incassobureau Invorderingsbedrijf.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Wie heeft er slechte ervaringen met incassobureau Invorderingsbedrijf?
Ik vraag mij af of meerdere gedupeerden van dit incassobureau te maken hebben gehad met dreiging tot faillissementsaanvraag.
Incassobureau Invorderingsbedrijf heeft al niet zulke goede recensies als het gaat om schuldeisers die de hulp van dit incassobureau inroepen. Het zijn vooral de extra kostenposten die ze verzinnen. Zie bv ook het artikel in “Follow the money” hierover.

Er zijn weinig recensies van schuldenaren die te doen hebben gehad met dit bedrijf. Ik help een cliënt die onder dreiging tot faillissementsaanvraag een vaststellingsovereenkomst moest tekenen om toch maar onder dit mogelijke faillissement uit te kunnen komen. Invorderingsbedrijf telde in deze overeenkomst die zij moest tekenen wel 4000 euro extra op voor het opmaken van de faillissementsaanvraag. Ja, zo help je schuldenaren verder in de problemen!
Graag hoor ik of anderen die ook hiermee te maken hebben gehad.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door 150747 »

sacredfour schreef:
15 jul 2022 11:31
Wie heeft er slechte ervaringen met incassobureau Invorderingsbedrijf?
Ik vraag mij af of meerdere gedupeerden van dit incassobureau te maken hebben gehad met dreiging tot faillissementsaanvraag.
Incassobureau Invorderingsbedrijf heeft al niet zulke goede recensies als het gaat om schuldeisers die de hulp van dit incassobureau inroepen. Het zijn vooral de extra kostenposten die ze verzinnen. Zie bv ook het artikel in “Follow the money” hierover.

Er zijn weinig recensies van schuldenaren die te doen hebben gehad met dit bedrijf. Ik help een cliënt die onder dreiging tot faillissementsaanvraag een vaststellingsovereenkomst moest tekenen om toch maar onder dit mogelijke faillissement uit te kunnen komen. Invorderingsbedrijf telde in deze overeenkomst die zij moest tekenen wel 4000 euro extra op voor het opmaken van de faillissementsaanvraag. Ja, zo help je schuldenaren verder in de problemen!
Graag hoor ik of anderen die ook hiermee te maken hebben gehad.
Een incassobureau is niet bevoegd om een faillissementsaanvraag te doen. Deze stap mag in schriftelijke en mondelinge communicatie met een debiteur wel genoemd worden. Het is een (incasso)advocaat die bevoegd is een faillissement aan te vragen. Minimaal 2 schuldeisers.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door 16again »

150747 schreef:
15 jul 2022 11:44
Een incassobureau is niet bevoegd om een faillissementsaanvraag te doen.
Waarom niet? Dat mag elke schuldeiser doen.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het is mij niet duidelijk: een vaststellingsovereenkomst om faillissement te voorkomen, maar de kosten voor het aanvragen van faillisement worden wel meegeteld .... die kosten zijn er toch niet als er in de vaststellingsovereenkomst wordt afgesproken dat er geen faillissement wordt aangevraagd ??

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door sacredfour »

150747 heeft gelijk. De faillissementsaanvraag moet gedaan worden door een advocaat. Maar ja, dat betekend alleen zijn naam er onder. Het incassobureau heeft hiervoor wel ergens een voorbeeld van zo'n aanvraag liggen en kan zo de kosten van een advocaat beperken.

HandigeHarrie, ja, je hebt helemaal gelijk. Dit is de werkwijze van Invorderingsbedrijf om zo maximale winst te behalen. Dat de schuldenaar er verder door in problemen komt interesseert ze niet.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sacredfour schreef:
16 jul 2022 15:46
150747 heeft gelijk. De faillissementsaanvraag moet gedaan worden door een advocaat.
Maar een advocaat doet niets op eigen initiatief. Het incassobureau schakelt een advocaat in die dan de formele aanvraag doen. Als je wilt mierenneuken dan kan het incassobureau inderdaad niet direct een faillissement aanvragen maar effectief is het hetzelfde.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door 150747 »

