LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau Credit Force

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
butterfly79
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2012 08:40

Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door butterfly79 »

Ik ben lid geweest van Basic Fit. Ik heb deze opgezegd en dat ik allemaal gelukkig goed gegaan. Deze liep af in februari 2012. Ik had in 2011 wel een betalingsachterstand maar na herinneringen heb ik deze betaald. Maar in januari sturen ze crdit force op me af dat ik november en decenber niet betaald hebt. Terwijl ik 2 december deze rekeningen heb betaald. Ik was gebeld foor credit force en uitgelegd dat ik deze al betaald hebt. Ik moest natuurlijk voor hun bewijs hebben. Ik heb al mijn overschrijvingen gemaild maar ik heb geen reactie mogen ontvangen.( Maar aan de telefoon zeiden ze wel dat ik de incassokosten moet betalen) Ja ok weer een brief van hun dat dit de laatste maal is dat ik de 118,57 euro moet betalen. Het bedrag is met 10 cent verhoogd terwijl bij de andere rekeningen van 118,47 euro ook de abonnementsgeld van de sportschool in zit. Dus blijkbaar blijven ze dit gewoon sturen en volhouden dat ik alles moet betalen. Maar heel dit bedrag is onzin omdat ik allang de bedragen heb betaald. Basic fit heeft onterecht een incassobureau op me afgetsuurd en nu blijven ze me lastig vallen. Heb veel nare berichten op internet gelezen van credit force. Weten jullie wat ik hier nou mee moet doen. Want ze luisteren gewoon niet!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als jij inderdaad aan kan tonen dat alle verschuldigde bedragen betaald zijn - hoef je eigenlijk niets te doen.

Als alles betaald is voordat de brieven van deze incasso cowboys binnen kwamen (of gedateerd zijn) dan zijn formeel de incassokosten ook niet verplicht.

Wat wel zaak is :
Controleer je afschijvingen en betalingen of je echt alles betaald hebt.
Maak een lijst - datum, kenmerk, bedrag - en check dat tegen de geiste bedragen.

heb je inderdaad betaald - stuur dan datum/kenmerk/bedrag en tegenrekening (dus, naar welk rekeningnummer heb je betaald) op als bewijs naar de incasso-zooi, en een kopie naar basic-fit.
Geef aan dat je betaald hebt, en voor de datum van de incassobrief - en meld dat je daarom geen extra kosten bent verschuldigd. Verzoek ze de onterechte vordering in te trekken.

Bewaar van alles wat je stuurt (per fax/mail) de verzendbevestiging, en bij een brief doe die aangetekend (ivm bewijs). NIETS per telefoon - ze kunnen van alles beloven en toezeggen - maar daar kan je niets bewijzen helaas.

Zorg wel dat je inderdaad alles betaald hebt, anders is de vordering wel terecht - en dan is het zaak zo snel mogelijk te betalen - en qua incassokosten Rapport Voorwerk II aanhouden. (dus, geen onzinkosten accepteren)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door Jolijn »

Basic Fit, is dat die club waarbij je ook een voordeelpasje of zoiets hebt en die ook weer ingeleverd moet worden? Als je dat vergeet (of wel inlevert maar daar geen bewijs van hebt) willen ze dat je daarvoor blijft betalen.

MAXIEM

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jolijn

Was dat niet F4F?

Maxiem.

BasicFit
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2012 08:59

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door BasicFit »

Beste Butterfly79,

Graag zouden we met je in contact willen komen om te kijken of er daadwerkelijk al betaald is. En wat we aan je incasso bureau situatie kunnen doen.

Gelieve even een mail te sturen naar: [email protected] tnv Danny Visser

We hopen u snel te spreken.

Vriendelijke groet,

klantenservice Basic-Fit

dimphy tholen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2012 17:06

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door dimphy tholen »

He Butterfly,

Je bent niet de enige die helaas heeft moeten kennismaken met de wanpraktijken van BASIC FIT & Creditforce.

Ook ik ben lid geworden van BASIC FIT (Geleen) afgelopen 10-12-2011 en heb direct voor het hele jaar Fitnessen ( + €25 inschrijfkosten) vooruit betaald met PIN. Godzijdank heb ik ook het betaalbewijs van de PIN-transactie bewaard en het staat natuurlijk ook op onze afschriften.

Op 11 januari kregen we een zogenaamde betalingsherinnering van BASIC FIT GeleenEN Groningen dat het lidmaatschapbedrag nog niet betaald is. HAHAHA, ik en mijn partner zijn nog nooit in Groningen geweest dus toen werd er al duidelijk dat er helemaal niets klopt van de administratie van Basic fit. Meteen naar BASIC FIT Geleen gegaan natuurlijk met alle `bewijzen`en ze konden de betalingsachterstand niet uit het systeem halen. Ze hebben toen (tegen de regels in van Basic Fit in) een aanmerking gemaakt in het systeem dat het inderdaad niet klopte maar `normaal`gesproken horen de vestigingen van BASIC FIT de klachten simpel door te verwijzen naar het hoofdkantoor en leden zouden dan zelf een email moeten sturen. E doch, ook wij hebben emails verstuurd naar het hoofdkantoor maar rarararara, geen antwoord tot op heden.

