LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ibg groep en een betalingsregeling n RAMP

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tummy
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jul 2004 15:40

ibg groep en een betalingsregeling n RAMP

Ongelezen bericht door tummy »

mijn vriend heeft een lening/schuld bij de ibg groep (studiefinanciering)
en heeft met hun een betalingsregeling getroffen een machtiging gegeven om elke maand t bedrag van onze rekening af te halen
is allemaal goed gegaan ....
tot ik vandaag in de brievenbus kijk en er een langwerpige enveloppe in ling van een deurwaarder
ibg groep eist nu ineens het hele bedrag op
ik snap er geen zak van hij heeft geen achterstand meer en was helemaal bij
maar toch stuurt ibg groep een deurwaarder op ons dak
heb net ff gebeld en volgens hun is er nog wel een achterstand
hoe kan dat nou elke maand word t er automatisch afgehaald
wie heeft ook zoiets meegemaakt of weet wat we hier mee kunnen doen ???
want naar mijn idee is t nu oneerlijk omdat hij bij is met betalen

Loedertje

Re: ibg groep en een betalingsregeling n RAMP

Ongelezen bericht door Loedertje »

Hai,

Heb je ook daadwerkelijk gecontroleerd of er elke maand geld is afgeschreven? Een automatische incasso is namelijk nooit een betalingsgarantie (daar kan je je dus ook niet achter verschuilen, en ik zeg niet dat dat nu ook zo is hoor, maar dat weet ik uit ervaring). Verder moet je kijken voor welk bedrag een betalingsregeling is getroffen, en dan dus kijken hoeveel er sindsdien is overgemaakt. Dan kom je vanzelf op het saldo. Verder kan je natuurlijk altijd aan de dw een specificatie vragen hoewel ze daar niet echt happig op zijn aangezien ze er van uit gaan dat de debiteur het zelf ook wel weet. Wellicht kan je de brief nog terug vinden waarin de getroffen betalingsregeling is bevestigd. Hierin zou je ook kunnen vinden wat de looptijd zou zijn en/of in hoeveel termijnen de achterstand ingelopen zou worden. Wie heb je overigens gebeld? IBG of de dw?

Veel succes in elk geval!

Groeten,

Loedertje

Gesloten