PeterPeters1966 schreef:
16 jul 2022 17:27
sacredfour schreef:
16 jul 2022 15:46
150747 heeft gelijk. De faillissementsaanvraag moet gedaan worden door een advocaat.
Maar een advocaat doet niets op eigen initiatief. Het incassobureau schakelt een advocaat in die dan de formele aanvraag doen. Als je wilt mierenneuken dan kan het incassobureau inderdaad niet direct een faillissement aanvragen maar effectief is het hetzelfde.
En er moeten minimaal twee schuldeisers zijn.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

De oprichter van dit incasso bedrijf Dhr. J.K. is advocaat, dus hem staat niets in de weg.

lloydharkhoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:50

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door lloydharkhoe »

Ik heb wel hele slechte ervaring met het invorderingsbureau..waar kan ik dit naartoe mailen ?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Je kan je ervaring hier gewoon op het forum delen zolang je geen namen van personeel noemt
stuur mij anders een PB

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

lloydharkhoe schreef:
18 jul 2022 12:12
Ik heb wel hele slechte ervaring met het invorderingsbureau..waar kan ik dit naartoe mailen ?
U kunt zich ook inlezen op het higherlevel forum over dit unieke invorderingsbedrijf. Ik heb ook in het verleden er mee te maken gehad.

Lucien2021
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2021 04:44

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door Lucien2021 »

€ 4.000 voor een faillissementsaanvraag is een zelf verzonnen bedrag. Juridisch gelden daarvoor andere bedragen, namelijk de zogenaamde liquidatietarieven. Voor het liquidatietarief voor een faillissementsrekest geldt tarief II (€ 563 per punt). Dus voor de aanvraag geldt dit bedrag en na een zitting (mondelinge behandeling) geldt het dubbele bedrag, dus maximaal € 1.126. En bij eventuele aanhouding van de aanvraag nog een extra bedrag van ca. € 300, maar dus lang geen € 4.000. Bron: https://e-legal.nl/liquidatietarief

Heb je het bedrag ad € 4.000 betaald?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door sacredfour »

Nee nog niks betaald. De zaak is al wel 3x uitgesteld.

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lucien2021 schreef:
22 aug 2022 12:27
€ 4.000 voor een faillissementsaanvraag is een zelf verzonnen bedrag. Juridisch gelden daarvoor andere bedragen, namelijk de zogenaamde liquidatietarieven. Voor het liquidatietarief voor een faillissementsrekest geldt tarief II (€ 563 per punt). Dus voor de aanvraag geldt dit bedrag en na een zitting (mondelinge behandeling) geldt het dubbele bedrag, dus maximaal € 1.126. En bij eventuele aanhouding van de aanvraag nog een extra bedrag van ca. € 300, maar dus lang geen € 4.000. Bron: https://e-legal.nl/liquidatietarief
Klok/klepel, dit.

Het liquidatietarief bepaalt slechts welke bedragen er geliquideerd (+ in de proceskosten opgenomen) worden. Het zegt helemaal niets over welke tarieven er aan de opdrachtgever in rekening gebracht worden.

Over het algemeen is dat nooit kostendekkend: advocaten werken zelden voor het liquidatietarief.

pieterwoepie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2022 09:28

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door pieterwoepie »

Ik heb zeer veel problemen gehad met het invorderingsbedrijf. Zeer arrogant en onbetrouwbaar. Iedereen is er op uit om zoveel mogelijk aan je te verdienen.

reinoud33
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2023 15:54

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door reinoud33 »

Ben ook gedupeerd door dit bedrijf. ze doen gewoon niet waar je ze voor inhuurt. Werkwijze is als volgt. Ze sturen een briefje naar een debiteur. Als deze betaald dan houden ze het geld vast. Als deze niet betaald dan sturen ze een factuur en doen gewoon niks. telkens zeggen ze dat je niet geantwoord hebt op hun vragen en dan mogen ze een week lang niet jouw mail beantwoorden en doen ze hetzelfde opnieuw.

jans82jans
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2023 11:20

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door jans82jans »

Invorderingsbedrijf is inderdaad alleen uit op extra geld verdienen.
Buiten de basis van een rekening sturen naar een debiteur, tellen ze voor alle andere werkzaamheden weer extra kosten.
Resultaat; debiteur heeft dan uiteindelijk misschien betaald, echter kosten aan invorderingsbedrijf waren hoger. saldo nul dus.

