LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krebes international

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
resp001518535

krebes international

Ongelezen bericht door resp001518535 »

:shock:
Krebes international (Incassoburo) heeft mij meerdere malen per brief benaderd om een factuur te betalen van een internetbedrijf. Dit internetbedrijf Infotex zou met mijn vriend een overeenkomst van 1 jaar hebben afgesloten om onze advertentie op internet te plaatsen. In het verleden hadden wij wrsch.zaken met dit bedrijf gedaan, maar vanaf 2003 willen wij helemaal van het internet af met naamsvermelding of advertentie van ons bedrijf. Toen ik om opheldering vroeg bij het bedrijf infotex verwezen zij mij naar het incassoburo. Het incassoburo wist mij te vertellen dat er weldegelijk een overeenkomst was toegezegd en dat was op een bandje te beluisteren , alleen moet je die schriftelijk aanvragen. Dit natuurlijk gedaan, en na uiteindelijk 3 keer gebeld te hebben kon ik het bandje beluisteren. Inderdaad stond mijn vriend hierop en er werden algemene gegevens uitgewisseld en er werd gesproken over een termijn van een jaar. Het vreemde is echter dat er op het bandje niet wordt gespoken over welk jaar het gaat , het is een ongedateert bandje. Geen jaartal of periode van bijv febr 2003 tot 2004. wordt genoemd. Toen ik Krebes international hiermee confronteerde wisten zij mij te melden dat ik echt te ver ging, ik moest betalen . Wat dacht ik nu dat men een oud bandje gebruikte. Ik heb wederom schriftelijk gereageert,dat ik niet betaal en er niet mee accoord ga. Wie heeft hierin ervaring. Het kan toch niet rechtsgeldig zijn zo'n ongedateert bandje. Het gevaar is echter dat zo'n bedrijf dit bandje elke keer weer kan gebruiken.

Gast

Re: krebes international

Ongelezen bericht door Gast »

Dit bedrijf is kansloos. Ten eerste haalt zo'n bandje al de rechtszaal niet, omdat je vriend geen toestemming voor de opname heeft gegeven. (ga ik vanuit, anders had je dit vermeld neem ik aan). Het klinkt trouwens al behoorlijk shabby, moet ik zeggen, zo'n schimmig bandje en verder niks. Zoiets bevestig je toch nog even via de fax of zo, achteraf?
Kan je wat meer informatie geven over die opname? Vroeger deed je wel zaken met die club, hoe ging het toen in zijn werk? Ook alleen een mondelinge afspraak? Als in 2002 (neem ik maar even aan dat de opname gemaakt is) ook geen schriftelijke bevestiging heeft plaats gevonden wordt het wat lastiger, dan is dit blijkbaar de gebruikelijke werkwijze in die branche. Maar dan nog zou ik het wel op een zaak durven laten aankomen. Als bij het bellen naar het bedrijf standaard de mededeling wordt gedaan dat alles wordt opgenomen kan zo'n bandje wel als bewijsmateriaal worden opgevoerd. Maar dan zal er weinig waarde aan worden gehecht omdat juist de gegevens waar het om gaat, de contractperiode e.d., niet worden genoemd.
Ik zou je trouwens willen aanraden het bandje van 2002 op te vragen. Hier zou immers de oude afspraak moeten staan die anders is dan die uit 2003, deze dus. 10 tegen 1 dat die inmiddels zal zijn 'gewist'. Dat zal geen beste indruk maken voor een kantonrechter. Voor de rechter zou het trouwens ook interessant zijn de andere gesprekken te beluisteren, of daar ook geen periodegegevens op worden vermeld. Als de gesprekken niet op een band staan, maar gedigitaliseerd op de disk van het bedrijf, zullen ze zeker nog de oude opname (van de overeenkomst die jullie echt hebben gehad) uit de backups op moeten kunnen duiken. Succes, hou ons op de hoogte!!

koot

Re: krebes international

Ongelezen bericht door koot »

