LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau???Hilner&Harvey

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
schu2654

Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door schu2654 » 04 jun 2008 21:00

Hilner&Harvey is zooogenamd gevestig in Diemen op 1100dj Amstdam Z.O. K.v.Knr 33200596 Kloopt niet dit nr ist van een ander Bedrijf
en wel met postcode 1112 XP Diemen International Card Services b.v.
kan dit zomaar dat ik naar een Incassobureau betaalen moet wat niet eens en kvk nr heeft en een false Briefkoop heeft en niet bij ptt-tnt
bekeent staat met dit telefonnr 020-6602929 kan een bedrijf zomaar een kvknr overnehmen ven een aander bedrijf en zich incassobureau
noemen en kassieren maar wat zegt de wetgeving hirover.
wim.......

gravedigger

Re: Incassobureau???Hilner&Harvey

Ongelezen bericht door gravedigger » 04 jun 2008 21:30

1100 DJ is een postbus en kan dus corrosponderen met het adres. ICS kan in hetzelfde pand zitten en hoeft dus niets met incasso te maken te hebben, hoewel het wel mogelijk is.

incassotransparantie

Ongelezen bericht door incassotransparantie » 05 jun 2008 11:46

Bent u in het bezit van een VISA-card?
Zo ja, dan bent u wellicht klant bij International Card Services. Hilner & Harvey is gewoon de incassoafdeling van International Card Services te Diemen.

Uit de administratie van de K.v.K. blijkt het volgende:
Naam: International Card Services B.V.
Vestigingsadres: Wisselwerking 32
Vestigingsplaats: 1112XP Diemen
Internetadres: www.internationalcardservices.nl
KvK-nummer: 33200596 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Hilner & Harvey is gewoon de afdeling incasso van ICS, gevestigd op bovenstaand adres. Veel bedrijven geven de afdeling incasso tegenwoordig een sjieke naam, terwijl het niet echt een incassobureau is. U dient dus gewoon te betalen aan ICS/Hilner & Harvey niets bijzonders aan de hand dus.

Math

Ongelezen bericht door Math » 09 apr 2009 14:29

Hilner&Harvey geeft op 25.04.06 de mededeling dat ICS geen openstaande vordering heeft op mij. Nu ik om een lening wil gaan of beter gezegd een hypotheek weigert de bank mij deze omdat ik nog steeds met een A-codering sta vermeld bij BKR. ICS schriftelijk gevraagd deze code te veranderen, hetgeen zij weigert omdat zij zijn gehouden aan de regelementen BKR. Na info BKR deelde deze mij mede dat ze de z.g. bewaartermijn van 5 jaar moeten aanhouden gerekend vanaf 25.04.06. Resultaat, kan geen huis kopen nu de prijzen zo gedaald zijn. Kan ik hier nog iets aan doen. Geschillencommissie BKR misschien?

kgouw

Ongelezen bericht door kgouw » 16 dec 2009 11:52

Ik heb toch nog wel even een vraagje. Dat dit incassoburo eigenlijk van ICS is was nieuws voor mij, echter heeft iemand echt ervaring met hun manier van doen.
Wij kregen gisteren namelijk een brief dat we konden kiezen of vrijwillig loonbeslag laten leggen of gedwongen. Er viel niet eens met hun te praten over een regeling, het feit dat we aangemeld staan bij de schuldhulpverlening maakt ook niets uit.
Het feit dat je nog meer in de problemen komt, wat maakt het uit....
Volgens mij is dit niet eens mogelijk zonder uitspraak van de rechter of hebben credit card maatschappijen andere regels???
Ik en mijn man hebben flink wat schulden en ook met flink wat incasso buro's en gerechtsdeurwaarders te maken gehad maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Iemand ervaring met dit clubje???/

glith

Ongelezen bericht door glith » 16 dec 2009 13:09

Een incassoburo kan GEEN beslag leggen al zeggen ze van wel daar komt eerst nog een advokaat aan te pas eer dit gebeurd Hierbij een uitleg de incassokosten, wettelijke rente en BTW over de incassokosten.

Heeft de oorspronkelijke schuldeiser al kosten toegevoegd
Veel leveranciers brengen in het herinnering/aanmanings traject zelf extra kosten in rekening, met namen als administratiekosten, aanmaankosten etc.
1. Er zijn pas extra kosten verschuldigd op het moment dat u in gebreke bent!
2. Wat voor naam deze kosten ook krijgen, ze vallen allemaal onder de incassokosten!
3. Er mogen geen incassokosten worden berekend over de kosten, maar alleen over de hoofdsom + wettelijke rente.

Is de juiste rente berekend
De wettelijke rente voor particulieren betreft sinds 1-1-2007 6% per jaar. Als een leverancier niet expliciet een ander percentage met u hebt afgesproken dan geldt de wettelijke rente. Leveranciers en incassobureau berekenen meestal de rente vanaf de vervaldatum van de factuur. Dit is niet toegestaan. Een particulier is pas verplicht om (wettelijke)rente te betalen op het moment dat hij in verzuim is!

