LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau???Hilner&Harvey

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door JDII »

Oma Loes schreef: Iedereen tot zover bedankt.
geen dank. Ik deed het graag!

Xaad
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2011 18:10

Re: Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door Xaad »

Ik raad de mensen aan niet naar reacties van bijv. Frenchy te luisteren.
Hilner en harvey hebben inderdaad een manier bedacht om mensen het geld uit de zak te kloppen.
Echter zijn bijna alle zaken waar zij een brief de deur voor uit doen al lang verjaard.
Ze hopen natuurlijk dat er mensen zijn die nog even gauw voor het nieuwe jaar een paar duizend euro overboeken.
Iedereen die het goed praat voor dit bedrijf, werkt er waarschrijnlijk zelf.

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door danmarc »

kgouw schreef:Ik heb toch nog wel even een vraagje. Dat dit incassoburo eigenlijk van ICS is was nieuws voor mij, echter heeft iemand echt ervaring met hun manier van doen.
Wij kregen gisteren namelijk een brief dat we konden kiezen of vrijwillig loonbeslag laten leggen of gedwongen. Er viel niet eens met hun te praten over een regeling, het feit dat we aangemeld staan bij de schuldhulpverlening maakt ook niets uit.
Het feit dat je nog meer in de problemen komt, wat maakt het uit....
Volgens mij is dit niet eens mogelijk zonder uitspraak van de rechter of hebben credit card maatschappijen andere regels???
Ik en mijn man hebben flink wat schulden en ook met flink wat incasso buro's en gerechtsdeurwaarders te maken gehad maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Iemand ervaring met dit clubje???/

Niet met dit clubje, wel met een soortgelijke behandeling door Incasso Result.

Ik heb het idee dat het de cowboys zijn onder de incassoburo's. Dit soort is er enkel op gericht om bang te maken door de kosten op verschillende manieren extreem hoog te laten oplopen en te dreigen. Er is geen enkele normale afspraak mee te maken. Voor hun is slechts 1 oplossing dat is de vordering in 1 keer betalen.

Helaas biedt ons rechtssysteem dit soort onkruid bodem om te groeien.

Als er iemand is die dit soort praktijken weet aan te pakken dan verneem ik het ook graag.

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door danmarc »

Deurwaarder Mark schreef:Kun je je schuldhulpverlener geen contact op laten nemen met de schuldeiser?

Dit soort incassoburo's weigert met schuldhulpverleners in zee te gaan!

Een cessie klinkt mooi, toch is het volgens mij raadzaam eerst eens na te gaan hoeveel het maximale bedrag bij een loonbeslag is. Men dient immers rekening te houden met de vaste lasten van wonen en gezondheidsverzekering. Meestal blijft er dan een klein deel open.

Als Deurwaarder (gerechts mag ik hopen) weet jij dat beter dan ik. Maar een cessie met iemand die al catagories weigert een betalingsregeling te accepteren? Ik weet het niet hoor, maar ik krijg hierbij het idee dat ze via de achterdeur alsnog meer dan wettelijk is toegestaan te verkrijgen.

Ondanks de meer kosten lijkt het mij beter de officiele weg te bewandelen.

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door danmarc »

christopper schreef:Het probleem met schulden is dat de welwillende schuldenaar wordt overgeleverd aan schurken die jouw schuld zien als een melkkoe. Het trieste hieraan is dat we onze rechten volledig moeten wegtekenen en dat niemand kijkt naar bescherming van de burger voordat het te laat is (WSNP).

Daar sluit ik me bij aan!

Oma Loes
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2011 10:57

Re: Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door Oma Loes »

2e Brief van dit bureau ontvangen,ze geven geen exacte specificatie van de rekening. Alleen Hoofdsom+incassokosten+rente verder geen bijlage of bewijs of iets dergelijks, dat zijn ze toch verplicht dacht ik. Faillissement is al bijna 6 jaar geleden opgeheven bij gebrek aan baten.
Ze zeggen dat ze sommaties naar een oud adres hebben gestuurd, maar wie bewijst dat? Hoe weet je of het gestuit is? Toch nog maar een keer om bewijsmateriaal vragen?
Wie heeft er meer ervaring mee?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door sacredfour »

Oma loes op http://www.stopincassobureaus.nl/ forum , draad, stop incasso voor gevorderden, kunt u een voorbeeld brief vinden die u naar dit incassobureau kan sturen. Pas alle gegevens aan naar uw situatie.

Oma Loes
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2011 10:57

Re: Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door Oma Loes »

Heel hartelijk bedankt (sacredfour) voor deze goede tip. ik zal er dankbaar gebruik van maken.

Gesloten