LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belletjes door "Microsoft"

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
hanharsal
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2018 19:02

Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door hanharsal »

Vandaag gebeld door een Engels sprekende man op mijn 06.
Deze vroeg mij (op mijn vraag of hij ook Nederlands kon spreken, werd niet op ingegaan..) of ik tevreden over mijn computer was.
Hierop geen antwoord gegeven, want de kwibus bleef maar doorratelen in het Engels...
Toen ik hem vroeg of-ie toevallig van Microsoft was, was zijn reactie: yes, yes ofcourse I am from Microsoft", wist ik al(weer..) genoeg.

Ik heb hem gezegd dat ik hem niet geloofde en dat Microsoft NIMMER zijn/haar klant belt, hij beweerde dat hij gecertificeerd was (in frauduleuze handelingen waarschijnlijk..) en heb het gesprek beeindigd en het nummer: +112 345 6888 geblokkeerd op mijn telefoon.

Dus mocht men gebeld worden door voornoemd nummer NIET AANNEMEN EN BLOKKEREN!!!!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door mahadma »

Goed gehandeld, ze bellen kennelijk nog steeds.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door Nevyn »

mahadma schreef:Goed gehandeld, ze bellen kennelijk nog steeds.
Zo lang ze er nog goed geld aan "verdienen" zullen ze zeker doorgaan.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door Costnix »

Ze bellen dan gewoon via een ander (vals) nummer.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door madfred »

Ik ben pas ook door zo'n figuur gebeld. Aangezien ik thuis zit in afwachting van een operatie en dus niks te doen heb, besloot ik om het spelletje mee te spelen. Hij probeerde mij naar een site te laten gaan en ik deed net alsof ik het niet helemaal begreep. Uiteindelijk heeft het bijna een half uur geduurd voordat hij doorhad dat ik hem voor de gek hield. Ik denk niet dat ze mij nog een keer gaan bellen :-)

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

madfred schreef:Ik ben pas ook door zo'n figuur gebeld. Aangezien ik thuis zit in afwachting van een operatie en dus niks te doen heb, besloot ik om het spelletje mee te spelen. Hij probeerde mij naar een site te laten gaan en ik deed net alsof ik het niet helemaal begreep. Uiteindelijk heeft het bijna een half uur geduurd voordat hij doorhad dat ik hem voor de gek hield. Ik denk niet dat ze mij nog een keer gaan bellen :-)
Ze bellen gewoon willekeurige mensen, dus het kan zijn, dat je toch een belletje van de kollega beller krijgt!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door Costnix »

[quote="madfred"]Ik ben pas ook door zo'n figuur gebeld...... Ik denk niet dat ze mij nog een keer gaan bellen :-)[/quote]

Ze bellen gewoon nog een keer. Zelfs blazen met een scheidsrechtersfluitje help niet bij dat tuig van de richel.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door renewouters »

Costnix schreef:
madfred schreef:Ik ben pas ook door zo'n figuur gebeld...... Ik denk niet dat ze mij nog een keer gaan bellen :-)
Ze bellen gewoon nog een keer. Zelfs blazen met een scheidsrechtersfluitje help niet bij dat tuig van de richel.
Die mensen werken tenminste voor hun geld. Je kunt het niet leuk vinden, maar in de landen waar die mensen wonen hebben ze niet van die royale sociale voorzieningen zoals wij die kennen. Dan is het of dit, of je familie laten kreperen. Ze doen dat werk voor een salaris waar wij ons bed niet voor uit komen. Als je dan iemand wilt aanpakken moet je bij hun werkgevers zijn en niet kinderachtig met een scheidsrechtersfluitje gaan klieren.

stofzuigertje

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

:twisted: Ik nu ook?

Ja, ik heb net een Windows 95 desktop neergezet die ik gratis mocht hebben..... en werd gebeld.
Een enorm verhaal waar ik 95% niet van begreep, maar wel dat ik hem aan moest zetten en opstarten en dat duurde volgend mijn telefoon al ruim 12 minuten.... en toen, ja waar vind ik dat, hij vroeg iets wat Windows in 1995 nog niet had!

Ook kon hij mijn niet helpen met de upgrade naar Windows 10 en best leuk, doe ik eindelijk iets wat iemand zegt, is het weer niet goed.
Hij kan wel online met RJ 45 stekker...maar de website laden is ook tijdje werk.... en hij zag toen dat hij zonder toegang te betalen in mijn Museum van harte welkom was voor alles wat hij maar wilde weten....
Ik gaf zelfs mijn mail adres [email protected] :mrgreen:
En als hij dat niet doorheeft ondanks dat ik de naam moest spellen!
Niet eens weten wie Billy.G is?

Wel vreemd dat hij na slechts 19 minuten boos ophing terwijl ik volledig mee werkte met mijn enige Windows Computer die ik nu in huis heb!
:D

Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door Speedy123 »

stofzuigertje schreef::twisted: Ik nu ook?

Ja, ik heb net een Windows 95 desktop neergezet die ik gratis mocht hebben..... en werd gebeld.
Een enorm verhaal waar ik 95% niet van begreep, maar wel dat ik hem aan moest zetten en opstarten en dat duurde volgend mijn telefoon al ruim 12 minuten.... en toen, ja waar vind ik dat, hij vroeg iets wat Windows in 1995 nog niet had!