Op 13 februari kregen we weer achterstandbetalingherinnering dat het lidmaatschapbedrag van BASIC FIT Geleen nog niet is voldaan dus ben ik weer persoonlijk naar BASIC FIT Geleen gegaan om het geregeld te krijgen en na weet ik niet hoeveel `gezeik`hebben ze het in het systeem de veranderd en toegegeven dat het totaal niet klopte en daarmee zou opeens alles opgelost zijn. Ik hoefde me geen zorgen te maken, het stond op betaald, vestiging Groningen was ook opgelost en ik zou nu geen betalingsherinneringen meer krijgen.


TOT ik vandaag (17 maart) een incasso-brief krijg van 'Stichting Credit-force', dat ik binnen 5 dagen de contributie (+ een aantal bijkomende kosten) zou moeten betalen voor de Basic Fit vestiging Geleen.
Nou heb ik al gelezen op het forum dat dat zogenaamd incassobureau CREDIT FORCE voor geen meter klopt ( op de brief staat trouwens Stichting CREDITFORCE) dus daar gaat ook geen rooie cent naartoe, laat dat duidelijk zijn.

Laat ik het zo zeggen, `het gevecht gaat door` en we staan maandag meteen bij vestiging Geleen en ZIJ gaan het ter plekke regelen.

Het hoofdbureau van BASIC fit is niet te bereiken per telefoon ( ook gek he voor zo`n groot bedrijf) en op de emails reageren ze niet.

Nou las ik op RADAR forum dat Basic fit onderdeel is van Health city en dat dit bedrijf je wel fatsoenlijk te woord staat per telefoon dus ik roep dan ook iedereen op die problemen heeft met Basic Fit, Health City persoonlijk op te bellen op onderstaand telefoonnummer.

Health City Beheer BV
Daalmeerstraat 24
2131 HC Hoofddorp
Tel: 023 - 890 1750

Voor degene die bekend zijn met deze wanpraktijken valt het misschien op dat Health City en Basic fit hun hoofdkantoor op hetzelfde adres hebben. ;)


Dus Danny Visser van BASIC FIT, dan kan je wel zeggen dat Butterfly je een email zou moeten sturen maar wij weten/geloven daar allang niet meer in.


Met vriendelijke groet,

Dimphy

MAXIEM

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door MAXIEM »

dimphy tholen

Zou het ook kunnen zijn, dat een interne medewerker jouw betaling in eigen zak heeft gestoken? Je hoort immers de gekste zaken uit deze branche.

Maxiem.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:dimphy tholen

Zou het ook kunnen zijn, dat een interne medewerker jouw betaling in eigen zak heeft gestoken? Je hoort immers de gekste zaken uit deze branche.

Maxiem.

Beschuldigingen zonder onderbouwing. bericht gemeld.

Enne Read, kom jij wel eens in een sportschool?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door Guardian72 »

dhc schreef:
MAXIEM schreef:dimphy tholen

Zou het ook kunnen zijn, dat een interne medewerker jouw betaling in eigen zak heeft gestoken? Je hoort immers de gekste zaken uit deze branche.

Maxiem.

Beschuldigingen zonder onderbouwing. bericht gemeld.

Enne Read, kom jij wel eens in een sportschool?
@dhc,

het is een vermoeden - geen beschuldiging.

Feit blijft - Basic Fit maakt zich schuldig aan poging tot oplichting, daar zij bewust en onterecht blijft proberen met hulp van een niet zo fris incassoburo om reeds betaald geld te innen, ondanks dat het slachtoffer (volgens zeggen) meerdere malen aangetoond heeft alles betaald te hebben.

Ik zou op dit punt per direct het lidmaatschap staken, en terugbetaling eisen van alle kosten die teveel zijn betaald.

Een bedrijf dat zo mensen behandeld, niet reageert op mails en zelfs persoonlijke bezoeken compleet negeert, dient gewoon aangepakt te worden. Want, wat als ze dat bij meerdere mensen doen? Mensen die misschien iets minder stevig in de schoenen staan? Hoeveel geld innen ze ten onrechte?

Dat 'basic fit' hier reageert, is m.i. damage control.

Ik ben heel benieuwd welke ***smoes men hiervoor heeft.

Als hun administratie zo`n puinhoop is, is het misschien voor de belastingdienst ook interessant, ik vermoed dat ze vast niet aan de regels voldoen, en alles wat ze af moeten dragen, netjes afdragen...

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door frenkievee »

MAXIEM schreef:dimphy tholen
Zou het ook kunnen zijn, dat een interne medewerker jouw betaling in eigen zak heeft gestoken? Je hoort immers de gekste zaken uit deze branche.
Maxiem.
Mag ik je even attent maken op:
dimphy tholen schreef: (...) heb direct voor het hele jaar Fitnessen ( + €25 inschrijfkosten) vooruit betaald met PIN. Godzijdank heb ik ook het betaalbewijs van de PIN-transactie bewaard en het staat natuurlijk ook op onze afschriften. (...)
Het lijkt mij dan lastig voor een medewerker om het geld weg te moffelen....

MAXIEM

Re: Incassobureau Credit Force

Ongelezen bericht door MAXIEM »

frenkievee

Je schrijft:
Het lijkt mij dan lastig voor een medewerker om het geld weg te moffelen....
Ik opper slechts de mogelijkheid en..............voor iemand die de weg weet, is dat helemaal niet lastig.

Met collegiale groet, Maxiem.

Note: ik ga hier natuurlijk geen handleiding neer zetten.

Gesloten