Hoogte incassokosten bepalen
Ondanks dat een leverancier of incassobureau geen wettelijke limiet heeft betreffende de hoogte van de incassokosten, houden de Nederlandse rechters de staffel incassokosten, conform rapport voorwerk II aan, om een redelijke hoogte van e incassokosten te bepalen. Sommige “adviesmannen” op internet geven aan het dat incassobureaus hier wettelijk aangehouden zijn, dit is NIET waar! Een rechter zal in de meeste gevallen de genoemde staffel toepassen, maar mag hiervan afwijken. Hieronder de staffel incassokosten conform rapport voorwerk II:

Hoofdsom+rente Incassokosten excl BTW Incassokosten incl BTW
250,00 37,00 44,03
500,00 75,00 89,25
1.250,00 150,00 178,50
2.500,00 300,00 357,00

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark » 16 dec 2009 18:20

Een incassoburo kan inderdaad geen beslag leggen. Dat kan alleen de deurwaarder. Wat iedere schuldeiser en ook ieder incassoburo wel kan, is werken met een akte van cessie. Dat wordt vaak vrijwillig loonbeslag genoemd.

Bij cessie draag je een gedeelte van je salaris (formeel: van het vorderingsrecht op je werkgever) over aan je schuldeiser. Je werkgever zal dan jou een deel van je salaris betalen en een deel aan de schuldeiser. Je moet het hier wel mee eens zijn, je moet zelf de akte tekenen, anders kan de schuldeiser er niets mee.

Cessie heeft ten opzichte van beslag een paar voordelen:
- het scheelt je heel veel kosten, cessie is gratis en beslag kost honderden euro's;
- cessie kan ook voordat er gedagvaard is, zodat je ook nog eens proceskosten bespaart;
- bij beslag moet het geld verdeeld worden als er meerdere beslagleggers zijn. Cessie blijft gewoon van kracht als er daarna beslag gelegd wordt door een andere schuldeiser (dat is overigens alleen een voordeel voor de schuleiser).
- bij cessie valt er vaak te praten over het bedrag wat ingehouden wordt, terwijl bij beslag bijna altijd het maximum wordt ingehouden.

Kun je je schuldhulpverlener geen contact op laten nemen met de schuldeiser?

Donald1

Ongelezen bericht door Donald1 » 02 aug 2011 20:49

Dit is een bedrijf dat via intimidatie probeert hun gelijk te krijgen voor Visa Card. Er was een kwijtscheldoptie op de kaart (dus bij overleden keert de verzekering aan visa het openstaand bedrag uit) Maar wat zegt visa meneer stond achter en dan vervalt alles ??? Dan is er een vervalsten handtekening gebruikt maar hier gaat nog visa of Hilner & harvey niet op in. Dan is er meld men vrolijk verkoop het onroerend goed maar maar daar zit een hypotheek op met veel meer waarde dan dat het huis waard is. En oja voor het gemak wil men alle inkomsten gegevens wat men ook heeft maar nu ook de belastingaangiften moeten de mensen deze gegeven ook afdragen ?

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 09 aug 2011 09:25

@donald1
De gegevens die ze opvragen worden gebruikt om jouw financiële situatie te beoordelen, i.v.m. de afbetalingsregeling. Mijn ervaring met visa is dat er wel te onderhandelen valt. Is je financiële situatie slecht dan kan het zeker geen kwaad dat je ze hiervan de bewijzen geeft incl. belastingaangifte. Maar dit is niet verplicht. Vraag ze voor een rentestop zodat de situatie niet te veel verergerd.

christopper

Ongelezen bericht door christopper » 03 okt 2011 17:58

Ik ken deze club idd door een probleem met Visa.

Mijn ervaring is dat deze club eigenlijk er op uit is om mensen met schulden alleen maar verder in de problemen te helpen.

Zoals ook bij mij, komen de financiële problemen niet alleen en daardoor liep in der tijd alles fout. Tussentijds heb ik goede oplossingen gevonden voor alles, maar omdat Hilner & Harvey bijna 10 jaar niets van zich lieten horen is het probleem opgelopen en opgelopen zonder dat ik het wist.

Na 10 jaren is de schuld bijna 3x groter geworden. Ik heb het nu in één keer betaald, maar de BKR notering (A3) staat nog 5 jaar. Het bureau is niet voornemens om er iets aan te doen, daardoor is de schade door deze club alleen maar groter.

Het probleem met schulden is dat de welwillende schuldenaar wordt overgeleverd aan schurken die jouw schuld zien als een melkkoe. Het trieste hieraan is dat we onze rechten volledig moeten wegtekenen en dat niemand kijkt naar bescherming van de burger voordat het te laat is (WSNP).

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 04 okt 2011 07:33

Na zo lang?

Is het dan ondertussen niet al verjaard?
Zoek dat eens uit, zou ik zeggen.

