LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Switchpoint - incasso via telefoonrekening KPN

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jannieheetik

Switchpoint - incasso via telefoonrekening KPN

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Ik geef onderstaande waarschuwing maar even door:
Bij iedereen met een KPN-lijn (zelfs als je er daarna Tele2 of een andere carrier overeen hebt gezet) zit sinds begin augustus de Switchpoint Incasso mogelijkheid. Hiermee kunnen huisgenoten of hackers tot aan € 3000 diensten kopen, welke daarna verrekend worden met uw telefoonrekening per automatische incasso!
Dit is door KPN ongevraagd en ongewenst toegevoegd aan uw telefoonlijn!!!
Er is nog geen opt-in regeling, maar na lang zeuren is er wel een opt-out regeling.
Voor meer informatie zie www.tjallingkuipers.nl
De officiele site iswww.switchpoint.nl. Daarvan komt de volgende informatie:

Afmelding SwitchPoint Incasso
Wilt u geen gebruik (meer) maken van de dienst SwitchPoint Incasso, dan kunt u zich afmelden. U dient hiervoor een e-mail te sturen naar [email protected] met als onderwerp "afmelding SwitchPoint Incasso".

Voor de afmelding hebben wij de volgende gegevens nodig:
• Naam (KPN contract eigenaar)
• Vaste telefoonnummer thuis
• Bank- of girorekening waarmee u de telefoonrekening betaald

Ik adviseer iedereen die geen gebruik wil maken van deze ongevraagde incasso-mogelijkheid zo snel mogelijk een e-mail te sturen.
Nog een extra qoute uit de KPN FAQ voor de mensen met een draadloze verbinding:
Wat als iemand anders met mijn WIFI verbinding het Internet opgaat?

Om meerdere redenen (waaronder fraude, illegale content bezichtiging en andere criminele activiteiten) is het belangrijk om altijd uw WIFI verbinding te beveiligen met een username en een password. De huidige WIFI hardware heeft deze beveiliging al in zich. Echter, bij oudere WIFI hardware, dient u dit zelf duidelijk in te stellen. Uw voordeur staat dan gewoon open, en is daarmee vatbaar voor allerlei slechte doeleinden. Iemand kan zich op het internet dan voordoen alsof hij iemand anders is, en hiermee vele frauduleuze acties uitvoeren.
Het is op dit moment goed mogelijk om een draadloze verbinding dusdanig te beveiligen, zodat anderen er niet meer in geraken. Dit is echter een dusdanige klus, dat de "gewone" gebruiker dit niet voor elkaar zal krijgen.

Ikzelf kom zeer regelmatig open draadloze internet verbindingen tegen, en met een klein beetje zoekwerk is het dus mogelijk om hier misbruik van te maken.

Ik raad mensen met een draadloze verbinding daarom aan om te zorgen dat zij deze zeer goed beveiligen, of ervoor zorgen dat deze Switchpoint dienst afgekoppeld wordt.

Gast

Re: Switchpoint - incasso via telefoonrekening KPN

Ongelezen bericht door Gast »

stukje van de site van switchpoint

http://www.switchpoint.nl/website/site/consu/index.htm

Is deze betaalmethodiek veilig?
De beveiliging van SwitchPoint Incasso spitst zich toe op het feit dat de gebruiker wordt geïdentificeerd aan de hand van zijn unieke ip-adres ( elke internetverbinding van KPN heeft een uniek aan u toegewezen adres) en zijn telefoonnummer. Om deze methode zo veilig mogelijk aan te bieden, is het alleen mogelijk om te betalen vanuit uw eigen huis, dient u een vaste telefoonaansluiting van KPN te hebben en over het bank- of gironummer waarmee u de KPN telefoonrekening betaalt, te beschikken. Het doorgegeven vaste telefoonnummer van de gebruiker in combinatie met zijn ip-adres geeft een fysieke beveiliging. Voor fraude is het noodzakelijk de ‘draden uit de grond te trekken’.
Hiermee is de veiligheid van SwitchPoint Incasso vergelijkbaar met de beveiliging van de vaste telefoon en aanzienlijk veiliger dan alternatieve betaalproducten waarmee alleen een nummer en datum hoeft te worden ingevuld. (bijvoorbeeld creditcard)


Ik heb geen internetverbinding van KPN , en dus ook geen IPadres van deze mensen.!
Mijn kabelprovider geeft geen informatie aan kpn denk ik welk ip adres bij mijn internetverbinding zit. (in strijd met de privacy wetgeving)

Gast

Re: Switchpoint - incasso via telefoonrekening KPN

Ongelezen bericht door Gast »

veilig ?

mijn telefoon nummer staat in een groot boek , uitgegeven door die kriminele organisatie
mijn gironummer is bij velen bekend.


wat nu

jannieheetik

Re: Switchpoint - incasso via telefoonrekening KPN

Ongelezen bericht door jannieheetik »

gewoon doen wat er staat in de eerste post: mailen naar info@switchpoint en vertellen dat je geen gebruik wenst te maken etc. Lees de eerste post nog maar eens opnieuw!

Gesloten