LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Alexsc
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2017 18:19

Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door Alexsc »

Vandaag een ambtelijk stuk ontvangen ivm invordering van eisende partij Direct Pay Services gemachtigde Webcasso BV. Ik wordt hier gesommeerd om maar even 342,09€ binnen 2 dagen te betalen. Mij een raadsel waar dit vandaan komt. Ookomdat ik bij verstek zou zijn veroordeeld en niet zou verschenen op een rechtszaak. Ik weet van niks.... en krijg argwaan. Via google gelezen over soortgelijke "spookvorderingen" en de vele klachten bekend bij 'Radar..... wat kan ik het beste doen ? Hoe te handelen
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2017 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door Brahms »

Al contact opgenomen met het bedrijf voor de factuurgegevens ?
Dan weet je tenminste waar het over gaat.

atlas1302

Re: Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dan kunt u ook meteen die verstek veroordeling opvragen en wanneer deze in uw brievenbus is gekiept.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alexsc schreef:Vandaag een ambtelijk stuk ontvangen ivm invordering van eisende partij Direct Pay Services gemachtigde Webcasso BV. Ik wordt hier gesommeerd om maar even 342,09€ binnen 2 dagen te betalen. Mij een raadsel waar dit vandaan komt. Ookomdat ik bij verstek zou zijn veroordeeld en niet zou verschenen op een rechtszaak. Ik weet van niks.... en krijg argwaan. Via google gelezen over soortgelijke "spookvorderingen" en de vele klachten bekend bij 'Radar..... wat kan ik het beste doen ? Hoe te handelen
Vraag een kopie op van de dagvaarding. Houd in de gaten dat je vier weken hebt om in verzet te gaan nadat je een daad van bekendheid hebt gepleegd. Zorg dus dat je tijdig juridische bijstand hebt! Als je deze termijn laat verstrijken, zit je eraan vast, óók als je naderhand zou kunnen aantonen dat de vordering onjuist is.

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
Alexsc schreef:Vandaag een ambtelijk stuk ontvangen ivm invordering van eisende partij Direct Pay Services gemachtigde Webcasso BV. Ik wordt hier gesommeerd om maar even 342,09€ binnen 2 dagen te betalen. Mij een raadsel waar dit vandaan komt. Ookomdat ik bij verstek zou zijn veroordeeld en niet zou verschenen op een rechtszaak. Ik weet van niks.... en krijg argwaan. Via google gelezen over soortgelijke "spookvorderingen" en de vele klachten bekend bij 'Radar..... wat kan ik het beste doen ? Hoe te handelen
Vraag een kopie op van de dagvaarding. Houd in de gaten dat je vier weken hebt om in verzet te gaan nadat je een daad van bekendheid hebt gepleegd. Zorg dus dat je tijdig juridische bijstand hebt! Als je deze termijn laat verstrijken, zit je eraan vast, óók als je naderhand zou kunnen aantonen dat de vordering onjuist is.
Het beste advies dat je kan krijgen, direct aanvragen en indien je het er niet mee eens bent, meteen verstek aantekenen. Laat je de termijn verstrijken, dan kan je zomaar het haasje zijn.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
Moneyman schreef:
Alexsc schreef:Vandaag een ambtelijk stuk ontvangen ivm invordering van eisende partij Direct Pay Services gemachtigde Webcasso BV. Ik wordt hier gesommeerd om maar even 342,09€ binnen 2 dagen te betalen. Mij een raadsel waar dit vandaan komt. Ookomdat ik bij verstek zou zijn veroordeeld en niet zou verschenen op een rechtszaak. Ik weet van niks.... en krijg argwaan. Via google gelezen over soortgelijke "spookvorderingen" en de vele klachten bekend bij 'Radar..... wat kan ik het beste doen ? Hoe te handelen
Vraag een kopie op van de dagvaarding. Houd in de gaten dat je vier weken hebt om in verzet te gaan nadat je een daad van bekendheid hebt gepleegd. Zorg dus dat je tijdig juridische bijstand hebt! Als je deze termijn laat verstrijken, zit je eraan vast, óók als je naderhand zou kunnen aantonen dat de vordering onjuist is.
Het beste advies dat je kan krijgen, direct aanvragen en indien je het er niet mee eens bent, meteen verstek aantekenen. Laat je de termijn verstrijken, dan kan je zomaar het haasje zijn.
Het verstek is al verleend, nu nog in verzet gaan :wink:

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef: Het beste advies dat je kan krijgen, direct aanvragen en indien je het er niet mee eens bent, meteen verstek aantekenen. Laat je de termijn verstrijken, dan kan je zomaar het haasje zijn.
Het verstek is al verleend, nu nog in verzet gaan :wink:[/quote]

Hahaha, ik zie het ook, uiteraard bedoel ik in verzet gaan :)

Tonny47
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2018 00:49

Re: Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door Tonny47 »

Dit bedrijf heb nu bij mij ook hetzelfde gedaan en via een deurwaarder 928 euro van mijn loon weten te bemachtigen zou gaan om vitamine pillen die ik noooooit besteld heb of heb ontvangen ben daarvoor ook uitgenodigd voor een Rechter te verschijnen zeggen hun en omdat ik niet ben komen opdagen veroordeeld om dat geld te betalen nu wat doe ik hieraan ze hebben dat geld nu al kan ik dat soms via een tegen rechtzaak terug halen bij die oplichters!!!

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Tonny47 schreef:Dit bedrijf heb nu bij mij ook hetzelfde gedaan en via een deurwaarder 928 euro van mijn loon weten te bemachtigen zou gaan om vitamine pillen die ik noooooit besteld heb of heb ontvangen ben daarvoor ook uitgenodigd voor een Rechter te verschijnen zeggen hun en omdat ik niet ben komen opdagen veroordeeld om dat geld te betalen nu wat doe ik hieraan ze hebben dat geld nu al kan ik dat soms via een tegen rechtzaak terug halen bij die oplichters!!!
Het staat hierboven al, meteen de dagvaarding opvragen en dan bij de desbetreffende rechtbank verzet aantekenen. Let op de termijn van 30 dagen nadat u kennis heeft genomen van het verstek vonnis die u heeft op verzet aan te tekenen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso Direct Pay Services Webcasso bv

Ongelezen bericht door alfatrion »

Let op: 4 weken = 28 dagen.

Gesloten