Ook kon hij mijn niet helpen met de upgrade naar Windows 10 en best leuk, doe ik eindelijk iets wat iemand zegt, is het weer niet goed.
Hij kan wel online met RJ 45 stekker...maar de website laden is ook tijdje werk.... en hij zag toen dat hij zonder toegang te betalen in mijn Museum van harte welkom was voor alles wat hij maar wilde weten....
Ik gaf zelfs mijn mail adres [email protected] :mrgreen:
En als hij dat niet doorheeft ondanks dat ik de naam moest spellen!
Niet eens weten wie Billy.G is?

Wel vreemd dat hij na slechts 19 minuten boos ophing terwijl ik volledig mee werkte met mijn enige Windows Computer die ik nu in huis heb!
:D
Hahaha geweldig. Inderdaad gewoon meespelen is het beste en dan net doen of je gek bent. Is altijd een aanrader, ook bij telefonische verkoop.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door Erthanax »

De assistente van mijn tandarts poeierde ook eens resoluut een telefonische verkoper af. Daarop zei de tandarts (klassieke praktijk aan huis): De volgende keer doorverbinden met mijn vader, die houd ze een uur aan de praat. :D

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door Meint »

renewouters schreef:
Costnix schreef:
madfred schreef:Ik ben pas ook door zo'n figuur gebeld...... Ik denk niet dat ze mij nog een keer gaan bellen :-)
Ze bellen gewoon nog een keer. Zelfs blazen met een scheidsrechtersfluitje help niet bij dat tuig van de richel.
Die mensen werken tenminste voor hun geld. Je kunt het niet leuk vinden, maar in de landen waar die mensen wonen hebben ze niet van die royale sociale voorzieningen zoals wij die kennen. Dan is het of dit, of je familie laten kreperen. Ze doen dat werk voor een salaris waar wij ons bed niet voor uit komen. Als je dan iemand wilt aanpakken moet je bij hun werkgevers zijn en niet kinderachtig met een scheidsrechtersfluitje gaan klieren.
En dan weten we dus meteen weer waarom we allemaal gebaat zijn bij stevige sociale voorzieningen!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door kuklos »

renewouters schreef:
Costnix schreef:
madfred schreef:Ik ben pas ook door zo'n figuur gebeld...... Ik denk niet dat ze mij nog een keer gaan bellen :-)
Ze bellen gewoon nog een keer. Zelfs blazen met een scheidsrechtersfluitje help niet bij dat tuig van de richel.
Die mensen werken tenminste voor hun geld. Je kunt het niet leuk vinden, maar in de landen waar die mensen wonen hebben ze niet van die royale sociale voorzieningen zoals wij die kennen. Dan is het of dit, of je familie laten kreperen. Ze doen dat werk voor een salaris waar wij ons bed niet voor uit komen. Als je dan iemand wilt aanpakken moet je bij hun werkgevers zijn en niet kinderachtig met een scheidsrechtersfluitje gaan klieren.
Correctie, ze werken mee aan oplichting. Dan heb ik er toch wat minder begrip voor.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door CB »

kuklos schreef:
renewouters schreef:
Die mensen werken tenminste voor hun geld. Je kunt het niet leuk vinden, maar in de landen waar die mensen wonen hebben ze niet van die royale sociale voorzieningen zoals wij die kennen. Dan is het of dit, of je familie laten kreperen. Ze doen dat werk voor een salaris waar wij ons bed niet voor uit komen. Als je dan iemand wilt aanpakken moet je bij hun werkgevers zijn en niet kinderachtig met een scheidsrechtersfluitje gaan klieren.
Correctie, ze werken mee aan oplichting. Dan heb ik er toch wat minder begrip voor.
Ja, ja. Er zijn dus nog mensen, die oplichting werk noemen.

Nevyn
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door Nevyn »

CB schreef:
kuklos schreef:
renewouters schreef:
Die mensen werken tenminste voor hun geld. Je kunt het niet leuk vinden, maar in de landen waar die mensen wonen hebben ze niet van die royale sociale voorzieningen zoals wij die kennen. Dan is het of dit, of je familie laten kreperen. Ze doen dat werk voor een salaris waar wij ons bed niet voor uit komen. Als je dan iemand wilt aanpakken moet je bij hun werkgevers zijn en niet kinderachtig met een scheidsrechtersfluitje gaan klieren.
Correctie, ze werken mee aan oplichting. Dan heb ik er toch wat minder begrip voor.
Ja, ja. Er zijn dus nog mensen, die oplichting werk noemen.
Als je het maar goed aanpakt, ben je directeur bij de DSB bank, kan je na die tijd toch weer directeur worden van een andere Nederlandse bank.
Dat is de kunst van het grote oplichten.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Belletjes door "Microsoft"

Ongelezen bericht door CB »

Nevyn schreef: Als je het maar goed aanpakt, ben je directeur bij de DSB bank, kan je na die tijd toch weer directeur worden van een andere Nederlandse bank.
Dat is de kunst van het grote oplichten.
Dat is meer je binnen de mazen van de wet begeven.

Gesloten