LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
masalo
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2010 22:16

Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door masalo »

Intrim justitia wil bij ons geld innen die de vorige bewoner van ons koophuis schijnbaar schuldig is. Ze zeggen dat als wij niet middels een rechtbijstandsverzekering de zaken gaan regelen, we een hoop last zullen krijgen.
Wij wonen inmiddels 2 jaar in dit huis. De persoon waar het om gaat was inderdaad de vorige eigenaar van dit huis. Kan dit ???
Laatst gewijzigd door masalo op 20 jan 2010 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

leg eens precies uit wat er gebeurd is, er ontgaat me iets denk ik.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door puma73 »

natuurlijk kan interum justitia niet bij jullie aankloppen voor schulden die de oude bewoner heeft gemaakt.

het moet niet veel gekker worden met die club.

masalo
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2010 22:16

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door masalo »

I.J belt op dat de vorige bewoner nog rekeningen heeft openstaan. Ze dreigen dat als ik niet officieel reageer middels een rechtbijstandsverzekering om aante geven dat hij niet meer op dit adres woont maar ik sinds 2 jaar, ze een deurwaarder zullen sturen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door puma73 »

Het wordt steeds zotter met I.J. Natuurlijk bent u niet verantwoordelijk voor de schulden van de vorige bewoner.
En u hoeft ook niet aan I.J. te bewijzen dat de vorige bewoner daar niet meer woont.
Laat ze dat lekker zelf uitzoeken. Dit is weer zo'n onzin truc van I.J. om mensen schrik aan te jagen.

Die deurwaarder komt niet, tenzij de vorige bewoner nog op uw adres staat ingeschreven.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Tip: vraag bij de gemeente even na of de oude bewoner nog ingeschreven staat en zo ja, laat de gemeente een onderzoek instellen, zodat hij alsnog uitgeschreven wordt van jouw adres. Meestal moet je dan aantonen dat jij hoofdbewoner bent (maar als eigenaar is dat niet zo moeilijk).

Sowieso moet iedere deurwaarder eerst bij de GBA verifieren of iemand op het betreffende adres ingeschreven staat, dus die deurwaarder zul je als het goed is nooit tegenkomen.

Schrijf IJ één keer een brief (en verstuur die ook per email), en reageer dan gewoon niet meer.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door Pavlova »

masalo schreef:I.J belt op dat de vorige bewoner nog rekeningen heeft openstaan. Ze dreigen dat als ik niet officieel reageer middels een rechtbijstandsverzekering om aante geven dat hij niet meer op dit adres woont maar ik sinds 2 jaar, ze een deurwaarder zullen sturen.
wat erg dat ze dat durven te zeggen. Verder: wat puma73 en Deurwaarder Mark zeggen klopt uiteraard

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze dreigen dat als ik niet officieel reageer middels een rechtbijstandsverzekering om aante geven dat hij niet meer op dit adres woont maar ik sinds 2 jaar
Waarom moet dat via een rechtsbijstandsverzekering? Een verklaring van de gemeente moet afdoende zijn. En is in feite nog niet eens nodig ook.

Laat hun maar bewijzen dat jij de oude bewoner bent.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door Pavlova »

witte angora schreef:
Ze dreigen dat als ik niet officieel reageer middels een rechtbijstandsverzekering om aante geven dat hij niet meer op dit adres woont maar ik sinds 2 jaar
Waarom moet dat via een rechtsbijstandsverzekering? Een verklaring van de gemeente moet afdoende zijn. En is in feite nog niet eens nodig ook.

Laat hun maar bewijzen dat jij de oude bewoner bent.
Inderdaad, er hoeft door TS niets te worden aangetoond. Deurwaarder Mark geeft het advies om een brief te sturen (en te mailen) ik zou dat zeker ook doen, en daarbij ook uw beklag te doen over dit wel vreemde dreigement.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nog een aanvullende tip:

Bewaar alle correspondentie, en handel niets telefonisch af.

Mocht IJ volhouden - kan je met de correspondentie (zowel van jezelf als van hun) aantonen dat jij alles geprobeerd hebt, en dat zij onjuist bezig zijn.

Als ik heel eerlijk moet zijn, klinkt dit als een gevalletje "wij kunnen de schuldenaar niet vinden, dus schuiven we ons probleem af op een onschuldige derde".
Een dergelijke handelswijze is op geen manier goed te praten - en ligt voor mij heel dicht bij oplichting danwel afpersing.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door WarZir »

http://www.nvio.nl/files/Gedragscode2.pdf

Ik zou vooral het gedeelte onder kopje 'Debiteuren' lezen. Intrim Justitia is ook aangesloten bij het NVI, dus ze zijn zich verplicht te houden aan de gedragscode en natuurlijk al helemaal in deze situatie: u bent niet eens de persoon van wie een schuld uitstaat.
Ik zou ook zeker even op de site van NVI kijken hoe/waar je hierover een klacht kunt indienen.

