LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ruudblok
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 22:09

Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door Ruudblok »

Donderdag heb ik een vuilniszak in een vuilniscontainer van een bedrijf gegooid deze stond aan de weg. Waren een paar flesjes.

Op de terugweg na dat ik naar een ander winkel ben geweest door een persoon aangesproken deze vertelde dat hij het gezien had vroeg om mijn id ( Dom geweest en getoond) vraag een mag een persoon dit vragen op openbare weg.

Hij vertelde mij dat hij de kosten voor schoonmaak wil verhalen ( heb gekeken is nooit schoongemaakt) .

In de verwarming heb ik verkeerd adres opgeven. Ik ben 2 dagen langs de winkels geweest om te kijken of ik persoon zag om dat ik niet weet welke winkel het was of persoon al wat bier op.

Als ik de rekening niet ontvangen kan ik.dan een incassobureau verwachten kunnen die mijn goeie adres wel vinden. Gaat dit mij veel geld kosten of kan dat pas bij een deurwaarder.

1 stond persoon in ze recht om te vragen naar id
2 mag hij in rekening brengen van schoonmaak nooit gebeurd.
3 kan ik nog iets doen om dit te verhelpen.
Ik denk er zelf aan om mijn rechtsbijstand een aangetekende brief te.laten sturen naar de 5 winkels die daar zitten

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door berndv »

vragen om een id mag. Weigeren om die te tonen mag ook.
Ruudblok schreef:
11 nov 2020 01:58
Ik denk er zelf aan om mijn rechtsbijstand een aangetekende brief te.laten sturen naar de 5 winkels die daar zitten
en wat moet die in de brief zetten dan?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maak je niet druk. Gewoon afwachten, als je door iemand aangesproken wordt is het vroeg genoeg om te gaan acteren.

sake1987

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heeft deze persoon ook gegevens van uw ID overgenomen?

mariannnekuh
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2014 08:40

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door mariannnekuh »

Als ik straks iemand op straat naar zijn ID vraag is daar toch niks mis mee? Hij kan t laten zien of zeggen dat gaat je niks aan!
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 dingen. Iemand met bevoegdheid kan zoiets vragen en dan kun je het niet weigeren. Buiten dat, zal het waarschijnlijk met een sisser aflopen.

Dat gezegd hebbende wil ik wel kwijt dat het zeer onbeschoft is om je vuilnis in andermans bak te gooien!
Ik heb buren in de straat die dat ook rustig bij andere buren doen. Nu is het hier nog gratis, maar ze zijn er over bezig om per kilo
te kijken wat je in je bak hebt en je daar dan voor moet gaan betalen. Stop gewoon in je eigen bak of in de door de gemeente aangestelde bakken.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door witte angora »

Ruudblok schreef:
11 nov 2020 01:58
Donderdag heb ik een vuilniszak in een vuilniscontainer van een bedrijf gegooid deze stond aan de weg. Waren een paar flesjes.
Of het bedrijf wel of geen verdere actie onderneemt weet ik niet. Het lijkt me in ieder geval wijsheid, en ik vermoed dat het mede daar om gaat, dat je je daar niet meer vertoont.

Het is weliswaar netjes dat je de flesjes niet in de struiken gooit maar in een container, maar als mijn beeldvorming klopt, denk ik niet dat ze zitten te wachten op mannen die voor de deur bier zitten te zuipen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door moederslink »

Ruudblok schreef:
11 nov 2020 01:58
Donderdag heb ik een vuilniszak in een vuilniscontainer van een bedrijf gegooid deze stond aan de weg. Waren een paar flesjes .
Op de terugweg na dat ik naar een ander winkel ben geweest door een persoon aangesproken deze vertelde dat hij het gezien had vroeg om mijn id ( Dom geweest en getoond) vraag een mag een persoon dit vragen op openbare weg.

Hij vertelde mij dat hij de kosten voor schoonmaak wil verhalen ( heb gekeken is nooit schoongemaakt) In de verwarming heb ik verkeerd adres (??) opgeven. Ik ben 2 dagen langs de winkels geweest om te kijken of ik persoon zag om dat ik niet weet welke winkel het was of persoon al wat bier op.
Als ik de rekening niet ontvangen kan ik.dan een incassobureau verwachten kunnen die mijn goeie adres wel vinden. Gaat dit mij veel geld kosten of kan dat pas bij een deurwaarder.
1 stond persoon in ze recht om te vragen naar id
2 mag hij in rekening brengen van schoonmaak nooit gebeurd.
3 kan ik nog iets doen om dit te verhelpen.
Ik denk er zelf aan om mijn rechtsbijstand een aangetekende brief te.laten sturen naar de 5 winkels die daar zitten
Beetje vreemd allemaal :
- kosten schoonmaak voor een paar flesjes in een zak in een container?
- verkeerd adres opgegeven , lijkt mij een bewuste actie
- een vuilniszak met een paar flesjes ? ( die gooit men normaliter in een glasbak )
- hij mag een ID vragen, u kunt dat uiteraard weigeren.
- waarom op voorhand al een RBV inschakelen? Lijkt mij wat prematuur.