Erg jammer. Voelt je hier niet in gesteund.
Daarnaast reageren ze laat op vragen.
Na een week heb je wel een keer antwoord, wat vaak een algemeen antwoord is, en je dus nog niet vooruit kan.

phillemuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2024 20:28

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door phillemuis »

Invorderingsbedrijf.nl:
Kost alleen maar geld en veel verdriet
Wat ging er mis?
Nou het volgende:
Goedemorgen,
Ze zijn absoluut niet telefonisch bereikbaar.
En inmiddels alweer 3x geprobeerd jullie te bereiken en die chatbox kunnen jullie gewoon in de vuilnisbak gooien want daar heb je dus letterlijk helemaal niets aan. Deze adviseert je vooral om te bellen. Pffff.

Dus aub met spoed contact met ons opnemen.

Wat is dit?

Wij betalen €220,- per uur en jullie sturen een voorstel door van de klant?

Wat hebben jullie tot nu toe voor ons gedaan?

Een deurwaarder gestuurd naar onze debiteur, faillissement aangevraagd, jullie betaald en betaald en betaald. En wat is nu de stand van zaken? De klant stuurt een bericht met een voorstel en jullie zetten dit een op een door naar ons. Dat hadden wij zelf ook gekund.

Vanaf het incassobureau, no cure no pay, hebben wij in overleg besloten dat de debiteur toch alles wat geleverd was moest betalen en ook alle schulden zoals de incassokosten, rente, prijs voor geleverde producten, kosten deurwaarder, kosten faillissement aanvraag. En ondertussen schrijven jullie uren van € 220,- per uur. En voor wat uiteindelijk?
Voor een eindresultaat waar de klant zelf komt met een voorstel dat jullie dan doorsturen?
Als ik dit had geweten had ik allang de stekker eruit getrokken bij jullie.

Tot nu toe al veel geld kwijt voor het regelen vd deurwaarder en het faillissement aanvragen. Geen probleem. Als dit is wat nodig is om dat gene te krijgen waar we recht op hebben. Prima.

Maar wat jullie tot nu toe zelf in rekening hebben gebracht? Meer dan 11.000 euro's! Mijn vraag: voor wat? Voor wat? Voor wat?

Wij hebben zelf steeds contact op moeten nemen. En helaas is jullie bedrijf onbereikbaar.

Dit ook al 2x medegedeeld en het was een bekend probleem bij jullie

Buiten dat wij iedere keer navraag hebben gedaan, wat hebben jullie gedaan om ons echt te helpen behalve op kosten jagen?

Oh ja een mailtje sturen met daarin letterlijk de mail van de debiteur die daarin een voorstel heeft gezet. Laat me denken, toch zeker 5 minuten werk om het voorstel te lezen en een op een door te sturen. Oh ja en nu ook nog reageren op deze mail. Pfffff. Sorry ja ik ben goed kwaad.

Ik ben echt heel benieuwd wat jullie meerwaarde nu is voor ons en of jullie echt alles op alles hebben gezet om ons te helpen.

Want beste Mr Drs, ik zal geen naam noemen, als wij nu akkoord gaan wat hebben wij dan?
Zelf de producten ophalen, deze zijn dan tweedehands
en een enorme kostenpost bij jullie van meer dan
€ 11.000

Leg ons een uit waar wij voor betaald hebben?