Na de laatste brief waarin ik duidelijk vermeld niet accoord te gaan met een betaling na het bandje gehoord te hebben, heb ik tot nu toe over deze zaak nog niets terug gehoord.
Inmiddels ben ik met een soort gelijke zaak weer betrokken bij eenzelfde duistere zaak bij hetzelfde incassoburo.
Wederom hen ik op al hun brieven zowel telefonisch als schriftelijkgereageerd. Ik blijf vragen om schriftelijke bewijzen (papieren met mijn handtekening of gedateerde bandopnames). Tot nu toe blijft het bij dreigbrieven die na een reactie mijnerzijds weer 2 weken opgeschoven worden. In de laatste brief nu aangegeven dat ik het een en ander juridisch heb laten uitzoeken en ik het wel aan de rechter wil voorleggen. Ben benieuwd.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: krebes international

Ongelezen bericht door berendjan »

Als je van mening bent dat je ten onrechte wordt gemaand en gesommeerd te betalen, schriftelijk reageren en de dagvaarding afwachten. Dan zullen wij met bewijzen moeten komen dat er daadwerkelijk opdracht is gegeven voor de plaatsing in de gemaande periode. Heeft dat internetbedrijf trouwens nooit gemaand? En wat zegt jouw vriend die klaarblijkelijk opdracht voor de plaatsing heeft gegeven?

koot

Re: krebes international

Ongelezen bericht door koot »

Het internetbedrijf heeft nooit een aanmaning gestuurd. Mijn vriend kent het bedrijf ook niet en laat de zaak nu aan mij over omdat ik ook met incassoburo de strijd ben aangegaan. Wij vinden het handigst dat een persoon in ons bedrijf (wij zijn zelfstandig ondernemer) zich met dit soort zaken bemoeit.
Tot nu toe nog geen reactie meer gehad van het incassoburo

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: krebes international

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Onthoud twee dingen:

1) Zij moeten hun gelijk aantonen
2) Het incaasobureau heeft geen enkele juridische bevoegdheid. Die hebben alleen gerechtsdeurwaarders.

Zij moeten dus bewijzen dat de rekening, het jaartal en alles kloppen.
Als ze zeuren dat je tever gaat vraag ze dan maar om een juridisch geldig document, en gebruik ook deze terminologie "juridisch geldig document waarmee men kan aantonen dat de vordering correct is en jullie na meerdere schriftelijke aanmaningen in gebreken zijn gebleven".

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: krebes international

Ongelezen bericht door Mo »

Ik heb getracht zo snel als mogelijk achtergrond materiaal voor je voorschijn te toveren inzake deze praktijken. Helaas kan ik het niet meer zo snel vinden.

Circa twee jaar geleden was hetgeen jij nu in je posting omschrijft schering en inslag bij bedrijven.

In het Noorden van het land zitten enkele kleine zogenaamde wervingsbureaus voor advertenties in duistere blaadjes (zogenaamde wijkbladen of bedrijvenbladeren of telefoongidsen etc). Die tevens internetadvertenties werven en verkopen en maken etc.
ze opereren onder diverse bedrijven c.q. diverse namen.
(Deze bedrijven opereerden vooral via Meppel, Haren, Groningen en van waaruit het zogenaamde internetbedrijf opereerde dat weet ik niet meer.)

Als je hier niet op in gaat gaan ze het volgende doen. Ze hebben tevens een bedrijf wat je een poos later opbelt dat je zogezegd opgelicht kan worden en dan noemen ze enkele namen waaronder de zogenaamde bedrijven die jouw benaderd hebben. Toevallig hebben zij ook een bedrijf wat dit opspoort en aankaart en etc etc etc., daar moet je natuurlijk dan een hoop als abonnement per maand voor gaan betalen.
Tevens maken zij ook internetadvertenties en plaatsen zij deze etc etc.

Eveneens hebben zij, jawel jullie hebben het allemaal geraden, een incassobedrijf. En deze bedient zich van o.a. de praktijken die jij noemt.
Bandopnames, plakken van stukken tekst zodat het lijkt alsof je een opdracht geeft terwijl je in werkelijkheid informatie vraagt.

