LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso van Bonus Fly

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
PAJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2018 16:11

Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door PAJ »

ik werd vandaag 18-05-'18 benaderd door incassobureau Prevent Interland dat ik een bedrag open zou hebben staan van €179,40 bij Bonus Fly. van 2016. En of ik die binnen 3 dagen wil overmaken. Ik zou ook 2 mails hebben ontvangen van Bonus Fly op 18-01-17 en 20-09-17 waar ze in vermelden dat ik een achterstand op de betaling heb. Het schijnt dat ik in 2016 ben benaderd door Bonus Fly en ergens heb ingestemd terwijl ik nog nooit gehoord heb van deze instantie. Het incasso bureau melden ook nog dat als ik niet betaal zij het dossier weer terug sturen naar Bonus Fly. En dat deze andere gerechtelijke instanties in de armen nemen in het nadeel van mij. Wat tot gevolg heeft dat het uitstaande bedrag hoger wordt dan de openstaande € 179,40.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze ervaring hebben met Bonus Fly en het incassobureau Prevent Interland. Laatste is dat het incassobureau mij geen geluidsband kon laten horen waar ik destijds erg mee instem.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het internet staat er vol mee. Kijk maar eens op Google.

bennie1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2018 12:37

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door bennie1973 »

ik ben vandaag ook gebeld door prevent interland met de mededeling dat ik vorig jaar februari een bonuskaart had geactiveerd. en ik had niet gereageerd. ik moest toen 5,- euro btalen. ze hadden een bandopname en de boete was nu 179,40 euro.
dit lijkt allemaal het zelfde verhaal.

Wat moet ik doen?
wel of niet betalen ?

FWH
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2018 15:17

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door FWH »

Ook ik ben vandaag benaderd door t incasso bureau precies t zelfde verhaal! Wat te doen nu.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door Guardian72 »

FWH schreef:Ook ik ben vandaag benaderd door t incasso bureau precies t zelfde verhaal! Wat te doen nu.
Wie eist - bewijst.
Zou best kunnen dat er een vordering is - maar of dit A) terecht is, en B) inderdaad voor degene die de telefoon opneemt -
zal de incassocowboy toch eerst moeten aantonen.

Anders kan je hen ook bellen "zeg, ik krijg nog 1334,65 van jullie" - en 'maar, aan de telefoon heeft (naam) 'Ja' gezegd - dus zijn jullie accoord'.
Belachelijk natuurlijk - maar dit is precies de manier waarop zij werken.

Dus - niet betalen - maar aangeven dat dit niet voor U is / U geen overeenkomst hebt met bonusfly of wat dan ook - en als zij van mening zijn dat het anders is, dienen ze rechtsgeldige en ter zake doende bewijzen aan uw adres te zenden . Als ze vragen 'welk adres' dan: 'Het reeds bij u bekende adres' - en dan ophangen.

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door Speedy123 »

FWH schreef:Ook ik ben vandaag benaderd door t incasso bureau precies t zelfde verhaal! Wat te doen nu.
Een keer een briefje of emailtje sturen dat u de vordering betwist en het verder daarbij laten. Ze zullen naar de rechter moeten stappen en daar moeten aantonen dat u een overeenkomst met ze hebt en dat zij hun aan verplichtingen voortvloeiend uit hoofde van die overeenkomst hebben voldaan. Kunnen ze dat niet, dan draaien zij op voor alle kosten.

RilanaVersteeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2018 21:29

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door RilanaVersteeg »

vandaag ook gebeld door dit incasso bureau ivm bonus fly. Bij mij gaat het om een gesprek van maart 2017. Daar zou ik ingestemd hebben met een aktie en als ik daar niet aan mee wou doen dat ik het binnen 2 weken terug moest sturen. Van zo een gesprek staat mij wel iets bij maar is al ruim 14 maanden geleden dus weet het niet meer exact. Ik heb toen per post iets gehad en heb dit ook terug gestuurd binnen 2 weken omdat ik er niet aan mee wou doen (weet niet meer of dit bonus fly was of een andere). Volgens de dame die mij belde was dit niet mogelijk dat het per post was en is alles per mail gegaan. ik zou minimaal 3 mails gehad hebben en geopend hebben. toch best knap dat hun dat kunnen zien. . Aan de telefoon gevraagd om de gegevens van het bedrijf en of die per mail gestuurd kunnen worden. De mail die ik kreeg stond alleen een betalingskenmerk in en die moet ik binnen 3 dagen voldoen. vervolgens een mail terug gestuurd dat ik de gegevens wil van het bedrijf waar hun incasso voor doen. kreeg vervolgens antwoord dat ik heb ingestemd met de aktie tijdens een telefoongesprek en hier zijn bandopnames van. ik heb vervolgens geantwoord dat ik de gegevens wil en anders mijn rechtsbijstand inschakel. en dat ik 100 % zeker weet dat ik het binnen 2 weken heb terug gestuurd. heb vervolgens ook niks meer gehoord. heb mijn hele mail box nagekeken en heb niks gevonden van beide partijen. ik wis nooit mails en mijn reclame box datum gaat terug tot februarie 2017.

