LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
kajol.gobind
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2019 19:14

Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door kajol.gobind »

In de periode 25-06-2018 tot 25-09-2019 Heb ik onterecht betaald voor mijn tv abonnement van Tele2. Dit is door hun fout niet doorgevoerd tijdens mijn verhuizing. Nu krijg ik het geld terug ( jaar later) zonder enige tegemoetkoming. Nu kunnen zij mijn incasso kosten niet vergoeden want dat moet bos incasso doen, volgens bos incasso moet tele2 dit doen want het dossier is al gesloten. IK Ben degene die onterecht heeft betaald ik heb bewijs maar beide partijen kunnen niks meer voor me doen?!

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door criticus2 »

Aangezien het incassobureau opdracht kreeg van de telecomprovider, hebben die voor hen werk gedaan . Gezien het verhaal lijkt het zo te zijn dat dat weliswaar onterecht was, maar dat is niet de schuld van het incassobureau.
Wanneer het hele verhaal klip en klaar EN aantoonbaar fout van telecombedrijf is kunt u zelf een terugvordering van uw dus onterecht gemaakte incassokosten opstarten. Bij het telecombedrijf. Het adres van een incassobureau dat u daarbij kan helpen heeft u al.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor de incassokosten moet u bij de Tele2 zijn, omdat Tele2 de schuldeiser was en Bos incasso in opdracht van Tele2 werkte.

Waarom hoefde u niet te betalen voor de periode 25-06-2018 tot 25-09-2019?
Waarom heeft een aanmaning met incassokosten gekregen?
criticus2 schreef:
24 okt 2019 14:31
Wanneer het hele verhaal klip en klaar EN aantoonbaar fout van telecombedrijf is kunt u zelf een terugvordering van uw dus onterecht gemaakte incassokosten opstarten.
Als de hoofdsom onterecht is, dan zijn de incassokosten ook onterecht.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door criticus2 »

de vraag is dus ""als"" of ""wanneer"" .. daar zit een verschilletje in. Ik kan mij een situatie indenken dat uit coulance telecombedrijf een creditering doet, maar dat is voor mij onduidelijk. TS stelt onterecht, maar is dat een eigen mening of een aantoonbaar feit? Ik vind de termijn waarover dan betaald is via incassobureau namelijk wel heel erg lang...
Oftewel: ik denk dat er veel meer info nodig is om een sluitend antwoord te geven, anders is alles op aannames gebaseerd.. Heeft TS dat allemaal al op een rij is hem nu in ieder geval duidelijk wat hij kan ondernemen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

Klopt. We kunnen alleen antwoord geven op de vraag: bij wie moet ik aankloppen? Dat is Tele2.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt onterecht betaald, maar waar komen die incassokosten dan vandaan? Incassokosten komen als u iets niet betaald heeft.
Mocht u onterecht de facturen en incasso betaald hebben, dan hoort u dat hele bedrag terug te krijgen van Tele2.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door criticus2 »

viewtopic.php?f=68&t=191600&p=2704877#p2704877 dit is het andere topic van TS over hetzelfde probleem, nu blijkbaar een andere fase.

kajol.gobind
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2019 19:14

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door kajol.gobind »

Klopt dat was het eerst, dat geld wat ik teveel heb betaald krijg ik terug. Maar de overige kosten zoals incasso niet. Zoals ik al eerder zei heb ik al een jaar extra betaald. Hiermee vind tele2 het voldoende. Ik vraag mij €108 terug dat ook onterecht is betaald.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Was je nu bij de geschillencommissie? Anders wordt het daar nu tijd voor.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt best wel een zaak, maar je zal daarvoor wel alles op een rijtje moeten zijn. Dan ga je gewoon rekenen. Dit kun je doen in een spreadsheet:

Datum x1, factuur y1, kosten z1, totaal zover
Datum x2, , betaling y2, totaal zover
...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
24 okt 2019 15:42
Klopt. We kunnen alleen antwoord geven op de vraag: bij wie moet ik aankloppen? Dat is Tele2.
Klopt. Los van de vraag of TS recht heeft op teruggaaf en zo ja, hoeveel dat dan is: in alle gevallen is Tele2 het aanspreekpunt. De verhouding tussen Tele2 en Bos Incasso is hun verantwoordelijkheid.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door sylvesterb »

[off-topic bijdrage verwijderd door Moderator]

Tele2 dient u gewoon de incassokosten te vergoeden. Indien ze dit niet willen kunt u de kwestie voorleggen aan de geschillencommissie telecom. Dit kost u eenmalig € 50,00 en krijgt u na winst van de procedure weer terug.