Ik hoop de gegevens nog tegen te komen van deze bedrijven en van de incassobureau's die zij zouden hebben.

Hou er dus rekening mee dat ze je oplichten. Als bewijs zullen ze wel met een advertentie komen die ze ergens uit een ander blad of telefoongids geknipt hebben, gecopieerd en opgeblazen en op internet bewerkt hebben (echter vaak heel knuddig).
Of ze komen ook wel eens aan met een een advertentie gemaakt op internet, die verder voor niemand ergens te bereiken is of ergens aan vast staat of op een heel onduidelijke nooit op te vragen site.

Ik ken nu enkele bedrijven die hier enkele jaren terug de dupe van zijn geworden. Een restaurant (makkelijk uit de gouden gids te halen), een particulier administratiekantoor, een boekhoudkantoor, een cafe, een juridisch bureau en ze hadden pech dit te willen doen bij een crimineel opsporingsbureau waar een hooggeplaatst justitieel ambtenaar eigenaar van was. En die heeft ze in de val laten lopen.
Echter nu lees ik hier weer diezelfde methodes.
Kan dus dezelfde zijn elders weer doorgegaan of iemand die het gecopieerd heeft.

Laat ze maar met de schriftelijke bewijzen van het contract en de offerte en nota komen (ook al is het per telefoon gedaan van een contract in deze dient altijd een schriftelijk bewijs te komen ter bevestiging.) Zo niet, dan niet meer reageren.
Desnoods alleen met brief dat u aangifte van bedrog en oplichting wil gaan doen.

Succes!

p.s. Een van de oplichtersbedrijven is ook Media Nova die zich voordoet als zijnde gouden gids en ook een internmetsite had of heeft www.goudenbusinessgids.nl. Lijkt op zich zeer integer maar is dus een oplichtersbedrijf waartegen de echte Gouden Gids ook een zaak heeft aangespannen.

koot

Re: krebes international

Ongelezen bericht door koot »

Het is nu 29 augustus en na mijn laatse brief heb ik tot nu toe niet van krebes international gehoord.
De ervaring leert dat men er ook eerst een tijd over heen laat gaan na een pittige brief van onze kant.
Ik heb nu aangegeven dat ik het een en ander wel uit wil laten zoeken
via een rechter. Men heeft mijn inziens nog niets concreets aangeven, en alleen nog maar herhaalt dat ik moet betalen maar nog niets officieel laten zien (geen direct bewijs van een factuur, aanmaning,
of verlening van contract.
We wachten dus geduldig af en ik hou u op de hoogte.

koot

Re: krebes international

Ongelezen bericht door koot »

Vandaag 7 sept maar even gebeld met krebes international om te vragen of er al wat bekent was in de zaak infotex.
Bedrijf waar wij vermoedelijk een contract hadden (lees maar even de eerste plaatsing)
Jawel het dossier was gesloten en ik hoefde niet te betalen!!!!!!!!!!!
Op mijn vraag waarom ik dit niet wist en waarom ze mij hierover geen brief hadden gestuurd, kreeg ik het antwoord : dat heeft u wel.
Ja daarom bel ik even om het even na te vragen he...
Aan deze vriendelijke mevrouw gevraagd naar wie ik de rekening kon sturen. Ongeveer 3 uur bellen, 6 schriftelijke reacties gestuurd naar het incassoburo en dus ook 6 postzegels en natuurlijk mijn uurloon (geschat op 30 euro per uur) Deze mevrouw moest even lachen, maar dit verging haar toen ik dossier nummer 2 opvroeg . Ik heb nog een soortgelijk dossier daar.
Dit dossier staat nog wel open en ze vroeg wat is u vraag hierover.
Nou wanneer ik de gedateerde band opnames kon beluisteren. Nee zij hadden die nog niet opgevraagd. Maar ik wel namelijk al in MEI.
Nu vriendelijk gevraagd of ze tot die opnames beschikbaar waren geen inhoudloze dreigbrieven meer wilde sturen, want dat zou hun in de papieren gaan lopen als ik ook van deze zaak een rekening naar hun kant zou sturen.
We wachten dus weer af in onze 2e zaak.

