Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Paul de Haan

Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Paul de Haan »

Goede avond,
Een kennis, vr., (18 jaar) ontving vandaag een e-mail van Toeslagenportal b.v. met een dringend betalingsverzoek om € 45,- naar hen over te maken wegens hun factuur dd 24-3-2021 voor kennelijk geleverde intermediairsdiensten voor het aanvragen van een toeslag. Zij dreigen met incasso indien niet binnen 7 dagen wordt betaald. Zij heeft nimmer contact gezocht met deze firma.
Ik lees enkele reviews over de firma en ik constateer dat het oplichters/dieven zijn. Dit zijn reviews van zeer recente datum.

Ik zou uw advies graag krijgen over wat te doen.

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groeten.
Paul

[Adressen en persoonsnamen werden weggehaald door de mod.]

Nijogeth

Re: Toeslagenportal: betalingsverzoek zonder contact

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft ze ergens een toeslag aangevraagd?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gezien de leeftijd van die kennis, neem ik aan dat zij voor de eerste keer zorgtoeslag heeft aangevraagd. En niet via de site Toeslagen van de belastingdienst, dat is uiteraard gratis, maar via die commerciële site.

Is dat het geval, dan zal zij gewoon moeten betalen.

Het zijn dus zeker geen oplichters of dieven. Uw kennis heeft dan gewoon niet gelezen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Paul de Haan schreef:
07 apr 2021 21:11
Ik zou uw advies graag krijgen over wat te doen.
U hoeft niets te doen. Uw kennis moet eerst zelf even nagaan of er toch geen aanvraag gedaan is voor een toeslag. Mocht dat allemaal niet zo zijn, dan volstaat een simpele reactie dat er geen overeenkomst is.
Maar ook bij mij bekruipt het gevoel dat er, al dan niet per ongeluk, bij een commerciële partij een aanvraag is gedaan.

MEILINK

Ongelezen bericht door MEILINK »

Als de persoon het niet zeker weet of zij daar wel of geen contact mee heeft gehad, houd nog niet in dat het juist is.
het best is Toeslagenportal b.v. een mail te sturen dat je graag een afschrift wil van de overeenkomst, en zeker niet betalen want iedereen kan je wel een factuur sturen voor betaling.
Indien Toeslagenportal b.v. van mening is dat er betaald moet worden dan zullen zij moeten bewijzen dat er een overeenkomst is gesloten en niet anders om

Plaats reactie