Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jolanda d 64
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2020 09:49

Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Jolanda d 64 »

Global Collect bv heeft geld van mijn rekening geboekt terwijl ik niks besteld heb ken dit bedrijf ook niet
wie weet hoe ik met hun in contact kan komen want ik kom nergens verder heb mijn geld terug geboekt en de bank het laten blokkeren
maar wil gewoon weten wie hun zijn en contact opnemen
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2020 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit


Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Cro »

Global Collect is een bekende internationale payment provider die betalingen regelen voor diverse diensten zoals bijvoorbeeld abonnementen op games, software en andere internet gerelateerde zaken. Normaliter is via de omschrijving meestal wel de achterhalen voor welk bedrijf ze in jouw geval de betaling(en) verwerkt hebben.

Ik zou dit niet zomaar storneren zonder dit goed uit te zoeken daar dit gewoon een legitiem bedrijf is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Prima dat de Topic starter zonder moeilijk zoeken dit terug geboekt heeft!
Je mag zonder machtiging niets afboeken en bij fraude is dat niet jou probleem.

Als je niets hebt afgesloten en er afgeboekt word moet niet Topic starter maar het bedrijf een onderzoek doen.
Vermoedelijk is er een andere naam opgegeven en geen diensten op haar IP nummer geleverd.

Als je ooit iets kocht of verkocht hebben beide elkaars bank nummer + naam, en is fraude mogelijk.
De Topic starter loopt als ze van niets weet en niets ergens afgesloten heeft geen enkel risico.
Of heb je kinderen die de bankrekening van ouders hebben opgegeven voor online spel?

Global Collect is een service bedrijf die voor vele nooit van gehoord bedrijven werkte dus lastig te traceren waarvoor deze betaling bedoeld was, en voor mensen die van niets weten een hele klus om uit te zoeken, laat hun maar een brief sturen met normale post waarvoor dit bedrag was!

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS geeft aan dit bedrijf niet te kennen (en er dus geen overeenkomst mee te hebben). Het geld kan gewoon gestorneerd worden.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
21 mar 2020 10:18
TS geeft aan dit bedrijf niet te kennen (en er dus geen overeenkomst mee te hebben). Het geld kan gewoon gestorneerd worden.
Dat is nogal kort door de bocht, veel bedrijven gebruiken dit bedrijf als payment provider, bestel je dus iets bij een bedrijf, op een website of neem je een abonnement op een online dienst, grote kans dat Global Collect de betalingen incasseert voor de partij waarmee je zojuist een overeenkomst hebt gesloten. Dat je dit bedrijf dus niet kent wil niet heel veel zeggen. Het is namelijk geen bedrijf dat direct een dienst aan consumenten levert, zij leveren diensten aan bedrijven. Koop je bijvoorbeeld een spel op Steam, grote kans dat Global Collect de betaling afhandelt.

Ik vraag me dan dus ook af waarop je zonder verdere informatie van TS baseert dat het geld gewoon gestorneerd kan worden. Grote kans immers dat zij door te storneren haar verplichtingen nu niet meer aankomt jegens een partij waarmee zij wel degelijk een overeenkomst heeft.
Laatst gewijzigd door Cro op 21 mar 2020 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
21 mar 2020 10:18
TS geeft aan dit bedrijf niet te kennen (en er dus geen overeenkomst mee te hebben). Het geld kan gewoon gestorneerd worden.
En dan blijkt dat TS zelf iets online gedaan heeft waardoor de incasso terecht blijkt te zijn. En dan? Ik zie ook wel eens een afboeking voorbij komen met een, voor mij, te vage omschrijving. Dan denk rustig even na, vraag aan mijn partner of die ergens op een bepaalde plek is geweest en in alle gevallen blijkt het het kloppen.

Belangrijk is om eerst na te gaan waarom er geïncasseerd is. Storneren hoeft niet direct te gebeuren.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
21 mar 2020 10:27
En dan blijkt dat TS zelf iets online gedaan heeft waardoor de incasso terecht blijkt te zijn. En dan?
Dan vergaat de wereld. Nee, dit is niet iets waar we moeilijk over hoeven te doen. Het bedrijf zal dan wel contact opnemen met TS, ze willen tenslotte iets.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dit is net zoiets als molly heeft geld afgeboekt en die ken ik niet! Tenslotte blijkt het gelukkig meestal toch een legale zaak te zijn.
Die geld betaal bedrijven zouden ondertussen moeten zorgen voor een betere opgave om het doel van de betaling te omschrijven. Ideal heeft zich inmiddels vaak verbeterd.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Cro »

