Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
yvette.vos
Contacteer:

Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Ongelezen bericht door yvette.vos » 06 aug 2016 10:04

Een bedrijf wat zich schijnbaar niets aantrekt waar de claim vandaan komt, maar alleen uit is op incasseren van de claim, zonder zich te verdiepen of deze terecht is.
Volgens hun eigen website, zijn ze 1 van de weinige bedrijven, welke claims tussen twee particulieren ook in behandeling neemt.
No Cure, No pay schreeuwen ze op hun website!
Je kunt als particulier, door middel van een simpel in te vullen aanmeld formulier, je claim neerleggen en hun gaan voor je aan het werk.
Zo heeft ook mijn ex-man gedaan. Hij vind dat hij nog geld van mij krijgt (ondanks dat er duidelijk in het echtscheidingsconvenant staat dat er geen schulden over en weer zijn) en ontdekte deze site.
Gevolg:
Op 25-6 krijg ik een in gebrekestelling van Invorderingsbedrijf te Den Haag, ik moet in totaal 7956,37 euro betalen, dit bedrag bestaat onder meer uit 1207,87 rente, incassokosten 845,25, dossier kosten 75,= en BTW 193,25. Ik moet binnen 5 werkdagen betalen, anders volgt er een verhoging en kan het leiden tot een gerechterlijke procedure.
Aangezien ik niet op de hoogte ben van deze claim, stuur ik ze gelijk een mail, in hun brief beloven ze dat mails binnen 24 uur beantwoord zullen worden.
Ik mail ze, dat ik geen idee heb waar de claim over gaat en graag wil weten wat dit betreft. Op 27-6 is mijn mail nog niet beantwoord, dus ik bel ze.
Ik moet aan hun opdrachtgever vragen waarover deze claim gaat, dat weiger ik, hun sturen een brief, dus hun moeten het bewijs aanvoeren.
De medewerkster zegt toe de stukken bij mijn ex-man op te vragen. Ik vraag een bevestigng via de mail, dat weigert ze, daarom stuur ik zelf een mail met de bevestiging van het gesprek.
Ik hoor niets, dus besluit 1 juli (uiterste betaaldatum) zelf weer te bellen met het Invorderingsbedrijf, de medewerkster ziet in mijn dossier dat ik eerder heb gebeld, verder kan ze me niet helpen, dat ligt " op de administratie" en ja ik moet wel betalen, de opdrachtgever zegt dat er een claim is, dat is voor hun voldoende. Ze zegt mij toe een notitie te schrijven dat mijn mail in behandeling moet worden genomen.
Inhoudelijk kan zij mij niets vertellen, daar is zij niet toe bevoegd, iemand die dit wel is, kan ze me niet mee doorverbinden.
Ik vraag wederom een bevestiging van het gesprek via de mail, dit word wederom geweigerd. Ik schrijf zelf daarop weer een bevestiging van het gesprek.
Reactie blijft uit.
Ik stuur een aangetekende brief op 4 juli, waarin ik nogmaals vraag om te reageren op mijn mails en mij bewijs toe te sturen dat er uberhaupt een claim bestaat.
Als enige reactie krijg ik op 18 juli een tweede invorderingsbrief, er staat dat ik niet betaald heb, dat het bedrag verhoogd is tot 7974,52 euro en dat ik binnen 4 werkdagen moet betalen, en dat er bij het uitbliven van betaling een gerechterlijke procedure zal worden gestart.
Ze geven geen reactie op mijn mails, telefoontjes of aangetekende brief. Weer schrijf ik een mail, dat ik antwoord wil op mijn vragen en het zeer onfantsoelijk vind dat ik compleet genegeerd word.
Op 22 juli ontvang ik een "laatste mogelijkheid tot betaling in der minne"
Er staat dat ik niet betaald heb, het bedrag verhoogd is tot 8010,82, dat als ik niet binnen 2 werkdagen betaal, een gerechterlijke procedure zal worden gestart, waarvan de kosten minimaal 1865,- bedragen, welke voor mijn rekening zullen komen.

Er word totaal niet gereageerd op mijn telefoontjes, mails, aangetekend schrijven, niets!
Ze zijn nergens bij aangesloten, dus een klacht indienen gaat niet, geen idee hoe ik deze gang van zaken nu kan gaan stoppen.

