LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Selman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2021 17:40

Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door Selman »

Hallo Allemaal,
Ik heb een mail gehad van Flanderijn waarin stond dat ik 150 euro moest betalen.
Ik heb contact gehad met Flanderijn en gezegd dat ik 1 dag later pas kan betalen, Dit was helemaal geen probleem.

Maar tot mijn verbazing moet ik nou opeens 4,60 rente omdat ik een dag later pas kan betalen.

Ik vindt dit schandalig want mijn hoofdsom was ong 350 euro en heb inmiddels al meer dan 1300 euro betaald.

Zou iemand mij kunnen vertellen of er zo veel kosten In rekening gebracht mogen worden?

(rente en incasso kosten snap ik nog maar de rest... ?)

- Hoofdsom EUR 354,48
- Rente tot 12-04-2016 EUR 11,25
- Incassokosten EUR 64,34
- Proceskosten EUR 274,73
- Exploot van betekening en bevel EUR 90,54
- Derdenarrest (per.betalingen) EUR 144,07
- Overbetekening EUR 81,77
- Derdenarrest (per.betalingen) EUR 146,22
- Overbetekening EUR 82,98
- Afwikk. Derdenbeslag EUR 45,01
- Informatiekosten EUR 115,47
- Nakosten EUR 30,00
- Rente tot vandaag EUR 33,00
- Rente vanaf vandaag bij stipte betaling
tot aan algehele voldoening EUR p.m.
-------------------
- Subtotaal EUR 1.473,86
- Waarop in mindering is voldaan EUR 1.323,78
-------------------
- Totaal EUR 150,08

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat is heel wat leergeld voor een relatief kleine rekening. Dat krijg je als je facturen op haar beloop laat. Zsm betalen lijkt me nu wel verstandig.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door sjohie »

Dit is zo geniaal ontploft, ik kan het niet anders noemen als iets blijkbaar meerdere keren langs een deurwaarder is gekomen in meer dan vier jaar tijd, en u maakt zich druk om de laatste 4,60 rente, om er van af te kunnen zijn??

Ik probeer dit relaas te bevatten, maar het lukt me werkelijk waar niet. Het originele bedrag van ~350 euro was met 2 a 3 maanden krantenwijk lopen te verdienen. Hoe kan dit zo geniaal van de rails vliegen, hoé???

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Selman schreef:
23 feb 2021 17:52
Ik vindt dit schandalig want mijn hoofdsom was ong 350 euro en heb inmiddels al meer dan 1300 euro betaald.

Zou iemand mij kunnen vertellen of er zo veel kosten In rekening gebracht mogen worden?
Tsja, de rente loopt door tot het moment dat je daadwerkelijk alles hebt betaald. De hier genoemde tarieven zijn de wettelijke btag-tarieven, daar is niets bijzonders aan. Of de rente klopt, kan ik niet zien, omdat je niet vermeldt welk rentepercentage van toepassing is.

En schandalig... ik vermoed dat je schuldeiser dat ook vindt, want die moet inmiddels al minstens een jaar of 6 op zijn geld wachten...

Aan de hoogte van de tarieven kan ik zien dat het laatste gelegde beslag in 2018 is gelegd. Van welke datum is de specificatie die je hier opneemt?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 feb 2021 10:22
En schandalig... ik vermoed dat je schuldeiser dat ook vindt, want die moet inmiddels al minstens een jaar of 6 op zijn geld wachten...
Terwijl alle gedane betalingen al bijna 4 keer de hoofdsom is.....
Oftewel, een schuldsituatie wordt een onoplosbare schuldsituatie
Of de 4,60 euro of de totale kosten van 1100,- euro de eyeopener zijn maakt niet zoveel uit. Probeer dit altijd te vermijden !

De bewering dat schuldeiser al 6 jaar wacht is erg stellig. Misschien is de vordering al lang door verkocht. Lucratieve handel, als ik de topic start lees.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 feb 2021 11:03
Moneyman schreef:
24 feb 2021 10:22
En schandalig... ik vermoed dat je schuldeiser dat ook vindt, want die moet inmiddels al minstens een jaar of 6 op zijn geld wachten...
Terwijl alle gedane betalingen al bijna 4 keer de hoofdsom is.....
Ja, dus? Blijkbaar was het nodig om te procederen en beslagen te leggen.
16again schreef:
24 feb 2021 11:03
Oftewel, een schuldsituatie wordt een onoplosbare schuldsituatie Of de 4,60 euro of de totale kosten van 1100,- euro de eyeopener zijn maakt niet zoveel uit. Probeer dit altijd te vermijden !
Eens. En dan graag direct aan het begin - dat scheelt een enorme berg geld.
16again schreef:
24 feb 2021 11:03
De bewering dat schuldeiser al 6 jaar wacht is erg stellig. Misschien is de vordering al lang door verkocht.
Al is de vordering 10x doorverkocht, dan nog is er al minimaal 6 jaar een schuldeiser die op zijn geld wacht. Mijn "stellige opmerking" is gewoon een feit.
16again schreef:
24 feb 2021 11:03
Lucratieve handel, als ik de topic start lees.
Grappig, dat je nu juist dát in de OP leest. Dan lees je echt wat je wilt lezen, want jouw conclusie is niet uit de OP te trekken.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 feb 2021 11:38
16again schreef:
24 feb 2021 11:03
De bewering dat schuldeiser al 6 jaar wacht is erg stellig. Misschien is de vordering al lang door verkocht.
Al is de vordering 10x doorverkocht, dan nog is er al minimaal 6 jaar een schuldeiser die op zijn geld wacht. Mijn "stellige opmerking" is gewoon een feit.
De koper van een openstaande schuld kiest daar gewoon voor. En daar is de prijs ook naar