Theotrucker schreef:
21 mar 2020 10:51
Dit is net zoiets als molly heeft geld afgeboekt en die ken ik niet! Tenslotte blijkt het gelukkig meestal toch een legale zaak te zijn.
Die geld betaal bedrijven zouden ondertussen moeten zorgen voor een betere opgave om het doel van de betaling te omschrijven. Ideal heeft zich inmiddels vaak verbeterd.
Ik heb 2 maandelijkse afschrijvingen via Global Collect en daar naast zo nu en dan in incidentele en daar staat altijd netjes in de afschrijving het bedrijf of de dienst waarvoor ze afschrijven in de omschrijving. Zo onduidelijk is het allemaal niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan heeft de TS misschien toch niet goed opgelet?
In het verleden kwamen vaker die oproepen, wie is molly, ze hebben mijn geld afgeboekt. Ik had gisteren bij een pin betaling Sumup Foxen staan? Ook erg vreemd! Het was de visboer! Normaal altijd cash. Nu via pin!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij de Pin betaling elders in Nederland herken ik wel; 1 bedrag, 2 datum, 3 tijd....
maar dit is incasso en daar staat vaak een onduidelijke beschrijving bij.

Het word nu beter maar als de bedrijfsnaam en datum niet bekend zijn?
Als iemand niet zelf maar via een dergelijk bedrijf het doet moeten ze voor goede vermelding zorgen, klantnummer en factuurnummer zeggen mijn niets, gelukkig weet ik het maandbedrag waardoor ik de energie leverancier kan herkennen elke maand maar wel
om aanpassing gevraagd.... jonge nieuwe firma en klantnummer is niet voldoende! Nu aangepast!

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door kuklos »

Jolanda d 64 schreef:
20 mar 2020 10:03
maar wil gewoon weten wie hun zijn en contact opnemen
Gewoon via Google. Tweede pagina van mij google search, en toen vond ik deze link:
https://www.ingenico.nl/over-ons/kantoren, vraag 3. Sorry, maar dit had je toch ook zelf wel kunnen uitzoeken?

======

@alle anderen, niet Molly (dat is een drug), maar Mollie Payments.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerst storneren, dan vragen stellen. Het lijkt het Wilde Westen wel.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
21 mar 2020 12:23
Eerst storneren, dan vragen stellen. Het lijkt het Wilde Westen wel.
Als je een factuur krijgt van een bedrijf dat je niet kent ga je dan eerst de factuur betalen of ga je eerst vragen stellen?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
21 mar 2020 12:41
Erthanax schreef:
21 mar 2020 12:23
Eerst storneren, dan vragen stellen. Het lijkt het Wilde Westen wel.
Als je een factuur krijgt van een bedrijf dat je niet kent ga je dan eerst de factuur betalen of ga je eerst vragen stellen?
Sterker, als je storneert, hoef je geeneens vragen te stellen. Antwoord komt vanzelf in de vorm van 14 dagen brief

Wilde Westen doet me ook denken aan bank overvallen. Hier lijkt de rekening van TS worden geplunderd.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

alfatrion schreef:
21 mar 2020 12:41
Erthanax schreef:
21 mar 2020 12:23
Eerst storneren, dan vragen stellen. Het lijkt het Wilde Westen wel.
Als je een factuur krijgt van een bedrijf dat je niet kent ga je dan eerst de factuur betalen of ga je eerst vragen stellen?
Het gaat om een afschrijving, niet om een factuur.
Als ik een afschrijving niet herken, dan zoek ik uit waarvoor het is. Ik ga niet eerst maar eens storneren omdat het kan en dan maar afwachten wat er gebeurt.


De verwijzing naar het Wilde Westen slaat op de waarschuwing bij conflicten "(you can't) shoot first and ask questions later".

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
21 mar 2020 12:52
alfatrion schreef:
21 mar 2020 12:41
Erthanax schreef:
21 mar 2020 12:23
Eerst storneren, dan vragen stellen. Het lijkt het Wilde Westen wel.
Als je een factuur krijgt van een bedrijf dat je niet kent ga je dan eerst de factuur betalen of ga je eerst vragen stellen?
Het gaat om een afschrijving, niet om een factuur.
Dat weet ik, maar voor mijn punt wil ik je toch vragen om mijn vraag te beantwoorden.
16again schreef:
21 mar 2020 12:47
Sterker, als je storneert, hoef je geeneens vragen te stellen. Antwoord komt vanzelf in de vorm van 14 dagen brief
Dit bedrijf heeft mogelijk geen machtiging om de afschrijving te verrichten. Daarnaast is er mogelijk geen sprake van verzuim zodat een dergelijke aanmaning niet kan dienen ter onderbouwing van incassokosten. Maar nu loop ik op de zaken vooruit.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eerst nadenken dan pas doen, lijkt mij het meest verstandige.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
21 mar 2020 12:47

Hier lijkt de rekening van TS worden geplunderd.
Geen enkele informatie in dit topic lijkt hier op te duiden.

Plaats reactie