In de kleine letters van de algemene voorwaarden staat wel dat bij een onterechte claim, de kosten bij de opdrachtgever worden verhaalt, echter, schiet ik daar niets mee op. Ik word compleet genegeerd, de kosten lopen op en eigenlijk zit ik ook niet op een rechtzaak te wachten!

Moneyman

Re: Invorderingsbedrijf Den Haag negeert mij compleet

Ongelezen bericht door Moneyman » 06 aug 2016 11:04

yvette.vos schreef:Een bedrijf wat zich schijnbaar niets aantrekt waar de claim vandaan komt, maar alleen uit is op incasseren van de claim, zonder zich te verdiepen of deze terecht is.
Dat is ook precies hoe het werkt. Een incassobureau beoordeelt niet de juistheid van de claim, dat doet de rechter.

De werkwijze klinkt niet netjes. Sowieso zijn de kosten die zij noemen veel te hoog en schort er nogal wat aan hun communicatie. Zolang zij geen onderbouwing van de vordering leveren, hoef je je niet te druk te maken. Als je ex nog iets te vorderen heeft, zal hij toch moeten aantonen wat dat dan is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 06 aug 2016 11:12

yvette.vos schreef:In de kleine letters van de algemene voorwaarden staat wel dat bij een onterechte claim, de kosten bij de opdrachtgever worden verhaalt, echter, schiet ik daar niets mee op. Ik word compleet genegeerd, de kosten lopen op en eigenlijk zit ik ook niet op een rechtzaak te wachten!
En jij denkt dat die rechtszaak er ooit gaat komen? Ze hebben qua gedrag de juiste aan jou. JIJ blijft bellen. Hou daarmee op!!!!!
Stuur ze eenmaal een brief, aangetekend het liefst, waarin je aangeeft alle claims af te wijzen en deugdelijke onderbouwing eist en stel dat je tot die tijd niets, maar dan ook helemaal niets gaat betalen; en een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.
Dan hebben zij 2 mogelijkheden, de claim onderbouwen en bewijzen; of naar de rechter stappen. En dat laatste zullen ze niet doen, want hun claim is op niets gebaseerd.

Aanvulling: die aangetekende brief heb je al gestuurd. Je hoeft dus niets meer te doen. Bewaar hun communicatie, jouw communicatie en de gegevens die je tot nu toe hebt. Ze hebben geen zaak, en dat weten ze, dus blijven ze dreigen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor » 06 aug 2016 11:25

Hoe dreigender het taalgebruik, hoe minder de claim voorstelt.
Iemand met een echte claim gaat naar een degelijk incassoburo, en niet naar no cure no pay
Het is gewoon taktiek om je zo bang te maken dat je niet meer durft om niet te betalen.

Gezien het aantal acties wat je nu al hebt gedaan, en de complete desintresse aan de andere kant, zou ik alleen nog vragen om de rechtszaak zo snel mogelijk te starten.

Hiervoor zullen ze voor een extra vergoeding bij je Ex aankloppen. Uiteindelijk zal dit buro niet het risico willen lopen om in de gerechtelijke kosten veroordeeld te worden als ze deze niet vooraf betaald hebben gekregen van je ex.

Ik denk dat de kans op daadwerkelijke rechstzaak kleiner dan 1% is

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 06 aug 2016 11:35

moneyman schreef:
Dat is ook precies hoe het werkt. Een incassobureau beoordeelt niet de juistheid van de claim, dat doet de rechter.
Misschien zouden ze er verstandig aan doen dit wel te doen. Het incassobureau is niets anders dan een bevoegde van de schuldeiser en wordt verwacht op de hoogte te zijn van wat zijn schuldeiser claimt en of dit terecht is. De rechter komt er pas aan te pas als partijen het oneens zijn en niet tot een oplossing kunnen komen. De beste manier om de relatie incassobureau schuldeiser te beoordelen is om het incassobureau te zien als een incasso/juridisch deskundige van het bedrijf.
Dat dit in de praktijk niet gebeurt is begrijpelijk. Een incassobureau gaat niet meer tijd aan een vordering besteden dan nodig is. Zodra de schuldenaar om meer informatie gaat vragen zal het incassobureau ook meer kennis van de zaak moeten gaan nemen. Doen ze dit niet en stappen ze gelijk naar de rechter dan kan dit gezien worden als rauwelijks dagvaarden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 06 aug 2016 11:52

Er zit ee n subtiel verschil tussen de belangen behartigen van / het vertegenwoordigen van een client, en het beoordelen van de juistheid van diens claim. Het eerste is bij uitstek het werk van de incassant, het tweede is het domein van de rechter.

Uiteraard is de praktijk genuanceerder en stuur je je client wel, op basis van je inschatting van de juistheid van de claim. Als de incassant een gerechtsdeurwaarder is, is de kans dat dat gebeurt nog veel groter. Maar het oordeel is en blijft aan de rechter.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 06 aug 2016 12:54

Wat een idioot bedrijf. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Hoop dat TS ons op de hoogte houd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 06 aug 2016 16:25

1 Zolang je niet het gevraagde bewijs kreeg want daar heb je recht op voor je iets gaat betalen is verhogen niet toegestaan.

2 Als je de rechtszaak wint word het niet voor jou maar voor jou Ex duurder, tenzij hij een No Cure No Pay tekende en dan zijn
alle kosten voor deze firma.

Maak je geen zorgen. Zolang er geen deugdelijk bewijs is geleverd waarvoor zij geld willen gewoon negeren.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 06 aug 2016 19:37

moneyman schreef:
Misschien zouden ze er verstandig aan doen dit wel te doen. Het incassobureau is niets anders dan een bevoegde van de schuldeiser en wordt verwacht op de hoogte te zijn van wat zijn schuldeiser claimt en of dit terecht is. De rechter komt er pas aan te pas als partijen het oneens zijn en niet tot een oplossing kunnen komen. De beste manier om de relatie incassobureau schuldeiser te beoordelen is om het incassobureau te zien als een incasso/juridisch deskundige van het bedrijf.
Dat dit in de praktijk niet gebeurt is begrijpelijk. Een incassobureau gaat niet meer tijd aan een vordering besteden dan nodig is. Zodra de schuldenaar om meer informatie gaat vragen zal het incassobureau ook meer kennis van de zaak moeten gaan nemen. Doen ze dit niet en stappen ze gelijk naar de rechter dan kan dit gezien worden als rauwelijks dagvaarden.
Oké, dan bedoelen we hetzelfde. :D

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 06 aug 2016 20:01

Als er geen schuld is zoals topicstarter aangeeft zie ik een rechtszaak met zeer veel vertrouwen tegemoet. Benieuwd hoe dit gaat aflopen.......

CB

Ongelezen bericht door CB » 06 aug 2016 22:06

yvette.vos schreef:Er word totaal niet gereageerd op mijn telefoontjes, mails, aangetekend schrijven, niets!
Bel met je mobiel, maar installeer eerst onderstaande app. en neem daarmee de gesprekken op. Dan heb je in ieder geval een bewijs wat je hebt besproken.

https://play.google.com/store/apps/deta ... callrecord

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 06 aug 2016 23:30

Als je een E mail stuurde dat je het geld terug kreeg omdat hun bank nummer niet bestond krijg je zeker wel een reactie....
Dus lok ze zo eens uit de tent want niet reageren is dubieus...

Maar niets laten horen is meestal vaag teken dus betaal vooral niets.

