LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Angelovdlee
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2020 15:01

Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Ongelezen bericht door Angelovdlee »

Goedemiddag

Er is een incassobureau geweest op mijn oude adres op 7 juni 2019 . De reden was dat er op 02-07-2019 een verzoek is gekomen om een bedrag over te maken naar het incassobureau.

Wij zijn officieel verhuisd op 4 november 2018. Nu kwam ik er achter dat er negatieve vermelding stond achter mijn naam bij BKR ben toen zelf naar de instantie gegaan waar het om ging daar ik niet wist waar het vandaan kwam . Op dat moment ben ik zelf in actie gekomen en heb ik het resterende bedrag wat er overgemaakt moest worden overgemaakt .

Nu heb ik onterecht een A3 vermelding staan achter mijn naam

Wat kan ik er aan doen ?

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19
Beste antwoord
Gekozen door Angelovdlee

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

door De Gelaarsde Kat » 12 apr 2020 17:51

Als ik e.e.a. hier https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/ ... overzicht/ lees, dan begrijp ik dat een code 3-notering betekent dat er sprake is van een 'afboeking' of een 'kwijtschelding'. Dat rijmt niet met de stelling van TS dat hij/zij "het resterende bedrag wat er overgemaakt moest worden [heeft] overgemaakt", want dan is de vordering immers gewoon voldaan.

TS, benader de oorspronkelijke schuldeiser en vraag in ieder geval naar een betalingsbewijs, dan heb je in ieder geval het bewijs dat de vordering daadwerkelijk betaald is. Ga daarna in discussie met de BKR.
Of dit veel zin zal hebben weet ik niet; kennelijk is de oorspronkelijke vordering te laat betaald, en aan het feit dat je destijds verhuisd bent en dus te laat hebt kennis genomen van de openstaande vordering heeft het BKR geen boodschap. Ik vrees dat je dus nog wel even aan die codering - 5 jaar als ik het goed begrepen heb - vast zit, maar het lijkt mij wel aangewezen om te bewijzen dat je de vordering inmiddels volledig hebt voldaan.
Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bitter weinig. U bent verhuisd en u hebt aan uw schuldeiser niet het nieuwe adres doorgegeven.

De data kunnen ook niet kloppen in uw topic.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wel vervelend, maar als je niet doorgeeft dat je bent verhuisd, ter goeder trouw neem ik aan, kunnen dit soort dingen gebeuren, en is het eigen schuld. Weinig aan te veranderen, vooral omdat een incassobureau niet na een week te laat betalen al aan de deur staat, en dit dus al langer speelde.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Ongelezen bericht door Cro »

Ik verwacht dat alles netjes betalen en dan uitzitten tot de coderen over een aantal jaar vanzelf verdwijnt het makkelijkst is.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Als ik e.e.a. hier https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/ ... overzicht/ lees, dan begrijp ik dat een code 3-notering betekent dat er sprake is van een 'afboeking' of een 'kwijtschelding'. Dat rijmt niet met de stelling van TS dat hij/zij "het resterende bedrag wat er overgemaakt moest worden [heeft] overgemaakt", want dan is de vordering immers gewoon voldaan.

TS, benader de oorspronkelijke schuldeiser en vraag in ieder geval naar een betalingsbewijs, dan heb je in ieder geval het bewijs dat de vordering daadwerkelijk betaald is. Ga daarna in discussie met de BKR.
Of dit veel zin zal hebben weet ik niet; kennelijk is de oorspronkelijke vordering te laat betaald, en aan het feit dat je destijds verhuisd bent en dus te laat hebt kennis genomen van de openstaande vordering heeft het BKR geen boodschap. Ik vrees dat je dus nog wel even aan die codering - 5 jaar als ik het goed begrepen heb - vast zit, maar het lijkt mij wel aangewezen om te bewijzen dat je de vordering inmiddels volledig hebt voldaan.

Angelovdlee
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2020 15:01

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Ongelezen bericht door Angelovdlee »

Angelovdlee schreef:
12 apr 2020 15:18
Goedemiddag

Er is een incassobureau geweest op mijn oude adres op 7 juni 2019 . De reden was dat er op 02-07-2019 een verzoek is gekomen om een bedrag over te maken naar het incassobureau.

Wij zijn officieel verhuisd op 4 november 2018. Nu kwam ik er achter dat er negatieve vermelding stond achter mijn naam bij BKR ben toen zelf naar de instantie gegaan waar het om ging daar ik niet wist waar het vandaan kwam . Op dat moment ben ik zelf in actie gekomen en heb ik het resterende bedrag wat er overgemaakt moest worden overgemaakt .

Tevens was ik niet op de hoogte dat er een schuld openstond op mijn naam anders had ik zeker het incasso bureau /schuld eiser geïnformeerd

Nu heb ik onterecht een A3 vermelding staan achter mijn naam

Wat kan ik er aan doen ?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u aan het incassobureau betaald of aan de schuldeiser?

En zoals geschreven is A3 niet correct.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

onterechte administratie kun je aan laten passen....

https://www.bkr.nl/mijn-situatie/kan-ik ... aanpassen/

Gesloten