LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makkelijk geld verpelen / aan geld komen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Makkelijk geld verpelen / aan geld komen?

Ongelezen bericht door Gast »

Geef je naam en rekening nummer door aan het eerste de beste call centre dat je nog eens belt met vrijblijvende eenmalige aanbiedingen.

Je hoeft niets op te zeggen, het is vrijblijvend en eenmalig.
"je Hoeft inderdaad niet op te zeggen, mag gewoon lid worden"
"het is vrijblijvend, geen jaar abonnement, mag altijd opzeggen"
Het is eenmalig, daarna krijg je acceptgiro's met verhoging omdat ze niet kunnen afschrijven.

Lekker zo'n intepretatie.

was echt een leuke aanbieding geweest en ik was er echt mee door gegaan als dit niet de inteprestatie was geweest van vrijblijvend een malig en dat je niet hoefde op te zeggen.
Galette Press deed me dit aan.

Naam en rekening nummer voor om alvast in het systeem te hebben was genoeg. Adres en telefoonnummer hadden ze al.
Dat was genoeg om automatisch te incasseren.

Ik wist niet, en zowat heel mijn vriendekring niet. Dat met naam en rekeingnummer automatisch kon worden geincasseerd.

Melding: Je weet na dit bericht dus dat bij het doorgeven van je naam en rekening nummer automatisch kan worden geincasseerd!
Dit is me bevestigd door mijn bank. Volledige blokkering was nog de enige remedie waarna ik diverse aanmaningen en verhogingen heb mogen betalen om er nog enigzinds vanaf te komen.
Ze waren nl slim genoeg om je lang tegen betaling te laten wachten aan een telefoonlijn, nit te reageren op enige brief die ik stuurde, zelfs niet nadat ik geschreven had dat ik TROS RADAR een kopie gestuurd had.

Uiteindelijk heb ik een brief gestuurd waarin stond dat als ze niet binnen 8 dagen op enigerlei wijze zouden reageren ik dit kon beschouwen als een kwijtschelding van alle openstaande rekeningen, ik van het abonnement automatisch af was en dat geen vervolgstappen zouden worden ondernomen.
Ze hebben gereageerd, alles gestopt en gezged dat ik wel de openstaande rekeningen moest voldoen. Dat heb ik dan maar gedaan.
Ik hoop ieder hiermee te kunnen helpen daar waar anderen niets laten horen.
Ik hoop dat de banken hier iets structureel gaan veranderen, want als ik een naam en nummer weet kan ik ook aan geld... oudjes die niet binnen 30 dagen reageren zijn hun geld kwijt!
Criminelen dit is blijkbaar de legale weg, wees creatief!

"Bedankt Tros voor de hulp of tips....?"

Gast

Re: Makkelijk geld verpelen / aan geld komen?

Ongelezen bericht door Gast »

Uiteraard is alleen rekeningnummer en naam genoeg om geld te incasseren. Wat zou je nog meer willen weten / nodig hebben?

Melvin

Re: Makkelijk geld verpelen / aan geld komen?

Ongelezen bericht door Melvin »

Hoi,

Maak nu geen slapende honden wakker jo

Groeten Melvin

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Makkelijk geld verpelen / aan geld komen?

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Deze honden slapen allang niet meer. Op de TV is zelfs getoond, hoe eenvoudig iemand misbruik kan maken van andermans gegevens. Bij een tankstation gooit een klant zijn bonnetje in de container, hierop staan het pas en rekening nummer, zodat via het kentekenregistratie systeem een kwaadwillende kan beschikken over het pasnummer, rekeningnummer en de naam met adres. Het is maar dat U het weet. Daarom een waarschuwing: GOOI NOOIT ZOMAAR EEN BONNETJE MET BELANGRIJKE GEGEVENS IN EEN PRULLENBAK, MAAR DOE DAT THUIS! zodat de gegevens nooit in verkeerde handen kunnen komen.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten