Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hans van Kan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2021 07:59

Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door Hans van Kan »

Ik ondervind problemen met Editions Atlas SA. Ik heb vorige week woensdag 1 brief ontvangen van Incassobureau Intrum, naar wat blijkt van opdrachtgever Editions Atlas SA. Het meest gekke was dat deze brief niet eens aan mij gericht was, maar aan een persoon waarvan de naam mij niet eens iets zegt. Gisteren nog eens 3 brieven gekregen van Intrum, weer gericht aan personen waarvan de namen mij echt niks zeggen. Ik woon nu 2 jaar op dit adres, dus het zouden best vorige bewoners geweest kunnen zijn, echter heb ik daar nog nooit eerder iets van gezien. Contact gehad met Intrum en daarbij werd mij adres er uit gehaald. Aangezien ik geen zin had om deze brieven terug te sturen en deze in de papierbak verdwenen, toch een open gemaakt. Tenslotte, deze zouden toch weggegooid gaan worden, aangezien ze niet voor mij zijn. Zodoende weet ik dus van welke opdrachtgever het is. Deze opdrachtgever geGoogled en wat blijkt, er zijn meerdere mensen die ineens spookaanmaningen krijgen van hen. Dus ook de andere brieven open gemaakt en hoe toevallig, ook allemaal van deze firma. Zouden zelfs al eerder aangeschreven hebben waar dan niet op gereageerd, dan wel betaald zou worden. Het gekke, het zijn facturen van eind 2014, begin 2015 en er zou "slechts" 40 euro incassokosten gerekend worden. Ervaring leerd dat deze kosten normaal gesproken vele malen hoger liggen als het 6 jaar later is. Via Klacht.nl een klacht ingediend tegen Editions Atlas SA, maar vervolgens was hun reactie: nemen klacht niet in behandeling.

Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat die stelletje **************** mij met rust laten. Door die spookaanmaningen staat er een bedrag van ruim 400 euro open op mijn adres, waar ik niet verantwoordelijk voor ben.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 apr 2021 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door kuklos »

Dus je maakt post open waarvoor je weet dat deze voor een ander bestemd is? Dat is schending van het briefgeheim.
Als je aanmaningen krijgt niet voor jou bestemd: naam en adres doorstrepen, persoon onbekend op de envelop schrijven evenals "retour afzender" en dan terug in de brievenbus van postnl.

Jouw actie is onverstandig en volgens mij ook strafbaar.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maak je niet druk en gooi de post die niet voor jou is gewoon weg. Alle energie die je hier in stopt is verder zinloos.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Of je betaalt de facturen voor die ander. Ander blij, Intrum blij, Atlas blij, jij geen brieven meer dus ook blij. De hele wereld blij.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door Sira »

Als ik u was, zou ik de brieven niet weggooien. Stel dat u ooit nog bewijs ergens voor nodig hebt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon ongeopend retour met daarop geadresseerde onbekend. Dat is toch geen probleem.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sira schreef:
21 apr 2021 20:11
Als ik u was, zou ik de brieven niet weggooien. Stel dat u ooit nog bewijs ergens voor nodig hebt.
Niet te bang zijn :wink: er kleeft heen risico aan het weggooien in deze situatie.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ze proberen het gewoon, stuur 1000 van die brieven, en als 10% betaald heb je een leuk lopend handeltje. Niet op reageren, weggooien die onzin en geen moeite voor doen.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het enige wat kan is dat die persoon op jou adres staat ingeschreven. Informeer hierover bij de gemeente. Al gok ik dat de kans klein is.

Zogauw de rekening naar een deurwaarder gaat, gaat de deurwaarder in de gemeente administratie controleren waar die persoon woont. Een incassobureau kan niks meer dan (dreig) brieven versturen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
22 apr 2021 12:11
Zo gauw de rekening naar een deurwaarder gaat, gaat de deurwaarder in de gemeente administratie controleren waar die persoon woont.
Eh nee. Dat doet de gerechtsdeurwaarder pas als hij gaat dagvaarden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Spookaanmaningen van Editions Atlas SA

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Sira schreef:
21 apr 2021 20:11
Als ik u was, zou ik de brieven niet weggooien. Stel dat u ooit nog bewijs ergens voor nodig hebt.
Gewoon weggooien, TS heeft zich al gemeld bij Intrum. Meer kan er van TS niet verlangd worden.

Gesloten