LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso van NHA Opleiding ontvangen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
CarlitoBrigante
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2020 10:46

Incasso van NHA Opleiding ontvangen

Ongelezen bericht door CarlitoBrigante »

Hallo,

Dus ik heb 2 weken geleden een incasso van NIB incasso ontvangen dat ik een opleiding bij NHA Opleiding heb en dat ik die niet betaald heb. Nu moet ik 280 euro betalen en hun enige argument is dat er een pakket op dat adres is afgeleverd. Nooit is er een pakket aangekomen maar hebben ze wel een bewijs van ontvangst van PostNL en vinden ze dat hun in hun recht staan.

Ik heb nog nooit van NHA Opleiding gehoord en probeer dat duidelijk te maken aan hun dat ik ook echt geen opleiding bij hun heb. Wat kan ik hieraan doen, negeren kan niet want dan stappen hun naar de rechter en word het bedrag dus hoger..

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Incasso van NHA Opleiding ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

CarlitoBrigante schreef:
17 mar 2020 10:50
Nu moet ik 280 euro betalen en hun enige argument is dat er een pakket op dat adres is afgeleverd. Nooit is er een pakket aangekomen maar hebben ze wel een bewijs van ontvangst van PostNL en vinden ze dat hun in hun recht staan.
Het bewijs van afleveren van een pakket bewijst niet dat er een overeenkomst is aangegaan tussen u en de NHA. Als er al een pakket is verzonden en geaccepteerd zou zijn door u, zonder dat u dit besteld heeft of een overeenkomst bent aangegaan, hebben zij nog steeds geen recht om geld te claimen. Er moet een bestelling/overeenkomst vanuit u aan vooraf zijn gegaan:
Ongevraagde toezendingen: niet besteld? Geef geen geld!
Krijgt u producten opgestuurd waar u niet om vroeg? En wil het bedrijf dat u hiervoor betaalt? Dan hebt u te maken met ongevraagde toezendingen. Volgens de wet is dit verboden. U mag de producten houden. En u hoeft verder niets te doen.
https://www.consuwijzer.nl/misleidende- ... ezendingen

Dus ze zullen toch echt met meer bewijs moeten komen dan datgene wat ze nu hebben gedaan. Dat kunt u ze ook aangeven, gewoon in een keurig en kort antwoord dat u betwist dat er een overeenkomst is aangegaan en dat u een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Incasso van NHA Opleiding ontvangen

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Misschien is wel sprake van fraude (iemand bestelt iets op uw adres en zorgt ervoor dat hij de bezorger opvangt). Staat uw handtekening op dat bewijs van ontvangst? Vraag om een kopie ervan. En om een kopie van de bestelling.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Incasso van NHA Opleiding ontvangen

Ongelezen bericht door kuklos »

CarlitoBrigante schreef:
17 mar 2020 10:50
Hallo,

Dus ik heb 2 weken geleden een incasso van NIB incasso ontvangen dat ik een opleiding bij NHA Opleiding heb en dat ik die niet betaald heb. Nu moet ik 280 euro betalen en hun enige argument is dat er een pakket op dat adres is afgeleverd. Nooit is er een pakket aangekomen maar hebben ze wel een bewijs van ontvangst van PostNL en vinden ze dat hun in hun recht staan.
Dit is allemaal niet van belang. Ze zullen eerst moeten aantonen dat jij een overeenkomst met de NHA bent aangegaan.
CarlitoBrigante schreef:
17 mar 2020 10:50
Ik heb nog nooit van NHA Opleiding gehoord en probeer dat duidelijk te maken aan hun dat ik ook echt geen opleiding bij hun heb. Wat kan ik hieraan doen, negeren kan niet want dan stappen hun naar de rechter en word het bedrag dus hoger..
Nooit negeren.
Schriftelijk reageren dat je de overeenkomst betwist, zij dienen aan te tonen dat jij een overeenkomst bent aangegaan, en dat je tot die tijd de zaak als afgedaan beschouwt en als ze naar de rechter willen je dit met vertrouwen tegemoet ziet.
Bel ze ook nog, om ze dit ook telefonisch te vertellen, maar stuur direct daarna dus de schriftelijke melding die ik hierboven beschreef.

Let wel: dit kan alleen als jij echt niets bij ze besteld hebt.

CarlitoBrigante
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2020 10:46

Re: Incasso van NHA Opleiding ontvangen

Ongelezen bericht door CarlitoBrigante »

Ik ben dus nu al bijna een maand in gesprek met hun en ze willen maar niet leveren wat ik vraag. Het gekke ervan is NHA stuurt mij alleen door naar NIB incasso, ze doen er niks aan.
Hoe moeilijk kan het zijn in 2020 om een simpele bestellingsovereenkomst en een ip adres waarop het besteld is aan te tonen. Bij elke bestelling die wij binnenkrijgen zie je tegenwoordig een IP adres. NIB incasso kan je niet bellen of krijg je iemand aan de lijn die je gewoon lekker doorverwijst naar de mail.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Incasso van NHA Opleiding ontvangen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een IP adres (alleen) is geen bewijs - kan gespoofed worden. (nagemaakt / vervalst).

Maar, een bestelling, met volledig en kloppend naam & adres van besteller, incl alle gevens.
Als je bij NHA kijkt naar wat ze vragen.
Naam, Adres, Tel.nr. geboortedatum .. dus als men geld eist - moeten ze toch aan kunnen tonen dat het de juiste persoon is.

En, bewijs van afgifte van een pakket? Staat daar in: Afzender? Geadresseerde? en is er een handtekening?

Wie eist bewijst. Ik zou eventueel schriftelijk reageren met 'deze vordering is onterecht, ik heb niets besteld' en 'mocht u van mening zijn dat dit wel terecht is, zie ik rechtsgeldig bewijs tegemoet'. ( Of, vraag advies aan juridisch loket /rechtsbijstand voor voorbeeldbrief)

Gesloten