Laat u in ieder geval zeker niet intimideren door dreigementen van hun kant, zij zullen moeten zien hard te maken dat u een schuld heeft en deze aan hen moet voldoen, zij weten zelf ook dondersgoed dat ze dit niet kunnen bewijzen, daarom proberen ze u nu op slinkse wijze van uw stuk te krijgen. Niet intrappen!

Veel sterkte en succes.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door puma73 »

Een klacht indienen bij die club heeft geen zin, i.j. is zelf voorzitter van die club.
het is net zo iets als "wij van wc eend adviseren wc eend". absoluut vergeefse moeite en geldverspilling

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door elmo43 »

Zoals puma al zegd klagen bij NVI heeft geen enkele zin, die zijn ervoor de incassobureau's zelf. Ze handelen zelfs een klacht binnen 3 weken af.
Als je wilt klagen doe dit dan bij het KIFID, daar word gecorspondeerd tussen beide partijen, met de KIFID als scheidsrechter.

masalo
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2010 22:16

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door masalo »

Ik dank eenieder voor alle goede tips. We gaan voor het gemeentehuis(controle ingeschreven zijn op ons adres) en de brief met mail aan I.J.

Met vriendelijk groet. :D

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door kuklos »

@masalo, laat ons aub het resultaat weten. Ik ben zeer benieuwd. En sterkte met deze zaak.

masalo
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2010 22:16

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door masalo »

Gemeente heeft bevestigd dat de oude bewoner reeds 2 jaar uitgeschreven was. Dit is doorgeven aan I.J. Het werd nu ineens klakkeloos geaccepteerd. Wel wisten ze nog te vertellen dat ons telefoon nummer in verband stond met de oude bewoner. Vreemd. Tevens dat andere incassobureau's ook nog wel langs zouden kunne komen. Tot nu toe niets meer gehoort.
Allen bedankt

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door Pavlova »

masalo schreef:Gemeente heeft bevestigd dat de oude bewoner reeds 2 jaar uitgeschreven was. Dit is doorgeven aan I.J. Het werd nu ineens klakkeloos geaccepteerd. Wel wisten ze nog te vertellen dat ons telefoon nummer in verband stond met de oude bewoner. Vreemd. Tevens dat andere incassobureau's ook nog wel langs zouden kunne komen. Tot nu toe niets meer gehoort.
Allen bedankt
De opmerking (ik weet niet of die van de gemeente of van IJ kwam) dat andere incassobureau's zich ook nog kunnen melden zou best kunnen kloppen, omdat als de vorige bewoner meer schulden heeft, die bureau's eveneens alleen het oude adres (het uwe dus) van die persoon hebben. Heeft de gemeente je een schriftelijke bevestiging gegeven? Ik hoop het voor je, dan ben je er snel vanaf.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door elmo43 »

Het is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dat jij bewijs moet gaan aanleveren dat deze persoon daar niet meer woont.

Heb je gelijk een declaratie bij hun ingediend voor de gemaakte kosten die jij hebt moeten maken, zoals bellen etc etc. Of krijg je dan gewoon te horen ja bedankt, daar moet u het mee doen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door kuklos »

@masalo, dank voor het geven van de update. IJ mag zich werkelijk dood gaan schamen voor dit gedrag.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door Pavlova »

elmo43 schreef:Het is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dat jij bewijs moet gaan aanleveren dat deze persoon daar niet meer woont.

Heb je gelijk een declaratie bij hun ingediend voor de gemaakte kosten die jij hebt moeten maken, zoals bellen etc etc. Of krijg je dan gewoon te horen ja bedankt, daar moet u het mee doen.
Wat betreft de laatste zin van elmo43: Ik ben bang dat je dat laatste te horen krijgt. Om een declaratie zal hard gelachen worden en er zal verder niet op ingegaan worden. Maar als ik in de schoenen stond van Masalo dan ging er wel een klacht naar IJ waarin vermeld staat dat ze niet van me mogen eisen dat ik bewijs lever dat iemand verhuisd is, dat ik niet op deze manier lastig gevallen wens te worden en dat ik binnen 2 weken een reactie wil, heb ik die na 2 weken niet? Dan mail ik net zo lang tot ik die wel heb. Of het helpen zal? Misschien ijdele hoop.

Maar verder is het onzin dat je als nieuwe bewoner aan moet tonen dat iemand er niet meer woont. Een keer post retourneren en/of een keer melden dat iemand er niet woont als er gebeld wordt moet gewoon voldoende zijn.

Gesloten