Harry Kroezen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2018 13:45

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door Harry Kroezen »

Ook wij werden vandaag gebeld door incasso bureau Prevent Interland.
Mijn vrouw heeft vorig jaar ingestemd met een actie en als je daar niet aan mee wilde doen, dan moest het pakketje binnen twee weken teruggestuurd worden.
We hebben het pakket op dezelfde dag dat we het hebben ontvangen, gewoon weer via de post teruggestuurd. (Niet aangetekend of iets dergelijks)
Vervolgens hebben wij niets meer van bonus fly vernomen totdat wij vandaag werden gebeld door een incassobureau.
Tevens werd er gemeld dat er in de afgelopen periodes hierover mail zou moeten hebben ontvangen, echter kan ik in de mailbox hierover niets meer terugvinden.

Het incassobureau wilde verder geen informatie geven over hun opdrachtgever.
Het enige wat ik heb gekregen is een mailadres ([email protected]) en ik moest via de mail maar contact met hen zoeken.
Ik kan ook niets over bonusfly, bonus fluy of b-fly vinden, wat natuurlijk af vreemd is.

Ik merk dat veel meer mensen hierover lastig gevallen worden.

Wat kunnen we het beste doen?







vandaag ook gebeld door dit incasso bureau ivm bonus fly. Bij mij gaat het om een gesprek van maart 2017. Daar zou ik ingestemd hebben met een aktie en als ik daar niet aan mee wou doen dat ik het binnen 2 weken terug moest sturen. Van zo een gesprek staat mij wel iets bij maar is al ruim 14 maanden geleden dus weet het niet meer exact. Ik heb toen per post iets gehad en heb dit ook terug gestuurd binnen 2 weken omdat ik er niet aan mee wou doen (weet niet meer of dit bonus fly was of een andere). Volgens de dame die mij belde was dit niet mogelijk dat het per post was en is alles per mail gegaan. ik zou minimaal 3 mails gehad hebben en geopend hebben. toch best knap dat hun dat kunnen zien. . Aan de telefoon gevraagd om de gegevens van het bedrijf en of die per mail gestuurd kunnen worden. De mail die ik kreeg stond alleen een betalingskenmerk in en die moet ik binnen 3 dagen voldoen. vervolgens een mail terug gestuurd dat ik de gegevens wil van het bedrijf waar hun incasso voor doen. kreeg vervolgens antwoord dat ik heb ingestemd met de aktie tijdens een telefoongesprek en hier zijn bandopnames van. ik heb vervolgens geantwoord dat ik de gegevens wil en anders mijn rechtsbijstand inschakel. en dat ik 100 % zeker weet dat ik het binnen 2 weken heb terug gestuurd. heb vervolgens ook niks meer gehoord. heb mijn hele mail box nagekeken en heb niks gevonden van beide partijen. ik wis nooit mails en mijn reclame box datum gaat terug tot februarie 2017.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt er op het internet uitgebreid over lezen.

Maar neem eens contact op met Consuwijzer. Zij zullen u adviseren NIETS te betalen.

stofzuigertje

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 U heeft geen bewijs van terug sturen.

2 Zij hebben geen bewijs van bezorging, gewone post.

Dus bij niets ontvangen ga je ook vrijuit.
Bovendien is jaar later reageren en incasso starten verdacht en erg laat.

Niets doen is beste en als ze bellen, even de datum van zitting rechtbank vragen want je wint vermoedelijk wegens gebrek bewijs aan hun kant.

Blauwe Zeeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:45

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door Blauwe Zeeuw »

Zojuist gebeld door Preventie Interland dat ik nog rekening open zou hebben staan bij Bonus Fly hierop geantwoord dat dat niet kan en telefoon erop gegooid. Wordt tijd dat er zulke bedrijven wat wordt gedaan is al zoveelste keer dat er door malafide bedrijf gebeld wordt. Betaal in ieder geval geen cent.

Pieterjan89
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:41

Re: Incasso van Bonus Fly

Ongelezen bericht door Pieterjan89 »

Alles wat via de telefoon gaat over vakanties kloppen echt voor geen meter ! Daarom zeg ik ook altijd dat ik geen interesse in ze heb en dit vooral als ik hoor dat het om goedkope vakantie gaat !

Gesloten