Waarschijnlijk is het aankondigen van uw voornemen om naar de geschillencommissie te stappen al voldoende voor Tele2 om de kosten te vergoeden. Deze stap is wel noodzakelijk en wanneer u dit aankondigt dient u Tele2 ook een redelijke termijn (bijvoorbeeld 2 weken) te geven om alsnog tot een oplossing te komen. U kunt dus niet onaangekondigd naar de commissie stappen.

Via deze link https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ kun u een klacht indienen, lees wel het reglement door. Anders kan u klacht ongegrond worden verklaard en bent u uw administratiekosten kwijt.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 okt 2019 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: off-topic bijdrage verwijderd door Moderator

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door 16again »

Wat volgens mij wel relevant is:
Heeft TS voordat incassokosten werden opgelegd, al bezwaar gemaakt tegen de rekening?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door chrisd1 »

16again schreef:
25 okt 2019 06:56
Wat volgens mij wel relevant is:
Heeft TS voordat incassokosten werden opgelegd, al bezwaar gemaakt tegen de rekening?
Hoefde er geen 14 dagen-brief te worden gestuurd?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door sylvesterb »

chrisd1 schreef:
25 okt 2019 09:14
16again schreef:
25 okt 2019 06:56
Wat volgens mij wel relevant is:
Heeft TS voordat incassokosten werden opgelegd, al bezwaar gemaakt tegen de rekening?
Hoefde er geen 14 dagen-brief te worden gestuurd?
Is allemaal toch niet relevant gezien de rekeningen die als grondslag lagen onterecht bleken te zijn en zijn gecrediteerd en terug betaald? De opdrachtgever zal dit moeten terug betalen, het incasso bureau heeft haar werk gedaan.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

We weten te weinig. Een reëel scenario dat eerder aangehaald is is de mogelijkheid van coulance.

mirec.vac
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 okt 2019 23:08

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door mirec.vac »

Moneyman schreef:
24 okt 2019 17:45
alfatrion schreef:
24 okt 2019 15:42
Klopt. We kunnen alleen antwoord geven op de vraag: bij wie moet ik aankloppen? Dat is Tele2.
Klopt. Los van de vraag of TS recht heeft op teruggaaf en zo ja, hoeveel dat dan is: in alle gevallen is Tele2 het aanspreekpunt. De verhouding tussen Tele2 en Bos Incasso is hun verantwoordelijkheid.
Dat klopt niet. Aan Bos Incasso is onverschuldigd betaald. Er is dus nu dus in elk geval sprake van een verplichting tot terugbetaling door Bos Incasso ogv 6:203BW . vr groet

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

mirec.vac schreef:
26 okt 2019 00:16
Aan Bos Incasso is onverschuldigd betaald.
Waar staat dat? Kun je die uitspraak citeren? Op welke feiten is deze mening gebaseerd?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door chrisd1 »

alfatrion schreef:
26 okt 2019 12:29
mirec.vac schreef:
26 okt 2019 00:16
Aan Bos Incasso is onverschuldigd betaald.
Waar staat dat? Kun je die uitspraak citeren? Op welke feiten is deze mening gebaseerd?
In OP:
kajol.gobind schreef:
24 okt 2019 13:39
Nu kunnen zij mijn incasso kosten niet vergoeden...
Tele2 heeft die incasso kosten niet in rekening gebracht.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso kosten niet vergoed na onterecht betaald

Ongelezen bericht door alfatrion »

Daar staat dat TS de betaalde incassokosten niet heeft teruggekregen.

Gesloten