En wat jullie invorderingsbedrijf voor ons als klant heeft gedaan? Wij zijn heel benieuwd.
En dan schrijven jullie dit op jullie site:
"Het Invorderingsbedrijf heeft een ijzersterke reputatie opgebouwd met haar no-nonsense aanpak van bedrijven die zich niet houden aan gemaakte betaalafspraken. Incasso inschakelen bij het Invorderingsbedrijf staat voor snelheid, kwaliteit en resultaat. Doordat ons incassobureau enkel werkt met de allerbeste juristen en incasso advocaten hebben we alle middelen in huis om uw debiteur onder maximale druk te zetten, want Cash = King."
Laat mij niet lachen.
Voor jullie ja. Wij hebben alleen maar schade geleden i.p.v. hulp gekregen.
Zoals ook een andere klant schrijft in haar Review:
Ik zou het bedrijf niet aanbevelen, ze gebruiken de klant als melkkoe. Precies dat. Heel veel beloftes, ze gingen er sowieso voor zorgen dat we ons geld gingen krijgen.
Maar alles behalve dat. Nadat we reeds 11.000 hadden betaald aan dit incassobedrijf hebben wij besloten om de producten bij de klant die niet betaalde op te halen. En hebben we een mail gestuurd dat we per direct de samenwerking stop zetten. EN WAT KREGEN WE GISTEREN VOOR EEN MAIL: of nog eens 11.000 wilden betalen voor ? geen idee. Incassokosten?
ZOJUIST BERICHT GEHAD:
In de kleine letters staat samengevat dat zolang het incasso bureau het geld van jou klant niet heeft kunnen vorderen je voor altijd aan hen vastzit. Want als je stopt net als wij met een betaling van reeds 11.000 zonder enig succes en ook geen succes in het vooruitzicht je gewoon omdat je stopt gewoon nog eens 11.200 moet betalen. Een soort afkoopsom.
Dus eigenlijk verplichten ze je om door te gaan, nog meer kosten te maken. Maar waar stopt het als jouw klant niet gaat betalen? Net als bij ons?

Ook ons hebben ze alleen maar gebruikt als melkkoe. Ze hebben niets maar dan ook niets gepresteerd.
Ik kan iedereen maar een advies geven.
GA NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MET DIT BEDRIJF IN ZEE. HET KOST JE EEN HOOP ELLENDE EN GELD EN UITEINDELIJK ALLEEN MAAR FLINK VERLIES EN VERDRIET.

En nogmaals LEES DE KLEINE LETTERS! Als jou klant niet gaat betalen zit je vast aan deze mensen.

Thijs124
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als je zou willen dat iemand jouw epistel leest, zorg dan voor korte zakelijke teksten en gebruik alleen kleine letters.

phillemuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2024 20:28

Re: incassobureau Invorderingsbedrijf.

Ongelezen bericht door phillemuis »

Op advies van het invorderingsbedrijf, omdat volgens hen onze debiteur nergens op reageerde, een deurwaarder gestuurd naar onze debiteur, faillissement aangevraagd. Ondertussen ontvangen wij flinke rekeningen van het invorderingsbedrijf.

Op advies van het invorderingsbedrijf hebben wij besloten dat de debiteur toch alles wat geleverd was moest betalen en ook alle schulden zoals de incassokosten, rente, prijs voor geleverde producten, kosten deurwaarder, kosten faillissement aanvraag.

Na maanden van (bijna) geen contact kunnen krijgen met het invorderingsbedrijf is de enige reactie die we af en toe tussendoor kregen: we zijn er mee bezig.

Het eindresultaat (na zo'n 8 maanden) is dat de klant zelf komt met een voorstel dat zij dan een op een doorsturen naar ons? Laat me denken, toch zeker 5 minuten werk om het voorstel te lezen en een op een door te sturen. Oh ja en nu ook nog reageren op deze mail. Pfffff. Wij betalen €220,- per uur. Sorry ja ik ben goed kwaad.
Als ik dit had geweten had ik allang de stekker eruit getrokken. (Oh nee dat gaat helemaal niet. Zie onderaan in deze brief)

Tot nu toe al veel geld kwijt aan het invorderingsbedrijf en voor het regelen vd deurwaarder en het faillissement aanvragen. Als dit is wat nodig is om datgene te krijgen waar we recht op hebben. Ze beloven ons dat we door moeten zetten want de klant gaat echt betalen en we krijgen datgene waar we recht op hebben. Ok. Prima. Dan maar hopen dat ze het waarmaken.

