LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Primeline

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
John en Ineke Both

Primeline

Ongelezen bericht door John en Ineke Both »

Hebben jullie ook zo'n tegenstrijdige ervaring met Primeline?
Wij hebben een uitgestelde betaling genomen toen wij een auto kochten bij, een bij ons in de regio goed bekend staande dealer.
Het leek ons een goed plan dit te doen. Dit ondanks een eerdere slechte ervaring met Primeline.Nog een jaar sparen en eventueel zelf nog een beetje rente bijgeschreven krijgen op de spaarrekening leek ons geen slecht idee. Maar dat liep anders als verwacht.
Als de klantenservice gebeld wordt, krijg je telkens een ander aan de lijn (wat logisch is). Deze personen geven niet altijd dezelfde visie op dezelfde problemen. Soms is de persoon tot op het onbeschofte toe ( geeft bij voorbaat al aan niet in discussie te willen treden en laat mensen niet z'n verhaal doen, wat zonder discussie ons inziens niet mogelijk is). Als de mensen in deze organisatie voelen dat ze een fout hebben gemaakt, proberen ze dat te herstellen, door de illussie te wekken, dat de schuld bij de klant ligt.
Ook de voorwaarden die ze behoren te hanteren worden naar eigen inzicht toegepast en gewijzigd. Wij zijn van mening, dat die voorwaarden voor zowel het bedrijf als de klant van toepassing zijn. Men kan toch niet zomaar regels gaan verzinnen en toevoegen terwijl deze nergens beschreven staan.
Zelfs de briefwisseling en hetgeen uitgevoerd of gezegd wordt kan tegenstrijdig zijn.
Zelfs het contract is niet heilig. Laat staan de machtiging die wordt gegeven. Deze wordt gebruikt of juist niet gebruikt als dat nodig is.
Wat ons betrefd heeft Primeline gigantisch afgedaan. Als Primeline een voorbeeld voor de financiële wereld moet zijn, dan voor hoe het niet moet.
Wij zullen in de toekomst zeker geen zaken meer met Primeline doen. Dan liever een te dure lening, als de puinhopen die Primeline opwerpt.
Ik hoop dat de mensen die in de toekomst hiervan gebruik willen maken, zich goed laten voor- en inlichten voor ze een contract tekenen.
Wij hebben overigens ook de dealer op de hoogte gesteld. Mochten er nog meer klachten bij hem binnenkomen, dan weet hij er in ieder geval vanaf. Wij verwijten hem in ieder geval niets.

rogier

Re: Primeline

Ongelezen bericht door rogier »

PrimeLine is the BEST!!
En dat alles tegen 5,9% vanaf € 10.000 opname!! Snel geld, geen addertjes onder het gras kortom, goed geregeld!!

Mike

Re: Primeline

Ongelezen bericht door Mike »

Alleen maar goede ervaringen gehad. Meer dan 1 jaar gratis geld geleend enige verplichting was een soort verzekering van € 9,95 per jaar...Goedkoper kan ik geen geld krijgen en mijn vragen werden keurig beantwoord. Kan het zeker aanraden als je nu iets wilt kopen maar nog niet voldoende hebt gespaard.

Karlijn

Re: Primeline

Ongelezen bericht door Karlijn »

Weet wel dat al dit soort leningen en uitgestelde betalingen geregistreerd staan bij het BKR in Tiel en dat je daardoor dus misschien een ander soort lening of zelfs een hypotheek kan mislopen. Verder heb ik tot op heden zelf nog geen problemen met Primeline gehad behalve dan dat ze steeds maar weer proberen je meer en meer te laten lenen. Kijk ook eens naar de rente percentages; het is niet altijd goedkoper dan de "gewone" PL van je eigen bank.
Vergelijk dus voordat je makkelijk aan geld wilt komen. Ergens voor sparen is eigenlijk nog altijd de beste manier.

Rogier

Re: Primeline

Ongelezen bericht door Rogier »

Primeline is zeker goedkoper dan de bank, kijk maar naar het nieuwe product wat ze nu weer bieden,Directa. Een doorlopend krediet van Directa kost tot 1 november 2003 slechts 5,7% !! (http://www.directa.nl/) Fantastisch toch. bij Directa sluit je géén tweede hypotheek af, dus zit je ook niet aan een looptijd van bijvoorbeeld 30 jaar vast! Daarnaast nemen ze uw huidige lening(en) gratis over. Ik zelf ben heel tevreden over Primeline, zeker de klantservice, hier werken zeer vriendelijke en behupzame mensen.

Primeline ga zo door !!!!

Frans s

Re: Primeline

Ongelezen bericht door Frans s »

En hoeveel bedraagtg de rente vanaf 1 november 2003????
Ben je daar al achter??

