LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening van incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
gerritster

rekening van incasso

Ongelezen bericht door gerritster »

in 1997 heb ik een verzekering afgesloten voor mijn hond toen ik in 1998 failliet ben gegaan heb ik nooit meer een rekening ontvangen tot ik vorige week een rekening kreeg van een incasso buro of ik binnen 5 dagen maar even het totaal bedrag van 1000 euro over 5 jaar wilde betalen voor achterstallige rekeningen terwijl ik zelf alle kosten voor mijn hond aan rekeningen heb betaald omdat destijds mijn curator de verzekering heeft stop gezet hoe kan ik hier mee worden opgescheept

Gast

Re: rekening van incasso

Ongelezen bericht door Gast »

Ik neem aan dat je een curator had dus neem contact met hem/haar.

Tigertje

Re: rekening van incasso

Ongelezen bericht door Tigertje »

Deze rekening hoeft niet meer betaald te worden.
De schuld eiser had eerder moeten reageren dat wilt zeggen binnen een wat een redelijke termijn genoemd kan worden.
Nu is vijfjaar echt ver van normaal te noemen en kan worden afgedaan door dit ook te melden aan uw schuld eiser.

Tevens kan een incasso buro niets meer doen dan u vragen om te betalen alleen een (gerechts) deurwaarder zou beslag kunnen laten liggen op uw inkomsten dan wel bezitingen maar daar echter u al door de rechter faliet verklaart bent kan dit ook niet meer.
De mogelijkheid om een schuld verklaring in te brengen(*) is door uw toemalige verzekering niet ingediend en kan ook niet alsnog later ingediend worden.

Ik kan u alleen het advies geven om eens langs te gaan bij een rechts winkel in uw woonplaats of stichting rechtswinkel amsterdam 0206731311 man tot vrij. 12-17 uur dindsdag van19 tot 21 uur.
Evt is het ook mogelijk via de VU-amsterdam maar die is moeilijk bereikbaar.
Ook kan u proberen of u via stichting de Ombudsman hier van weet ik echter niet het nummer maar woordt in het tv programma "Kassa"vaak genoemd.

(*) Deze kunt u terug vinden in de landelijke dagbladeren

Gesloten