Donald1

Ongelezen bericht door Donald1 » 04 nov 2011 16:19

Maar het lijkt me zeer vreemd dat een club 10 jaar niks meer van zich laat horen en dan vervolgens zich meld met een verhoging van 3X zeer brutaal je krijgt toch een briefje met het bedrag erop? Ondanks zo brief onder ogen gehad met als eerst zin wij hebben de schuld overgenomen. Daarin stond niets in van rente of dergelijke. Wel domme opmerkingen dat men als men niet op tijd reageerd tot zij dan gelijk beslag gaan leggen. Iets wat dit bedrijf niet kan om dat het een bedrijfje is die geen beslag kan leggen om dat gerechtsdeurwaarden zijn. En inderdaad je heb zoiets als verjaring. Ook het geval met een sterfgeval biedt dit bedrijf geen oplossing

Oma Loes

Ongelezen bericht door Oma Loes » 30 nov 2011 11:05

Vandaag ook een brief ontvangen van Hilner betreffende een rekening. Mij onbekend na lang zoeken vond ik een laatste brief van 29-08-2002 met een bedrag van 1880 euro nu na zoveel jaar een bedrag van 5548,97 euro binnen 7 dagen.!!!!
Geen specificatie alleen dit bedrag, moet van een visa card zijn las ik op het forum ,
maar dan nog na bijna 10 jaar niets gehoord te hebben. Wanneer is iets verjaard en hoe te handelen. Wie geeft advies?
Het bureau heeft blijkbaar geld nodig en heeft een oud dossierkast opengetrokken.

frenchy

Ongelezen bericht door frenchy » 30 nov 2011 11:24

Als je bij visa iets open hebt staan van dik 1800 eu, kan ik mij niet voorstellen dat je dit niet meer weet en na zoeken toevallig iets terugvindt van 10 jaar geleden.

als je zoiets heb openstaan kun je 2 dingen doen:
Je kop in het zand steken en hopen dat het overgaat >> maar het gaat niet over, het wordt alleen maar hoger.
Of je toont je een echte vent/vrouw en belt de maatschappij op en vraag of er een betalingsregeling getroffen kan worden omdat het nou even moeilijk is.

maar kom niet klagen dat het bedrag 10 jaar later 3 x zo veel is geworden. Door jullie soort mensen wordt alles maar duurder in de maatschappij. Wij die alles betalen, betalen uiteindelijk ook jullie schulden.

Natuurlijk zijn er altijd mensen die helemaal niks te makken hebben , maar kom op, laat het niet zo hoog oplopen, ze vinden je toch!!!

En ik hoop eerlijk gezegd dat het niet verjaard is, want een schuld is een schuld!

Oma Loes

Ongelezen bericht door Oma Loes » 30 nov 2011 11:49

Bedankt voor de snelle reactie, maar reageer niet zo heftig als je geen omstandigheden weet. Daa ik deze zaken waarneem voor iemand,kan het zeker zijn dat ik niet weet of er iets openstaat, ik ben niet bekend met deze materie, maar las hier dat het vaker voorkomt, dat er brieven gestuurd worden na lange tijd. Zelf ben ik blij dat ik er nooit mee te maken heb gehad. maar ik wil wel de achtergronden weten en hoe te handelen in dit soort zaken.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 30 nov 2011 12:30

Schuldinfo.nl geeft ruime informatie over verjaring. Het gaat hier om een verjaringstermijn van 5 jaar, welke door stuiting steeds weer opnieuw begonnen kan worden. Is er tussen de laatste aanmaning en deze brief meer dan 5 jaar verstreken, dan is de vordering verjaard. Je bent dan (moreel?) verplicht de vordering te voldoen, maar dit kan niet afgedwongen worden.

Oma Loes

Ongelezen bericht door Oma Loes » 30 nov 2011 12:41

Hartelijk bedankt voor deze snelle info. Ik zal me er verder in verdiepen. Dit is informatie waar ik iets aan heb.

JDII

Ongelezen bericht door JDII » 30 nov 2011 12:58

Oma Loes, ik ben het volledig eens met frenchy. Niet proberen er onderuit te komen maar gewoon betalen.
IEDER HET ZIJN!!!!!
maar ja, dat geldt natuurlijk niet voor U....

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 » 30 nov 2011 13:14

je kunt 2 dingen doen.

die €1800 betalen aan visa en ze verder mededelen dat je de rest niet betaald omdat ze 10 jaar later pas reageren.

of zeggen helemaal van niets te weten.
zij zullen dan met bewijzen moeten komen. meestal kan een bank dit niet meer omdat na een aantal jaren de dossiers gesloten en afgeschreven worden.

in beide gevallen is het te hopen dat er geen stuiting heeft plaats gevonden.

is degene waarvan je de belangen behartigd toevallig in die periode verhuist?

Oma Loes

Ongelezen bericht door Oma Loes » 30 nov 2011 13:19

Inmiddels heb ik om nadere gegevens gevraagd,wat het is geweest en hoe het bedrag is opgebouwd. Wacht nu op antwoord.
De persoon in kwestie is reeds een lange periode (jaren) opgenomen, vandaar al het uitzoekwerk.
Iedereen tot zover bedankt.

Gesloten