Goudzwaard.robijn

Ongelezen bericht door Goudzwaard.robijn » 07 aug 2016 00:38

Nu even een berichtje van de tegenpartij.
Dat Mvr Vos niet weet waar het omgaat is een grote leugen.
Want is het niet zo mevr Vos dat jij zowel geheel 2014 en tot mei 2015 het belasting geld van uw ex heeft ontvangen en heeft uitgegeven,geld wat binnen kwam op uw ex zijn naam en wat niet voor u bestemd was.
Geld wat uw ex terug moet betalen om dat het onterecht is uitgekeerd ,en wat u niet terug wil geven of in wil lossen .
Om dat u vind dat dit mooi de alleen staande ouder korting compenseert die u mis liep om dat uw ex nog ingeschreven stond op uw adres een huis waar hij ook voor mee betaalde ,en mede eigenaar van was .
Is het ook niet zo dat uw ex nu door dit en meerdere van dit soort geintjes van u nu naar de schuld sanering moet en bij de voedselbank loopt.
Dus is het echt zo onterecht!!
En zo raar dat deze stap is gezet
U zegt dat er geen bewijs is maar dat is er wel degelijk en ligt ook bij dit incasso bedrijf.
U vergeet dat u de enige was die de rekening gebruikte en uw pas nummer als enige gebruikt is .
Daar uw ex al een andere rekening had.
Dus onterecht nee verliezende zaak nee.
Zo nodig stap naar rechter ja .

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 07 aug 2016 18:06

Goudzwaard.robijn schreef:Nu even een berichtje van de tegenpartij.
vecht dit lekker onderling uit, voor beide partijen is het verstandig om het correct te houden, bij een eventuele rechtszaak zal dit niet in uw voordeel gaan werken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 07 aug 2016 18:24

berndv schreef:
Goudzwaard.robijn schreef:Nu even een berichtje van de tegenpartij.
Nou, hop, start die rechtszaak dan als je zo zeker bent. Dit geruzie is weinig chique.

Los daarvan, wie bén je eigenlijk in dit verhaal?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 07 aug 2016 19:53

Opvallende wending in dit topic.

Account aangemaakt, maar hoe wist Goudzwaard.Robijn dat er alhier een topic liep over deze tot nu toe anoniem behandelde zaak ? En inderdaad, wat is je rol in deze ?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 07 aug 2016 20:27

Klinkt alsof die namens de ex praat.

Evengoed is dat bedrijf belachelijk, slaan die incassokosten en verhogingen helemaal nergens op, en is deze hele gang van zaken bizar.

Als TS bewijzen heeft dat bij het uit elkaar gaan geen schulden tussen de partners waren is dat een indicatie dat haar ex het niet bij het rechte eind heeft of had. Als er nu ineens een vordering van de belastingdienst is op de ex, en hij die dit nu op TS wil verhalen is het ook vreemd, want hij was er toch zelf bij toen hij aangifte deed? Daar is hij dan ook zelf verantwoordelijk voor - ook voor wat er met dit geld gebeurd is.

Al met al een heel raar topic, dit.

yvette.vos
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvette.vos » 08 aug 2016 09:14

Ik wil de discussie graag daar laten waar het oorspronkelijk over ging, het handelen, of liever gezegd het uitblijven van handelen van het Invorderingsbedrijf, de eenzijdige communicatie, het weigeren in gesprek te gaan, het in rekening brengen van veel te hoge kosten, de dreigende taal. Daar heb ik de topic over gestart, het is raar dat een bedrijf dit zomaar kan doen, het is tegen de regels, maar je kunt nergens terecht met je klacht?

Als het bedrijf de discussie had opgezocht, en bewijs had overlegd, was er een andere discussie ontstaan. De werkwijze van het Invorderingsbedrijf is tegen de wet, maar dat kan schijnbaar zomaar.

Inhoudelijk ga ik niet reageren op een ex die spijt heeft van gemaakte afspraken.

yvette.vos
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvette.vos » 08 aug 2016 09:16

CB schreef:
yvette.vos schreef:Er word totaal niet gereageerd op mijn telefoontjes, mails, aangetekend schrijven, niets!
Bel met je mobiel, maar installeer eerst onderstaande app. en neem daarmee de gesprekken op. Dan heb je in ieder geval een bewijs wat je hebt besproken.

https://play.google.com/store/apps/deta ... callrecord

Bedankt voor de tip, ik ga dit zeker installeren!

yvette.vos
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvette.vos » 08 aug 2016 09:20

sacredfour schreef:moneyman schreef:
Op de achterkant van hun brief, staat dat ze zich ervan overtuigt hebben dat er wettelijk sprake is van een claim, dus je zou wel verwachten dat ze het bewijs op zouden sturen. Het uitblijven van reactie, laat staan het overhandigen van het bewijs, is of een teken dat ze inkomende post niet behandelen, of een teken dat het bewijs niet bestaat.

Plaats reactie