LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ben Cowe
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2018 13:28

Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Ben Cowe »

Wij hebben in de periode 2011 tot 2014 in de wsnp gezeten en hadden als bewindvoerder BBIB uit Nieuwegein. Op 1 oktober 2014 zijn wij hier uit gekomen. Nu krijgen wij al een geruime tijd nota's van het GGN om achterstanden te betalen van Essent over 2013. Het BBIB heeft hierin een grote fout gemaakt om de rekeningen niet te betalen terwijl zij alles innen en wij leefden van € 50,00 per week. Ik wil iedereen aanraden die in het bewind gaan of moeten niet in contact te gaan met het BBIB want zij maken grote fouten. ik krijg nota's die zij hadden moeten betalen. terwijl ik uit de wsnp ben gekomen met een schone lij.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ben Cowe schreef:Wij hebben in de periode 2011 tot 2014 in de wsnp gezeten en hadden als bewindvoerder BBIB uit Nieuwegein. Op 1 oktober 2014 zijn wij hier uit gekomen. Nu krijgen wij al een geruime tijd nota's van het GGN om achterstanden te betalen van Essent over 2013. Het BBIB heeft hierin een grote fout gemaakt om de rekeningen niet te betalen terwijl zij alles innen en wij leefden van € 50,00 per week. Ik wil iedereen aanraden die in het bewind gaan of moeten niet in contact te gaan met het BBIB want zij maken grote fouten. ik krijg nota's die zij hadden moeten betalen. terwijl ik uit de wsnp ben gekomen met een schone lij.
Wat zegt BBIB hierover?

coby100
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2014 08:33

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door coby100 »

ja inderdaad ze maken er 1 zooitje van ik spreek uit ervaring wij moeten met ons zessen met 75 euro per week doen
en ook al staat er genoeg geld ze hebben nooit geen ruimte nee ik raad het ook iedereen af om bij bbib te gaan er zijn zat bewindvoerders die menselijk zijn

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Het is toch wat als je de mensen moet geloven, het zijn allemaal oplichters krijg maar zoveel geld om van te leven, misschien ook eens hand in eigen zak steken want na 3 jaar krijgen de meeste schuldeisers maar een fractie van wat jij hun schuldig bent geweest.
Door te ruim te leven ben je in die situatie gekomen je moet eigenlijk blij zijn dat je met een schijntje van wat je betaald een schone lei krijgt

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

R. Proctor schreef:Het is toch wat als je de mensen moet geloven, het zijn allemaal oplichters krijg maar zoveel geld om van te leven, misschien ook eens hand in eigen zak steken want na 3 jaar krijgen de meeste schuldeisers maar een fractie van wat jij hun schuldig bent geweest.
Door te ruim te leven ben je in die situatie gekomen je moet eigenlijk blij zijn dat je met een schijntje van wat je betaald een schone lei krijgt
Wie zegt dat het hier om de WSNP gaat...? Niet te snel oordelen...

stofzuigertje

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft U die brief in 2013 aan hun gegeven, BBIB moet wel deze tijdig ontvangen en meenemen en afhandelen en als je thuis een rekening kreeg moet je die wel op tijd ingeleverd hebben, anders kun je deze alsnog betalen.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door gosewijn »

Door te ruim te leven ben je in die situatie gekomen je moet eigenlijk blij zijn dat je met een schijntje van wat je betaald een schone lei krijgt.

Wat een domme opmerking , je weet helemaal niets van deze persoon.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door R. Proctor »

gosewijn schreef:Door te ruim te leven ben je in die situatie gekomen je moet eigenlijk blij zijn dat je met een schijntje van wat je betaald een schone lei krijgt.

Wat een domme opmerking , je weet helemaal niets van deze persoon.
Nee schulden komen gewoon allemaal spontaan uit de lucht gevallen

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nee schulden komen gewoon allemaal spontaan uit de lucht gevallen,

Als ik het goed begrepen hebt ben jij ondernemer. Als jouw bedrijfspand de lucht in vliegt of tot het toe de grond toe afbrand ,en de verzekering betaald niet snel uit , ga jij naar de knoppen , terwijl jij daar niets aan kan doen . Dus inbinden graag .

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door R. Proctor »

gosewijn schreef:Nee schulden komen gewoon allemaal spontaan uit de lucht gevallen,

Als ik het goed begrepen hebt ben jij ondernemer. Als jouw bedrijfspand de lucht in vliegt of tot het toe de grond toe afbrand ,en de verzekering betaald niet snel uit , ga jij naar de knoppen , terwijl jij daar niets aan kan doen . Dus inbinden graag .
Die betaald geheid uit want ben goed verzekerd.
En buiten dat zal je ook een buffer moeten opbouwen zelf.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dan hoop in voor jou dat je het nooit meemaakt , want dan kom je hier uithuilen.

En hoe groot moet die buffer dan zijn ?.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door R. Proctor »

gosewijn schreef:Dan hoop in voor jou dat je het nooit meemaakt , want dan kom je hier uithuilen.

