LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Intrum Justitia na 16 jaar!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tijger1

Re: Incasso Intrum Justitia na 16 jaar!!

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar als ik NIET zo'n schuld zou hebben, zou ik me niet afvragen of dat verjaard is. Maar dan zou ik een klacht tegen ze indienen.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

tijger1 schreef:. Maar dan zou ik een klacht tegen ze indienen.
Daar heb je totaal niets aan.

tijger1

snepke schreef:
tijger1 schreef:. Maar dan zou ik een klacht tegen ze indienen.
Daar heb je totaal niets aan.

Maar ik zou me niet beroepen op verjaring en daar gaat het om.

snepke

Die incassobureaus doen van alles om geld binnen te halen.
Spook vorderingen en wie weet, sturen ook verjaarde nota's in de hoop dat de klant niets weet over een schuld van zolang geleden.
En alsnog betaald.
Zie die incassobureaus er voor aan dat ze zoiets doen.

tijger1

Ja hoor, het gaat hier over een telefoonboek van € 620,00, uiteraard logisch dat je dat vergeet.

snepke

tijger1 schreef:Ja hoor, het gaat hier over een telefoonboek van € 620,00, uiteraard logisch dat je dat vergeet.
Een duur telefoonboek dan.
Ik heb nergens gelezen dat het om een telefoonboek gaat.
En hoezo logisch dat je dat vergeet?
Ze is nog steeds klant bij vodafoon en die weten nergens van.
Intrum zit fout .

tijger1

Telefoonboek = telefoonnota. Sorry autocorrectie is soms mal.:-)

We weten nog steeds niet of de TS van NIETS weet over een openstaande nota van fl. 1.366,30 van 16 jaar geleden.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tijger1 schreef:Ja hoor, het gaat hier over een telefoonboek van € 620,00, uiteraard logisch dat je dat vergeet.
Maar waar basseer jij op dat TS een wanbetaler is?
Waarom kan dit geen (opzettelijke) fout van de incassocowboy zijn?

Want je negeert nog steeds de vraag waarom Vodafone een moedwillige wanbetaler (wat TS kennelijk zou zijn volgens jou) als klant houd. Uit OP:
Ook heb ik geen BKR-registratie en sta niet als wanbetaler blijkbaar bij Vodafone.
Ik denk dat de conclusie is : IJ heeft een fout gemaakt (correcte vordering aan onjuiste naam) of probeert een nepvordering te innen (geen onrealistisch scenario) - maar slachtoffer gaat in verweer (vraagt om uitleg/onderbouwing) en dan (uit vervolgpost door TS)
Ik heb nog eens gebeld met Intrum Justitia. Ik heb gezegd dat ik juridische hulp heb ingeschakeld en alle correspondentie wil hebben over de vordering van de afgelopen 16 jaar. Het bleef even stel en toen moest de medewerker even wat navragen. En wat denk je??? Zaak wordt ineens gesloten!!
Ze bluffen dus inderdaad maar wat in de hoop dat je klakkeloos betaald. Wat een vuile praktijken!! Pfffff....
Dus nogmaals - waarom zou - ALS de vordering in eerste instantie terecht zou zijn - TS gewoon als actieve klant behouden ? En waarom word zonder verdere onderbouwing de 'vordering gesloten' door IJ als blijkt dat deze klant wat kritisch is en om bewijs/uitleg/onderbouwing vraagt?
Die actie van IJ doet bij mij het vermoeden opkomen dat dit een onrechtmatige vordering is geweest.

( ik begrijp uit OP dat TS de vordering niet direct herkent - en dus niet zegt dat deze terecht of niet is)

snepke

Guardian72 schreef: Die actie van IJ doet bij mij het vermoeden opkomen dat dit een onrechtmatige vordering is geweest.
Was mijn eerste gedachte ook.
Daar zijn ze niet vies van. Wordt toch regelmatig gedaan.(Althans dat proberen ze)

vhari

Ongelezen bericht door vhari »

Ik heb zojuist een brief ontvangen van intrum justitia, om spoedig te bellen.
Blijkt dat er een incasso is van 12 jaar geleden van een fitness centrum waar ik toen lid was .....
weet nog dat ik dit heb opgezegd voordta ik verhuisde.
nu na 12 jaar een incasso, begrijp er niks van. weet iemand hoe ik dit kan oplossen!!

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

vhari schreef:Ik heb zojuist een brief ontvangen van intrum justitia, om spoedig te bellen.
Blijkt dat er een incasso is van 12 jaar geleden van een fitness centrum waar ik toen lid was .....
nu na 12 jaar een incasso, begrijp er niks van. weet iemand hoe ik dit kan oplossen!!
Een brief terug sturen dat de vordering verjaard is en dat het aan het incassobureau is om bewijs te leveren dat de verjaring gestuit is.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

puma73 schreef:
vhari schreef:Ik heb zojuist een brief ontvangen van intrum justitia, om spoedig te bellen.
Een brief terug sturen dat de vordering verjaard is en dat het aan het incassobureau is om bewijs te leveren dat de verjaring gestuit is.
Tenzij je kan aantonen dat opgezegd is (al zal dat na 12 jaar lastig zijn).
Dit klinkt weer als "kijken of we meneer/mevrouw zo bang kunnen maken dat ie betaalt"....

Gert1177

Ongelezen bericht door Gert1177 »

Nou ik kreeg vandaag ook een mail van Justitia Nederland
Wat schreven ze, dat ze een tijd terug met mij contact hebben gehad en of ik even een bedrag van€542,42 wilde gaan betalen. maar dat ze met mij wel een oplossing zouden kunnen vinden hoe ik dit wilde gaan betalen.
Ik heb ge gebeld en gevraagd punt 1 hoe komen jullie aan mijn email adres en punt 2 van wanneer is deze rekening. Blijk vanaf 2001 dus deze is 14 jaar oud what de **** is dir. ben wel netjes gebleven ik zei oké weet voldoende het meisje wat ik gesproken heb vroeg niks verder.zo bizar dat dit kan allemaal weet niet meer of ik toen destijd Vodafone had.
Ga maar eens informatie aan vragen of justitia dit mag doen. Van horen zeggen kunnen ze dip op kopen en toch proberen terug tehalen.

Mvg

Gert1177

tijger1

Natuurlijk mag IJ dat dien, maar dat wil niet zeggen dat u moet betalen. Heel simpel. Dat is verjaard.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Gert1177 schreef:Nou ik kreeg vandaag ook een mail van Justitia Nederland
Wat schreven ze, dat ze een tijd terug met mij contact hebben gehad en of ik even een bedrag van€542,42 wilde gaan betalen. maar dat ze met mij wel een oplossing zouden kunnen vinden hoe ik dit wilde gaan betalen.
Ik heb ge gebeld en gevraagd punt 1 hoe komen jullie aan mijn email adres en punt 2 van wanneer is deze rekening. Blijk vanaf 2001 dus deze is 14 jaar oud what de **** is dir. ben wel netjes gebleven ik zei oké weet voldoende het meisje wat ik gesproken heb vroeg niks verder.zo bizar dat dit kan allemaal weet niet meer of ik toen destijd Vodafone had.
Ga maar eens informatie aan vragen of justitia dit mag doen. Van horen zeggen kunnen ze dip op kopen en toch proberen terug tehalen.

Mvg

Gert1177

Ook niks telefonisch doen, alles schriftelijk dan heeft u de bewijzen.

Gesloten