deze schulden aflossen is onmogelijk emperor, het gaat mij erom dat de oorspronkelijke schulden ook over die termijn gingen als je dan door een scheiding en een uitspraak van de rechter veroordeeld wordt voor het betalen van de hypotheek van je ex en daarnaast je eigen lasten dan wordt betalen wel eens moeilijk, hierdoor zijn er achterstanden ontstaan en daardoor nu het beslag, nu wil ik die achterstand in 1 x betalen en dan verder gaan met de oorspronkelijke betalingen, dus zo gek is dat toch niet?
Maar nee hoor, wij duwen liever iemand de sanering is, wie o wie heeft hier advies, en commentaat als dat het belachelijk is moet je vooral tegen je spiegelbeeld zeggen!!!!

Grt cdB

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door puma73 »

breec1 schreef:In 3/5 jaar deze schulden aflossen is onmogelijk emperor, het gaat mij erom dat de oorspronkelijke schulden ook over die termijn gingen als je dan door een scheiding en een uitspraak van de rechter veroordeeld wordt voor het betalen van de hypotheek van je ex en daarnaast je eigen lasten dan wordt betalen wel eens moeilijk, hierdoor zijn er achterstanden ontstaan en daardoor nu het beslag, nu wil ik die achterstand in 1 x betalen en dan verder gaan met de oorspronkelijke betalingen, dus zo gek is dat toch niet?
Maar nee hoor, wij duwen liever iemand de sanering is, wie o wie heeft hier advies, en commentaat als dat het belachelijk is moet je vooral tegen je spiegelbeeld zeggen!!!!

Grt cdB
ik denk dat het antwoord wat leo gegeven heeft een goede weergave is

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door Jolijn »

breec1 schreef:Nee, ik snap dat een regeling over 20 jaar een slechte optie, maar de gemeenschap laten opdraaien voor mijn schulden in de sanering lijkt mij ook geen goede optie terwijl ik het daarna wel zou kunnen betalen.
En die reactie van belachelijk heb ikmecht niets aan.

CdB
Jij kunt niemand de garantie geven dat je je schulden in 20 jaar tijd kunt af betalen.
Die termijn is te lang en geeft schuldeisers te weinig zekerheid.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door sephora30 »

Incassobureaus en deurwaarders bepalen (helaas) zelf hoeveel je af moet lossen in hoeveel tijd, daar heb jij weinig over te zeggen.
Kun je dus niet tot een akkoord komen dan zul je idd de sanering in moeten, hoe raar dat in jouw oren ook mogen klinken.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

In 3/5 jaar deze schulden aflossen is onmogelijk emperor, het gaat mij erom dat de oorspronkelijke schulden ook over die termijn gingen als je dan door een scheiding en een uitspraak van de rechter veroordeeld wordt voor het betalen van de hypotheek van je ex en daarnaast je eigen lasten dan wordt betalen wel eens moeilijk, hierdoor zijn er achterstanden ontstaan en daardoor nu het beslag, nu wil ik die achterstand in 1 x betalen en dan verder gaan met de oorspronkelijke betalingen, dus zo gek is dat toch niet?
Een incasso buro behandelt alleen achterstallige betalingen. Het betreft hier dus geld wat al eerder betaald had moeten worden. Als je alle achterstand hebt betaald ben je verlost van het incassoburo, maar een periode van 20 jaar is gewoon belachelijk voor het inlopen van deze achterstallige betalingen.

Een hypotheek is heel wat anders, daar betaal je, zoals afgesproken, elke maand een stukje van. Dit heeft niks met een achterstand te maken. Een hypotheek betaal je ook niet aan een incassoburo maar meestal aan een bank.

wolf-c
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:47

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door wolf-c »

Ik vind 30 jaar een betere optie als het je lukt :lol:

breec1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2011 15:06

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door breec1 »

Dat klopt, emperor, de achterstand is met die betaling in 1x weggewerkt en daarna lijkt het mij toch logisch om de gweone betalingen weer te kunnen hervatten....zo vreemd is het dan toch niet, als het incasso bureau ballen heeft hadden zij mijn huis per executie moeten verkopen maar nee, zij leggen beslag en willen vervolgens nergens meer over in overleg en sterker, ik heb vandaag contact met 1 vd schuldeisers gehad en die hebben trouwens helemala gene overleg gehad met het incasso bureau, vremd dat die dan bij mij aangeven dat de dezelfde schuldeiser niets wil, toch?

En die geintjes over...30 jaar, heel leuk maar ik zit echt niet te wachten op flauwe geintjes, laat dan lekker je commentaar achterwege, volgens mij is het de bedoeling dat je hier wat advies kan krijgen van iemand met dezelfde ervaring en niet van die puber geintjes..hahahahah
Grt Cdb

wolf-c
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:47

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door wolf-c »

En die geintjes over...30 jaar, heel leuk maar ik zit echt niet te wachten op flauwe geintjes, laat dan lekker je commentaar achterwege, volgens mij is het de bedoeling dat je hier wat advies kan krijgen van iemand met dezelfde ervaring en niet van die puber geintjes..hahahahah
Grt Cdb
Als je een serieuze vraag stelt dan kun je een serieus antwoord verwachten.
20 jaar slaat toch nergens op :lol:

breec1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2011 15:06

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door breec1 »

Owh wat zijn we leuk, als je niets anders hebt te doen.......over serieus zijn gesproken!!

wolf-c
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:47

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door wolf-c »

Hoop voor je dat je ooit eens uit je schulden komt. Gezien je vraagstelling
heb ik grote twijfels. Succes dan maar Afbeelding

breec1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2011 15:06

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door breec1 »

Hoi Wolf,

Dat hoop ik ook, natuurlijk weet ik dat het moeilijk is en dat merk ik ook bij t incasso bureau, alleen blijf ik op zoek naar een oplossing en ben ook nog steeds in overleg met t incassobureau, maar per maand is het door het beslag steeds lastiger, en omdat het een achterstand is en daarna ik alles weer zou kunnen aflossen volgens contract vind ik het zo gek nog niet en vraag mij af of hiwer mensen zijn die dit anders hebben kunnen oplossen.

Groet C

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door renegade66 »

jeetje waarom 20 jaar gaan betalen aan schuld (belachelijke vraag trouwens) terwijl je er met 3 tot 5 jaar helemaal vanaf kan zijn.

ga de sanering in, het is die tijd op een houtje bijten maar bent daarna compleet van je schulden af.
doe je dit niet en blijf je een chagrijnige stijfkop, raak je vanzelf alles kwijt.

zelf weten.

breec1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2011 15:06

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door breec1 »

Ja dat zegt iedereen in mijn omgeving ook, belachelijk dat je het zo wil maar ik wil gewoon blijven betalen en mijn kinderen in de pubertijd geen last geven van een sanering, ook niet echt een pretje drie jaar, maar idd misschien wel het beste .

breec1
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2011 15:06

Re: Incasso bureau J en W Harderwijk

Ongelezen bericht door breec1 »

En chagrijnig ben ik er nu ook niet van hoor...;-)

Gesloten