LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Thommy023
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jun 2011 12:25

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Thommy023 »

Kleine update.

We hebben nog steeds niks vernomen van GGN. Op hun website staat nu bijna 7 weken al dat ze ons bezwaar hebben ontvangen en we kunnen afwachten. Echter de rente kosten blijven oplopen. Iemand nog enig advies?

Groetjes Thomas

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Rustig wachten.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zoveel zal de rente niet zijn, lijkt mij.

Thommy023
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jun 2011 12:25

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Thommy023 »

Klopt inderdaad. Vind het gewoon storend dat ze na 2 maanden nog niet eens een update sturen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is of er al een update is :wink: Waarschijnlijk heeft GGN nog niets van DOET gehoord. Dat wat er te melden is, krijg je keurig te zien, dus wat zouden ze nog meer moeten zeggen?

Ik snap dat je graag uitsluitsel wilt, maar zolang de status is zoals die is, loop jij geen risico's. Desnoods maak je gewoon (als je ooit gaat betalen) het bedrag over met de rente tot het moment dat je navraag bent gaan doen. Als je dat het gezeur waard is, natuurlijk ;)

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door criticus2 »

ElleFlowers schreef:
13 apr 2019 22:02
Moneyman schreef:
13 apr 2019 21:05
ElleFlowers schreef:
13 apr 2019 19:29
Als je de vordering betwist mag het incassobureau niet doorgaan met aanmanen, de stukken c.q. bewijzen moeten worden aangeleverd. Mijns inziens is het verjaard. De stuiting heeft een maximum van vijf jaar, dus iedere keer een herinnering sturen gaat niet op, binnen 5 jaar had Christine Le Duc echt actie moeten ondernemen.
Dat is onjuist. Iets met klok en klepel. Je kunt een vordering gewoon blijven stuiten, zolang je het steeds maar voor afloop van de termijn doet,

Mocht je met die termijn van 5 jaar doelen op de termijn als bedoeld in art.3:319 lid 2 BW; lees je dan eens in wat dientermijn écht betekent. De uitleg die jij er hierboven aan geeft, slaat nergens op.
Ja excuses klopt. Waar ik aan dacht was door het stilzitten van de schuldeiser na zoveel jaren de debiteur wel erg wordt benadeeld. Eens in de twee jaar een brief sturen zou dus de vordering stuiten. Echter schakelen ze nu pas een incassobureau in, dan ga je als consument/debiteur wel erg het schip in. Redelijkheid en billijkheid brengt ook mee dat een vordering oninbaar kan worden vanwege rechtsverwerking.
uitgaande ervan dat de vordering op zich correct is: ik mis in je verhaal dat er heel simpel een vordering niet betaald wordt. Debiteur moet dan redelijk en billijk zijn en gewoon betalen... dat een incassoprocedure wellicht lang loopt kan je op zich mi niet het incassobureau verwijten. Onder de streep is nog steeds die vordering niet betaald. Verwijt daarvoor ligt echt bij debiteur...

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er moet hier eerst uitgezocht worden of er daadwerkelijk niet betaald is, dan of er aanmaningen voor zijn verstuurd naar het correcte addresgegevens volgens de hen bekende gegevens en dan wordt er pas toegekomen aan betalen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
13 mei 2019 10:38
Er moet hier eerst uitgezocht worden of er daadwerkelijk niet betaald is, dan of er aanmaningen voor zijn verstuurd naar het correcte addresgegevens volgens de hen bekende gegevens en dan wordt er pas toegekomen aan betalen.
En dan mis ik nog de belangrijkste stap: de vraag of er uberhaupt een onderliggende overeenkomst is op basis waarvan er betaald zou moeten worden.

Thommy023
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jun 2011 12:25

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Thommy023 »

Hallo iedereen,

Bedankt voor alle reacties. Tot op heden heb ik nog niets vernomen van GGN. Ik verwacht inderdaad dat hun nog niets van DOET hebben vernomen. Heb een reactie gestuurd naar GGN dat ik graag een update van hun zou hebben binnen 10 werkdagen. Wacht nog op een reactie van GGN. Daarnaast aangegeven dat als de opdrachtgever geen factuur kan voorleggen ik de zaak wil sluiten en de vordering niet ga betalen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Thomas

Thommy023
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jun 2011 12:25

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Thommy023 »

Hallo iedereen,

Eindelijk heb ik de zaak opgelost. GGN deed zich vrij weinig moeite en liet de zaak gewoon lopen. Van GGN heb ik het originele dossiernummer gekregen van Doet Finance.

Ik heb contact opgenomen met Doet Finance en het hele dossier besproken. Er is fraude gepleegd met de gegevens van mijn vrouw. In overleg emet Doet Finance is het dossier gesloten en GGN op de hoogte gesteld. Dit heb ik allemaal op email staan.

Groetjes Thomas

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eind goed, al goed dus. Mooi zo.

Ga je nog iets met die fraude doen?

Thommy023
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jun 2011 12:25

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Thommy023 »

Hebben we overwogen, echter was dit de familie van mijn vrouw en hier heeft ze al jaren geen contact mee.
Op dit moment zijn we blij dat het dossier gesloten is en houden we een eventuele aangifte in ons achterhoofd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is er ooit op jullie adres iets afgeleverd op later betalen?

Als er niets geleverd is en je zelf altijd vooruit betaalde en zelden achteraf, (mijn keuken en zo) en nu pas claimen na 5 jaren is het verjaard.
Ook als je wel iets had besteld en nooit betaalde mogen ze na verjaren zelfs geen rente en kosten berekenen.

Fraude met klant nummers en elders bezorgd is dat bezorg adres het fraude adres.
Bij oud papier kun je ook jou factuur vinden en die gegevens misbruiken.

Ik gebruik de kachel als .. maar een versnipperaar van dit soort facturen en gegevens is ook mogelijk.
Oud papier is een groot lek van vele Nederlanders.

Gelukkig is dit nu opgelost en fraude door familie, ja, dan is het nu echt over en uit!
Als je dit bekend zou maken houden ze nog minder familie over, en veroorzaken ze een nog groter probleem.

Thommy023
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jun 2011 12:25

Re: Incasso van 8 jaar geleden GGN voor doet finance b.v.

Ongelezen bericht door Thommy023 »

Met de familie was het al over en uit, is meer gebeurd in het verleden helaas.
Ik let inderdaad op dat facturen in de versnipperaar belanden. Echter beland er af en toe wel een doos met adres gegevens bij het oud papier.

Ik zal hier ook meer op gaan letten. Dankjewel iedereen. Blij dat het nu opgelost is.

Gesloten