Frans s

Re: Primeline

Ongelezen bericht door Frans s »

En hoeveel bedraagtg de rente vanaf 1 november 2003????
Ben je daar al achter??
Ik zie het al. 7,9%. Maar dat geldt alleen vanaf € 10.000.-- Maar hoeveel rente betaal je onder dat bedrag?? Dat vermelden ze niet. Lijkt dus niet zo'n goeie aanbieding :-(

jboere

Re: Primeline

Ongelezen bericht door jboere »

primeline is net zelfde als confort kaart ik kocht via confort een alarm instalatie maar daar krijgt je 1200 euro krediet maar als je daar betaalt san schrijven ze het gewoon niet bij net als primeline ten tweede is de rente op jaar bais 375 euro hoop geld sus deze bedriven zijn allemaal link ik had 1200 tot mijnbeschiking bij confort
en stond ook daar netjes op nu hebben ze zonder dat ik het weet naar 3500 euro op gekrikt dus dat is ook niet netjes
om dat de kaart op mijn ex vrouw naam staat vind ik nog een raadzel van dit bedrag ik heb mijn alarm instalatie niet mee gekregen van mijn ex dus die stuurt wel de rekening naar mijn zij heeft de kaart ook van primeline en confort
dus blijft een raadsel

Tis

Re: Primeline

Ongelezen bericht door Tis »

Comfort kaart?! Ik heb die mooi over laten nemen door Primeline zoals ook de rest van mijn leningen, mooi 5,9% ipv 23,9 van Comfort kaart. Scheelt weer wat pecunia's. En straks 7,9 .... verdien ik nog veel geld.

Martin R.

Re: Primeline

Ongelezen bericht door Martin R. »

PrimeLine bedriegt!!
Nou, ik had vorig jaar een lening afgesloten bij primeline, evenals jullie tegen een aantrekkelijk tarief. Totdat zij mij in juni mededeelde dat in maart de tarieven omhoog zijn gegaan, omdat de wet consumptief krediet dit hun toestond.
Direct hierop heb ik gereageerd dat deze verhoging niet rechtmatig is en heb ze gevraagd uit welke artikel uit de overeenkomst deze verhoging valt af te leiden. Hierop hebben zij nooit gereageerd. Ze zijn zelfs zo brutaal dat ze een deurwaarder hebben ingeschakeld. Deze heeft mijn kritiek afgedaan als "hierover gaan wij niet meer discusseren" of "er is nu genoeg hierover geschreven".
Enfin, nooit betaald dus. Uiteindelijk hebben ze me gedagvaard, waar ik een gewild oor heb gevonden voor mijn kritiek. Nadat dat ik mijn grieven op papier had gezet en had verzonden royeerde PrimeLine direct de zitting. Zij wisten ook dat ze geen schijn van kans hadden. Blijkbaar bluft PrimeLine maar aan een stuk door en probeert zij haar klanten zand in de ogen te strooien.
Het verbaast mij niets als straks alle mededelingen op dit board, straks wordt vertaald in een enorme kostenverhoging. Hoeveel mensen zijn er die niet zomaar kunnen overstappen van de ene naar de andere kredietverlener? Daar profiteert PrimeLine van door ze het mes op de keel te zetten.
Trouwens gaan deze lage tarieven niet gepaard met een zogenaamde beschermingspremie. Deze premie houdt in dat bij overleiden of werkloosheid de aflossingen en rente betalingen op de lening kan worden opgeschort. Als u de premie als aflossing ziet, dan betaald u twee leningen terug in plaats van een. De premie staat absoluut niet tegenover het risico. Vele kredietverleners bieden leningen aan tegen lage tarieven, mits er maar een verzekering bij wordt verkocht. Kijk hierbij dus goed uit.
Enfin, jullie zijn nu gewaarschuwd, en een gewaarschuwd man.....

Roderick

Re: Primeline

Ongelezen bericht door Roderick »

Beste Martin,

Je weet toch wel dat als je een lening afsluit je gewoon moet betalen. Het staat je altijd vrij om over te stappen naar een andere geldverstrekker .... maar ja, het er liever op aan laten komen he?!? Deurwaarders doen ook gewoon hun werk en gaan niet voor niets op pad. Trouwens, die verzekering is optioneel maar jij hebt waarschijnlijk wel getekend. Ik heb totaal geen problemen met Primeline en die rente .... ach tis maar rente. En die wijzigt nu eenmaal wel eens.

Nu geen stoere verhalen meer maar gewoon gezond verstand gebruiken.

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Primeline

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

:( Ik zal iedere gelegeneheid aanpakken om voor primeline te waarschuwen. Ons en een bekende van ons is het namelijk gebeurd dat er een pasje is gezonden. Natuurlijk stond dat in het contract dat je tekent in de winkel (vandaar de waarschuwing). Denk je hier niet aan en krijg je het pasje niet (dus ben je tegoedertrouw?)dan ben je zegt primeline aansprakelijk voor alle opnames die er mee gedaan worden. Dan moet je aangifte doen bij de politie. Het is raar maar waar dit is ons een een vriend van ons gebeurd. Zelf ben ik nu al vanaf 2001 bezig met primeline. Ben nu zover dar ik de opnames niet hoeft te vergoeden, maar wel de kosten van alles. Dus er zal nog meer aangetekende post richting primeline gaan. Dit is nodig omdat anders niet wordt gereageerd door primeline.
O, ja primeline heeft al toegegeven dat ze geen bewijs hebben dat het pasje is verstuurd en de codes van dat pasje wordt gelijktijdig met het pasje verzonden.
Men is gewaarschuwd, want bovendien sta je vanaf het verzenden van het pasje regegistreerd bij de BKR :!: .

Gesloten