Theo d'Or

Re: krebes international

Ongelezen bericht door Theo d'Or »

Beste Koot,

Als u uw 'administratiekosten' vergoedt wil hebben en u kunt deze middels bonnen en eventueel een urenregistratie aantonen, moet u gewoon de opdrachtgever tot incasso een rekening sturen. Indien niet betaald wordt, stuurt u er gewoon een incassobureau op af.
Bent u van mening dat het incassobureau steken laat vallen (en dat doen ze als ze u niet per aangetekend schrijven berichten over het vervallen van een vordering) stuurt u gewoon een nota met de kosten die u hiervoor heeft gemaakt naar dit incassobureau. En wederom: als zij niet betalen, stuur er dan een incassobureau op af.
Als u echt uw gram wilt halen, stuurt u een gespecificeerde rekening (die moet WEL redelijk zijn). U stelt een betaaltermijn (bijvoorbeeld 14 dagen). Wordt er niet betaald, stuurt u een aanmaning met een ingebrekestelling bij niet voldoen binnen 10 dagen. Wordt er wederom niet betaald, start een procedure bij de rechtbank en laat gelijktijdig beslag leggen op een deel van de inboedel van het bewuste incassobureau.

Gast

Re: krebes international

Ongelezen bericht door Gast »

Dagdroom lekker verder Theo, maar val mensen niet meer lastig met je huis- tuin- en keukenadviezen over zaken waar je geen verstand van hebt! 'Gewoon' een gerechtelijke procedure beginnen, komt terug op deze planeet man!!

van koot

Re: krebes international

Ongelezen bericht door van koot »

ik heb wederom gebeld met krebes internationaal. HET IS vandaag 23 sept en wat denk je . Zaak 2 een soortgelijke zaak als deze is ingetrokken. Wederom is mijn vraag waarom ik dit niet wist. Dat wist ik wel... natuurlijk bel ik weer voor de gezelligheid. Ik heb er verder geen woorden aan vuil gemaakt en ik heb gezegd dat ik zou uitzoeken na wie ik de rekenening kan sturen. wederom de reactie dat ik blij mocht zijn dat ik de rekening niet hoefde te betalen.Ik zal de rekening sturen naar de opdrachtgever VINDBEDRIJVEN.Nl
Ik houd u op de hoogte

nicole

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: krebes international

Ongelezen bericht door trappist »

nog even ter info: Krebes en Incasso Unie is hetzelfde bedrijf! :wink:

van koot

Re: krebes international

Ongelezen bericht door van koot »

Bedankt voor je informatie ik hou nu incasso unie ook in de gaten.

van koot

Re: krebes international

Ongelezen bericht door van koot »

Wat schetst mijn verbazing.... op 13 december wordt ik gebeld door bedrijf infotex of ik de plaatsing van mijn vermelding van mijn advertentie op het internet wil verlengen..( Lees het eerste bericht maar even)
Toen ik aangaf net een ellelange vervelende affaire achter de rug te hebben met een incassoburo die infotex ingeschakeld had voor een contract wat ik niet had, bleek dat zij van niets wisten daar ik nog gebruik maakte volgens hen van EEN gratis PLAATSING OP HET INTERNET wat na een jaar wrsch wordt omgezet naar een betaalde plaatsing. Zij kende KREBES INTERNATIONAL niet ik had nog nooit een BETAALD contract met hen gehad en mevr zou het voor mij uitzoeken en terug bellen... tot nu toe 15 december nog niets gehoord.
Toen ik aangaf dat ik het nu dus echt spuugzat begon te worden en dat ik het nu dan ook tot de bodem uitging zoeken en evt. een claim zou indienen voor de uren die ik in het bewijs moest stoppen voor een niet afgesloten contract, hadden zij geen tijd meer en moest mevr het met haar manager bespreken. Ik bel dus binnenkort maar even met het bedrijf infotex

Gast

Re: krebes international

Ongelezen bericht door Gast »

Hmm, fijne jongens.
Zowel infotex als krebes.
Succes.

van koot

Re: krebes international

Ongelezen bericht door van koot »

We zijn nu in 3 weken ,2 voor het oude jaar en 1 in het nieuwe jaar, ook 3 keer benaderd door infotex . Elke keer ging het om een evt. verlening van het contract op het internet. Telkens was het een andere telefoniste en elke keer heb ik vriedelijk deze mensen ter woord gestaan en telkens gezegd dat ik geen verlening wilde i.v.m. het verleden met infotex en krebes international. Elke keer kreeg ik te horen dat het uiterst vervelend was en dat het ging uitzoeken.
Na de 4e keer gebeld te worden in 4 weken ,werd ik toch weer pissig. NU uitdrukkelijk gevraagd om het uit te zoeken en ze zouden mij terug bellen.
De volgende dag zelf weer teruggebeld en gevraagd naar de manager/directeur. Na veel doorgeschakeld te zijn kwam ik uiteindelijk bij de maneger/directeur.
Zij had uiteraard niet de juiste papieren bij de hand maar een goed gesprek waarin ik weer na mijn maatstaven vriendelijk bleef was zij bereid het uit te zoeken. En inderdaad na een kwartier belde zij mij terug. Wij hadden volgens hun wel een contract en inderdaad was het dossier op 14 juni gesloten (ik hoorde het na telefonisch contact van onze kant op 8 aug) Het was vlgs KREBES INTERNATIONAL wegens gebrek aan bewijs niet bewezen dat wij een contract hadden met infotex.
Het is toch absurt dat ik dit via infotex moet horen en niet via het incassoburo.(toen ik hen vroeg waarom het dossier gesloten was wist men dit niet) Tevens gaf infotex aan het een belachelijke gang van zaken te vinden en toen ik aangaf dat hen dus wel zaken deed met dit soort bedrijven zouden zij hier werk van maken................. Ja ja.
Nou voor mij is nu de zaak afgedaan ik weet waarom het dossier gesloten is en ik heb geen zin in het nieuwe jaar en nog meer energie in te stopppen.
het advies mijnerzijds is;
-Reageer altijd schriftelijk
-Vraag bewijzen:-Handtekeningen
- Gedateerde Bandopnames
- toezeggingen op welke manier dan ook
-Zij moeten bewijzen dat jij iets hebt afgesproken en niet andersom

veel succes NIcole rutjes (ook namens Van koot)

Gast

Re: krebes international

Ongelezen bericht door Gast »

Het bedrijf waar ik werk heeft ook continu last van dit soort praktijken. In het begin kon ik er zeer boos om worden, maar ik ben er tegenwoordig erg makkelijk in, het kost me ook steeds minder tijd.

Meestal wordt gezegd dat er een contract is of was, dat we hebben aangegeven uit het bestand verwijderd te willen worden en dat ze dat even gaan regelen en nog wat gegevens per fax nodig hebben. Ik geef ze zo snel mogelijk mijn faxnummer en hang op. De fax komt, ik reageer niet. Hier houdt het meestal al op. Als ze vervolgens bellen en vragen wanneer ik de fax kan retourneren, zeg ik: nooit. Men vraagt waarom, dan zeg ik dat ik a) nooit een overeenkomst met hen ben aangegaan en b) dat ik geen orderbevestiging retour stuur omdat ik geen order wil plaatsen.

Dan houdt het 9 van de 10 keer op en is het weer afwachten op de volgende 'aanbieding'.

Criticus

Re: krebes international

Ongelezen bericht door Criticus »

Ik zou naar de politie gaan om te aangifte te doen van poging tot oplichting: het lijkt erop alsof het Incassoburo al dan niet met medewerking van het bedrijf dat de advertentie heeft geplaatst probeert om niet oplettenden een poot uit te draaien.

Gesloten