LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
shamrock

incasso

Ongelezen bericht door shamrock »

Heel leuk hier weer iets tegen te komen over incasso's.
Ik heb kennis mogen maken met een geweldig (????) deurwaarderskantoor. Boeder in Haarlem.
Op een dag kreeg ik een brief van ze. Of ik wilde betalen, een rekening van PWN (waterleiding). Deze was ontstaan op het adres waar ik nu woon voordat het huis van mij was. De vorige bewoners, met naam en adres vermeld in de brief, reageerden niet en nu kwamen ze dus bij mij.
Als ik niet binnen 2 maanden zou betalen zou ik afgesloten worden.
Gebeld, dat kan niet, niet mijn rekening, een hoop ruzie aan de telefoon, maar doel niet bereikt. Ik moest bij PWN zijn. PWn gebeld, iemand aan de telefoon die niets wist. Gevraagd naar iemand die wel wat wist, maar ze wist ook niet hoe ze dat moest doen. Aangetekende brief naar Boeder, geen reactie!!!!
Na 2 maanden een briefje van PWN, met excuses en ze zouden het doorgeven aan de deurwaarder.
Dit briefje gekopieerd en ook naar Boeder gestuurd. Geen reactie.
Dag van afsluiten jawel ze waren er!!!!
Iemand die zich voorstelde als ingehuurd door deurwaarderskantoor Boeder. Ze durfde niet af te sluiten omdat ik meteen aanbood de excuusbrief te halen, maar ook dat ze gerust hun gang mochten gaan, want dan werd het fors betalen... Dit keer aan mij.
U raad het al dat durfde ze niet.
Gebeld met de deurwaarderskantoor Boeder, nee ze reageerde nooit op aangetekende brieven, want je krijgt van de PTT een berichtje dat je brief is ontvangen. Wat doe je dan met informatie dat je fout zit? Niets want wanbetalers liegen meestal toch.
Leuk om ook nog te weten, 2 dames op het kantoor van Boeder, weten alleen de aangetekende brief te traceren in het systeem. Een meneeer weet weldegelijk van de 2e brief. Maar volgens hem heeft hij de vraag aan PWN gesteld en hebben zij te laat gereageerd. De dag van afsluiten hebben ze pas gebeld dit niet te doen maar ja toen waren ze al onderweg. (in deze tijd heeft natuurlijk niemand een mobiele telefoon).
Ik heb dit ook aan een ander programma al eens verteld, zij hebben contact gehad met de deurwaarder zelf (mij ondanks herhaaldelijk verzoek nooit gelukt) deze beweert dat er nooit iemand van zijn kantoor bij aan de deur is geweest, ook de rest gelooft hij niet. Ik begrijp dat een programma zich daaraan niet brand.
Maar lieve mensen van Nederland, geloof mij het is waar!
Als u ooit geld bij iemand moet incasseren laat dat niet door deurwaarderskantoor Boeder doen. Zij zijn onbeschoft en agressief aan de telefoon. Ook geloven ze bij voorbaat de andere partij niet. Ookal is iemand slecht van betalen, dit verdiend niemand!!!!!

Gast

Re: incasso

Ongelezen bericht door Gast »

Het moet toch eenvoudig zijn om hieronderuit te komen.

Ik weet niet of je het huis gehuurd hebt of gekocht. Dat doet er niet zoveel toe, maar het gaat erom: wanneer is de ingangsdatum van de huur, of de dag waarop de woning op jouw naam kwam te staan? In het geval van koop, is die datum in het koopcontract vastgelegd, de deurwaarder hoeft er maar naar te informeren bij het kadaster. Slordig dat ze zoiets dan niet al gedaan hebben.

Wanneer jij hard kunt maken, dat de rekening is ontstaan VOORDAT jij officieel bewoner was, is er niets aan de hand, dan is dit een zeer slordig werkend deurwaarderskantoor.

Echter: DOORGAANS zijn ze bij deurwaarderskantoren heel wat schappelijker dan bij die boeven van bijvoorbeeld Intrum Justitia of Incasso Unie. Met die laatste is sowieso geen zinnig woord te wisselen.

Dat deurwaarderskantoor kan overigens OOK pas tot die maatregelen overgaan, wanneer daartoe een gerechterlijk vonnis is gewezen, dat bovendien onherroepelijk (kracht van gewijsde heet dat, geloof ik) is.

Bovendien zou dat kantoor eens rechtstreeks met jouw waterleverancier contact moeten opnemen. Wanneer jij niet de veroorzaker bent van die kosten, en de voorgaande bewoner aantoonbaar WEL, dan heeft de deurwaarder het nakijken, geen rechter ter wereld zal jou dan ongelijk geven.

shamrock

Re: incasso

Ongelezen bericht door shamrock »

Je hebt helemaal gelijk, dat dacht ik ook. Maar ondanks aangetekende brieven en telefoontjes weigert deze deurwaarder te luisteren.
Uiteindelijk hebben ze niet durven afsluiten omdat ik met een claim dreigde.
Toppunt is dat ik gewoon zeer onbeschoft te woord gestaan wordt aan de telefoon en gooien ze gewoon de hoorn erop als je om uitleg vraagt.
Zij |(deurwaarders kantoor Boeder te Haarlem) vinden het al heel wat dat er niet is afgesloten en dan moet je verder niet zeuren.
Het ging mij er dus meer om om deze houding aan de kaak te stellen want het is allemaal net goed gekomen. Nou ja goed gekomen een excuus was toch het minste geweest....
En ze liegen erover!!!!!
Volgens het deurwaarderskantoor is er niemand van hen bij mij aan de deur geweest.
Normaal gesproken droom ik niet overdag en heb ik dan zeker geen nachtmerrie's

Fam. van Dorp

Re: incasso

Ongelezen bericht door Fam. van Dorp »

Wij kregen een aanmaning van TM Incasso uit Arnhem. Het betreft een hoofdsom van 39,00 euro deze is opgehoogt met 65,00 euro aan kosten. Na telefonisch contact blijkt dat de opdrachtgever geen voorwaarden heeft en dat het incassobureau er een bedrag opgezet heeft. Mag en kan dit zomaar?

Gast

Re: incasso

Ongelezen bericht door Gast »

Nee

Sander van gestel

Re: incasso

Ongelezen bericht door Sander van gestel »

TM is aangesloten bij de NVI en heeft zich te houden aan de gedragsregels. Zeker als er geen voorwaarden zijn mag een incassobureau zo maar geen opslag toepassen van 65,00.

pimipema
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2011 10:26

Re: incasso

Ongelezen bericht door pimipema »

Boeder heeft er een gewoonte van gemaakt zich volkomen Autistisch op te stellen; zo kan hij bij zijn opdrachtgever extra geld inrekening brengen. Voor alle, niet noodzakelijk gemaakte kosten wel te verstaan.

En soms voelt iemand zich zo geintimideerd dat ze, ook al is dat niet nodig, toch de rekening maar betalen......

Daar gokken ze bij Boeder dus op.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: incasso

Ongelezen bericht door JDII »

Ah duidelijk. Ik denk dat shamrock heel blij is met uw bericht zodra zij weer het forum bezoekt :D

Gesloten