Ik denk overigens dat het eea niet zo.n vaart zal lopen hoor,maar trek dan gewoon het boetekleed aan , zeg sorry, sorry en dat u dit nooit meer zult doen.
U weet natuurlijk best dat dit niet hoort .
Geef ze een briefje van 20 of zo en daarmee lijkt mij de kous af.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

moederslink schreef: Geef ze een briefje van 20 of zo en daarmee lijkt mij de kous af.
Gewoon in iedere winkel zo'n briefje afgeven. Beter nog, in iedere winkel een briefje van 50. Beste is dat geld pinnen ivm corona. Vergeet ook je mondkapje niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door scontra »

Bangmakerij en niets meer dan dat :lol: en nog gelukt ook !

De betreffende persoon is u allang weer vergeten en hij wilde u er alleen maar op wijzen dat het dumpen van afval niet zomaar en overal mag plaatsvinden.

Vergeet het voorvalletje en ga a.u.b. door met uw leven en laat voortaan alleen uw vuilnis achter waar dat wel mag.

En uw ID tonen aan een ieder daar daar om vraagt is onzin, alleen de politie, marechaussees en een BOA (Gemeente of OV) mag u daar naar vragen op de openbare weg en dan alleen nog als daar een aanleiding toe is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze willen zich vml indekken, want ze kunnen ook een boete krijgen van hun afvalverwerker, als blijkt dat uw glas, hun GFT afval heeft vervuild, maw uw op het oog onschuldige weggooien van wat afval, kan voor zo'n bedrijf wel gevolgen hebben.

AnnekeS1
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2018 10:08
Contacteer:

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door AnnekeS1 »

Waarom flesjes in andermans container gooien? In de verwarming....... Ik vind dit een raar/verwarrend verhaaltje. Misschien stiekem drankflesjes willen wegmoffelen?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door Brahms »

AnnekeS1 schreef:
14 nov 2020 00:17
Waarom flesjes in andermans container gooien? In de verwarming....... Ik vind dit een raar/verwarrend verhaaltje. Misschien stiekem drankflesjes willen wegmoffelen?
Heb je thuis ook lege flesjes staan op de verwarming ?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door witte angora »

AnnekeS1 schreef:
14 nov 2020 00:17
Waarom flesjes in andermans container gooien? In de verwarming....... Ik vind dit een raar/verwarrend verhaaltje.
Verwarming moet natuurlijk zijn: verwaring.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Maak je niet zo druk en ben je altijd zo paniekerig.
Ik denk dat het bedrijf moet betalen voor het legen van de container.
Als iedereen er zooi in gaat gooien, kan gewoon niet. Als jouw bak voor de deur staat zou je
het ook vervelend als een ander er een zak bij propt.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Waarschijnlijk heeft dat bedrijf vaker last van een volle bak omdat anderen er afval in gooien. Door er mensen op aan te spreken, zal dit minder vaak gebeuren. De kans dat TS hier nog wat van hoort zal niet groot zijn, tenzij hij nog een keer afval in die bak gooit.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

ruitenheer schreef:
14 nov 2020 14:06
De kans dat TS hier nog wat van hoort zal niet groot zijn
De kans dat we hier Ruudje Blok nog ooit zullen zien acht ik ook niet groot.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door omega19 »

J. Deltoer schreef:
14 nov 2020 14:24
ruitenheer schreef:
14 nov 2020 14:06
De kans dat TS hier nog wat van hoort zal niet groot zijn
De kans dat we hier Ruudje Blok nog ooit zullen zien acht ik ook niet groot.
Dat sws, en ik begrijp ook totaal niet wat er moet worden schoongemaakt als je een vuilniszak in een vuilcontainer gooit.

sake1987

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb een paar jaar op een open kliniek terrein gewerkt, ook hier gebeurde het vaak dat mensen het nodig vonden om vuilnis in onze containers te deponeren. Wij schreven het kenteken op, gaven de mensen de kans het weer mee te nemen. Deden ze dit niet , hadden we aan het doorgeven van het kenteken genoeg.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Bij de schuldige: aangesproken op vuilnis in andermans container

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Drank maakt meer kapot dan je lief is.......

Gesloten