Moneyman schreef:
24 feb 2021 11:38
16again schreef:
24 feb 2021 11:03
Lucratieve handel, als ik de topic start lees.
Grappig, dat je nu juist dát in de OP leest. Dan lees je echt wat je wilt lezen, want jouw conclusie is niet uit de OP te trekken.
In je eigen woorden , scheelt het een enorme berg geld. En die wordt wel "verdiend" in die lucratieve handel.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je argumenten en reacties snijden geen hout (want: weerleggen geen van beide mijn reactie) en de discussie is offtopic . Zullen we er het topic dus maar niet mee vervuilen?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 feb 2021 11:54
Je argumenten en reacties snijden geen hout (want: weerleggen geen van beide mijn reactie) en de discussie is offtopic . Zullen we er het topic dus maar niet mee vervuilen?
Dit gaan we inderdaad niet eens worden.
Grappig hoe je het over off-topic kan hebben , terwijl je zelf begint over een schuldeiser begint die op geld wacht. Terwijl het topic gaat over hoge kosten.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Volgens mij was dat een legitieme en ontopic reactie op een opmerking van de TS zelf.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door 16again »

Terugkomend op de vraag van TS: Hoe wordt die 4,60 aan rente berekend? Dit kan , gezien de bedragen, nooit van een extra dag later zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 feb 2021 12:30
Grappig hoe je het over off-topic kan hebben , terwijl je zelf begint over een schuldeiser begint die op geld wacht. Terwijl het topic gaat over hoge kosten.
Inderdaad. Er is dus 100% zeker een schuldeiser die op zijn geld wacht in dit topic, terwijl er 100% géén sprake van verkoop van vorderingen. Dat verschil snap je echt wel. Dus kap hier gewoon eens mee.
16again schreef:
24 feb 2021 12:50
Terugkomend op de vraag van TS: Hoe wordt die 4,60 aan rente berekend? Dit kan , gezien de bedragen, nooit van een extra dag later zijn.
Daarom vroeg ik al dit:
Moneyman schreef:
24 feb 2021 10:22
Tsja, de rente loopt door tot het moment dat je daadwerkelijk alles hebt betaald. [...] Of de rente klopt, kan ik niet zien, omdat je niet vermeldt welk rentepercentage van toepassing is.
[...]
Aan de hoogte van de tarieven kan ik zien dat het laatste gelegde beslag in 2018 is gelegd. Van welke datum is de specificatie die je hier opneemt?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 feb 2021 12:53
Er is dus 100% zeker een schuldeiser die op zijn geld wacht in dit topic
Klopt. Maar 0% van de vraag gaat over die schuldeiser.
Moneyman schreef:
24 feb 2021 12:53
Dus kap hier gewoon eens mee.
Dus begin er niet over.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ontopic: gaat over het topic.
Oftopic: gaat niet over het topic.

Tóch te lastig voor je?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door 16again »

Ik laat het liever aan TS om in te kleuren wat wel en niet off-topic is. In plaats dat jij dat voor hem doet.
En als ik dat zou doen, zou ik "arme schuldeiser" niet meekleuren in een topic over "hoge kosten."

Selman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2021 17:40

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door Selman »

Ik woonde sinds me 14 de op straat (ben nu 26) waaronder ook een tijdje in het buitenland,
Ik heb psychische problemen gehad, ben nu inmiddels sinds 3 jaar niet meer dakloos en probeer al mijn problemen op te lossen en gelukkig was dit een van de laatste schuld eisers die ik heb.
Helaas wordt er door sommigen hier eerder geoordeeld dan gevraagd waarom ik in zo 'n situatie terecht ben gekomen...

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Flanderijn: zeer hoge extra kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Selman schreef:
24 feb 2021 16:15
Ik woonde sinds me 14 de op straat (ben nu 26) waaronder ook een tijdje in het buitenland,
Ik heb psychische problemen gehad, ben nu inmiddels sinds 3 jaar niet meer dakloos en probeer al mijn problemen op te lossen en gelukkig was dit een van de laatste schuld eisers die ik heb.
Helaas wordt er door sommigen hier eerder geoordeeld dan gevraagd waarom ik in zo 'n situatie terecht ben gekomen...
En, ga je nog antwoord geven op de gestelde vragen? Dan wordt het mogelijk nog een zinnig topic.

Gesloten