En hoe groot moet die buffer dan zijn ?.
Ik heb het al eens meegemaakt pand van de buren fikte af maar ons pand liep zoveel schade op dat het ook instortte.
Was geen redden meer aan, verzekering meteen gebeld andere dag zaten we in noodgebouw op kosten van de verzekering incl gehuurde apparatuur.
Daadwerkelijke herbouw duurt wel ff omdat je met vergunningen en gemeente etc zit maar de buurman aan de andere zijde wiens pand ook verloren is gegaan heeft inderdaad maanden geen geld gekregen.

Maar lag dat aan de verzekeringsmaatschappij of was ie onderverzekerd etc dat is toch echt eigen schuld

atlas1302

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door atlas1302 »

10 maanden lang, zolang duurde het voordat de verzekering uitkeerde in mijn geval. BUFFEREN maar!

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik kan je garanderen als het andersom was geweest had , jij een probleem gehad , maar we wijken af , je weet niet waarom ts in de problemen zit , dus kun je er ook niet overoordelen.

Speedy123
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Speedy123 »

R. Proctor schreef:
gosewijn schreef:Door te ruim te leven ben je in die situatie gekomen je moet eigenlijk blij zijn dat je met een schijntje van wat je betaald een schone lei krijgt.

Wat een domme opmerking , je weet helemaal niets van deze persoon.
Nee schulden komen gewoon allemaal spontaan uit de lucht gevallen
Ja dat kan gebeuren, bijvoorbeeld als iemand onverwachts in een scheiding terecht komt en de hypotheek staat onder water, iemand verliest zijn baan tijdens de crisis jaren, de kostwinner overlijd onverwachts. Er zijn talloze situaties waarin iemand in de schulden terecht kan komen zonder dat degene er veel aan had kunnen doen. Soms zit het ook gewoon tegen in het leven.

Gewoon niet oordelen totdat u de situatie kent.

stofzuigertje

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb geen idee van deze persoon maar bovenstaande reacties?????

Pas als je een claim hebt zie je of je voldoende en goed verzekerd was, vaak onleesbare voorwaarden waar je ongeveer begreep!

Een 50+ is voor Arbeidsongeschiktheid zeer duur verzekerbaar, vele ZZPers zitten hiermee en moeten kiezen.....
werk je voor verzekeraar of voor jezelf.

Bedrijven die plotseling sluiten en werkloos... of je Ex die er een puinzooi van maakte en schulden veroorzaakte, dat zie je pas nadat je JA riep!

De reden van waarom doen er niet toe, hij vroeg of deze rekening afgehandeld had moeten worden!
En dan zeg ik, heb je deze op tijd gegeven om gelijk mee te nemen... normaal krijgen ze een pakket en wat later komt bijvoegen is erg lastig.

Ik vermoed dat BBIB een keer te laat betaalde en daarom deze problemen veroorzaakte want zij betalen alles voor jou!
Je kunt zelf niets meer maar je moet ontvangen rekeningen wel doorgeven!

Ik vermoed dat daar iets fout is gegaan.

moon1907
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2019 12:03

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door moon1907 »

BBiB maakt zeker fouten dit is wat ik naar hun gestuurd heb:


Geachte l.s

Het is niet normaal en strafbaar wat er nu gebeurd.

1. 3 weken zonder leefgeld terwijl mijn dochter bij me woont.

2 ik sta ingeschreven bij woningnet Rijnmond maar die inschrijving komt ten einde omdat er niet geluisterd is dat hij verlengt moest worden.

3. Evisdes die met aanmaning komt omdat daar achterstand is.

4 T-Mobile heeft geld terug gestort omdat het factuurnummer niet goed is maar dit is weer voor iets anders gebruikt of te wel ik zit straks weer zonder tv en internet.

5 in de jaren dat ik bij jullie loop al meer dan 2000 aan week geld gemist.

6 schuldsanering loopt bij kbr ook die komen steeds met brieven dat er maand niet betaald is ik wil niet dat de schuldsanering stopt.

7. voedselbank moest verlengd worden is niet gebeurd waardoor zonder geld en eten zit.

De zenuwen en stress en verwaarlozen dankzij jullie gaat gewoon door.

moon1907
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2019 12:03

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door moon1907 »

bbib zijn voor dieven vakantiegeld binnen gekomen maar ik krijg maar 100 euro ik moet boeten voor hun fouten zelden iets extra's gehad nu zijn mijn mobiel kapot en mijn pc maar bbib laat mij stillen ook al is de vakantiegeld binnen

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
25 mei 2019 14:02
@moneyman TS schrijft zelf in de eerste zin van hun eerste bericht dat ze in de WSPN zaten. Dus je reactie op @Proctor is niet correct. Eerst goed lezen voor je je automatische reageerreflex in werking zet. 😉
Bijna 1,5 jaar later? :mrgreen: en Moneyman reageerde niet eens op het verhaal van de Ts, maar op een reactie op een volgende klacht.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewindvoerder BBIB maakt fouten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja Kees 2850, misschien zelf nog eens 1,5 jaar terug scrollen en opnieuw lezen?

Gesloten