Inmiddels meer dan 11.000 euro's betaald aan dit invorderingsbedrijf!
Mijn vraag: voor wat? Voor wat? Voor wat?

Wij hebben zelf steeds contact op moeten nemen. Geprobeerd contact op te nemen. 10tal keren geprobeerd ze telefonisch te bereiken. Tig e-mailtjes. En helaas is het bedrijf zo goed als onbereikbaar.
De chatbox kunnen ze gewoon in de vuilnisbak gooien want daar heb je dus letterlijk helemaal niets aan. Deze adviseert je vooral om te bellen. Pffff. Maar ze beantwoorden de telefoon nooit.
Dit ook al verschillende keren medegedeeld en uiteindelijke een reactie: het was een bekend probleem bij hen.

Wat hebben zij nu echt gedaan om ons echt te helpen behalve op kosten jagen? Hebben zij echt alles op alles hebben gezet om ons te helpen? Zoals ze beloofden? Mooie praatjes!
En met dr vraag aan hen waar wij tot nu toe voor betaald hebben krijgen we een lijst met herhaalmailtje door hen naar onze debiteur verstuurd. Niks geen werk ingestoken, gewoon herhaalmailtjes verstuurd. En iedere keer als wij navraag deden kwam het antwoord we zijn er mee bezig en daarop een mail dat onze debiteur niet reageert of dat debiteur aangeeft geen geld te hebben.

En dit schrijft het Invorderingsbedrijf op hun site:
Het Invorderingsbedrijf heeft een ijzersterke reputatie opgebouwd met haar no-nonsense aanpak van bedrijven die zich niet houden aan gemaakte betaalafspraken. Incasso inschakelen bij het Invorderingsbedrijf staat voor snelheid, kwaliteit en resultaat. Doordat ons incassobureau enkel werkt met de allerbeste juristen en incasso advocaten hebben we alle middelen in huis om uw debiteur onder maximale druk te zetten, want Cash King.
Laat mij niet lachen.
Voor jullie ja. Wij hebben alleen maar schade geleden i.p.v. hulp gekregen. En van "om uw debiteur onder maximale druk te zetten" is geen sprake geweest.
Zoals ook een andere klant schrijft in haar Review:
"Ik zou het bedrijf niet aanbevelen, ze gebruiken de klant als melkkoe." Precies dat. Heel veel beloftes, ze gingen er sowieso voor zorgen dat we ons geld gingen krijgen.
Maar allesbehalve dat. Nadat we reeds €11.000 hadden betaald aan dit incassobedrijf hebben wij besloten om de producten bij de klant die niet betaalde op te halen. En hebben we een mail gestuurd dat we per direct de samenwerking stopzetten. EN WAT KREGEN WE GISTEREN VOOR EEN MAIL: of nog eens €11.000 wilden betalen voor? Geen idee. Incassokosten?
Op deze laatste vraag hebben we zojuist bericht gehad:
In de kleine letters staat samengevat dat zolang het invorderingsbedrijf het geld van jouw debiteur niet heeft kunnen vorderen je voor altijd aan hen vastzit. Want als je stopt net als wij met een betaling van reeds €11.000 zonder enig succes en ook geen succes in het vooruitzicht en je gewoon omdat je stopt gewoon nog eens €11.200 moet betalen. Een soort afkoopsom.
Dus eigenlijk verplichten ze je om door te gaan, nog meer kosten te maken. Maar waar stopt het als jouw klant niet gaat betalen? Net als bij ons?

Ook ons hebben ze alleen maar gebruikt als melkkoe.
GA NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MET DIT BEDRIJF IN ZEE. HET KOST JE EEN HOOP ELLENDE EN GELD EN UITEINDELIJK ALLEEN MAAR FLINK VERLIES EN VERDRIET.

LEES DE KLEINE LETTERS! Als jouw debiteur niet gaat betalen zit je vast aan deze mensen.
GA NIET VERDER MET HET INVORDERINGSBEDRIJF!
Zie onderstaande link en ben gewaarschuwd:
http://www.incassocenter-invorderingsbe ... Zwartboek/

Plaats reactie